Test ojetin Seat Altea vs Toledo: střídání generací

29 komentářů

Kantor Jaroslav
18. července • 1:10

Vlastnil jsem IBIZU od roku 1997 a ujel jsem na ní necelých 256 000km prakticky jen na pravidelných výměnách oleje ,svíček a rozvodového řemene bez poruch ,denně i v zimě. Nedal bych na autíčko dopustit. A odstavit jsem ho musel , protože olej , který mi byl doporučen -MAGNATEK- je nekvalitní!!!!!!!! Motor se tak zakarbonoval , že se olej prakticky nevracel od vahadel zpátky. Autíčko byo fantastické.

los
11. dubna • 18:20

fuj

Peter75
3. června • 11:00

Sice pisem uz trochu po funuse ale SEAT je predsa koncernova technika. Je to to iste, ludia co ospevuju VW a nadavju na Skody alebo Seaty si asi nechcu pripustit ze zaplatili viac takmer za nic. Vsetok je to rovnaka technika az na to ze Altea sa asi nekradne tak ako OII.
Toto auto ma velmi zaujalo. Je tam teraz vyborna cena, nove motory a technika na urovni dneska. EURONCAP ma taktiez velmi dobre vysledky. Vychadza to o nieco lacnejsie ako Kia Venga. Motor 1.2 TSI je usporny takmer ako diesel a velmi dobre taha. Je to super ponuka.

Pít
5. března • 23:35

Nikdo ti ho také nevnucuje, blbe!

Jarda
12. dubna • 21:43

Lidi jsou různý, každéme se líbí něco jiného a máme taky různé zkušenosti - jasný. Já mám možná na Seaty štěstí, už mám 4. v řadě za sebou. Dvě Toleda 1. generace, pak Toledo II (na kterém jsem najel 160 000 km bez vážné závady) a teď mám Alteu TDI 2 roky starou, najeto 65 000 km, absolutně bez problémů.
Co mi na Altei nejvíc vyhovuje: elegantní vzhled, vyšší posez, suprově tvarované sedačky, velký vnitřní prostor, spotřeba do 5 litrů nafty, skvěle hrající radio s CD-mp3 přehrávačem a ovládáním na volantě a za rozumné peníze velmi bohatá výbava včetně tempomatu, ESP, vyhřívaných ostřikovačů světel a třeba senzoru tlaku v pneumatikách.
Co mi vadí: při otevíráním kufru za špatného počasí si vždy zašpiním ruku, silnější přední sloupky (ale tohle má dnes každé druhé auto) a taky ta přístrojovka mohla být, pravda, víc elegantní. Problémy se stěračema nemám, jsou ve sloupku chráněné a neytvářejí aerodynamický šustot, navíc stíraná plocha je nadstandardně velká.
Můj závěr - já osobně jsem spokojen a šel bych do Seatu znova. Jejich auta se mi líbí, jsou spolehlivá a poměr výbava / cena je určitě nejlepší z celého VW koncernu.

Antracit
10. dubna • 13:04

Musím říct, že to Toledo na to jak je staré má oproti Seatu Altea o moc povedenější interiér - ta Altea je hnusný levný plasťák - Toledo působí rozhodně víc hodnotně a i sportovně.Jediné co mi tam vadí je to ovládání Climatronicu - oproti VW/Škoda z té doby se mi zdá designově nepovedené a ta malá tlačítka i neergonomická a špatně rozmístěná. Asi mi hlavně vadí ty minimální mezery mezi nimi, ale je to asi jen dojem z fotky, se to možná ovládá dobře.Ale ty nechutné plochy šedého plastu okolo rádia a ovládání klimatizace u Altey - to je fakt designersky skvost. :-OProto asi nemám rád Seaty - ten design mi nikdy nesedl - hlavně v interiéru - provední koncernových věcí pro Seat - i ty rádia jsou prostě většinou šíleně divná.

Sajmon
7. dubna • 17:58

Pokud jdu na stranky zive.cz tak ocekavam zpravy z oboru IT - to je stejny duvod, proc jsem si tyto stranky pridal jako RSS kanal. Takze Vazena redakce - proc mi stale vnucujete prispevky autorevue.cz, kdyz evidentne navstevuji jiny server a je hodne pravdepodobne, ze me toto nezajima?!?! Toto proste vnimam jako dalsi cast balastu, kterou se musim prokousat abych se dostal k uzitecne informaci. Radim to do stejne kategorie jako spam a reklamu - proste odkliknout co nejrychleji abych mohl pokracovat. Z reklamy jste placeni, chapu to jako nutne zlo, ale toto uz je na me moc - dalsi druh svinstva na svete - vnucovani zpratelenych serveru - den co den stale dokola. Aspon se nad tim zamyslete prosim.

Frantisek Koudelka
8. dubna • 18:58

Toleda, Altea ... to jsou nejake nove verze OS od Malomekkeho, nebo sis jen rano nenasadil brejlicky?

p0etrik
8. dubna • 13:54

Nadavas na balast. Proc teda zasiras diskuzi k clanku svymi osobnimi problemy, ktere s nim nijak nesouvisi?
Nechces na to nadavat i v hospode?Res to s vydavatelem a neotravuj s tim ostatni.

tonic
8. dubna • 14:22

Ale coby v hospode:)) Moze to rozobrat so svojimi 7854 kamaratmi na myspace a medzitym si kompilovat jadro linuxu:)

pavelcz1
7. dubna • 17:38

TDi s 81kW co je v Toledu je podle mě vrchol, v dobrém slova smyslu, pak už motory TDi časem ztrácí. Motor má "sice turboefekt" ale na to se dá zvyknout a nevadí to. Totiž přesně tohle toledo jsem měl, a spotřeba kombinovaná po celý evropě pod 5 litů (podle počítače), a přitom má motor dost dobej odpich... Svezení je prostě super, a kromě jedný váhy vzduchu (zatraceně drahý ale) se za 200 tis.km s motorem nic nedělo. Tohle auto je prostě super, a věřím tomu, že i Octavia, i Golf, jsou podobně dobrý, protože ač mám radši benzín, tenhle diesel prostě žeru :-)

Martin
7. dubna • 9:55

Vždy když jedu za Alteou, chce se mi blejt. Hnusnější zadek jen tak nějaký auto nemá. Hnusnější už je jen PT Cruiser.

Radek
3. listopadu • 13:38

Lepší kravinu jsem neslyšel,altea je celá líbivá:-)Cím jezdíš,favoritem?:-)))

Miru
7. dubna • 12:51

Tohle je typicky věc subjektivního hodnocení-mě se zadek Altey velmi líbí-o dost více ,než u verze XL- a myslím,že podtrhuje celkový dynamický tvar tohoto vozu.Ale je to můj názor. Z tvarů aut jsem zatím nikdy neblil,ani se mi naštěstí nechtělo...

P.
7. dubna • 13:56

Je pravda, že je to silně subjektivní. Třeba já se kloním spíš na Martinovu stranu - zadek Altey považuji za nepovedený a spíš se mi líbí XL :-)
Jako základ výborného a vyváženého designu hodnotím Lenona (ale ne proto, že ho mám! :-)), všechno ostatní jsou jen nepovedené odvozeniny: Altea je moc vysoká a zadek nového Toleda radši ani nekomentovat...

Deli
7. dubna • 9:39

je pořád docela pkěné auto :-)

P.
7. dubna • 13:59

Souhlas, zvlášť s porovnáním s novým Toledem. A starý Leon má taky něco do sebe.

luda
7. dubna • 8:43

Na Altískovi mám nalítáno cca 100 000km a co bych konstruktétům narval do ... piknikového koše jsou právě stěrače. Obvzláště v zimě. Když sněží tak po chvíli má stěrač tendenci pěchovat sníh ho bočních lišt tak vehementně, že to za další chvíli nazvedne stírátko, na něm se utvoří ledová krustička a pak už si stíráte ledem, který se zvolna rozpouští na skle.
Když je nasolíno tak máte bohužel smůlu taky. Ostřikování okna funguje výborně, setření okna funguje taky dobře ... až se do toho vloží funkce "následného setření okna".
To je funkce bez které nikdo nemůže být. Možná u klasických stěračů funguje dobře ale u seatového systému si po takřka dokonalém setření NÁSLEDNĚ zpátky natáhnete na okno tu solnou břečku, která na teplém okně téměř okamžitě utvoří umělecké dílo znemožňující dokonalý výhled. A tak znovu ostříknete.....
Jinak komu nevadí při jízdě vyšší hladina hluku v interiéru a v případě klasické Altei menší kufr tak můžu doporučit.

arpid
8. dubna • 10:26

uplne s tebou souhlasim. mam najeto kolem 90ti tisic a ty sterace mi pripadnou jako nejslabsi clanek auta. jinak jsem maximalne spokojenej

P.
7. dubna • 13:58

Jezdím Leonem II s prakticky shodnými stěrači. Najezdím sice o dost míň, ale že by mi to dělalo takové věci, to určitě ne - a není to tím, že bych jezdil jen v létě :-)

provocation
9. května • 14:42

Altea ma sterace schovany jeste pod plastem, ale Leon ne, takze tam snih a led muze "odejit" ;)

Pumpido
7. dubna • 21:45

Chce to asi víc jezdit...můžu jen souhlasit:-/ jsou na xxx

Hrdina Jan
7. dubna • 8:40

Docela me prekvapily ty spotreby 103 a 77 kW verzi. Ja si vzdy myslel, ze momentalne nejuspotnejsi diesel u koncernu je prave 1.9 TDI 77 kW.

novák
7. dubna • 7:04

"Verze vznětového čtyřválce TDI se systémem PD je zřejmě labutí písní této koncepce, zavedené koncem osmdesátých let Fiatem"To je krávovina, až to takzvaně tříská dveřma. Možná by si měl autor textu ujasnit úplně elementární pojmy, jako přímý a nepřímý vstřik u naftových motorů. Obávám se, že Fiat Croma nebylo úplně první osobní auto s přímovstřikovým motorem a dneska má přímý vstřik cokoliv naftového.

kuku
7. dubna • 8:52

No, tak kdyz ses tak chytrej, tak nam prozrad, ktery osobni auto bylo prvni s primym vstrikem? Takovy vykriky do tmy stylu "autor je blb", podtrzeny tim, ze pisatel toho vykriku ze sebe udela blba daleko vetsiho me vzdycky dostanou do kolen :-D

Jiří Duchoň
7. dubna • 8:38

Vážený světáku, totiž nováku, než se začnete hrdinně a neohroženě ohánět "krávovinama", pokuste se o této problematice zjistit alespoň elementární informace. Fiat Croma 1,9 TDI, jak všeobecně známo, byl roku 1988 prvním sériovým osobním automobilem s přímovstřikovým vznětovým motorem, do té doby se podobný systém používal především u aut nákladních...

jena
7. dubna • 16:26

Vyjadreni "Verze vznětového čtyřválce TDI se systémem PD je zřejmě labutí písní této koncepce, zavedené koncem osmdesátých let Fiatem" je ponekud nestastne. Pusobi na me jako kdyby autor tvrdil ze system vstrikovani PD byl zaveden Fiatem. To je ale samozrejme blbost. Fiat zavedl v Crome system s klasickym rotacnim vstrikovacim cerpadlem (alias VW TDI), rozhodne ne system se sdruzenymi vstrikovaci (VW TDI-PD). Mimochodem, zminovana Croma nebyla 1.9TDI, anobrz 1.9Tdid pokud se nepletu... Jsou to pravda trochu detaily, ale dost podstatne...

zdeněk
7. dubna • 14:43

klid, je to blb

Zelí
7. dubna • 7:13

Přes tyhle krávoviny je v testu opět ověřeno to, že starý vw systém s rotačním čerpadlem byl jako motor do auta lepší než pd. Má nižší spotřebu a větší otáčkový rozsah. Při dnešní honbě za co2 má tedy i lepší emise co2. Navíc jde výrobně o nejlevnější přímovstřik. Je to typický cimrmanovský pokrok malými úkroky vzad.

Doporučujeme

Články odjinud