Test ojetiny: Audi A4 B8 už umí zatáčet. Hledejte zachovalé diesely.

Se čtvrtou generací modelu A4 se značka s kruhy ve znaku zaměřila na jízdní vlastnosti. Úspěšně! Jak se ale povedl zbytek?
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi A4 B8: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Audi A4 B8: Jak jezdí

Není to tak dávno, kdy jsme zde rozebírali vstup automobilky Audi mezi kompaktní prémiové sedany a její (ne)úspěchy. Ano, uběhlo hodně vody, než si značka s kruhy ve znaku vydobyla dnešní postavení.

Svoji roli na tom dozajista sehrála technika sdílena s Volkswageny, ale také jízdní vlastnosti. Nešlo pouze o to, že konkurenti nabízeli zadní pohon, ale především o fakt, že modely A4 s motory na přední nápravě zkrátka moc nezatáčely. 

Test ojetiny Audi A4 II: Může být za 50 tisíc. Stejný peníz si ale odložte

Test ojetiny Audi A4 II: Může být za 50 tisíc. Stejný peníz si ale odložte

Revoluci měla v tomto ohledu přinést právě čtvrtá generace modelu s označením B8, představená v roce 2008. Kromě sedanu se ukázalo také kombi označované Avant, novinkou v nabídce bylo odvozené kupé s kódovým označením A5.

Právě to jako první přišlo s novou platformou, která výrazně zkrátila přední převis a upravila rozložení hmotnosti na příznivých 55:45 ve prospěch přední nápravy. Auto se také výrazně prodloužilo, což se projevilo především na prostoru ve druhé řadě sedadel.

Minitest Audi A4 Avant g-tron: Prémiový šetřílek skoro nemá slabiny

Minitest Audi A4 Avant g-tron: Prémiový šetřílek skoro nemá slabiny

Ve větší míře zde našly uplatnění přeplňované benzinové motory, prodejům však dominovaly diesely, které dostaly vstřikování common-rail.

Audi šlo s dobou i v dalších ohledech - nechyběl zde systém ovládání MMI, světla s LED linkou denních světel a adaptivní funkcí, elektrická parkovací brzda... Později přišly i asistenty sledování mrtvého úhlu, nebo vybočení z pruhu. Výroba skončila v roce 2015.

Nabídka vozidel na českém trhu je bohatá. V drtivé většině převažují dvoulitrové diesely, benzinové motory tvoří asi desetinu aut v bazarech. Ceny začínají zhruba na 170 tisících korun, zachovalé vozy z konce výroby dodnes překračují hranici 750 tisíc Kč. 

Na co si dát při nákupu pozor, radíme také v galerii

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi A4 B8: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Audi A4 B8: Jak jezdí
Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků