Test ojetiny: Audi A4 B8 už umí zatáčet. Hledejte zachovalé diesely.

Se čtvrtou generací modelu A4 se značka s kruhy ve znaku zaměřila na jízdní vlastnosti. Úspěšně! Jak se ale povedl zbytek?
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi A4 B8: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Audi A4 B8: Jak jezdí

Není to tak dávno, kdy jsme zde rozebírali vstup automobilky Audi mezi kompaktní prémiové sedany a její (ne)úspěchy. Ano, uběhlo hodně vody, než si značka s kruhy ve znaku vydobyla dnešní postavení.

Svoji roli na tom dozajista sehrála technika sdílena s Volkswageny, ale také jízdní vlastnosti. Nešlo pouze o to, že konkurenti nabízeli zadní pohon, ale především o fakt, že modely A4 s motory na přední nápravě zkrátka moc nezatáčely. 

Test ojetiny Audi A4 II: Může být za 50 tisíc. Stejný peníz si ale odložte

Test ojetiny Audi A4 II: Může být za 50 tisíc. Stejný peníz si ale odložte

Revoluci měla v tomto ohledu přinést právě čtvrtá generace modelu s označením B8, představená v roce 2008. Kromě sedanu se ukázalo také kombi označované Avant, novinkou v nabídce bylo odvozené kupé s kódovým označením A5.

Právě to jako první přišlo s novou platformou, která výrazně zkrátila přední převis a upravila rozložení hmotnosti na příznivých 55:45 ve prospěch přední nápravy. Auto se také výrazně prodloužilo, což se projevilo především na prostoru ve druhé řadě sedadel.

Minitest Audi A4 Avant g-tron: Prémiový šetřílek skoro nemá slabiny

Minitest Audi A4 Avant g-tron: Prémiový šetřílek skoro nemá slabiny

Ve větší míře zde našly uplatnění přeplňované benzinové motory, prodejům však dominovaly diesely, které dostaly vstřikování common-rail.

Audi šlo s dobou i v dalších ohledech - nechyběl zde systém ovládání MMI, světla s LED linkou denních světel a adaptivní funkcí, elektrická parkovací brzda... Později přišly i asistenty sledování mrtvého úhlu, nebo vybočení z pruhu. Výroba skončila v roce 2015.

Nabídka vozidel na českém trhu je bohatá. V drtivé většině převažují dvoulitrové diesely, benzinové motory tvoří asi desetinu aut v bazarech. Ceny začínají zhruba na 170 tisících korun, zachovalé vozy z konce výroby dodnes překračují hranici 750 tisíc Kč. 

Na co si dát při nákupu pozor, radíme také v galerii

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi A4 B8: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Audi A4 B8: Jak jezdí
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků