Test ojetiny: Audi A4 B8 už umí zatáčet. Hledejte zachovalé diesely.

Se čtvrtou generací modelu A4 se značka s kruhy ve znaku zaměřila na jízdní vlastnosti. Úspěšně! Jak se ale povedl zbytek?
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi A4 B8: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Audi A4 B8: Jak jezdí

Není to tak dávno, kdy jsme zde rozebírali vstup automobilky Audi mezi kompaktní prémiové sedany a její (ne)úspěchy. Ano, uběhlo hodně vody, než si značka s kruhy ve znaku vydobyla dnešní postavení.

Svoji roli na tom dozajista sehrála technika sdílena s Volkswageny, ale také jízdní vlastnosti. Nešlo pouze o to, že konkurenti nabízeli zadní pohon, ale především o fakt, že modely A4 s motory na přední nápravě zkrátka moc nezatáčely. 

Test ojetiny Audi A4 II: Může být za 50 tisíc. Stejný peníz si ale odložte

Test ojetiny Audi A4 II: Může být za 50 tisíc. Stejný peníz si ale odložte

Revoluci měla v tomto ohledu přinést právě čtvrtá generace modelu s označením B8, představená v roce 2008. Kromě sedanu se ukázalo také kombi označované Avant, novinkou v nabídce bylo odvozené kupé s kódovým označením A5.

Právě to jako první přišlo s novou platformou, která výrazně zkrátila přední převis a upravila rozložení hmotnosti na příznivých 55:45 ve prospěch přední nápravy. Auto se také výrazně prodloužilo, což se projevilo především na prostoru ve druhé řadě sedadel.

Minitest Audi A4 Avant g-tron: Prémiový šetřílek skoro nemá slabiny

Minitest Audi A4 Avant g-tron: Prémiový šetřílek skoro nemá slabiny

Ve větší míře zde našly uplatnění přeplňované benzinové motory, prodejům však dominovaly diesely, které dostaly vstřikování common-rail.

Audi šlo s dobou i v dalších ohledech - nechyběl zde systém ovládání MMI, světla s LED linkou denních světel a adaptivní funkcí, elektrická parkovací brzda... Později přišly i asistenty sledování mrtvého úhlu, nebo vybočení z pruhu. Výroba skončila v roce 2015.

Nabídka vozidel na českém trhu je bohatá. V drtivé většině převažují dvoulitrové diesely, benzinové motory tvoří asi desetinu aut v bazarech. Ceny začínají zhruba na 170 tisících korun, zachovalé vozy z konce výroby dodnes překračují hranici 750 tisíc Kč. 

Na co si dát při nákupu pozor, radíme také v galerii

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi A4 B8: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Audi A4 B8: Jak jezdí
Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků