Zdroj: Alfa Romeo

| Zdroj: Alfa Romeo

Nové MiTo máme očekávat jako zástupce segmentu B a je tak vysoce pravděpodobné, že bude příbuzné s vozem Opel Corsa. Zdroj: Alfa Romeo

Nové MiTo máme očekávat jako zástupce segmentu B a je tak vysoce pravděpodobné, že bude příbuzné s vozem Opel Corsa. | Zdroj: Alfa Romeo

MiTo bude samozřejmě elektrickým autem, takže se nabízí sdílení techniky s derivátem Corsa-e, respektive s  Peugeotem e-208 . To by znamenalo baterii o kapacitě 50 kWh, dojezd přes 300 km, výkon 136 koní a cenu okolo sedmi set tisíc korun. Zdroj: Alfa Romeo

MiTo bude samozřejmě elektrickým autem, takže se nabízí sdílení techniky s derivátem Corsa-e, respektive s Peugeotem e-208. To by znamenalo baterii o kapacitě 50 kWh, dojezd přes 300 km, výkon 136 koní a cenu okolo sedmi set tisíc korun. | Zdroj: Alfa Romeo

Premiéra nového modelu by měla být za dva roky. Zatím se uvidí, jestli bude první premiérou od Tonale SUV Brennero, nebo právě MiTo. Zdroj: Alfa Romeo

Premiéra nového modelu by měla být za dva roky. Zatím se uvidí, jestli bude první premiérou od Tonale SUV Brennero, nebo právě MiTo. | Zdroj: Alfa Romeo

 Zdroj: Alfa Romeo

| Zdroj: Alfa Romeo

 Zdroj: Alfa Romeo

| Zdroj: Alfa Romeo

50
Fotogalerie

Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Alfy Romeo dlouhá léta charakterizoval sportovní duch i schopnost kdekoliv se pokazit. S unifikovanou technikou od Fiatu přišly o část charakteru, zato jsou použitelnější.

Kapitoly článku:


Název MiTo je slovní hříčkou. V domácím jazyce znamená mýtus, přitom odkazuje na dvě významná italská automobilová centra: Milán a Turín.

Stejně vtipná je malá alfa i po technické stránce. Pod obalem místy připomínajícím supersport 8C Competizione se vlastně skrývá hardware Fiatu Grande Punto. Skalní alfista je na infarkt, ale doba je zlá – než nechat značku zkrachovat, je lepší skousnout i jinde běžně praktikovanou strategii jednotného „koncernového“ základu.

Co je klíčové?

  • Většina náhradních dílů stojí překvapivě rozumné peníze
  • Na rozdíl od dřívějších italských aut tohle běžně funguje
  • Kromě výfuků malá Alfa nerezne
  • Motory MultiAir jedou hezky, ale jsou choulostivé
  • Mito je hlavně vzadu opravdu malé - punto je mnohem vzdušnější

Díky němu sice mito stojí na jednodušším podvozku s vlečenou zadní nápravou, na druhou stranu třeba pohonné agregáty z portfolia Fiatu rozhodně nepředstavují žádnou druhořadou techniku, ba právě naopak.

Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili auto se čtrnáctistovkou MultiAir a najetými 91 500 kilometry.

Radosti
Poměrně nízké provozní náklady
Dynamické motory (verze nad 88 kW)
Solidní komfort podvozku (na 15“ a 16“ kolech)
Zajímavé prvky výbavy (D.N.A, E-Q2, v nabídce i adaptivní tlumiče)
Spolehlivý dvouspojkový automat TCT
Starosti
Kvalita řazení 5st. převodovek
Mírně horší směrová stabilita při vysokých rychlostech
Problémové servisní intervaly long-life
Některé benzinové verze nesnášejí krátké popojíždění
Málo místa na zadních místech a v kufru
6  /10

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986, od roku 2021 patří do skuoiny Stellantis.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Doporučujeme

Články odjinud