Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Alfy Romeo dlouhá léta charakterizoval sportovní duch i schopnost kdekoliv se pokazit. S unifikovanou technikou od Fiatu přišly o část charakteru, zato jsou použitelnější.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Úvod
  2. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Jaká vlastně je
  3. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Na co si dát pozor
  4. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Verdikt
  5. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Fotogalerie

Název MiTo je slovní hříčkou. V domácím jazyce znamená mýtus, přitom odkazuje na dvě významná italská automobilová centra: Milán a Turín.

Stejně vtipná je malá alfa i po technické stránce. Pod obalem místy připomínajícím supersport 8C Competizione se vlastně skrývá hardware Fiatu Grande Punto. Skalní alfista je na infarkt, ale doba je zlá – než nechat značku zkrachovat, je lepší skousnout i jinde běžně praktikovanou strategii jednotného „koncernového“ základu.

Co je klíčové?

  • Většina náhradních dílů stojí překvapivě rozumné peníze
  • Na rozdíl od dřívějších italských aut tohle běžně funguje
  • Kromě výfuků malá Alfa nerezne
  • Motory MultiAir jedou hezky, ale jsou choulostivé
  • Mito je hlavně vzadu opravdu malé - punto je mnohem vzdušnější

Díky němu sice mito stojí na jednodušším podvozku s vlečenou zadní nápravou, na druhou stranu třeba pohonné agregáty z portfolia Fiatu rozhodně nepředstavují žádnou druhořadou techniku, ba právě naopak.

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili auto se čtrnáctistovkou MultiAir a najetými 91 500 kilometry.

Radosti
Poměrně nízké provozní náklady
Dynamické motory (verze nad 88 kW)
Solidní komfort podvozku (na 15“ a 16“ kolech)
Zajímavé prvky výbavy (D.N.A, E-Q2, v nabídce i adaptivní tlumiče)
Spolehlivý dvouspojkový automat TCT
Starosti
Kvalita řazení 5st. převodovek
Mírně horší směrová stabilita při vysokých rychlostech
Problémové servisní intervaly long-life
Některé benzinové verze nesnášejí krátké popojíždění
Málo místa na zadních místech a v kufru
6  /10

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Úvod
  2. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Jaká vlastně je
  3. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Na co si dát pozor
  4. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Verdikt
  5. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Fotogalerie
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 151 příspěvků