Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

RADUN  |  07. 11. 2007 01:45

S mým Matýskem bude asi něco v nepořádku, když jezdím po městě, a to docela svižně, s dlouhodobou spotřebou 5,4l/100km. Výraznější úbytek oleje nepozoruju a spojka funguje taky správně. Testovanému kusu asi někdo před Vámi škaredě ublížiloval...

Zadní řadu sedadel také docela často sklápím a vždy se mi podařilo vytvořit zcela rovnou podlahu - pokud by se redaktor snažil ještě více (nebo místo zbytečného despektu použil i kapku rozumu), zjistil by, že je nutno zadní sedák nejen posunout dopředu, ale i sklopit za přední sedadla a ze zadního opěradla sundat opěrky hlavy.

Co se týká užitečné hmotnosti, mám ověřeno, že ochotně odveze i dvojnásobek tabulkové hodnoty. Ale tím bych se spíš chlubit neměl

Odpovědět  |   | 
Soustruh  |  07. 11. 2007 01:52

[...že je nutno zadní sedák nejen posunout dopředu, ale i sklopit za přední sedadla a ze zadního opěradla sundat opěrky hlavy.]

a to jsem si myslel, že jsou tyhle úkony poměrně běžné

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň, autor  |  07. 11. 2007 10:47

Dobrý den, nic si z toho nedělejte, člověk se pořád učí.

Odpovědět  |   | 
Ano  |  07. 11. 2007 07:24

Souhlasím, moje zkušenosti s Matizem, který si občas půjčuju, jsou naprosto stejné.
Ale když vidím, kdo toho Matize do testu půjčil, tak začínám tušit.

Odpovědět  |   | 
Kubik  |  07. 11. 2007 08:48

Tipoval bych, ze testovanej kus ma najeto asi tak trojnasobek...

Odpovědět  |   | 
Luk  |  07. 11. 2007 08:17

My jsme prodávali Matýska po 90 000km a byl na tom o hodně líp něž popisovaný jedinec. Spotřeba v Praze byla kolem 6ti litrů, olej nežral a spojka byla taky v pohodě.

Problém jsme měli jen v nejmenovaném pražském servisu.
Odešli nám ložiska na kolech, v DAEWO sevisu je jenom povolili a nic neřekli. Propálenej výfuk opravili tak, že ho rozbrusem uřízli a mezi novým koncem a střední částí nechali 2cm díru
Možná že za tak špatný stav nemůže jenom řidič....

Odpovědět  |   | 
wolff  |  07. 11. 2007 08:23

ZApoměli dovařit, to se stává

Odpovědět  |   | 
Good Boy  |  07. 11. 2007 08:41

MOje zkušenosti s Matizem jsou dosti odlišného od toho co píše autor. Souhlasím s popisovanými jízdními vlastnostmi vozu i s velmi nepřesným řazenim, to ale tak vše co našemu Matizu po 115tis km a 7letech života mohu vyčítat. Auto jsme koupili matce, která tehdy začínala řídit, chtěla "nové, hezké a malé auto...." Za 7 let provozu Matiz neměl žádnou, slovy ŽÁDNOU závadu. Olej nežere, kontroluji ho pravidelně a mezi výměnama jsem nikdy nic nedoléval. Spojka fungje i po 115tis km na 100%. A se spotřebou se s autorem taky značně rozcházím. Po Praze mám cca 6.0-6,5l/100km, mimo město bez dálnic do 6l/100km, zabijákem spotřeby je dálnice kde při snaze držet na D1 dle tacho 130km/h se spotřeba šplhá přes 8,0l/100km.
Celkově Matiz považuji na rozdíl od autora za ideální citycar. Malé, snadno se s tím parkuje (s posilovačem), má malou spotřebu, pro 2 vpředu víc než pohodlné, nízké celkové provozní náklady a hlavně může stát týden na Žižkově i s autoradiem a nikomu tam nevadí!

Odpovědět  |   | 
Méďa Béďa  |  07. 11. 2007 08:51

Mám Matize 2,5 roku, r.v. 2000, dovezený z Německa. Průměrná spotřeba 5,84 l, a to jezdím z 50% po městě a denně 20 km tam a 20 km zpět do práce. Za brzdu provozu se rozhodně nepovažuju, naopak ve městě na křižovatce obvykle zíraj s otevřenými ústy řidiči oktávek apod., kteří se zařadí vedle do pruhu s naivní představou, že vyrazí rychleji.

Obtížnější řazení z 3 na 2 je obvyklý neduh Matizů, lze je výrazně eliminovat použitím kvalitního oleje do automatických převodovek. A po korozi spodku ani památky, výfuk je původní!, baterku jsem měnil vloni, tj. po 6 letech, oleje dolévám do výměny po 15.000 km 2 litry...

A ještě jsem neviděl jediného Matize, který by neměl zadní stěrač. BTW ta cena za vozítko bez jakékoli výbavy je značně přemrštěná - mne vyšel Matiz při nákupu včetně dovozu a přihlášení na 103 kKč - 2 airbagy, přední okna elektrická, samozřejmě zevnitř ovládaná zrcátka a onen zadní stírač , zadní opěradlo dělené, posilovač řízení, světla se nechají sklápět ovladačem uvnitř...

Odpovědět  |   | 
tusedim  |  07. 11. 2007 11:03

matiz je super auto.... na slovensku ho ku koncu predavali za 212 tis skk.... za tu cenu nemal konkurenciu...
nakoniec som ho nekupil.....

ale to auto mi bolo vzdy sympaticke....

v car magazine v tej dobe prave ocenili jazdne vlastosti tohto auta.... nie ako idealne.... ale hlavnym faktorom hodnotenia bol ...fun to drive.... a o tom to je

Odpovědět  |   | 
Maxx  |  07. 11. 2007 05:04

Moc hezky clanek:). Po precteni 3/4 bych si ho hned bezel koupit:).
Docela by me zajimal test negarazovaneho "matizka" pokud je jeste nejaky od roku 2002 na zivu:)))))

Odpovědět  |   | 
Vláďa J.  |  07. 11. 2007 08:38

Měl jsem Matize čtyři roky, celou dobu byl negarážovaný a když jsem jej prodával, byl ok (měl jsem model SE s nejvyšší výbavou). To autíčko byla srdcova zaležitost a pořád koketuju s myšlenkou, že si ho jen tak z nostalgie koupím znovu, třeba pro manželku...

Odpovědět  |   | 
Ladislava  |  18. 02. 2012 16:19

Koupila jsem si Daewoo Matiz 2000,a můžu vám říct že jsem s ním nespokojená....Motorově je super,ale to ostatní
V garáži ho nemam,a taky je to vidět...Prahy ,lemy no katastrofa
teď mi odešlo topení a doufám že je to jen termostatem,protože si nedovedu představit měnit radiátor-to je celá palubka dolu.V motoru je přístup jak k penězům prostě nevim nato že jsem ženská tak odteď jsem proti malým autům...!!!

Odpovědět  |   | 
pajinocka  |  12. 10. 2014 23:44

Je a ja o mam negarazovany a slouzi mi uz 10 let bez nejakych vaznejsich problemu

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí  |  07. 04. 2017 23:31

rok výroby 1999 a je celkem schnilej (jak sis přál negaražovaný)

Odpovědět  |   | 
Nohel Pavel  |  07. 11. 2007 07:01

Pan Duchoň Jiří by se měl stydět, článek s tolika chybami je opravdu hnus, a jeho zaujatost a neobjektivnost je až moc očividná.

Odpovědět  |   | 
wolff  |  07. 11. 2007 07:55

Zaujatost? Nevím teda v čem. Já si myslím, že je to dobře napsané.. CO tam je jako špatně? Že mu nešly sklopit sedačky? No prostě nešly... POkud jdou sklopit třeba jen s předními sedadly posunutými úplně dopředu... tak pardon.. Nevěřím, že by byl autor úplný trouba, když s autem najel to co najel. ZA další, koroze spodku na tom autě je? Je... I kdyby to auto s největší pravděpodobností měla nějaká baba a parkovala někde venku, tak takhle nemůže vypadat podvozek u auta 5 let (nebo kolik) starýho s najetými 40 000 km. To, že je tohle auto oje..b..ané je snad každému jasné... Na druhou stranu autor vyjádřil pozitiva tohoto auta, která dle mého soudu dobře uvedl (své přítelkyni bych to fo města skutečně bez posilovače nekoupil, leda bych chtěl mít doma kulturistku), takže nevím co tady plačete. A spotřebu nejspíš uvedl takovou jaká byla. Ano může být autor narozdíl od prvního pisatele závodník, ale to nic nemění na tom, že měl pomalu podobnou spotřebu jako byla v Evandě a já tomu víceméně rozumím. Ten motůrek se musí točit a pak si samozřejmě bere... POkud s tím někdo jezdí jako brzda provozu, pak také chápu, že jezdí za 5. Mimo jiné to já se svým autem umím taky a je to jiná kubatura s jiným výkonem. Ne v pohodě napsaná recenze, prakticky popisující stav korejského auta určeného do "města" já bych spíše řekl pro příměstský provoz..., po určité době provozu... A to, že jsou ceny MAtizů nadsazené je taky pradva (dyť převyšují ceny stejně starých Lanosů a dalších korejských aut)

Odpovědět  |   | 
Mr.Semtex  |  07. 11. 2007 08:54

To není tak docela pravda. V tomhle testu se sešlo auto, které nebylo zrovna v nejlepším stavu (ale to může být klidně i Mercedes) a autor, který k tomu od začátku přistopil trochu s despektem (sám to na začátku píše).. To že nakonec test pro (i takhle dodělaného) Matize vychází celkem slušně považuji za dobrou vyzitku tohohle auta, i když sám bych si ho nikdy nekoupil.. Ono je potřeba taky nezapomínat, na co je to auto primárně určené - akcelerace na semaforech a dlouhé dálniční přesuny to asi nebudou..

Odpovědět  |   | 
Méďa Béďa  |  07. 11. 2007 09:23

Budete se divit, ale akcelerace na semaforech to díky zpřevodování právě bude . Dálniční přesuny opravdu ne.

Odpovědět  |   | 
Mr.Semtex  |  07. 11. 2007 09:55

Tak zpřevodování? S tím výkonem to musí gumy při startech na semaforech doslova hořet..

Odpovědět  |   | 
Méďa Béďa  |  07. 11. 2007 11:19

Na rozdíl od Vás s tím Matizem jezdím, takže v době, kdyje většina řidičů na hranici křižovatky, jsem dávno za ní... A výkonem to opravdu nebude.

Odpovědět  |   | 
pajathc  |  07. 11. 2007 14:14

Probůh, kdysi jsem s kolegou závodil ve sprintu, on Matiz 0,8i, já Lada 21043 1500ccm konstrukčně z roku 1972. Ujel mi na čtvrt míle asi o 3 délky auta. Takže pokud někoho na křižovatce skutečně předjedete, je to leda tak vašimi rychlými reakcemi nebo tím, že "závodíte" pouze vy... A to nic proti Matizu nemám...


Odpovědět  |   | 
Méďa Béďa  |  07. 11. 2007 14:54

Přečetl jste si ty předchozí příspěvky před mým? "Ono je potřeba taky nezapomínat, na co je to auto primárně určené - akcelerace na semaforech a dlouhé dálniční přesuny to asi nebudou.." - a přitom sám připouštíte, že Matiz při akceleraci ujede autu s téměř s 2x větším obsahem .

Odpovědět  |   | 
pajathc  |  07. 11. 2007 15:02

Přečetl. Ten žigul jako obstarožní vehikl z třetí čtvrtiny minulého století má stovku za 16 něco, Matiz je jen o TROŠIČKU rychlejší -> Matiz je jednoduše řečeno NIC MOC akcelerátor :D Ale pokud závodíte s těma 120kama a žigulíkama, tak to pak jo :D

Odpovědět  |   | 
Mr.Semtex  |  07. 11. 2007 15:59

Taky jsem s Matizem párkrát jel.. On to prostě Méďa Béďa nepochopil..
Já mu přece nehaním jeho automobil - na to na co je určený je naopak velice dobrý. Ale dělat z něho trhače asfaltu, který to na semaforech nandá i silnějším vozům - ale no tak..

Odpovědět  |   | 
Martin  |  07. 11. 2007 23:09

Mna by velmi zaujimalo zrychlenie z 0 na 100 a zo 100 na max 140. kym ten trhac asvaldu zrychli z tej 100 len na 110 ja na svojom aute pojdem 160 . Alebo sadnu tam 5 ludia pojde do kopca 100 km/h a kym vyjde ten kopec pojde len 50. Treba sa pozriet aj na ine veci ako len start s krizovatky.Ja mam sice 2,2 objem motora ale tu silu vidno stale nielen dole kopcom.

Odpovědět  |   | 
Méďa Béďa  |  09. 11. 2007 09:27

No jestli so svojím autom zrychluješ při rozjezdu na křižovatce zo 100 na 140 km/hod., tak asi není co dodat. Je tady vůbec někdo, kdo dokáže pochopit rozdíl mezi rozjezdem na křižovatce a zrychlením z 0 na 100 km/hod.?

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň, autor  |  07. 11. 2007 10:53

Dobrý den, pan Nohel Pavel by se měl naučit slušnému chování a místo výkřiků do tmy konstruktivně vyjmenovat alespoň několik z těch hnusných chyb, popsat pro co, nebo proti čemu byl Duchoň Jiří zaujat a dokázat nějaký z projevů jeho neobjektivnosti. Děkuji.

Odpovědět  |   | 
Méďa Béďa  |  07. 11. 2007 14:56

Ten pisalův blábol je dost výkřik do tmy, ale na druhé straně - píšete, že Matiz nemá zadní stírač a přitom se ovládá páčkou na pravé straně volantu ?

Odpovědět  |   | 
miso  |  07. 11. 2007 08:58

ja som mal matiza pozicaneho v grecku. mam dva metre, stodesat kilo, a bol som milo prekvapeny, ako pohodlne sa mi v nom sedelo. v kopcovitom terene tahal dobre a bol som s nim velmi spokojny.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  07. 11. 2007 09:24

Matize jem koupil v r.1999 a po čtyřech a půl letech,68000 km měl jedinou závadu,a to,že se zlomila v zadních dveřích hadička ostřikovače.Pozor ale,novější Matizy jsou montovány někde v Rumunsku.Kdo má originál ,poruchový moc nebude.Dlouhodobá spotřeba 5,5l.

Odpovědět  |   | 
pepe  |  07. 11. 2007 09:38

Pleteš se.... do ČR bylo dovezeno pouze "pár" Matizů z Rumunska a to těsně před nástupem faceliftovaného Matize II. Jednoduše je člověk pozná podle VIN začínajícího na UU pokud VIN začína na K je z Koreje. Jinak polskýho bych se nebál a co si pamatuju tak měl tlustší nános barvy a laku. Jediná nevyhoda když se mírně naboural hned ta barva praskala. Ale za celou dobu jsem nezaznamenal nějaký problémy Polák vs. Korejec. Korejci si tam pohlídali kvalitu dobře.

Odpovědět  |   | 
jan  |  12. 04. 2013 12:02

mám Matizka 13 rokov,za ten čas som na ňom menil len batériu,výfuk,olej,filtre a chladiacu kvapalinu,čiže prevádzkové náležitosti ako u každého auta.Netreba zabúdať na čo je to auto určené,čiže mestskú prevádzku a nie šprinty z 0-100 km/h,za ten čas čo ho mám ešte na mňa nikto netrúbil,že som brzdou prevádky.Bude asi,ale pravdou to,že kde bolo auto zmontované,a pre aký trh,a spotreba na 30 litrou v pohode prejdem od 5OO- 580 km,takže priemerná spotreba približne 5,5 litra.Prosím Vás nikdy by som si nedovolil komentovať,alebo dávať rozumy o niečom v čom som nesedel,alebo čo nemám overené,lebo každý sme iný šofér,každý z nás jazdí v iných podmienkach,parkuje,alebo garážuje tiež v rôznych podmienkach a porovnávať by sme mali len porovnateľné.Záverom len dodávam,že Matiz je moje deviate auto a dúfam,že ak sa bude takto držať aj ďalej určite ho nevimením.

Odpovědět  |   | 
p&blos  |  07. 11. 2007 09:29

Testovaný vůz zcela určitě neměl najeto 43000km, ale podle koroze spodku a popisovaným problémům odhadem tak o 100000-120000 víc. To že někdo stočil tachometr je evidentní. Taky jsem měl Matize r.v.2000 a po čtyřech letech a 75000 najetých kilometrech byl stále jako nový. Olej nežral, řadil bezproblémově, spotřeba do 6l. Ono už to tak holt v čechách chodí, že když má auto zachovalý vzhled, tak mu hned někdo trochu poladí tachometr aby se auto lépe a výhodněji prodalo. Dělají to tak všechny autobazary, dokonce i leasingové společnosti.

Odpovědět  |   | 
schiffa  |  07. 11. 2007 09:30

A co výsledky crash testu ?

Odpovědět  |   | 
pepe  |  07. 11. 2007 09:40

V té době měl Matiz v EURO NCAP 3 hvězdičky.... takže nevím o co ti jde. Myslím, že v té době nemělo žádné auto víc - teda v té třídě.

Odpovědět  |   | 
Bob  |  07. 11. 2007 09:52

"Vlivem výše položeného těžiště a měkkého pérování se v zatáčce odlehčuje vnitřní zadní kolo." - kdyby jenom zadní, občas i obě, a taky se vám neustále sama otevírala přihrádka u spolujezdce?

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň, autor  |  07. 11. 2007 10:46

Dobrý den, přihrádka se mi neotevírala, pouze šla opravdu špatně zavírat...

Odpovědět  |   | 
Méďa Béďa  |  07. 11. 2007 11:21

Stačí trochu přihnout ten bazmek, za který drží dvířka, a je po otevírání.

Odpovědět  |   | 
lidoop  |  07. 11. 2007 09:52

Jedinou nevyhodou Matize je tazne zarizeni ktere neni povoleno. Jsem ho mel a muselo jit pryc, potreboval jsem tahat vozik. Matiz je super kauf pokud potrebujete auto na zniceni jako treba na stavbu nebo pro nezkusenou manzelku. Za ty prachy super.

Odpovědět  |   | 
lenin  |  07. 11. 2007 10:51

Mam doma matiza z roku 2001, ale ako pozeram, tak ide trochu o unikat. Ma totiz plnu vybavu, ktora zahrna airbag, posilovac riadenia, elektricke okna, zrkadla a klimatizaciu.. Teraz na nom uz jazdi moja matka a za tie roky s nim neboli ziadne vyraznejsie problemy. A by ste sa divili co sa da z toho motoru vytiahnut..

Odpovědět  |   | 
Karel  |  07. 11. 2007 11:43

- předražené a v mizerným stavu. Nerozčilujte se na autora článku, auta z AAA už jsou takový.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  07. 11. 2007 11:50

A ještě něco k AAA: Kdybyste se s nimi dohadovali o prodeji auta a třeba skousli tu na minimum stlačenou cenu, tak si buďte jisti, že až ho tam přivezete, tak vám sdělí výkupní cenu ještě o 5 tisíc nižší - je to jejich běžná praxe a většina prodávajících rezignuje. To jen takový střípek k nim.

Odpovědět  |   | 
LK  |  07. 11. 2007 12:15

O pět tisíc? Mám vlastní zkušenost, že za auto, co mi po mailu, kde jsem popsal reálný stav včetně výbavy, nabídli 70 tisíc, na místě chtěli vyplatit 30 a kdybych si u nich nějaký vrak koupil, tak "dokonce" 40 tisíc. Tato banda se vyžívá v metodě "hlavně ho k nám nějak dostat a pak ukecat". Po telefonu/mailu slíbí cokoliv.

Odpovědět  |   | 
KL  |  07. 11. 2007 12:29

hah no to si delas srandu, ty snad cekas, ze ti nekdo po telefonu oceni auto?

Odpovědět  |   | 
LK  |  07. 11. 2007 12:49

Srandu si asi děláš ty. Z čeho myslíš, že počítají ceny vozidel a oprav třeba pojišťovny při výpočtu náhrad? Kouknou do křišťálové koule a uvidí cenu? Nebo že sáhnou do osudí a vytáhnou cenovku? Ale kdeže!

Nikdy jsi neslyšel o něčem jako TaxExpert nebo webovém formuláři, kde se dá cena auta zhruba (+-20%) odhadnout?
Mimochodem, v Auto ESA to odhadli stejně a nakonec dali 65 tisíc z přesně vymezených důvodů, proč nedodrželi nebídnutou cenu.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  07. 11. 2007 13:22

Mal som Matiza I a aj II a veľka spokojnosť. Teraz mám Kalosa a opäť spokojnosť. Matula ten prvý behá ešte teraz bez problémov, má síce len 9 rokov ale no problém. Ani jeden nebol garážovaný. Spotreba nikdy nebola nad 6 L priemer. Mám 196 cm a prietoru tam bolo viacej ako napr. v Koktávií.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  07. 11. 2007 17:26

Musím potvrdit, že ESA je serióznější než AAA. Když mi v AAA nabízeli mizernou cenu, tak mě tlačili k okamžitýmu prodeji "protože za chvílu už nebudou mít zájem". Nepodlehl jsem, jel jsem do ESA a vyplatilo se, cenu nabídli vyšší.

Odpovědět  |   | 
jozef77  |  07. 11. 2007 23:23

Presne, su to diletantski podvodnici a oblbovaci. Mam s nimi uz jednu skusenost (prvu a zaroven aj poslednu). Do telefonu slubia aj modre z neba a potom, ked im auto prinesies, tak ta idu oblbovat takymi recickami, len aby cenu auta zrazili na minimum. Mne za mojho Hyundai-a Accent dali 93000 Sk a potom ho predali za 139000 Sk. Tomu teda hovorim oj.bavanie po slovensky(alebo aj cesky). Proste s nimi uz nikdy nechcem nic mat. Stokrat som uz olutoval, ze som sa na nich obratil a uveril ich recickam do telefonu. AAA Auto uz nikdy viac!!!

Odpovědět  |   | 
JoKo_  |  08. 11. 2007 12:39

nechcem sa ich zastavat, ale co ste cakali? ze auto vykupia za 160 000 a predaju ho za 140 000? samozrejme, ze vykupna cena je nizsia ako predajna...

Odpovědět  |   | 
doom  |  24. 07. 2011 15:24

Nezda sa ti ze zarobit si 46000sk za kupim-predam,cize za nic je dobry zarobok?Bol by som zvedavy ci si aj ty dokazes zarobir 46000sk aspon za mesiac tvrdej driny.

Odpovědět  |   | 
pandan  |  09. 11. 2007 11:05

Nemáš pravdu, nejsou to diletantskí, ale profesionální podvodníci a oblbovači!

Odpovědět  |   | 
Regis  |  07. 11. 2007 13:26

"Oba motory, zkoušený 0,8l i „litr“, mají podobnou konstrukci s ozubenou hřídelí hnanou vačkovou hřídelí v hlavě, ovládající celkem osm ventilů."
Zajimalo by mne, jak jsou na trivalcovem motoru usporadany ventily, kdyz je jich tam osm...

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň, autor  |  07. 11. 2007 13:40

Dobrý den, to máte jednoduché: pracuje šest ventilů... a dva jsou.. náhradní Samozřejmě se omlouvám, moje chyba, oba motory mají dva ventily na válec, v textu opravím. Děkuji za připomínku!

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  07. 11. 2007 16:30

Dále bych rád věděl, co je to ta "ozubená hřídel". Oba motory - tří i čtyřválec - mají vačkovou hřídel hnanou ozbeným rozvodovým řemenem.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  07. 11. 2007 19:00

Promiňte, Matiz samozřejmě nemá rozvod královskou hřídelí, ale ozubeným řemenem, opraveno.

Odpovědět  |   | 
Rado77  |  07. 11. 2007 13:28

Mam Matiza1 SE cca 8 rokov. 7 rokov som sa o neho nijako nestaral (okrem garancnych prehliadok kazdych 10000 km), a napr. cely podvozok mam stale vo vybornom stave. Suhlasim s jazdnymi vlastnostami, je to dane konstrukciou auta, suhlasim s rel. castou "poruchovostou" VN kablov (prepalovanie, preskok iskry na kostru). So spotrebou a ubytkom oleja ale nesuhlasim, to bol problem konkretneho testovacieho vozidla. Samotna poruchovost Matizkov vyzera vcelku nizka, odhliadnuc od vymien casti, ktore odchadzaju (silenbloky, vyfuk, loziska atd...), al. sa pravidelne menia na vsetkych autach (rozvody, filtre...). Asi 1 rok som zacal auto opravovat sam, a aj po 8-mich rokoch funguje po vsetkych strankach ako nove.

Odpovědět  |   | 
LK  |  07. 11. 2007 13:32

Aniž bych se chtěl do Matize navážet, ona malá poruchovost také může být způsobena tím, že kde nic není, nemá se co pokazit. A při pohledu na úroveň výbavy se ani nedivím. Co mám zkušenost s pár let starými vozy, většinou se sype elektronika, spínače, čidla a podobné věci, kterých v Matizovi moc není.

Odpovědět  |   | 
xxx  |  07. 11. 2007 14:31

je vidět že o výbavě Matíze nic nevíte. Má vše co je potřeba k řízení a ovládání. Vše funkční i po 8 letech provozu bez jedinné závady. Výborné autíčko pro dva, výkonově plně dostačující, elektrická výbava v modelu SE plně funkční.

Odpovědět  |   | 
D  |  07. 11. 2007 14:44

Jedine. Jedine. Jedine. Ne jedinne. Napis to 100x.

Odpovědět  |   | 
Méďa Béďa  |  07. 11. 2007 15:00

Matiz má třeba kontrolku nezapnutého pásu řidiče a otevřených dveří, přitom jsem se třeba nevšiml, že by něco z toho bylo třeba na Fóbii. O čidlech na motoru ani nemluvě, je opravdu vidět, že jste Matize viděl z jedoucí tramvaje.

Odpovědět  |   | 
Dave  |  07. 11. 2007 15:40

Divil by jsi se ale je.Zalezi na vybave

Odpovědět  |   | 
LK  |  07. 11. 2007 17:28

To snad nemyslíte vážně. Já jsem nepsal, že Matiz nemá žádné čidlo a žádnou kontrolku, ale že těch senzorů, kontrolek apod. je v něm podstatně méně než v jiných autech. Že Matize opravdu znám (má ho kamarádka) přitom úplně irelevantní.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  07. 11. 2007 15:19

Proc mam predstavu, ze kdyz nekdo pise odborny clanek do (snad) odborneho periodika, mel by si nastudovat alespon zakladni udaje (nebo alespon ty, ktere pak pouziva hned v uvodnim odstavci)? Takze par mych pripominek:

(Ano, tenhle uvod a nadpis jsou uplne stejne jako v mem prispevku u testu Evandy... zjevne se prve minul ucinkem, tak snad napodruhe vyjde tenhle podnet k sebereflexi. Aspon ze nam autor tentokrat sam vysvetlil duvody sveho pristupu k faktum - despekt, prezirani aj. "objektivni" duvody "vhodne" pro psani recenzi nejen automobilu. Anebo se pletu, a autor jen chtel dodrzet slovo, kdyz mi u recenze Evandy slibil, ze na Matizovi si smlsnu... )

2. Takze uvodni odstavec - levne vozitko Matiz rozhodne neni, naopak ze vsech Daewoo modelu si drzi cenu nejuporneji a v dusledku toho je temer vzdy drazsi nejen nez vsechny vyssi a vybavenejsi modely Daewoo, ale i drazsi nez o neco vetsi (a vybavenejsi) modely konkurence tehoz stari jako treba Opel Corsa, Fiat Punto, Ford Fiesta atd. Takze relativne levne v podobe noveho vozu pred lety snad ano, nikoliv vsak v pritomnem case, ktery autor pouzil...

3. Evanda nebyla ani omylem nejdrazsim modelem na nasem (Evropskem) trhu, tim byl nadevsi pochybnost Chairman (zdedeny po docasnem akvizici SsangYongu) a i predchudce Evandy - Leganza - se jako novy prodaval o nekolik desitek tisic draz nez Evanda... A to ani nemluvim o tom, ze autor pise obecne o "voze", takze i nakladni vuz Daewoo-Avia byla sveho casu jiste o dost nakladnejsi na porizeni nez nejaka Evanda...

4. Matiz nejenom "patřil k nejprodávanějším zahraničním automobilům", ale 1-2 roky byl vubec nejprodavanejsim zahranicnim vozem u nas (1999-2000)...

5. Evanda nebyla bratrem Matize, jak nam autor nekolikrat podsouva srovnavanim nesrovnatelneho, ale neteri, mam-li byt co nejpresnejsi co se rodinnych vztahu tyce... Mimochdem skutecny bratr a skutecne sestry Matize (Lanos, Nubira a Leganza) se take delaly ve 2 zakladnich vybavach (SX a CDX) a s minimalne 2 motory...

6. Pan AAA manazer je zjevne muz na svem miste, ale Matiz opravdu nebyl "po Lanosu první model, který byl vyvinut pouze v režii automobilky Daewoo a nejednalo se tedy o licenčně vyráběné, mírně modernizované výběhové modely jiných značek.", jak se nam snazi vsugerovat, ale az ctvrty, protoze trio Lanos/Nubitra/Leganza prisly o rok drive, nez samotnym manazerem zminenym rokem 1998...

No a dal uz k te zdrchane chudince (aneb obeti testovani) s drze nadsazenou cenou radeji bez komentare...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  07. 11. 2007 15:31

...protoze trio Lanos/Nubira/Leganza prislo...

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  07. 11. 2007 18:54

Dobrý den, původně jsem ani na Váš příspěvek reagovat nechtěl, protože každý čtenář podle Vašich uštěpačných poznámek jistě pozná, nakolik se jedná o relevantní opravu, diskusi či doplnění, nebo o snahu udělat z autora za každou cenuv..., totiž hlupáka.

Ničím jste mě nepřekvapil, jedná se výhradně o slovíčkaření, které nepřinese nic nového Vám, mě ani čtenářům, proto nebudu ani odpovídat na jednotlivé body a ztrácet tak čas, který bych mohl využít pro psaní další recenze (bude to Kia Magentis), ale jen shrnu Vaše tvrzení.

Matiz podle Vás není levné auto; Upravený Mercedes řady E alias Ssangyong Chairman považujete za Daewoo jen proto, že se pod touto značkou dočasně prodával; Jestli považujete použití formulace "patřil ve své době k nejprodávanějším" a "byl v letech XY nejprodávanější" za protiklad či chybu, Vaše věc; Rozmělňování příbuzenských vztahů Matiz X Evanda na sestry a neteře taktéž. Faktem, jenž jste jaksi opomněl brát v potaz, je, že po většinu svého života stála Evanda v hierarchii značky na vrcholu a Matiz na "spodku". Souhlasit tak můžu jedině s Vaší připomínkou, že Daewoo-Avia dělala větší auta než byla Evanda...

Nikdo z redaktorů nemůže být specialistou na všechny značky či vozy, ani já netvrdím, že o okolnostech vzniku Matize mám dokonalé informace. Zkuste se prosím s touto skutečností smířit a snažit se nám po naší práci nešlapat, ale spíše ji rozvíjet. Osobně samozřejmě o připomínky a další zkušenosti stojím, ale o něco podobného jako je tento Váš "příspěvek" nikoli.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  07. 11. 2007 18:57

Dobrý den, původně jsem ani na Váš příspěvek reagovat nechtěl, protože každý čtenář podle Vašich uštěpačných poznámek jistě pozná, nakolik se jedná o relevantní opravu, diskusi či doplnění, nebo o snahu udělat z autora za každou cenuv..., totiž hlupáka.

Ničím jste mě nepřekvapil, jedná se výhradně o slovíčkaření, které nepřinese nic nového Vám, mě ani čtenářům, proto nebudu ani odpovídat na jednotlivé body a ztrácet tak čas, který bych mohl využít pro psaní další recenze (bude to Kia Magentis), ale jen shrnu Vaše tvrzení.

Matiz podle Vás není levné auto; Upravený Mercedes řady E alias Ssangyong Chairman považujete za Daewoo jen proto, že se pod touto značkou dočasně prodával; Jestli považujete použití formulace "patřil ve své době k nejprodávanějším" a "byl v letech XY nejprodávanější" za protiklad či chybu, Vaše věc; Rozmělňování příbuzenských vztahů Matiz X Evanda na sestry a neteře taktéž. Faktem, jenž jste jaksi opomněl brát v potaz, je, že po většinu svého života stála Evanda v hierarchii značky na vrcholu a Matiz na "spodku". Souhlasit tak můžu jedině s Vaší připomínkou, že Daewoo-Avia dělala větší auta než byla Evanda...

Nikdo z redaktorů nemůže být specialistou na všechny značky či vozy, ani já netvrdím, že o okolnostech vzniku Matize mám dokonalé informace. Zkuste se prosím s touto skutečností smířit a snažit se nám po naší práci nešlapat, ale spíše ji rozvíjet. Osobně samozřejmě o připomínky a další zkušenosti stojím, ale o něco podobného jako je tento Váš "příspěvek" nikoli.

Odpovědět  |   | 
JD  |  07. 11. 2007 18:59

Omlouvám se za zdvojení.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  08. 11. 2007 16:38

Bylo mi jasne predem, ze opet budete vse jen zlehcovat.... Jinak ja nic z nikoho nedelam, na to si prece vystacite sam... O slovickareni se muzeme bavit v politice, nikoliv v odbornem technickem clanku. Nejvetsi cast sve reakce venujete Chairmanovi a Avii, ale ze jsem napr. zminil, ze Leganza byla jak soucasnikem Matize, tak i jeji porizovaci cena byla vyssi nez u pozdejsi Evandy, jste pochopitelne preskocil. Nikde nezadam, aby kazdy redaktor AR byl specialistou na vsechny znacky a auta, ale od te doby, co existuje internet, je otazkou par sekund az minut overit si udaje, ktere chcete pouzit a neznate je. Anebo proste piste o tom, cemu rozumite. Vas clanek je tu kritizovan radou dalsich prispevatelu pro podstatne trivialnejsi nedostatky, takze misto neustaleho zlehcovani a vymlouvani se prece prospeje jak Vam, tak i nam ctenarum, kdyz budete pristupovat k psani clanku zodpovedneji (i kdyz to nyni nazyvate ztratou casu), tim prece nic nezkazite, naopak (minimalne se tim zbavite mych trosku jizlivych pripominek )... I kdyz s pristupem, ze o pripominky nestojite a povazujete je jenom za slapani po Vasi dle Vas bezvadne a po vsech strankach dokonale praci, se asi clanku, ktery by nebyl plny nepresnosti jen tak nedockame... Ale muzete si oddychnout, ke Kii radsi uz nic psat nebudu. Ne proto, abych opet nenarusil Vasi vnitrni pohodu a sebeuspokojeni, ale ze uz mi dosel hrach, ktery bych ma tu stenu nepristupnou kritice hazel...

PS: Chapu, ze nektere me pripominky se mohou nekomu zdat az malicherne, tak v tom pripade se omlouvam, ze pro me neni zadna nepravda ci polopravda dost mala na to, abych ji akceptoval bez mrknuti oka.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  08. 11. 2007 19:50

Vážený pane, nepište prosím o "pravdě" a "polopravdách", když neustále dokazujete svůj svérázný přístup k faktům, které překrucujete. Nevim třeba, kde jste nabyl dojmu, že relevantní připomínky zlehčuji? Kde jsem psal o tom, že nestojím o připomínky? Kde jsem psal o tom, že je má práce dokonalá? Skutečně v testu Matize zásadně postrádáte větu o tom, že současníkem Matize byla Leganza, která byla dražší než Evanda? A připomeňte mi laskavě, kde jsem označil zlepšování úrovně článků za ztrátu času?! Pokud si myslíte, že jsem "zeď nepřístupná kritice, na níž je zbytečné házet hrách," tak jste naprosto mimo. Kdo moji práci sleduje dlouhodoběji, dobře ví, že z kritiky, která má hlavu a patu, se rád učím. Připouštím, občas dělám chyby (zřejmě na rozdíl od Vás...), ale uznávám je a snažím se je napravovat.

Odpovědět  |   | 
m1  |  24. 07. 2011 15:42

daewak ma uplnu pravdu,tak neviem preco sa strapnujetre,kedze kazdy si to jednoducho pomocou google moze najst.
Zaujimave,ze ked som kopoval nubiru existovali:matiz lanos nubira leganza a na objednavku mali v katalogu daewoo chairman.

Odpovědět  |   | 
m1  |  24. 07. 2011 15:55
m1  |  24. 07. 2011 16:00
zvejkal  |  08. 11. 2007 09:25

Tom, toto si si fakt mohol odpustit - informacna hodnota tvojho dlheho zvastu sa bilzi limitne k nule, tak neviem, preco sa strapnujes.

Odpovědět  |   | 
m1  |  24. 07. 2011 15:35

ty chuju zvejkal ani inak ta neviem nazvat.

Odpovědět  |   | 
Erik  |  07. 11. 2007 15:44

Môj otec kúpil v roku 1998 Matiza prvej série, občas s ním jazdím aj ja a je to veľmi spoľahlivé auto. Auto má najazdených cca 135 000 km a bolo hodne jazdené, nemalo pravidelnú údržbu v zmysle výmeny oleja a pod. Olej sa tam skôr vždy iba dolieva.

Kufor:
Zadné sedadlá sa dajú sklopiť tak aby vytvorili s kufrom tamer vodorovnú priamu plochu, len treba vybrať opeirky hlavy zo
zadného operadla. Potom treba posunúť obe predné sedadlá dopredu, aby sa lahšie manipulovalo so sedákok vzadu a preklopiť ho zvislo za predné sedadlá. Potom sa predné sedadlá môžu posunúť dozadu. Pravda, až na doraz, budete cítiť že sedák zadného sedadla tlačíte, ale žiadne stopy to na ňom nezanechá.

Spotreba:
V Bratislave sa mi pri jazde typu "pan klobouk DeLuxe" podarilo spraviť spotrebu 4,8 litra na sto kilometrov! Pravda, jazdil som na trase Devínska Nová Ves - mesto cez Devín, t.j. 15 km po ceste bez zastavenia a asi 12 km po meste, ale aj tak je to skvelý výsledok. SPotreba oleja je myslím v pohode, nie je to taký žrút ako staré MBčky. Z praktického pozorovania môžem povedať že s Matizom sa dá jazdiť v meste za 5,5 litra.

Poruchy:
Dvakrát som musel meniť termostat, lebo vozidlo nekúrilo, motor bežal podchladený. Pri výmene termostatu je nutné vybrať rozdelovač, takže vidno že konštruktéri naozaj využili každé voľné miesto a agregát kompaktne umiestnili pod kapotu.

Takisto už začína byť problém so spojkou, pedál sa veľmi pomaly vracia a ostáva v polovici, ale na jazdu to vplyv nemalo. Prevodovka je bez znateľných problémov, na radenie si človek zvykne.

Musela sa meniť indukčná cievka a dvakrát aj káble zapaľovania.

Vozidlo úspešne odviezlo aj pol tony nákladu, išlo doslova na dorazoch zadných penumatík. Päť ľudí sa dá do vzdialenosti 50 km ceľkom znesiteľne previezť, na dlhšie trasy je to už ale pre tých vzadu značne nepohodlné a je nutné spraviť prestávku aby sa mohli pretiahnuť.

Zo skúseností môjho otca a taktiež mojich teraz silne uvažujem o kúpe Sparka. Samozrejme už litrového, nakoľko posilovač riadenia a klíma určite odkroja časť výkonu, takisto je vraj v Sparku iný stály prevod (môže to niekto potvrdiť?),

Erik

Odpovědět  |   | 
Erik  |  07. 11. 2007 15:54

Zabudol som spomenúť že sa menila zadná časť výfuku, lebo bola hnilá. Rovnako stierač zadného okna už nemá patričný prítlak, pružinka zahrdzavela, ale nie je to žiadna veľká závada. Zo spodu je vozidlo hrdzavé, ale žiadne prehrdzavenie nikde nie je. Len zadného ľavého blatníku má bublinky, pod ktorými počuť chrumkanie hrdze, ale zatiaľ je to v pohode. 5. dvere na feldách bývajú omnoho hnilšie (vlastná skúsenosť).

Odpovědět  |   | 
Vlastimil  |  11. 12. 2011 17:19

Moje manželka chtěla nějaké auto do práce a na běžné nákupi, tak si vybrala Matize.První investice byla cca 10 000 tj. rozvody motoru + vodní pumpa , svíčky, kabely, čepi a ramena , obložení brzd.Spotřeba by odpovídala v průměru 6ti litrům, ale co mě opravdu štve je že v zimě strašně dlouho trvá než začne topit , vyměnil jsem termostat a stejně manželka mrzne a to -2 co až bude -20 . Pánové jestli stím máte skušenosti tak mi prosím pomožte

Odpovědět  |   | 
Vierka  |  05. 11. 2012 02:19

Ja mam Matizka uz 10 rokov, spociatku kuril perfektne, u nas pod Tatrami su fakt zimy, po 2 km uz bolo citit teplo. Ale potom sa nieco pokazilo, a aj napriek vymene vsetkeho mozneho vo vykurovacom systeme, uz to nie je dobre. Priatel je automechanik, skusal vsetko mozne. Matizko je moja srdcovka, skvele zive auticko, v zime bez problemov vytiahne do kopca (kde si ine auta ani ,,neskrtnu,,) vdaka vybornemu tazisku. Ja by som sa s nim mozno vydriapala aj na Gerlachovsky stit

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  07. 11. 2007 16:38

Prosím zástupce redakce, nebo možná spíše CPRESS, aby dbal na průběžné vzdělávání svých redaktorů. Zejména v technických a konstrukčních termínech. Jak může projít do finálního textu informace, že Matiz má zadní nápravu s vlečnými rameny a zkrutnou příčkou? Matiz M100 i testovaný M150 má vzadu tuhou zadní nápravu stranově stabilizovanou panhardskou tyčí. Až Matiz M200 (u nás prodávaný jako Spark) má vlečná ramena a zkrutnou příčku.

Připomíná mi to blábol Vašíčkův, který tvrdil v testu 4D Civica, že má vlečná ramena + torzku (jako 5D), což degraduje jízdní vlastnosti. Po mé oprávněné připomínce v diskuzi článek přepsal ve smyslu, že vzadu je víceprvkové zavešení, což má vliv na výborné jízdní vlastnosti. Nadto byla má připomínka z diskuze odstraněna.

Autoři, když už jste ve věcech techniky slabí, požádejte někoho zkušenějšího o korekci článku.

Odpovědět  |   | 
bladerunner  |  07. 11. 2007 17:38

1*

Odpovědět  |   | 
Jirka V.  |  07. 11. 2007 19:09

To ještě jde.
Bývalý člen redakce, pan Dolejš, recenzoval Almeru a popisoval vlastnosti, které nemohla mít, protože se v dané konfiguraci palubních přístrojů nedovážela.
Nebožák jel podle manuálu

Odpovědět  |   | 
JoKo_  |  07. 11. 2007 21:15

suhlasim

Odpovědět  |   | 
rob  |  07. 11. 2007 19:32

Dobrý večer,mám matize se 4 ROKy,RV.2000.kromě výfuku který hnije,a výmeny kabelů ke svíčkám a výměně aku žádný problém.spolehlivý vůz.nedám na něj dopustit.

Odpovědět  |   | 
Fénix  |  07. 11. 2007 23:15

Proč jste poškrtal pojmy jako "korejská pomsta" ? Zrovna vy, jeden ze dvou který si na tomto upadajícím webu (kromě pana Jandy) umí udržet svůj zdravý názor. Právě novináři co píší aby se nikoho nedotkli a měli články na všecky stany vypilované jsou "k ničemu" (viz AR a test Fabie II diesel 1.4) Musím referovat pravdivě, podat to třeba v nadsázce ale necenzurovat. Takže pokud něco bude bomba a pecka tak to klidně napište, stejně když to bude pomsta tak proč si to neříct. Dokud to nebude jen výstřel do tmy, ale svůj názor zdůvodníte, tak je to myslím v pořádku si rýpnout a říct si to pravdivě.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň, autor  |  08. 11. 2007 08:50

Dobrý den, musíme holt lavírovat mezi dvěma požadavky: aby to bylo čtivé a aby to přinášelo praktické a relevantní informace. A můžu Vás ubezpečit, že když je auto "šunt", tak to (byť diplomaticky) napíšu Děkuji!

Odpovědět  |   | 
alvin  |  08. 11. 2007 08:06

Ja mám podobného matízka,ako testovaný,tiež kúpený v AAA, r.v. 2003 ,dovoz z Luxemburgska,naj. necelých 40.000 km a jediné,s čím môžem súhlasiť je to radenie 3.stupňa,hlavne za studena sa tam tej trojke naozaj veľmi nechce.Ale spojka.zaberá skôr úplne dole,tako u niektorých modelov OPEL,treba si na to zvyknúť,spotreba (na zimných pneu) sa vmestí aj v čiste mestskom cykle do tých 7 l/100km,tá povrchová korózia sa vyskytuje na dielcoch náprav a pod,spodok samotnej karosérie je nedotknutý,ale na tých nápravách a rámových častiach to po 1-2 solených zimách chytí každý jeden voz,čo mám skusenosti,ale absolutne to nevadí,je to skôr chybička krásy,mám skusnosti,že doba "odhnitia" dielu nápravy je tak minimálne 15-18 rokov,čo sotva Matízek vydrží,To riadenie nieje o nič ťažšie ako napr.na SEATe IBIZA 1,4i -6K (1996) ktorý som kedysi mal a to som mal aj HYUNDAI GETZ s posilovačom,ono pri tom točení na mieste sa človek trošku viac narobí,ale rozhodne to nie je nič dramatické.Mne osobne viac vyhovuje trošku tuhší volant do ruky,keď som presedlal kedysi s wartburga na škodovky,mal som dojem,že to riadenie "lieta".Tá stabilita je rozhodne lepšia ako u TICa,pri bežnej jazde som nemal zatiaľ nepríjemny pocit,ani pri rychlejšom prejezde zákrut,ako tomu bolo na TICu,pruženie je dosť hlučné,ako u Ibizy,spotrebu oleja som nespozoroval,zatiaľ som počas 3000 km nemusel dolievať ani kvapku,podobne tomu bolo aj u Tica,koľko nalial,toľko aj po 10.000 km vypustil,
A na záver:poznám nespočet spokojných majiteľov Matizov,a napokon každému vyhovuje ničo iné,koľko je napr,spokojných majiteľov FABIí,a ja by som ju osobne nechcel snáď ani zadarmo

Odpovědět  |   | 
martina  |  09. 11. 2007 11:43

dobry den....tiez mam matiza,ktoreho vyuzivam denno denne...ma 8 rokov, najazdenych 92000 km....no za 4 roky co ho ja vyuzivam som nanho nemohla povedat pol kriveho slova nakolko ma nikdy nesklamal- ani co sa tyka spotreby,ani prehliadok servisnych a ani drahych suciastok.....snazim sa o auticko riadne starat a nie ho nicit-inak je velmi vhodne pre zeny a do mesta, , znami vravia ze ma viac priestoru nez ich thalia....tak potom o com bol ten neopravneny komentar?????

Odpovědět  |   | 
martina  |  09. 11. 2007 11:47

nooo, nie je to take silne a velke auto o akom sniva dnesna mladez, ktora ma povacsinou vsetko co xce......ale ja som nan hrda,,,,,tak

Odpovědět  |   | 
Mitch  |  13. 11. 2007 13:07

Po přečtení celé diskuze jsem poněkud na rozpacích neb polovina diskuze je vyřizováním "účtů" autora s "konkurencí".Pane Duchoň,máte kliku ,že jste změnil svůj despotismus v poznámkách stranou o Matízovi a škrtal.. což se ale stejně neprojevilo v ohlasech některých neomylných znalců a šťouralů.
Jsem běžným uživatelem "M"atýska S 0,8/12-1998 - najeto 78.000 km - spotřeba 4,5/ 5,5 litru/100km a jsem spokojený.Ono totiž záleží k jakým účelům dané auto koupíte a využíváte (i když s "M" se jezdí i cizina,což bych asi nechtěl absolvovat) "M" je bezvadné přibližovadlo a nákupní taška na kolečkách ,idealní pro jednoho či dva uživatele a při rozumných vzdálenostech i pro pětku.Plusy: spotřeba paliva a oleje! ,nízké povinn.ručení,přes malý vzhled "M" solidní vnitřní prostor a nejpodstatnější pro mě :"sednu jedu..v létě.. v zimě",kdyby "M" nenastartoval na první "škrtnutí",bych se na něho zlobil Takže Vaše problémy se starty a zapalováním neznám.Zaparkovat s "M" ve městě není žádným problémem jak uvádíte,nejsem žádný silák ale jako soumar...to se nenadřu.Naopak využívám každou skulinku,ideál pro městský provoz.
Mínusy z mého pohledu: brzdy se "unavují" rychleji než u ostatních OA a ? víc z mojí strany nic,naprostá spokojenost.Jsem rád,že jste se na závěr testování s tímto vozítkem spřátelil a tudíš přidávám bodík do nejlepších článků S přáním hezkého dne všem i těm co mají Volva a Mercedesy Mitch

Odpovědět  |   | 
Stefan  |  17. 11. 2007 21:27

Prvé auto som si kúpil TICO 178 000 SK malé ale aj velký ludia sa tam spratú ja mám 187 cm 98 kg nabehal som 112 000 km ,kým so ho predal-
teraz už má vyše 160 000 km a nový majitel je dobre pyšný nan
Nemal okrem kablov s ním žiadne problemy spotreba cca 4.5 l/100 km
Potom Matiz pekný vydarená design ,vnutorný priestor,sedadla sú vysoko uložené takže som nemal kolená po prsie etc dobre akceleroval 140-ka pren nebol problem spotreba cca 5.5 l/100 km v zmiešanej premávke
v zime bez problémov spotreba oleja neznámy pojem-predal som ho ako
90 000 km,zmontovaný bol v Rumunsku-ale žiadne hrkotanie-uvolnovanie etc som nespozoroval stál 251 000 sk takže kludne aj dnešná Spark Matiz-chevrolet doporučujem sú to spolahkivé autá nakoniec ako aj chevrolety ako také,i ked tč už jazdím na Getz-e 1.3 motor spotreba do 6 l/100 km..

Odpovědět  |   | 
Ivan Wehle  |  25. 12. 2009 14:58

Vážení,mám Matyze od r.2OOO v provedení City SE a nejlepší test je to,že za celou dobu
jsem najel 17O.OOO km bez poruchy,nepočítám,výměnu brzd.kotoučů,a alternátor,který
šel do kopru v r.2008.Jinak měním svíčky,a čistím pravidelně 1x rok rozdělovač,kam se
soustře´dují nečistoty.Baterku mám druhou,a žárovky v hlavních nsvětlech jsem měnil 4x.
Jinak vše o.k. Maťas jezdí jako šlak. Krmím ho Shell Powerem a to je eňo ňuňo!!!!
Když předjíždím jiná silnější auta,tak jejich řidiči nechápou,kdo si to dovolil.
Nedám na Maťu dopustit!!!!!!! Je super do města i do dálky. Zdraví všechny Ivan

Odpovědět  |   | 
Vazounek  |  04. 12. 2010 11:05

Tak s Tebou ... kolego musím souhlasit ... mám Matiz SE/II.0.8 r.v.07/2002 sv.zel.metlina U38 a za celou dobu mne ještě nevypekl. Jezdím s ním až pod Vysoké Tatry / SK a hodnocení mám podobné Tvému s tím rozdílem ... že toho tolik ročně nenajezdím.
Píšete sem spousta majitelů Matizů ... ale registrovaní v Matiz clubu ... žádný nejste ? Čím je to ?
Zdravím Vás všechny ahoj ... " Vazounek "

Odpovědět  |   | 
Luke  |  27. 01. 2013 11:11

máme Matize 2 a půl roku, rok výroby 2000, kupovali jsme ho za 60.000,-, s klimoškou, elektrické stahování předních oken, posilovač řízení. Auto je v suprovém stavu a nikde známka reznutí. Zatím jsme neměli jedinou závadu, takže náklady nulové. Ideální auto do města, nic to nežere a všude se vleze :)

Odpovědět  |   | 

Moje máma má matize asi osm let, jezdí s nim denně po Praze a docela mu dává zabrat. Přesto šlape jak hodinky. Problém s nim měla akorát první rok, to teda bylo dost peklo. Několikrát jí přestal jet, i třeba na dálnící apod. Nikdo nevěděl co s tím a až po roce nahráli novej software a od té doby bez problémů. Navíc člověk u matize (a ostatních korejských aut) může ušetřit registrací na http://korejskevozy.cz/registrace/uzivatel/... a dosat slevu na pojištění..

Odpovědět  |   | 
Drmola  |  05. 03. 2013 19:47

Mám Matizka(Bublinu)od října 2012,r.v.99 za 23000,-z bazaru.První majitel(ka) zdravotní sestřička.Na to že mu je skoro 14 let žádná koroze kareserie,jen slabé oreznutí náprav atd.Mám ho na ježdění do práce a zároven také jako pracovní.Pohodová jízda,motor potichu,klimatizace,el.stahování oken a zjištěná spotřeba cca.5,2 l.Má nalítáno 65000 km,tak je jasné že sem tam skřípou a drkají plasty,někdy zařazení dvojky je na vícekrát ale četl jsem že se to stává..gum.těsnění dveří také má své mínus ale to je asi tak vše co vytknout.Čeka běžná kontrola brzd,oleje a nechám si projet software.Co říci na konec?Jen to že jsem nikdy netušil jak můžu být s tím to vozítkem tak spokojený!Přeji to i dalším majitelům Daewoo Matiz.

Odpovědět  |   | 
Ladislav Zourek,Vyškov  |  27. 05. 2014 21:04

Vážení přátelé,Matizajsem koupil v roce 2006 z aoutobazaru.Najeto měl 52.000 km a byl to dovoz z NSR.Musím to zaklepat,abych to nezakřikl.Do dnešního dne jsem měl bezporuchový provoz.Kromě doporučené údržby podle servisní knížky jsem nechal provést ošetření podvozku nástřikem gumoasfaltem.1x jsem vyměníl parkovací žárovku a to je prozatím vše.Je mým nenahraditelným pomocníkem.Všude lze zaparkovat,všude dojede bez problému.Mám provedení metalízy a 2 airbagů.Jediná nevýhoda je poměrně malý obsah kufru,ale toto se dá vyřešit sklopením zadních sedadel.Jsme sami dva s manželkou,ale s úspěchem jsme absolvovali jízdy i v 5 dospělých osobách.Nedám na něho dopustit.Malá spotřeba,nenáročný provoz,pohodlná jízda.V zimě start bez problému,výborné topení.Zdar všem majitelům.Mnoho šťastných kilometrů.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  10. 01. 2015 23:04

Môj štvorvalcový Matiz 1,0, čoskoro oslávi 11. narodeniny a to, čo napísal autor tejto recenzie, sa ma hlboko dotklo, pretože je to na hony vzdialené realite. Neviem, čo za auto sa tomu redaktorovi dostalo do rúk, no buď to bola tá príslovečná výnimka, ktorá potvrdzuje pravidlo, alebo bol autor taký predpojatý, že videl iba to, čo chcel.
Skutočný Matiz je totiž presný opak toho, čo píše autor. Moje auto má najazdených 100-tisíc kilometrov a funguje výborne. Je svižné, reaguje pružne a za tie roky som sa presvedčil, že mu môžem stopercentne dôverovať. Je veľmi spoľahlivé.
Všade čítam, že je to auto akurát tak do mesta. Musím sa zasmiať! Ja som na ňom prešiel celé Taliansko, Chorvátsko, Nemecko, Poľsko, Rakúsko, pobaltské krajiny... Vybral som sa s ním na výlety, kde sme naraz zvládli 4 000 km. A to bez akejkoľvek poruchy. Za tých bezmála 11 rokov, čo ho mám, nemalo vážnejšiu závadu, iba som raz menil výfuk, po 9,5 roku batériu a po 10 rokoch posilňovač riadenia. S motorom som nemal nikdy problém, ani s olejom.
Som presvedčený, že ak sa majiteľ o svoje auto dobre stará, pravidelne chodí na prehliadky do servisu a nejazdí ako cestný pirát, tak Matiz bude slúžiť dobre a verne. Je to milý spoločník, ktorý mi prirástol k srdcu. Je veľká škoda, že sa prestal vyrábať, pretože Spark ho už nenahradí.

Odpovědět  |   | 
Jakub Fujaček  |  03. 09. 2015 16:05

http://auto.bazos.cz/inzerat/50740181/Prodam-d... ... prodam daewoo matiz r.v. 99, motor benzin 0.8, 129000 najeto

Odpovědět  |   | 
Bubbleman TV  |  29. 09. 2015 17:31

já mám matese už 19 let a jede jak o závod :D

Odpovědět  |   | 
Vašek  |  10. 02. 2017 20:48

... po letech přidám příspěvek k Matizu.... už jich moc nejde vidět... já mám Matizka 18tým rokem, najeto 200.000, vyměněno kde co, čepy, chladič, ramena, výfuk, prahy, kapotu přelakovanou - to mi ho v Ově naky idiot objel kličem, čelní sklo, zadní sklo (dělníci, žába a šutr) .... atd., nikdy jsem ho nesetril, negarážovaný, první baterka mi vydrzela tak 13 let, to nechápu, spotřebu jsem měl tak pět let zpátky, kdy jsem to hlídal 4,8l/100- jezdil jsem hlavne mezimesto a v Ostravě. trvale jsem mel sklopené zadní sedadla a odvozil v nem a na nem celou rekonstrukci domu (vcetne napr 5m desek či kamení, OSB, cementu, izolace atp), nekdy to bylo o ridičák...... stejne je nejlepsí auto kde ti uz nevadí náky ten skrábanec, --- naposled do me nacouvala náka baba, neco prasklo, ani to nestálo za hádku já to stáhl doma a bylo ...ted udelam poslední STk a pak bude uz jen sloužit do lesa na dřevo... posledni co na nem resim, že se mi prehriva motor, spatne chladi, bude se muset prifouknout potrubí... i když pro vzdálenosti do 15 km co jezdím to ani nemá smysl sumasumárum zlaté auto a to doslova - zl. metalíza....... moje poslední auto se spalovacím motorem

Odpovědět  |   | 
Mili  |  31. 12. 2017 21:21

Jezdím už skoro 50 let. Za tu dobu jsem vystřídala hodně aut, začínala jsem s Fiatem 600, pak několik druhů škodovek /nejlepší byla Š 1000/, pak moskvič a několik žigulů i Lada Samara. Teď mám 18 let Matize a jiné auto nechci. Měnila jsem jen výfuk a baterku, jinak paráda, je to malé, velké auto.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  24. 02. 2017 20:23

Tak taky něco po letech přidám :
Mám Matiz 2001, najeto 170 000.
Opravy a výměna : předek po zapadnutí do kanálu (nějakej id.. okradl víko)
přední okno, který mi někdo rozbil na parkovišti u supermarketu.
Spojka a to je tuším vše.
Rozvody jsem měnil jednou, při 130 000 a to ne že bych musel, ale to se měnila ta spojka.
Jinak je vše originál, tedy samozřejmě krom baterka a dalších spotřebních dílů.
Koroze minimální, ale taky jsem se o něj staral.
Maximální rychlost netuším, ručička se dole opřela o ten kolík a já si to vesele mastil okolo Oktávek a podobně velkejch aut, kde řidiči nechápali.
Nejdelší jízda 750 km nonstop ve 4 lidech + pes, úplná pohoda. Spotřeba už je vyšší, ale ještě nedávno jsem se vešel mimo město pod 5 litrů.
Prostě pohodový autíčko.
Pokud ho vyměním, tak za trochu mladšího nebo Sparka.

Odpovědět  |   | 
joyce  |  23. 10. 2017 04:35

Jmenuji se JOYCE RAYMONDand jsem z USA, chci využít této příležitosti, abych poděkoval svému skvělému doktorovi AGBALAKOVI, který dnes opravdu učinil můj život příjemným. Tento velkolepý doktor AGBALAKA přivedl mého manžela zpátky ke mně, měl jsem pro svého manžela dvě krásné děti, asi před čtyřmi lety jsem se s mým manželem dostal do jedné hádky nebo do druhé, dokud mě konečně nezanechal pro jednu ženu. Cítil jsem, že můj život skončil a mé děti si myslely, že už nikdy nevidí svého otce. Snažil jsem se být silný jen pro děti, ale nedokázal jsem ovládat bolesti, které trápí mé srdce, mé srdce bylo plné bolesti a bolesti, protože jsem byl opravdu zamilovaný do svého manžela. Každý den a noc si o něm myslím a vždycky si přeji, aby se ke mně vrátil, až se jednoho dne setkal s mým dobrým přítelem, který byl také v situaci jako já, ale její problém byl její bývalý přítel, který měla nechtěné těhotenství a odmítl převzít zodpovědnost a odhodil ji. řekla mi, že můj je malý případ a že bych se o to vůbec neměla bát, a tak jsem se jí zeptal, jaká je řešení mých problémů a ona mi dala e-mailovou adresu tohoto skvělého muže. dragbalakaofemu0147@gmail.com Nepochyboval jsem o tom, jestli byl tenhle člověk řešením, tak jsem kontaktoval tohoto skvělého muže a on mi řekl, co mám dělat a já je všechné skutky, řekl mi, abych čekal na pouhých 48 hodin a že můj manžel bude plazit na kolenou jenom za odpuštění, takže jsem věrně udělal to, co mi tento velkolepý člověk požádal, a po 48 hodinách jsem si jistě zaklepal na dveře, ve velkém překvapení jsem ho viděl na kolenou a já jsem byl bez řeči, když spatřil co jsem udělal, plakala a žádala o odpuštění, od toho dne všechny bolesti a smutky v mém srdci odlétly, od té doby jsem spolu s mým manželem a našimi krásnými dětmi šťastní, proto chci říct velký poděkování ty na Dr agbalaka LOVE SPELL. Tento velkolepý člověk mě uvědomil, že na Zemi není žádný problém, který nemá žádné řešení, prosím, pokud víte, že máte stejný problém nebo jakýkoliv podobný problém, radím vám, abyste přišli přímo k tomuto velkému muži. Můžete jej poslat na adresu: dragbalakaofemu0147@gmail.com

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 191 N/A
Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má …

Novou Kiu Xceed si budete moci už příští týden prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Importér už zveřejnil ceny a nevypadají vůbec zle.

24.  8.  2019 | | 34 N/A