Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Alfy Romeo dlouhá léta charakterizoval sportovní duch i schopnost kdekoliv se pokazit. S unifikovanou technikou od Fiatu přišly o část charakteru, zato jsou použitelnější.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Úvod
  2. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Jaká vlastně je
  3. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Na co si dát pozor
  4. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Verdikt
  5. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Fotogalerie

Název MiTo je slovní hříčkou. V domácím jazyce znamená mýtus, přitom odkazuje na dvě významná italská automobilová centra: Milán a Turín.

Stejně vtipná je malá alfa i po technické stránce. Pod obalem místy připomínajícím supersport 8C Competizione se vlastně skrývá hardware Fiatu Grande Punto. Skalní alfista je na infarkt, ale doba je zlá – než nechat značku zkrachovat, je lepší skousnout i jinde běžně praktikovanou strategii jednotného „koncernového“ základu.

Co je klíčové?

  • Většina náhradních dílů stojí překvapivě rozumné peníze
  • Na rozdíl od dřívějších italských aut tohle běžně funguje
  • Kromě výfuků malá Alfa nerezne
  • Motory MultiAir jedou hezky, ale jsou choulostivé
  • Mito je hlavně vzadu opravdu malé - punto je mnohem vzdušnější

Díky němu sice mito stojí na jednodušším podvozku s vlečenou zadní nápravou, na druhou stranu třeba pohonné agregáty z portfolia Fiatu rozhodně nepředstavují žádnou druhořadou techniku, ba právě naopak.

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili auto se čtrnáctistovkou MultiAir a najetými 91 500 kilometry.

Radosti
Poměrně nízké provozní náklady
Dynamické motory (verze nad 88 kW)
Solidní komfort podvozku (na 15“ a 16“ kolech)
Zajímavé prvky výbavy (D.N.A, E-Q2, v nabídce i adaptivní tlumiče)
Spolehlivý dvouspojkový automat TCT
Starosti
Kvalita řazení 5st. převodovek
Mírně horší směrová stabilita při vysokých rychlostech
Problémové servisní intervaly long-life
Některé benzinové verze nesnášejí krátké popojíždění
Málo místa na zadních místech a v kufru
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie50 fotografií
IMG_3057.jpg IMG_3058.jpg IMG_3059.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Úvod
  2. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Jaká vlastně je
  3. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Na co si dát pozor
  4. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Verdikt
  5. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Fotogalerie

bazar

Fiat Stilo 1,6
Rok výroby: 2002
Stav: 117 942 km
Cena: 47 000 Kč
Fiat Stilo 1,2
Rok výroby: 2003
Stav: 141 916 km
Cena: 34 000 Kč
Fiat Punto 1,1
Rok výroby: 1999
Stav: 113 202 km
Cena: 30 000 Kč
Fiat Ducato 2
Rok výroby: 2014
Stav: 82 254 km
Cena: 400 000 Kč
Fiat Scudo 2
Rok výroby: 2014
Stav: 74 782 km
Cena: 460 000 Kč
Fiat Panda 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 45 122 km
Cena: 110 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků