Test ojetého VW Passat: naftový matador

VW Passat patří v našich končinách k nejvíce žádoucím ojetým automobilům. Zkusili jsme zánovní ojetinu poslední generace.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jedním slovem solidní, Bohatá výbava, Řada známých motorů
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Zaoblená záď
  3. Škoda sedadel a volantu..., Vzadu jak v obýváku, Za volantem
  4. Na silnici, Závěr
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Vozy tohoto typu potkáváte zejména v posledních dvou generacích na každém kroku, což českému zájemci o ojeté auto s jasnou minulostí dává velmi široký výběr. Náš dnešní test však stojí někde na pomezí testu nového auta a ojetiny. Využili jsme totiž exkluzivní nabídku společnosti AAA Auto, která na trh zavedla novou značku AAA Premium Auto, o níž jsme vás na AutoRevue.cz informovali, a k testu přijali typický zánovní vůz. Je totiž známo, že nové auto ztratí ze své ceny nejvíce během prvních dvou let provozu, a nová nabídka AAA se soustředí právě na tuto kategorii. V závislosti na pořizovací ceně vozidla lze ušetřit i statisíce. Vzhledem k této skutečnosti vám budeme čas od času nabízet testy takových aut včetně základních finančních kalkulací.    

Jedním slovem solidní

Volkswagen Passat nikdy nepatřil k vyloženě pokrokovým vozů, a to ať již jde o techniku či design. Výrobce sází na svoji zavedenou klientelu, která nechce být příliš nápadnou, ale vyžaduje robustní a spolehlivý vůz, a nutno dodat, že Passat mu dělá samou radost. Během několika let se „lidový vůz“ střední třídy vypracoval k matadorům a v rámci své kategorie k nejlépe prodávaným autům v Evropě. Současná, šestá generace se vyrábí třetím rokem, v nabídce je jako tříprostorový sedan a praktické kombi. Standardem je samozřejmě pohon předních kol, ale nechybí ani „stálá čtyřkolka“ 4Motion, jež je k dispozici se zážehovými motory 2,0 FSI, 3,2 FSI a 3,6 FSI, ale rovněž s oblíbeným vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI PD DPF s výkonem 103 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Bohatá výbava

Současné výbavové stupně se jmenují Trendline, Comfortline, Business, Sportline, Highline, Executive (podobě jako Business k dostání pouze s motorem 2,0 TDI PD v obou výkonových verzích) a prestižní R36, které v provedení sedan disponuje cenovkou 1 199 000 Kč a je mu vyhrazen přímovstřikový šestiválec 3,6 FSI o výkonu 220 kW. Základní pohonnou jednotkou je konvenční, třikrát slabší zážehový čtyřválec 1,6i/75 kW, který ve verzi Trendline stojí 579 300 Kč. Kromě obou okrajových verzí, tedy Trendline a R36, je rozsah standardní výbavy ve většině případů podobný a ve svém souboru se liší spíše charakterem (sport, komfort, užitek...) než cenou. Nabídka příplatkové výbavy a nejrůznějších paketů je mimořádně rozsáhlá a případné zájemce raději odkazujeme na oficiální stránky Volkswagenu.

Řada známých motorů

Ačkoli pod kapotou současného Passatu nezpozorujeme žádnou revoluci, přesto se tam v převážné části nachází v dané třídě to nejlepší. Kromě nejlevnější „jedna šestky“ mají všechny pohonné jednotky pro Passat přímé vstřikování benzínu, resp. nafty a na většině z nich nacházíme přeplňování. Atmosféricky plněnými jsou jen čtyřválec 2,0 FSI/110 kW (výhradně jako 4Motion) a šestiválce 3,2 FSI/184 kW a 3,6 FSI/220 kW. Plejáda přeplňovaných motorů začíná zážehovými jednotkami TSI 1,4/90 kW, 1,8/118 kW a 2,0/147 kW a končí vznětovými TDI PD 1,9/77 kW a 2,0 ve stupních 103 a 125 kW. Expanze šestistupňových převodovek pokračuje takovým tempem, že v Passatu najdete klasický „pětikvalt“ pouze u jednotek 1,6i a 1,9 TDI PD. Pro většinu z motorů se nabízí alternativně automatické či automatizované převodovky Tiptronic a DSG, což v konfrontaci s počtem výbavových stupňů a dostupných motorů dává skutečně mimořádně rozsáhlou nabídku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jedním slovem solidní, Bohatá výbava, Řada známých motorů
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Zaoblená záď
  3. Škoda sedadel a volantu..., Vzadu jak v obýváku, Za volantem
  4. Na silnici, Závěr
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků