Test ojetiny Alfa Romeo 159: Odolnou Italku pořídíte za 80 tisíc!

14 komentářů

Michal
15. prosince • 17:13

V roce 2013 jsem koupil 159 SW 1,9 JTDM rv 2009 110 kW dovoz Itálie Motortec Brno. Dodnes jí mám najeto 204 tis.
Nejlepší auto které jsem měl na jízdu. Jediný problém který řeším nevím čím jí nahradit.....

Kvicala
26. února • 19:03

Alternativní titulek na autorevue.skoda.cz: Italskou Octavii sráží dolů kvalita a nepovedené motory.

JA-NE
26. února • 14:08

skvely dizajn, bezkonkurencne jazdne vlastnosti a nieje to auto pre kazdeho. JTD super volba.

Dix_
25. února • 17:26

Mě kdysi jeden prodejce AR nabízel 159 SW,která měla ceníkovou cenu 1.1M za 610 tisíc Kč.

TomTOm
25. února • 9:44

Spolužák si tohle krásný auto koupil.
Prý bylo celkem fajn. Jen mu jednoho dne shořelo na parkovišti v práci. Podle bezpečnostních kamer z ničeho nic. Nikdo nebyl okolo, jen během chvíle auto v plamenech.

Petula
25. února • 19:16

TomTom, málem požár 159 už jsem také viděla, ale z toho důvodu, že majitel nahradil neustále praskající 20A pojistku 70A místo toho aby našel příčinu....

Phoenix
25. února • 7:36

aha, takže už ne rozdělování článků na 150 kapitol, ale dočtěte si to pod fotkami, ať nám naklikáte ještě víc reklam... no, fakt už je na čase to tady definitivně opustit...

Kuk Vykuk
24. února • 20:49

Jedno z nejhezčích aut vůbec, které vzali na milost i Němci pro jeho vzhled byli schopní strpět i italskou kvalitu. :) Speciálně záď je parádní. Plasty vevnitř jsou aušus.

Nerez
24. února • 22:31

Plasty vevnitř aušus? V životě jste zřejmě uvnitř neseděl. Netvrdím, že to je raketoplán, ale na svoji dobu byly těžce nadprůměrné a i dnes jsou na tom lépe jak většina konfekčních aut. Obzvláště vybavenější kusy jsou plné kůže, polstrování a například pravého hliníku. Žádné imitace. Zbytek plastových částí je měkčený o čemž si šetřílkovská doba může jenom zdát. V době vzniku 159 se kvalitními materiály relativně ještě mrhalo.

Marex
24. února • 16:54

159 byla vždycky krasavice, i dnes je v provozu prostě nepřehlédnutelná, natož pak Brera. Kdysi jsem si ji chtěl pořídit ve verzi kombi, ale jelikož jsem fanda benzínu, tak jediná spolehlivá motorizace byla pouze 1.8, která ale byla na poměrně těžké auto nic moc. Zbytek motorů řady JTS od GM nebrat ani zadarmo. Tohle Italové prostě u tak krásného, leč i těžkého vozu prostě totálně podělali. Fandové dieselů to tady měli s motory bez problémů. Navíc ani verze kombi neměla prostoru na rozdávání. Také interiér mi nepřijde nějak zvlášť odolný a na mnohých kusech, co jsem viděl, je to poměrně znát.

AR159
24. února • 22:58

Nemohu s tebou souhlasit téměř v ničem, co jsi napsal. Jde o nesmyslně zažitá klišé, která se pořád objevují bez relevance. Jezdím Ti verzi s motorem 2.2JTS od nova už 10. rok. Ani já, ani nikdo, koho znám z uživatelů tohoto motoru s ním nemá žádné podstatnější problémy. Motor jezdí dobře, má široký rozsah otáček a pěkně se točí. Spotřeba je přijatelná a odpovídající výkonu. To se týká i slabší 1.9JTS. problémy 3,2JTS bohužel nelze přejít. Velká hmotnost? Po faceliftu je zcela srovnatelná s konkurenty v třídě. A volba nafty? Projdi si klubové stránky značky a počti si zkušenosti majitelů nejrozšířenější motorizace 1.9JTDM. Možná budeš překvapený. 2.4JTD, no budiž. Takové jsou mé zkušenosti.

Kaa
24. února • 18:30

Souhlasím, největší slabina této krasavice byly benzinové motory.

Benzina
24. února • 20:20

Nastesti to Alfa z casti napravila prichodem 1.8TBi (147 kW/ 320Nm). Ovsem par kusum na zacatku odeslo brzy turbo, kvuli spatne predepsanemu oleji.Dnes je tohle ovsem z benzinu jedina dobra volba. U nafty je veseleji - 1.9/2.4 nebo novejsi 2.0, tam nelze slapnout vedle.

jogurt
25. února • 2:25

Je to jak práce českého architekta: Krásné, ale nahowno.

Doporučujeme

Články odjinud