Test ojetiny - BMW 530d Touring (E61): příliš radikální řez

Tom  |  27. 01. 2014 08:49

Zajimavy test. Docela me prekvapilo u auta za vice nez 1,5 mega vyssi stredni tridy priplatek za xenony, vyhrivana sedadla a hlavne drzaky napoju...

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  27. 01. 2014 10:16

Tak ono je to kupované v době, kdy se u Škodovek připlácelo i za rádio :D (a opustili to teprve nedávno pod tlakem konkurence)

Dneska už je ten trh naštěstí trošku jinde. Ceny zásadně klesly. Je z čeho vybírat a už se nám výrobci tolik nesnaží nutit holátka.

Hodně pěkný článek. Ta spolupráce se školou je skvělý nápad a těším se na další plody tohoto vztahu :)

Odpovědět  |   | 
Tom  |  27. 01. 2014 20:15

Nevim proc do kazde diskuze o cemkoliv se musi zaplest skodovka... Navic se za radio priplacelo jen v zakladni verzi. Predpokladam, ze tohle bmw nebude zakladni verze...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  27. 01. 2014 20:30

Tom: To se velice pleteš. Ani výbava Elegance neměla rádio v základu, byla pouze příprava. A těch výbavových "bot" měla Škodovka ještě donedávna mrtě.

Odpovědět  |   | 
jirin  |  28. 01. 2014 07:54

Doporučuji si zjistit informace a az potom psat....

Odpovědět  |   | 
Adam  |  28. 01. 2014 21:57

S rádiem to tak opravdu bylo, i Octavia II Elegance (tehdy navíc značně dražší než dnes) neměla ani kožený volant ani radio.

Každopádně souhlasím s tím, že i kdyby řeč byla o automatických pračkách, tak někdo vzpomene jaká je ta Škodovka piksla a že rozhodně nepere tak dobře jako osvědčené japonské pračky...

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  27. 01. 2014 13:19

Nerekl bych, ze je to primo prekvapujici. Spis vycurane. Ostatne, to jste si nevsiml, ze tak funguje naprosta vetsina 'tradicnich' nemeckych vyrobcu cehokoliv. Dneska se proste spravne zkonstruovany a dobre vyrobeny produkt povazuje za luxus.

Na druhou stranu si ale clovek stale muze poridit holatko. A i toto nevybavene vozitko je, co se tyce jizdnich vykonu, stale lepsi nez sebelepe vybaveny Jihokorejec. Ovsem, pokud nekdo touzi po Playstationu na podvozku, tomu pak asi neni pomoci a bud proste musi rozbit prasatko a nebo koupit toho Jihokorejce.

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  27. 01. 2014 19:12

Obávám se, že snaha být nejlepší (v očích regulátorů) vede k tomu, že jihokorejská vozítka nejplejstejšnovatější nejsou (což předpokládám dobře víte, například poslední výkřik techniky a sen flotilových manažerů z Mladé Boleslavi v tomto ohledu těžko hledá konkurenci). A co takové Volvo s jejich novými motory...jestli nakonec ti Korejci a Japonci nejsou už dnes jedni z mála, kde ještě pracují strojaři....?

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  28. 01. 2014 00:34

Jmenoval jsem tam Jihokorejce predevsim proto, ze jsem pro jednou chtel usetrit city "die Geliebten der Konzerns".

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  28. 01. 2014 00:48

... die Geliebten des Konzerns ...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  27. 01. 2014 20:17

No, nikdy jsem to nezkoumal, protoze jsem vzdy bral predvadeci vozy s co nejvyssi vybavou nebo vychodni provenience, kde jsou vetsinou jen dva stupne vybavy bez priplatku. Moje priority jsou jine, nez projet zatacku o 5km/h rychleji a nechat si vyklepat dusi, nybrz se pohodle a hyckan dopravit tam, kam potrebuji...

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  28. 01. 2014 00:46

Ano mate pravdu.

Jihokorejcem jsem nikdy nejel, takze nemam osobni zkusenost. Nicmene, predpokladam, ze byste s tezi hledal Jihokorejce, jez by Vas hyckal vice nez prave recenzovane BMW. Nebo vazne verite tomu, radovy trilitrovy sestivalec BMW hluci a vibruje stejne jako ctyrvalec TDI od Konzernu? Nebo si snad myslite, ze BMW kabinu posadky neodhlucni tak, jako to delaji Japonci? Verte, nebo ne, ale o tom rychlem projizdeni zatacky to opravdu neni - tedy alespon ne u rady 5.

A propos, muzete mi, prosim, rici po kterych cestach v CR jezdite, ze se dopravujete pohodlne?

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  27. 01. 2014 09:29

Hodně povedený test, díky za něj!

Odpovědět  |   | 
aaa  |  27. 01. 2014 19:56

Hlavně díky za "noční" verze fotek interiéru auta, kéž by byly u každého testovaného auta. Díky za test!

Odpovědět  |   | 
Player  |  27. 01. 2014 22:15

Myslím, že je v testu mnoho slov a to, co by mě jako potencionálního kupce ojetiny mohlo zajímat, je v jednom odstavci. Abych zjistil, že ručka není nic moc nepotřebuju jezdit na STK. Daleko cennější, než popis tapecírungu by byly reálné zkušenosti mechaniků, majitelů ojetin atd. Teď je tady hodně textu jako když se představuje nový model a to je mi v rozhodování, vybírám-li z několika ojetin, opravdu k prdu.

Odpovědět  |   | 
Rodin  |  27. 01. 2014 23:41

Pockej na ty minusy... Priste nejdriv cti, pak pis, a nebo uved, kde a kdy kdo napsal takto komplexni zhodnoceni tohoto modelu. Za me test ojetyho auta na jednicku.

Odpovědět  |   | 
Player  |  27. 01. 2014 23:48

Prosím Tě, mně už nění 15 let, aby si hrál na puntíky a sbíral plusy. Já tady nepíšu svůj názor kvůli nějakým plusům, ale aby se to třeba někam posunulo. A kde to dělali líp? Perfektně Automotospecial s přílohou Autoojetiny. Občas mají taky světlou chvilku na iDnesu.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  28. 01. 2014 00:52

Predevsim byste si mel uvedomit, ze tu autorevue neni pro Vas. Nybrz Vy pro autorevue!

Redaktor Vam to asi nenapise, ale ja muzu: Prestante papulovat a koukejte klikat na reklamu! To je to, co tu jde v prvni rade. Copak si myslite, ze Vam ty clanky nekdo pise pro zabavu?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 01. 2014 08:23

...potencialneho nie potencionalneho....a ano, je to tak u Vas aj u nas (cakam ze sa vynori nejaky xenofobny blb, preto poznamka dopredu)

Na Vasu otazku, za minus povazujem tazky motor (zhodou okolnosti 530d sice sedan ale predsa a 520d mam skusene) a 520d jazdi paradoxne lepsie (okrem priameho zrychlenia v priamke, ktore ostatne ani ten dvojliter nema zle pokial chyba nie je medzi volantom a sedackou). Skoda len toho dizajnu, to auto je otrasne z kazdeho pohladu a interier je jeden gycovity hnus na jedenastu. Nova 520d je snad jediny diesel, ktory by som z garaze nevykopol, tam mam ale vyhrady proti vybave a tym zlodejinam v priplatkoch.

Odpovědět  |   | 
Pekr  |  28. 01. 2014 12:01

Souhlasim s Vami že informací o potenciálních problémech je málo, problem je že sehnat relevantni informace je velmi těžke. Protoze jsem mel i 530d i 535d pisu sve zkusenosti a naroky na servis. Pokud Vas nepotkaji nejake speciality typu priskripnuty dratek ve dverich apod., tak problem je automaticka prevodovka. Dozivotni naplne jsou dimenzovane na 150tis km. Vetsina lidi to nemenila a kdyz to menite ve 190tis, muze se stat, ze to uvolni akorat bordel v prevodovce a odkeca ji to uplne. Zivotnost vetsiny prevodovek je cca 200 tis a potom potrebuji nejakou opravu - nejmensi investice je do noveho menice. Muze to byt i horsi. Kdo se o prevodovku stara a jezdi s autem s citem tak vydrzi vyrazne vice. U kombiku mohou odejit mechy, ale vetsinou vydrzi docela dost. U kombiku praska dratek privodu elektriky do ridici jednotky v zadnich dverich (jednotka je ve spojleru 5-tých dveří). Oprava za pár korun. Ve značkových servisech to opravují za několik tisíc. Mohou odejít vstřikovače. Já jsem ani u jednoho auta neměnil ani jeden (najeto 260 tis). Pokud šáhnete do motoru (např výměna žhavičů - žhaviče stojí pár korun) tak se často stane, že prasknou hadičky od podtlaku a přestane pracovat turbo. V první chvíli se vyděsíte, nové turbo není nejlevnější (zvláště v 535d) ale opět je to o tom, že hadičky stojí pár korun. Z hlediska komfortu je jednoznačně lepší sedan (nemá vzadu měchy, které by se mohlo zdát budou pohodlnější ale opak je pravdou). V 535d jsem měl i Dynamic Drive a auto bylo pekelně tvrdé - na druhou stranu sedělo jak přibyté.
Pro ty kdo začnou psát něco v tom smyslu, že BMW je pěkný křáp, když se tam tolik věcí kazí - problémy s převodovkou jdou napříč všemi zančkami a převodovky od ZF (jsou v BMW) jsou v podstatě to nejlepší na světě co se vyrábí. Ani japonci a ni američani nejsou spolehlivější. Mercedes je taky dobrý, ale provozní vlastnosti převodovek (rychlost řazení, prokluzy, adaptivita apod) jsou u ZF jednoznačně lepší.

Jinak v 520d je motor lehčí, ale rozhodně není lepší.... Ale 520d je samozřejmě výborné auto a ve srovnání s konkurencí je nejlepší.
Nedá mi to abych se nezmínil o srovnávání pana Duchoně verzí e39 E60 a F10. Testoval výplň dveří a vyšlo mu z toho, že v e39 je nejlepší a jinak to jde s auty z kopce. Hodně jsem se zasmál když jsem ten článek četl. Co je mi platné že možná (i když s tím nesouhlasím) je výpln ve dveřích lepší, když e39 měla tragické převodovky od GM, které se někdy sesypaly již po 150tis km, motor měl malý výkon a větší spotřebu (diesel), sedadla byly nepohodlné, auto mělo malý kufr a v podstatě téměř všech parametrech bylo horší. Ale výplň dveří byla lepší a tím pádem bylo celé auto lepší.

Odpovědět  |   | 
Player  |  28. 01. 2014 12:27

Díky, to je přesně ten typ informace, který v článku chybí. Chápu, že sehnat fakt relevantní info o problémech a skrytých kurvítkách je složité, ale pokud chtějí dělat dobrou rubriku o ojetých autech, tak jiné cesty není.

Naprosto souhlasím s Vaší kritikou nesmyslné povrchnosti, kdy se básní na dveřní výplní, ale každého skutečně zajímá, že mu odjede převodovka. Ano, výplň dveří byla lepší, tak je auto lepší. To napíše jen .... (doplňte si sami).

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  29. 01. 2014 09:38

Mozna vas to prekvapi, ale premiova auta nejsou o vykonu ten si muzete koupit i do Superbu nebo Passatu, ale prave o te "nesmyslne povrchnosti" tedy o tom, ze to auto je nejenom drahe, ale i draze vypada a je nakladne vyrobene. Stejne jako lidi plati nesmyslne penize za svycarske hodinove strojky kvuli jejich preciznosti ac by japonska seriove vyrabena quartzka na tistaku byla treba presnejsi, tak ve svych premiovych autech chteji spickove materialy, konstrukci a dilenske zpracovani. Napad BMW vyrobit lacine auto a to pak draze prodat, protoze je na nem vrtule a ma to par slusnych motoru byl sice novatorsky, ale komercne se neosvedcil. Jak ostatne ukazuje i nastupce petky F10.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  29. 01. 2014 08:06

To jsou zase blaboly. Predstavte si, ze nejsilnejsi sedmicka z roku 1977 mela trapnych 194 koni. Hruza, co? Proboha tu E39 je treba posuzovat v kontextu sve doby a to byl ten diesel zatracene silny, koneckoncu 525tds byla ve sve dobe nejsilnejsim seriove vyrabenym dieselem v osobaku. Stejne tak neni pravda, ze by E39 mela plosne prevodovky GM, ty byly u aut na evropskem trhu jenom u dieselu a po faceliftu byly zcela nahrazeny ZFkama. Nicmene kdo si koupil poradny motor mel ZFko od pocatku produkce auta.
Sedacky stejne jako ve vsech ostatnich BMW byly o tom jak moc clovek investoval. Zakladni sedacky nic moc (stejne jako v E60), sportsitze uz byly velmi dobre, lepsi nez sportsitze v E60. Jedine lepsi sedacky v E60 jsou komfortsitze, ale to je zase o tom technickem pokroku a ne ze bych jich na trhu bylo zas tak moc (ono se neni co divit s tim priplatkem).
BMW E39 mela naopak vyznamne vyhody, bylo to celkove mnohem kvalitneji a draze postavene auto, interier byl z uplne jine galaxie a navic melo na svou dobu spickovou pasivni bezpecnost zatimco E60 byl bezpecnostni propadak s interierem jak z Dacie.

Odpovědět  |   | 
Libor  |  17. 03. 2014 13:34

Píšete, že když se v převodovce navmění ve 150 tis. olej , tak je pak problém a kdž to někdo vymění ve 190 tis, tak se to rozvolní a rozsype, takže jak z toho ven? Měnit, neměnit? Co se s tím dá dělat?

Odpovědět  |   | 
jap  |  28. 01. 2014 01:55

Jedno z najpodarenejsich aut (aj motorizacii) od r. 2000, ak nie vobec najpodarenejsie. Palec hore.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  28. 01. 2014 09:06

Suverene nejhorsi BMW jake kdy BMW vyrobilo.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  30. 01. 2014 10:41

Parada! Pokud tohle je nejhorsi BMW vsech dob, tak to se pak tesim na ta ostatni, uz jen lepsi BMW.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  28. 01. 2014 09:05

Libi se mi jak novinari vsude opakuji PR kecy BMW na tema jak byla petka E60 "nejuspesnejsi petkou v historii", ackoliv ve skutecnosti pri pohledu na prodejni cisla je zrejme, ze to byl komercni propadak. Jen tak pro zajimavost: E60tka mela prodeje v podstate zcela stejne jako predchozi E39 (rozdil v prodejich byl v radu promile) a to v dobe, kdy cely automobilovy trh rostl obrovskym tempem. O tom jaky je opravdovy potencial prodeju petkovych baworaku za predpokladu kvalitniho modelu misto tohohle osizeneho zmetku nejlepe ukazuje fakt, ze naopak v dobe nejvetsi automobilove krize dokazala nova petka F10 navysit prodeje o vice nez padesat procent oproti nejvyssim prodejum E60!!!
Data produkce: nejvyssi prodeje E39 - 228.800, nejvyssi prodeje E60 - 232.193, prodeje F10 za rok 2012 359.016.

Odpovědět  |   | 
Pekr  |  28. 01. 2014 11:37

Pan Duchoň psal o celkovych prodejich. Zagooglujte.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  28. 01. 2014 11:59

Duchon pise o "komercnim uspechu" a ten se zcela zjevne nekonal. Celkove prodeje byly jen o malo vetsi nez u predchozi generace s ohledem na rust trhu jde o fakticky propad prodeju. Uspesnou petkou po E39 byla az F10, ktera poslala prodeje o padesat procent vyse nez dosavadni maxima.

Odpovědět  |   | 
Werner  |  28. 01. 2014 18:08

Nejhezci a jednoznacne nejlepe postavene petkove BMW, nova rada vypada priserne, o kvalite interieru stavajici rady ani nemluve. Bangle at byl jakykoliv posunul Bmw kupredu, Van Hoydong preslapuje na miste. Nova rada 5 hnus, rada 7 hnus. Snad jen nova rada 3 je opravdu pekny vuz. Osobne je rada E60 mnou povazovana za nadcasovy a designove absolutne dotazeny vuz, ktery modernim dojmem pusobi i dnes. Hrany, ostre linky a pocit kvality to je E60. Soucasna verze se tomu oriblizuje na 60%.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  28. 01. 2014 20:54

Pocit kvality? Tady nekdo videl E60tku jenom na obrazcich, podobne "kvalitni" interier maji snad jenom Dacie.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  29. 11. 2015 10:23

Probuď sea vyndej ruku z nočníku.

Odpovědět  |   | 
jaja  |  28. 01. 2014 21:50

Pocit kvality? No nevím, kamarád má E60, předface a že bych po usednutí byl nějak okouzlenej? To bohužel ne. Ta protažená madla jsou hrozná, masivní kus plastu byl, je a bude vždycky hnusnej. Působí to neskutečně lacině. Přístrojovka by ušla, nemám nic proti jednoduchým budíkům, spíš naopak. Středová konzola je ale zase taková nijaká, vlastně jako celej interiér. Potahy na sedačkách mi přišly taky dost levné, přirovnal bych je k levnému ložnímu prádlu. Samozřejmě že to by řešila kůže... A to všechno ještě bylo umocněno šílenou šedou barevnou kombinací. To auto může být schopné jak chce, ale pocit kvality tam na mě nedýchl ani trochu.

Odpovědět  |   | 
Tecto  |  03. 02. 2014 13:00

Je potřeba se trochu zamyslet nad E60 před a po faceliftu. I když je to opticky téměř totožné auto, tak v podstatě je zde (LCI) prakticky všechno vychytynější a dotaženější než generace do faceliftu.
V diskutovaném interiéru se změnilo mnohé - třebas vnitřní panely dveří jsou zcela jiné a jinak udělané. Již v nich taky nic nechřestí - kapsy jsou polstrované i uvnitř, logika uspořádání tlačítek a madel je na jedničku stejně jako kvalita zpracování.
Co je ale fakt, tak u BMW stejně jako u MB jsou základní verze skutečné sociálky a za všechno se docela tučně připlácí, takže pokud je zde diskuze např. o látkových sedadlech v základu, tak ty se s komfortními sedadly nedají vůbec v ničem srovnat. Ovšem naopak komfortní sedačky jsou něčím, co je v automobilu prostě hi-end a nemá to žádná konkurence. K designu může mít kdokoli jakékoli výhrady, to je věc názoru a vkusu. Co se však týče dynamiky (hlavně třílitrů a výše) a jízdních vlastností, tak zde je auto jednoznačně na špici. Zkrátka BMW je auto, které řídíte. Většina ostatních aut Vás "jen" vezou. Mě baví varianta první a heslo Radost z jízdy je zde každopádně na místě.

Odpovědět  |   | 
sad  |  28. 01. 2014 19:56

A coo takto fotky zhrdzaveneho podvozku?

Alebo nezhrdzaveneho?

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  29. 01. 2014 16:54

Měl jsem pěktu E60 v 530d parádní auto, vibrace motoru žádné a kupa lidí si myslela, že jezdím na benzín, parádní zátah a spotřeba na 170 kw a 500 nm? realných 6.5 až 11 litru a za kolik že jezdí vaše slavné TDI, když mu šlapete? Moje průměrná spotřeba byla kolem 7,5 - 8 litru a to jezdím stylem brzda plyn a užíval jsem si výkon a zrychlení. i při dálničních 200 - 250 (ne v cz) se spotřeba nějak moc nehýbala...při 250 km auto točilo 3, 300 ot. Kupoval jsem toto auto, když mělo 140 000 km... a auto šlo do světa když mělo najeto cca 487 000 km. Sloužilo parádně cestovní komfort na jedničku a hlavně bylo prostorné, sedačka nízko, volant ve výšce hrudníku, budíky na očích nic utopený, ovládání jednoduchý a hlavně s autem byla skvělá zábava. Myslím, že tato 5 se hodně povedla a hlavně její design nestárne

Odpovědět  |   | 
targa  |  29. 01. 2014 18:48

mě by zajímal názor na filtr pevných částic po 9ti letech ...

Odpovědět  |   | 
Dejv  |  30. 01. 2014 12:29

"Je třeba připomenout, že ve všech případech šlo výhradně o ortodoxní řadové šestiválce, přičemž ještě před koncem roku 2003 do seznamu přibyl osmiválec 545i (4,4 l/245 kW) "

Zajímavé. Ale na fotografii v galerii vidím pod zdviženou kapotou 5tiválec, nebo se mi to zdá?

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  31. 01. 2014 15:42

To se ti zdá 5 válce BMW nedělá, poslední válec je zasunutý už pod plasty kabinových filtrů a okna

Odpovědět  |   | 
oon  |  18. 03. 2014 19:18

prečo tie autá fotíte na poli?

Odpovědět  |   | 
 |  17. 11. 2015 15:13

co ti je po tom sráči?

Odpovědět  |   | 
Aleš  |  03. 08. 2016 07:05

ukaž nám tvoji bezva Fábii, určitě na ní něco taky najdeme.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díl…

Zapomeňte na své vystřihovánky z ábíčka. Tady jsme na úplně jiné úrovni…

8.  7.  2020 | | 24 N/A
Rusol David
Tatra
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

včera | | 14 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 52 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta