Zdravím :-) vlastním Opel vectra 1.8 2002. Od koupě se mi děje že při nízkých točkach hlavně na trojku, auto cuká. Jako špatný vstřik nebo svíčky. Všechny čtyři svíčky jsme tedy vyměnili a problém byl pryč. Ale po takových 20ti kilometrech to zase začlo. Stalo se to někomu :) mám tip na vadnou cívku. Prý často odcházela nebo špatně fungovala při ohřátí, mě se ale nezdá že by teplota něco měnila. Nějaký tip? děkuji
Nerozumim té kritice jízdních vlastností. Není to tak dávno co redaktoři AR testovali GTS V6 a v tomto testu /skromný rychlík/ byla vectra hodnocena podobně jako Mondeo. A to s těžkým šestiválcem. Tuším že tam p. Duchoň psal "podvozek Vectry je podobně naladěný jako podvozek Mondea". V redakci AutoBildu před nějakým časem dělali test Vectry C, předchozí generace Mondea a současného Passatu, vše karoserie kombi, a tam Vectra zvítězila mimo jiné také kvůli nejlepšímu naladění podvozku. Sám s tímhle autem už pár let jezdím, ale že by se na mokru nebo námraze chovalo nějak záludně nebo se ze zatáčky hrnulo po tečně ven to jsem se dozvěděl až tady. Třeba je to rukama:-D
Co se týče VectryC, tak tam přeci jsou podvozky 2, ne? Nějaký obyč (neznám, ale v testované obyčejné 1.8 asi bude) a IDS Plus (ten je jistě lepsí, navíc v GTS V6 je sportovně naladěn). Takže podle mne není Vectra jako Vectra.Nicméně je zde jedna věc, kterou lze považovat za negativní - aktivistické ESP. To u Vectry nezasahuje jen v krizových situacích jako u jiných aut, ale snaží se "pomáhat" prakticky pořád. No a u V6 se až příliš snaží krotit jeho výkon - když to člověk vypne, tak se diví, co to před tím měl za gumově líné auto. Po vypnutí ESP je auto daleko živější a agresivnější. A ten rozdíl není jen za zhoršených adhezních podmínek, je to dost znát i na suchém asfaltu.
No ona vektra ut od bečka ma vzadu vyce prvkovou nápravu a v Cečku ji jeste doladily.naladení tuhosti je komrpromis vždy u tlumičů IDS Plus se meni jejich progresivital podle navoleneho před supne ale to má jen jedinej fakt že podvozek je tvrdčí
Dovolím si nesouhlasit co se týče ESP. Mám na autě IDS Plus a abych aktivoval ESP tak to už musím jet pořádnou kudlu. V podstatě abych zjistil jak to funguje, tak jsem si kdysi našel zasněžené parkoviště a tam to zkoušel. V běžném provozu to člověk téměř nepotřebuje. Jinak je fakt, že Vectra není závodní auto, ale spíš pohodlný přemisťovadlo z bodu A do bodu B.
No já si zase dovolím nesouhlasit s tvým nesouhlasem :-)Ono totiž podle mne ESP zasahuje opravdu skoro pořád, ale zdaleka ne vždy o tom informuje rozsvícením kontrolky! Tu podle mne rozsvěcí až když se doopravdy ztrácí kontakt s vozovkou na delší dobu a ve větší míře a na více kolech. Když se prudčeji rozjíždím na suchém asfaltu, ESP nebliká, nicméně je znatelný rozdíl když to zkusím s vypnutým ESP.I na suchém asfaltu a i s 235mm širokými gumami V6 prohrabuje a ESP zasahuje. Ale bliká jen když by tam třeba byl štěrk a hrabalo to znatelně. Takhle jen snižuje záběr, aby to nehrabalo, ale nebliká (dokud to třeba na štěrku nezačně hrabat víc). Ale se zapnutým ESP to prostě citelně nehrabe, ESP příslušě sníží výkon. Ale když se ESP vypne a dupne se na to, hrabe to samozřejmě i na tom suchém asfaltu.Toto chování mi bylo divné, ale pak jsem si v nějakém testu právě přečetl, že ESP u Vectry doopravdy zasahuje v podstatě permanentně, že tím se Vectra docela liší od jiných aut. Ale možná to je u slabších motorizací jinak.
Co se týče prokluzu kol, tak tam zasahuje systém TC a blikající kontrolka je myslím shodná s ESP. ESP má na starost stabilizovat auto třeba po prudkém vyhýbacím manévru, ale prokluz kol neřeší.Jinak ESP u Vectry C lze vypnout jen u výbavy GTS a Sport. Ostatní verze ho mají pernamentně zapnuté. ;-)
Dvoulitr a 2.2 nafty se jmenují TDCi. TDDi, je název starších dieselů, bez CR.
Dobrý den, máte samozřejmě pravdu, ale v tomto případě jsem srovnával s první řadou CDTi od Opelu, které (stejně jako TDDI u Fordu) sice již měly přímý vstřik, ale byly ještě bez CR.
Páčky blinkrů mi vyhovují, stejně tak na nich umístěné ovládání počítače, deštového senzoru i tempomatu. Opravdu bezaretační páčky mohou vadit buď jen někomu zaujatému, nebo někomu, kdo má extrémně zažitý opak. Interaktivní podvozek se mi zdá docela OK, boční vedení sedadel taky (ale v GTS V6, 1.8R4 to má třeba jinak). Trochu opruz je moc aktivistické ESP, ale to se dá vypnout.Nicméně k ergonomii: totálně debilní jsou dvě věci:1) Vnitřní kliky dveří proklatě nízko2) Přepínání ovládání předních a zadních oken3) Počítač by nějak mohl poznat, že auto zrovna neřídí ženská a nemusel by zapínat parkovací senzory, při parkování do řady z toho pípaní zepředu i zezadu bolí hlava :-)
Nápodobně, i mě páčky vyhovují víc než ty s aretací. Byla to je otázka zvyku a nezačít se hned vztekat, že to nefunguje (jako to má v oblibě spousta lidí, když něco nejde napoprvé). Ono to funguje, jenom línej člověk se s tim nechce naučit pracovat ;-)Jediná podstatná věc, která mi na VeCe vadí, jsou sedačky, žádné boční vedení.Co se nedotáčivosti týče, nemůžu souhlasit s autorem článku, s autem si občas zablbnu (ano, je mi 23 let a koupil jsem si to za svoje peníze) a problém s nedotáčivostí jsem zatim neřešil, ta se opravdu musí projevit až při říznutí ostré zatáčky v 80km/h. Příští rok budu kupovat sportovní podvozek, aby to bylo tvrdší, ale i s původním podvozkem (nemám GTS) to sedí poměrně dobře. Samozřejmostí je mít dobré obutí, bez něho je i sportovní podvozek k ničemu. Prostě normální auto s fajn páčkama pod volantem a dobrým podvozkem s malou náchylností k nedotáčivosti :-)
Ještě s aretací: podle mne jde i o konzistentnost/jednotnost ovládání. Na pravé straně přeci také mám páčku bez aretace (na ovládání stěračů), protože bych asi nechtěl nechat stěrače v zapnuté poloze, aby pak po opětovném nastartování (za 3 dny, za slunečného počasí) nezačaly automaticky stírat. Nakonec přidávání a ubírání rychlosti na tempomatu také probíhá tlačítkem (kolíbkou) bez aretace a to nikomu divné nepřijde.CO se týče sedaček, mně přijdou docela OK (GTS V6, polokůže), ale zcela jistě by mohly být lepší. Co se týče podvozku, tak zas nemám tak velké srovnání. Ale ještě mne nikdy vyloženě "nevyšplouch", ale ESP vypínám jen je-li sucho.
Tak s těma senzorma to je asi obecny problem. Mam sice skodovku, ale ani tam se senzory nedaji vypnout (resp. jen do přeřazení rychlosti). A když parkuju na relativně krátké místo, kam se ale vejdu tak to na mě řve dvěma tóny kontinuálně že má sto chutí v autě něco rozsekat aby byl klid. Opravdu šílený. Kdyby mi tohle řekli při nákupu tak by si je nikdy nepořídil (resp. asi bych vzal jen zadní). 3-[ Má to nějaká značka vyřešený líp?
Což ono to vypnout jde, ale při parkování nemám čas hledat čudlík. Jakmile zařadím zpátečku, senzory se samy zapnou. Jakmile se rozjedu (tuším nad 15km/h), tak se vypnou. Nadto to jde vypínat a zapínat tlačítkem, činnost je signalizována LEDkou v tlačítku. Ale když prostě přijedu k mezeře, šoupnu tam zpátečku, tak nemám čas šátrat po vypínači. Prostě prima by bylo vyřadit to automatické zapínání (zpátečka) a vypínání (překročení 15km/h) a nechat to jen na manuálním ovládání tlačítkem.Jo a ještě jeden "ergonomický" opruz týkající se dálkáče:Podržením tlačítka zamykání na DO se zavřou boční okna i střešní oknoAle1: je třeba to tlačítko držet dokud se okna nezavřou. Jakmile se to pustí, nebo se odejde z dosahu DO, okna se přestanou zavírat. Takhle mi už do auta párkrát napršelo, protože než se to úplně zavřelo, odešel jsem z dosahu DOAle2: Podržením tlačítka odemykání na DO se otevřou pouze boční okna. Takže když se blížím k autu (v létě) a chci rychle vyhnat horký vzduch, dálkou otevřu jen boční okna, střechu ne.Ale je možné, že některé z těchto věcí lze přeprogramovat, střešní okno má nějaké paměti, ale nějak jsem ani za ta léta nepochopil, jak to funguje.
ad zavírání oken DO: má-li auto dešťový senzor, při dešti se okna dovřou a i když neprší stejně se sami po delší době zavřou.;-)
U jakého auta??
Vectra C ... Facelift určitě.
NIKDY, OPAKUJI NIKDY, JSEM LEPŠÍ PÁČKY NEZAŽIL NEŽ TYTO U OPLU. TRVALO MI ASI 10 MINUT NEŽ JSEM SI NA TO ZVYKNUL, ALE POTOM JE TO ABSOLUTNĚ NEJLEPŠÍ CO MŮŽE BÝT. LIDI, JSME JENOM OPICE TUDÍŽ SE NAUČÍME COKOLIV.
Videl som ktorysi diel TopGear, kde testovali Vectru, a normalne tam vrieskali do kamery, ze to auto vobec nezataca (za zufaleho piskania prednych pneumatik)! Naozaj to vyzeralo hrozivo, a to este na suchej ceste, a rychlost tiez nebola velmi vysoka. Priserne nedotacave auto, ktore straca drzanie stopy velmi rychlo a velmi lahko, a veselo pokracuje von zo zakruty po dotycnici...V tomto zmysle je hadam aj lepsie, ze sedadla nemaju bocne vedenie. Otazka je len, ze ci by skor lietal vodic po kabine, alebo auto po priekope... :-)
Vectra měla/má úplně normální podvozek. Problém v tom testu byl ten, že když dáte 280 koní na předek, prudce zatočíte a přidáte plyn, tak to jede rovně. Úplně stejně (jen v menší míře) se mimochodem chová oktávka TDI.
Nemáte pravdu, Vectra je extrémně nedotáčivé auto, a to už i s relativně lehkým motorem 1,8 l. Z mých zkušeností byl v tomto ohledu horší snad už jen Jaguar E-type...
Aha, takže jste během zimního testu na parkovišti před jakýmsi hypermaketem zjistil, že je Vectra extrémně nedotáčivé auto. Možná by to chtělo méně sledovat srovnávací testy zaujatého redaktora z britského TopGearu a pořádně si vyzkoušet Vectru (s odpovídajícím obutím) třeba na okruhu...
... a jako třešnička něco přímo z tohoto serveru:Umírněná nedotáčivostZajímavostí číslo dvě je lehkost vozu při pohybu po technické trati. Velký těžký sedan s těžkým motorem před přední nápravou, to je zase kombinace budící hrůzu. Neříkám, že je Vectra v tomto ohledu nějakým šampionem, ale i při okruhové jízdě prostě funguje, neodříká a neklade na řidiče vysoké nároky. Pod plynem je Vectra pochopitelně nedotáčivá, ale brzděním nebo ubráním plynu odlehčená záď se nebrání toulkám do stran a celkové naladění podvozku připomene Ford Mondeo. I to si ve výkonných verzích ponechává dostatek mrštnosti a jízda po okruhu není neustálým soubojem s přídí utíkající po tečně. Samozřejmě, je to pořád předokolka, ale s ohledy na limity této koncepce je vůz naladěn velmi zdařile.
Konečně tady padnul pravdivý příspěvek o skutečných jízdních vlastnostech Vectry C. Ty bláboly o tom, že je Vectra extrémně nedotáčivá jsou směšné... :-D
Jenom z pár testů, kde je psáno o extrémní neodtáčivosti:- Prodloužený rozvor nemá na jízdní vlastnosti negativní vliv, naopak Vectra zůstává neutrální s lehkou tendencí k nedotáčivosti v extrémních situacích.- Podvozek poskytuje jistotu, stejně jako elektrohydraulický posilovač řízení s proměnným účinkem podle rychlosti jízdy a výkonné brzdy.- Das positive Gesamtbild krönten schließlich das großzügige Platzangebot und das sehr gut abgestimmte Fahrwerk. (Pozitivní obraz korunují ... a velmi dobře odladěný podvozek)- Wie perfekt Mondeo und Vectra aber Komfort und Fahrsicherheit verbinden, das hat echtes Oberklasse-Niveau. (Jak perfektně Mondeo a Vectra spojují komfort a jízdní bezpěčnost...);-)
V TopGeare testovali Vectru OPC...;-)
Ani jsem to nečetl celé. Jen koukám že pisálci sou pořád stejný LOPATY a nikdy se asi nenaučí zacházet s bezaretačními blinkry.Připadá my to jako syndrom, kdy od sebe slepě opisujete negativa z článku na článek.
ano, asi jako se teď módně opisuje, že el. okna v superbu II. udělají při dojezdu duc, nebo že joystick v novém BMW 7 je na ovládání moc složitý:-D
A také má kulatá kola jako mondeo, kulatý volant jako mondeo a dokonce skleněná okna také jako mondeo - to je náhoda, co?
Každopádně lze předpokládat, že přímé srovnání mohykána z posledního rodu Vecter a nové Insignie nebude v podstatě možné...Vysvetli mi to niekto pls ? :-)
Dobrý den, je to jednoduché, myšleno je to tak, že Insignie je ve srovnání s poslední Vectrou auto zcela jiné povahy a ve většině ohledů nepoměrně lepší.
Nechápu opakované zaujetí redaktorů proti ovládacím páčkám. S 'joysticky' (páčkami bez aretace) jezdím v Zafiře už přes tři roky, a považuji to za daleko lepší řešení, nežli tradiční páčky s aretací. 'Trojbilknutí' pro přeřazení z pruhu nebo předjetí je jednoznačně odlišeno - pro trvalé zapnutí blinkrů je třeba vyvinout znatelně větší sílu. Ovládání stěračů stejně jako světel je vcelku intuitivní, vypnutím zapalování se vše resetuje, a nemůže se stát, že by se po nastartování spustily stěrače nasucho, protože při předchozí jízdě pršelo (což zejména ženě dříve stávalo běžně). Srovnání mám - jezdím přes 20 let, Zafira je moje šesté auto, a stále od času jezdím i s jinými. Pokud bych si dneska mohl vybrat, za ovládání blinkrů bez aretace bych byl ochoten si připlatit (řádově tak do 1500,-).
Nejsem sice extra vyježděný řidič (řekl bych tedy bez návyků), ale měl jsem tu možnost zkusit vícero aut (jak evropských, tak třeba i usa) a mohu říct, že pro mě osobně jsou "páčky" tragedie, stejně jako u otce, který s naším oplem jezdí už nějaký pátek. Neustále "honění" blinkru sem tam, světla, no brrr prostě. Chtělo by to anketu, ale řekl bych, že dalekovíce lidí by uvítalo klasiku, než tuto inovaci :-)
Naprosto souhlasím, tyhle páčky (které má tuším i BMW) jsou super. Ale na obranu redaktorů je potřeba říct, že ve Vectře bylo víc druhů, než se podařilo je pořádně vychytat. A z vlastní zkušenosti můžu říct, že ta první verze byla ve srovnání s tou aktuální tragická.
BMW má standardní páčky, které popisuji výše ;-)
Zopar rokov ma uz "neutralne" packy, ktore sa vracaju do povodnej polohy ... ale medzi trojblikom a stalym blikanim je citelny rozdiel a nikdy sa mi nestalo, ze by som mal s tym problem.
naprosto souhlasím a udivuje mne, že se tento systém ovládání nerozšířil i do dalších aut. Možná, že kdyby bylo "oplovské" ovládání i ve škodofkách a fordech, tak by i líní lidé konečně začali blikat tam kde mají
" naprosto souhlasím a udivuje mne, že se tento systém ovládání nerozšířil i do dalších aut. " - No potěš koště, ještě aby se rozšířil do ostatních aut, horší systém ovládání jsem nezažil. Tady musím souhlasit s RO. Nějakou dobu jsem s Astrou jezdil a tohle mě neskutečně štvalo." Možná, že kdyby bylo "oplovské" ovládání i ve škodofkách a fordech, tak by i líní lidé konečně začali blikat tam kde mají " - Tak tohle je demagogie max. kalibru. Poprosil bych vysvětlení, jak souvisí oplovský systém s línýma lidma a jejich blikáním či neblikáním tam kde mají. Nebo ono se na oplovskou páčku stačí jenom podívat, abych začal blikat? Nestačí, že? ;-) Takže těm dementům, co zásadně neblikaj, je úplně u ..... jestli se jim ta páčka vrací nebo ne, kapišto?
běžte si nadávat někam na novinky
Zprvu jsem si říkal, že jste se spletl a reagoval na někoho jiného, ale nespletl. V tom případě to tak trošku nechápu. Páč já jsem slušne poprosil o vysvětlení té demagogie co jste napsal, ale jestli to berete jako nadávku, no prosim, proti gustu. A jestli se vás dotklo slůvko "dementi", tak já raději příště napíšu "líní lidé", ok? :-D
A jak to tedy u Oplů funguje? Já mám v autě třeba buď trojblik (na mírné posunutí páčky, která se pak vrátí do neutrální polohy) nebo klasické blikání s automatickým návratem po srovnání volantu (když zatlačím trochu víc a páčka tam zůstane). Opel to má tedy jinak?
U Opelu je to v podstatě podobné. Trojblik je stejný tzn. mírné posunutí páčky, která se potom vrátí do neutrální polohy. Nebo klasické blikání s automatickým vypnutím ( né návratem ) tzn. zatlačím trochu víc, ALE páčka mi tam nezůstane a vrátí se zase do neutrální polohy. Pokud, což se někdy stane, se blikání po dotočení zatáčky automaticky nevypne, tak se vypne jakoby trojblikem na opačnou stranu než jsem původně blikal.
Není pravda. Pokud Dáš blinkr naplno, ne na trojblik, a on se nevypne, tak pohybem na druhou stranu se jenom vypne bez trojbliku. Máme Vectru 7 let, vím, o čem mluvím.
:-D Koubesi Koubesi, víš jak se to říká. Dvakrát měř, jednou řež. To cos napsal je samozřejmě pravda, ale je to naprosto to samé jako to co jsem napsal já. Přečti si to ještě jednou a zaměř se na slovíčko "jakoby" ;-)
Aha, tak to díky za vysvětlení ;-) To mi tedy přijde lepší ten systém, co mám já, kde při plném blikání tam páčka zůstane a pokud se s otočením volantu nevrátí, tak se jí pomůže ručně do prostřední polohy. Ale chápu, že třeba někomu může vyhovovat spíš ten systém Opelu.
v podstatě se to liší jenom tím, že ve vašem případě je tam mechanický bazmekt na kterém se páčka zarazí a volant jí při zpětném chodu podtrhne a opel tam má místo toho optický senzor, kterým když volant zpětně projede, tak to blikání vypne. Nic víc, stejně jako se někdy nevrátí páčka u mech. (když zatáčíte málo, nebo vůbec) tak se nevypne blik. u toho el. systému. U obou je totiž potřeba otočit volantem alespoň o třeba 30°
Naprosto nesouhlasím. Není dobré nutit ani jeden systém nikomu. Ať si každý vybere co mu vyhovuje, ale prostě řešit co je lepší a co horší a když náhodou to vidí někdo jinak, tak je hned zaujatý, to jenom ukazuje na omezenost některých lidí, kteří nezkousnou, že někdo vidí věci jinak.
Sám jte si odpověděl. Cituji vás: "...Není dobré nutit ani jeden systém nikomu...". Tak proč tedy autor tak kritizuje ony páčky a nutí tak jeho pohled jiným????? Napíši třeba páčky fungují tak a tak, mě systém nevyhovuje a je! Závěr si pak každý udělá sám, zda je to pro něho dobře či špatně.
Kritika neni nuceni. Kritika je to, ze pise, ze mu to nevyhovuje. Nerika "lidi jste blbi, pokud si takovy system koupite"
Dobrý den, teď jste mě dostal, myslíte vážně, že pokud někdo něco kritizuje, nutí tím svůj názor ostatním?!? Myslím, že jsem celkem kompletně vyargumentoval, proč je opelovské řešení páček pod volantem nepraktické a nepřesné, je třeba to vzít jako fakt a nemusíme zde ztrácet čas. Je přitom pochopitelné, že se najdou uživatelé, kterým toto řešení bude vyhovovat.
Jen myslím, že redaktor by měl kritizovat objektivně ohodnotitelné vlastnosti vozu. Na subjektivní vlastnosti by měl upozornit. Chápete ten rozdíl?Já tady nechci proti nikomu brojit. Ale tady mi kritika přišla docela nemístná. Obvzláště pak vzhledem k vaší reakci zde v diskusi.
Stejně jako vy to považujete za dobré, tak to může někdo jiný považovat za špatné. Můžeme tedy říci, že vy jste stejně zaujatý, jako ti redaktoři, jenom opačně.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.