Test ojetého Citroënu C5: trochu jiné auto

Koala  |  08. 09. 2008 05:50

čte někdo vůbec ten článek než jej dáte na web?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 09. 2008 07:07

Možná, že jsme první dva čtenáři.

Odpovědět  |   | 
Jan Nas  |  08. 09. 2008 08:25

Co máte pořád s tou prostorností??!! Zkuste narazit přední sedačku úplně dozadu a je tam asi 2 cm místa...
Nechápu kriteria

Odpovědět  |   | 
vašek  |  08. 09. 2008 08:34

2 cm místa ? Teda Ty máš buď mizerný odhad nebo dost mizerný metr. To, že jdou přední sedáky posunout hodně dozadu neznamená, že je vzadu málo místa. Je to především známka toho, že mají přední sedačky široké rozmezí nastavení.

Odpovědět  |   | 
sgt  |  08. 09. 2008 09:42

1+

Odpovědět  |   | 
NorMack  |  08. 09. 2008 09:50

Prostornost?! Obcas se mi postesti v C5 cestovat a na zadnichh sedackach to neni zadna slava. Mista na kolena je tak akorat, v tomhle ohledu si nemuze nikdo stezovat, ale ze by tam pohodlne mohli cestovat 3 lide, tak to ani nahodou... Na prednich mistech je mista dostatek ve vsech smerech, dilenske zpracovani ale neni na moc dobre urovni, volant je uz po 100000 dosti ohmatany... Rizeni C5 je desne preposilovane a absolutne nekomunikativni, ovsem tak je i auto ladeno, jako maximalne komfortni korab baz zbytecneho vyrusovani nejakymi informacemi od kol... Jediny motor ktery jsem mel v C5 moznost vyzkouset je 3,0 V6 v kombinaci s automatem moc prijemne svezeni s dostatkem vykonu v jakekoliv situaci.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  08. 09. 2008 12:15

3.0 V6 nema dostatok vykonu v kazdej situacii, najma nie v rychlostiach nad 160km/h, indikovanu maximalku (~230km/h) dosahuje iba s velkymi problemami.
Po 100.000km je volant ohmatany aj na mercedese za 3 miliony, a nakoniec, ukaz mi auto strednej triedy, kde sa vzadu odvezu 3 ludia pohodlne...

Odpovědět  |   | 
mrax  |  16. 09. 2008 14:29

No tak na to v jake je C5 tride je celkem prostorna...jinak nerad jezdim vzadu, ale v C5 je to docela prijemny zazitek (break).
Pokud jde o to rizeni tak myslim ze se celkem dobre hodi k charakteru auta. C5 proste neni auto na zavodeni a cilovou skupinou taky nejsou mladi nevyboureni floutci.
C5 je auto na delsi cesty, ve kterem se ridic usadi jak v obyvaku a neni vyrusovan . Nova C5 jde mozna jeste dal...pri prutkem brdeni a uhybani po krajnici jsem si pripadal spis jak v pocitacove hre
S C5 break jsem mel i tu "cest" absolvovat vyhybaci manevr ve 110kmh nasledovany tremi smyky a musim rict ze ho zvladla bravurne (jakoze to teda byl jeden z nejdesnejsich zazitku ktere jsem kdy na ceste mel).

Odpovědět  |   | 
Jan Nas  |  08. 09. 2008 15:08

Tak se podivej sem, ty chytraku!!! Ve fotogalerii je jedna fotka z C5 vzadu:
http://moje.auto.cz/Zlutomas/baurus.html

Odpovědět  |   | 
Jmenoi  |  09. 09. 2008 10:55

No a? V teto poloze sedadla nedosahnes na volant. To ze to sedadlo jde posunout az takhle dozadu nicemu nevadi a ocenis to treba pri vysavani, ale pri jizde ho mas posunuty daleko vic v predu a vzadu je pak mista dost.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  09. 09. 2008 16:22

Jj, tohle si jeste pamatuju z testu z drivejsi doby - novinar vzdycky soupnul sedacku az dozadu a pak kritizoval ze uz tam nikdo nevleze, ale to, ze na volant uz jaksi sofer nedosahne, mu nevadilo Merit by se mel prostor od zadniho operadla po zadni stranu predniho operadla + prostor od predniho sedadla (z predni strany) po pedaly. Pro nektere testy se pouziva stejne figurina, ktera se vzdy soupne dopredu a pak se meri prostor vzadu, to mi prijde ok.

Odpovědět  |   | 
Ha  |  16. 08. 2009 12:09

Ty někomu říkáš do chytráku? Hodíš fotku z nějakýho šrotu Ford Taurus a myslíš si, jak si to vychytal...nevidím důvod, proč by 4,5 a něco velké auto nemělo místo na nohy vzadu, když řidič normálně pohodlně sedí vepředu. To je dmce

Odpovědět  |   | 
shaggy  |  10. 09. 2008 18:40

som zvedavy kto jazdi so sedackou uplne vzadu?

ale aj tak sa pripajam k nazoru ze extra priestoru vzadu nie je (myslim ze rozdiel medzi 1. a 2. generaciou nebude, mam skusenosti s 2.)

Odpovědět  |   | 
Dino  |  08. 09. 2008 09:53

"vzduchokapalinové pérování" je totální paskvil - když už tak hydropneumatické a
hlavně pružícím plynem není vzduch ale dusík! Když už se pokouším o náhled o historie
v prvích odstavcích, tak nenapíšu takovou blbost...
Dále je nesmysl že vrcholná výbava nešla s dieselem - naopak 2.2 HDi a 3.0 V6 byly
vždy Exclusive

Odpovědět  |   | 
vašek  |  08. 09. 2008 10:15

Mám 2.2 Hdi a je to SX.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  08. 09. 2008 11:14

Dobrý den, pro jednotlivé výbavy se nabídka motorů měnila. Zašátral jsem ve svém archivu a mám před sebou oficiální český ceník C5 pro modelový rok 2001. Pro základní výbavu X se v tomto roce nabízely jen 1,8i (625 000 Kč), 2,0i (695 000 Kč) a 2,0 HDI (730 000 Kč), pro SX to byly 2,0i (740 000 Kč), 2,0i aut. (780 000 Kč) a 2,2 HDI (865 000 Kč manual, aut. + 40 000 Kč). Executive se dodávalo výhradně s 2,0 HPI (890 000 Kč) a 3,0 V6 (1 000 000 Kč man., aut. + 40 000 Kč).

Co se předchozího příspěvku týče, ať se Vám to líbí, nebo ne, přívlastek "vzduchokapalinový" není ani "paskvil", ani "blbost", ale obecně používaný překlad. Pro Vaši informaci, kromě pérování se používá také u tlumičů pérování, brzdových systémů u nákladních aut a pod.

Odpovědět  |   | 
stand-t  |  08. 09. 2008 18:38

Je to paskvil a blbost, protože hydropneumatický se přeloží jako plynokapalinový, ne vzduchokapalinový a za další - systém pružení náklaďáků funguje úplně ale úplně na jiném principu, než u citroenu

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  09. 09. 2008 01:04

Dobrý den, nahlédněte do slovníku anglicko českého a možná budete překvapen, jak "se přeloží" výraz pneumatic. A v příspěvku jsem hovořil o BRZDOVÉM systému u nákladních aut.

Odpovědět  |   | 
TOMÁŠ  |  09. 11. 2008 21:21

Já mám 2.2HDI r.v. 11/2001 a je ve verzi EXCLUSIVE

Odpovědět  |   | 
Petr  |  20. 04. 2013 21:39

z ČR?

Odpovědět  |   | 
no name  |  08. 09. 2008 13:32

o co vám jde?

hydropneumatické = vzduchokapalinove

pokud si ve slovníku naleznete slovo "pneumatický" naleznete tam výraz "vzduchový". takže výraz "hydropneumatické" se správně dá nahradit slovem "vzduchokapalinové".

Odpovědět  |   | 
matuS  |  08. 09. 2008 12:13

http://moje.auto.cz/matuS/ceptka.html

Odpovědět  |   | 
LK  |  08. 09. 2008 14:54

Drsný čtení. Měl jsem Xantii, s ní neskutečné kvantum problémů a to jsem se zařekl, že Citroen mi už nikdy do baráku nesmí. Přesto, že auto bylo velmi pohodlné, vychytané a značka mi byla sympatická.
Pro srovnání - na současné Seville, kterou mám déle než předtím Xantii (a která je oproti Xantii technicky nepoměrně složitější), nejsou problémy prakticky žádné. Souhlasím s tou recenzí, že jsme tak bohatí, abychom si kupovali levné věci.

Odpovědět  |   | 
no name  |  08. 09. 2008 15:25

No vidíte, kolega má doma tuším 3 Xantie, které postupně obměnuje za Xsary a nikdy žádný problém s tim neměl. V rodně máme další 3 citrony C5 a opět spotřebák. Na druhou stranu známý s C5 byl více v servisu, než na silnici.

Co z toho plyne? Vůbec nic, pouze to, že auta slouží a kazí se a je to jenom o štěstí, na jaký z těchto dvou kusů člověk narazí.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  09. 09. 2008 10:35

Je to asi o stesti, ale taky zalezi jake procento z uvedenych aut je takto nepovedenych. A taky je to otazka co je lepsi, aby se jedno ze 4 aut totalne sypalo (nechytejte me za slovo, je mi jasne ze tak maly poce kusu neni zadny vzorek) a zbytek byl ok, nebo aby zlobila u kazdeho ze 4 aut prkotina, ale zadne z nich se nesypalo hroznym zpusobem...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  20. 04. 2013 21:39

mám již druhou C5 II. na první jsem najel 250 tisíc a bez jedné poruchy, mám benzíny, na druhé zatím 10 tis. a také vše OK i podle testů spolehlivosti se jedná o výjimečně spolehlivé auto hlavně po faceliftu, smůlu můžete mít s každým autem, na to platí jasná rada, co nejrychleji prodat, o výjimečnosti naftových motrů světší napřílad to, že je přebíral Jaguar do své řady S a XJ

Odpovědět  |   | 
Jack  |  08. 09. 2008 13:23

Co to je za blábol, zastaralá přístrojovka? Velký rychloměr s počitadlem km uprostřed, vedle otáčkoměr, palivoměr a teploměr, a to celé přímo před řidičem, to je snad to nejlepší možné rozvržení. Ano, dnes se experimentuje s digitálními přístroji, kdy je rychloměr utopen kdesi ve středovém panelu, a zbytek ukazatelů nahodile kolem volantu, ale za sebe můžu říct, že tohle uspořádání mě nijak nevyhovuje, a ač zdaleka ne ještě třicátník, v tomhle ohledu jsem stará konzerva...

Odpovědět  |   | 
Sobík  |  08. 09. 2008 14:40

mužu potvrdit že C5 a Mondeo MK III se dostali do nejužšího výběru ojetiny .... C5 kvuli tomu že má práve aktivní podvozek ... na některých cestách člověk nepotřebuje ani tak 4x4 jako spíš aby neurval vejfuk o šutr a na to je Citrón ideální ... Nakonec to dopadlo jinak ale myslim že to je dobrá volba a v kombíku naprosto úžasný auto.

Odpovědět  |   | 
Maximus A.  |  08. 09. 2008 22:17

čaj, med, Citróooon

Odpovědět  |   | 
matuS  |  08. 09. 2008 22:17

autor by mohol vysvetlit toto tvrdenie: "ale vzduchokapalinové pružení je jistě doménou právě značky Citroën. Ta má s jeho vývojem nejbohatější zkušenosti, a proto mohla v době náběhu modelu C5 nabídnout na tento systém záruku 200 000 km, nebo pět let. "
pretoze je nepravdive. Ani v servisnej knizke o tomto nie je ziadna rec. Iba propagacne materialy spominaju, ze system je pocas tejto doby BEZUDRZBOVY, co vsak neznamena, ze sa nepokazi, ako mi pri poruche cerpadla za 40.000sk vysvetlil technicky riaditel citroenu.

Mimochodom skusal som aj tie ospevovane funkcie ako automativcke uzavretie okien pri dazdi, alebo system dvoch cidiel na zaznamenanie tunelov aby sa svetla zbytocne nezapinali - nefungovalo ani jedno.

Odpovědět  |   | 
Jmenoi  |  09. 09. 2008 10:58

"Mimochodom skusal som aj tie ospevovane funkcie ako automativcke uzavretie okien pri dazdi, alebo system dvoch cidiel na zaznamenanie tunelov aby sa svetla zbytocne nezapinali - nefungovalo ani jedno."

Me funguje oboje bezproblemu...

Odpovědět  |   | 
shaggy  |  10. 09. 2008 18:36

niektore tie nastavenia sa daju urobit iba cez pocitac v servise (pokial mam dobre info).

autor sa samozrejme myli. pochybujem ze prva C5 mala zaruku na "podvozok" 5 rokov, ked ani C5 druhej generacie ju nema...

Odpovědět  |   | 
mrax  |  16. 09. 2008 14:33

Zalezi na nastaveni. V servisech to meni na pozadani.
Funkce jako automaticke sterace, zrcatka, zamykani, okna... je mozne deaktivovat.

Odpovědět  |   | 
Buri  |  08. 09. 2008 22:33

Kamarád co si koupil C5tku a se kterou jsme cestovali velmi pohodlně do Chorvatska je velice spokojen. A další a velmi důležitá věc.... - každé auto vypadá tak,jak se k němu jeho majitel chová ! Pokud se někdo stará a udržuje vše jak má,tak pak vše funguje,a pokud na to někdo kašle,tak jde vše do háje. Otec má Xantii a je též velmi spokojen,jak říkám,vše o tom,jak se k autu kdo chová !!

Odpovědět  |   | 
CyberVic  |  08. 09. 2008 23:34

..."uzival" jsem si C5 na vejlete v Londyne a okoli asi tyden, bylo to C5 2.0 HDI Automat. Pro me osobne auto, ktery nemuze byt vic francouz, nez je. Totalni odosobneni jizdy, naprosto nekomunikativni rizeni i podvozek, tudiz pro me jako pro ridice vrcholne nepohodlne auto... Diskutabilni design, naprosto nediskutabilni desive zpracovani, naprosto nepohodlne sezeni ala obyvak, ale po pul hodine uz se tam clovek kroutil jako smyslu zbavenej. Hadractive jako dobry, ale pro me zvejka jako stara laguna, nic vic...
Podotykam, ze nejsem fanda francouzskeho pojeti auta, ale co je moc, to je moc... Vzal sem na milost kamosovu Lagunu, protoze tam aspon clovek v naznaku pocit, ze ridi auto, ne ze to auto ridi jeho...
...a kombi je zcela nediskutabilne odpornej pohrebak, kterymu sekunduje snad je komci od MB-E Klasse par let zpatky a Honda Accord Tourer...

P.S.: ...bylo to v roce 2001, to auto z pujcovny melo najeto asi 3000mil...

Odpovědět  |   | 
Ferda  |  09. 09. 2008 07:37

A co tvoje Š 120L co ti stojí na dvoře na špalkách ? To je teprv komunikativní podvozek a pohodlí uvnitř. A navíc designerskej skvost, radost pohledět.

Odpovědět  |   | 
CyberVic  |  09. 09. 2008 09:22

...jak jsem napsal, design je diskutabilni, a ja o nem diskutovat nehodlam... Ostatni vlastnosti toho auta tam jsou, nekomu muzou vyhovovat, ale me ne... Na dvore mi nestoji na spalkach nic, natoz S120L. Nemam ani spalky, tuhy paliva patrej do stredoveku...

Odpovědět  |   | 
no name  |  09. 09. 2008 09:38

Buďme rádi, že tu auto jako C5 je. Tedy aboslutně typický Frantík. To auto má své kouzlo a v daném segmentu a také široko daleko nic podobného není. Jistě, neuspokojí spoustu řidičů, jelikož je to auto zcela odtažité, nudné a dědkovské, ale kdo hledá v dané cenové relaci opravdový komfort, tak nic jiného zde není. A nutno podotknout, že v této vlasnosti je C5 velmi daleko a komfort podvozku si nezadá ani se vzduchovými podvozky o jednu-dvě třídy výše. A pokud k tomu u nové generace připočítáme i velký pokrok v akustické pohodě, je to špičkové auto pro ty, kteří se chtějí jen přemisťovat a to za maximálního komfortu.

Pro ostatní jsou zde jiná auta.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  09. 09. 2008 11:06

chod sa previezt na obycajnom airmaticu od mercedesa a prestanes tarat take blbosti ako "comfort podvozku si nezadá ani se vzduchovými podvozky o jednu-dvě třídy výše."

Odpovědět  |   | 
no name  |  09. 09. 2008 11:42

Kdybych onen airmatic v Ecku neměl, pak bych to tak nehodnotil. Airmatic není špatný, ovšem je daleko méně komfortní (alespon v tomto modelu) než Hydroactive 3. Jedná se hlavně o krátké příčné nerovnosti, které C5 zvládá o něco lépe. Jednoduše řečeno, přejezd takové nerovnosti vyžehlí Citroen o něco lépe. Na druhou stranu Airmatic nabídne větší pocitovou jistotu, přeci jenom u Citroenu i v režimu Sport je to stále velmi plavné auto a např. delší zhupy umí lépe zvládnou Airmatic. Jednoduše řečeno, Airmatic i Hydroactive umí něco jiného lépe. Obecně se mi v oblasti komfortu jeví Citroen lepší, v oblasti pocitové jistoty pak Airmatic. Reálná jistota je pak +- stejná, žádné dramtické rozdíly v tom nejsou.

A v neposlední řadě. U Citroenu si lze tento komfort dopřát za nějakých 600tis. Kč. Pokud člověk zvolí vrcholný model s vrstvenými skly, kdy je akustická pohoda na velmi vysoké úrovni dostane se klidně na nějakých 800 tis. Kč. U Mercedesu za toto zaplatí zákazník dvoj-troj násobek a pokud jsem viděl např. výsledky měření hluku v kabině, tak na tom byl nový C5 o pár decibelů lépe, než 3x dražší vozy. Bavíme se samozřejmě o rychlostech 130 kmh a více. Pravda, nejlépe dopadl v tomto měření u aut do 60tis. eur Peugeot 407 Coupe, na který i Citroen ztrácel.

Nevím proč mají někteří takovou potřebu vše shazovat jenom kvůli tomu, že je to francouzské auto. Osobně bych si jej nekoupil, ale mít menší rozpočet a chtít opravdu komfort na úvorni vozů výrazně dražších, pak bych neváhal ani okamžik. Tedy poté, co bych si pořídil dva kusy, abych je mohl střídat, když bude druhý v servisu. Ale v tomto ohledu je to stejně jako u E-klasse, také žádná sláva.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  09. 09. 2008 15:12

V akom aute mas airmatic? to co hovoris, tak je to jedine mozne v ML. Ja mam skusenost s ML, R a E. V Rku a Ecku neexistuje aby mal airmatic v niecom horsie vysledky ako hydraktive u C5 gen 1 a to na nizsich gumach.
.
Ja nemam preco hanit C5 gen 1 co sa tyka pohodlia, kedze mam na nej najazdenych vyse 40tis km. Ale objektivne je AM DC daleko vpredu a ja rozumiem, ze sa bavime o inych cenovych relaciach, na druhu stranu, na adaptivnom perovani stoji cela minulost citroenu, zatial co mercedes to robi kolko, 5-10rokov? A su daleko vpredu.

Odpovědět  |   | 
no name  |  09. 09. 2008 15:47

Píšu to v první větě.

Jinak ono je problém v tom, že se hádáme o neměřitelných věcech, ale o pocitových. Je to jako kdybychom se hádali, které auto vypadá lépe a které hůře. Já s Airmaticem jezdím více než dost a to v různých modelech. Jsem velký fanda MB, ale mám otevřené oči a když vidím jinde nějakou přednost, nebojím se to napsat. Říci tak jednoznačný závěr bych neudělal, jelikož tomu tak není. Nevím kolik jste toho s Airmaticem najezdil, ale já opravdu hodně, stejně jako s Hydractive a tak mám přímé porovnání, jelikož nejednou tyto systémy střídám doslova tak, že z jednoho vysednu a do druhého nasednu. Jsem velký gurmán komfortu, nemám rád sportovní naladění a např. po příchodu nové generace Citroenu C5 řádně zvažuji, že vyměním Ečko za tento vůz, jelikož je komfortnější podvozkem, řízením, odhlučněním podvozku a motoru apod. Možná, až přijde nová generace MB, bude situace jinak, ale v této chvíli vím, že C5 i v oblasti podvozku má určité vlastnosti, které jsou Airmaticku více vzdálené.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  09. 09. 2008 16:06

ja airmaticom nejazdim vela, zatial asi tak 3tis km.
No to je jedno, proste mam iny nazor, ale respektujem tvoj.
Este otazka - ake pneu mas na eklasse a ake na C5? A preco vlastne striedas tieto dve auta?

Odpovědět  |   | 
no name  |  09. 09. 2008 16:23

Jedno je soukromé a druhé poloslužební. Jaké jsou pneu na C5 netuším, na Ečku Michelin Pilot Sport 2 245/45. Takový zdravý kompromis mezi gripem, nájezdem a hlučností. Nic excelentního, ale stačí.

Já také nepotřebuji nikoho přesvědčovat o mé pravdě. Ono je to v podstatě úplně jedno, důležité je, jak to cítí každý z nás, jelikož auto si vybírá pro sebe.

Odpovědět  |   | 
viko757  |  15. 09. 2008 00:07

To myslíš vážne? Vymeniť MB za Citroen. Zasmej sa,ja mám len OI, ale asi ju vymením za Tico!

Odpovědět  |   | 
sg  |  18. 03. 2011 09:20

NO, dovolim si taky nazor. Aktualne mame doma Skodu Oct1 (2002), Citroen C5 (2004) a Audi A6 (2008). Vsechny od novoty. Octavia je jina liga takze tu neresim a uz ji "jen" dojizdi synator po autoskole aby se zajezdil. Srovnani C5 a A6 co se tyce pohodli je asi takove jako srovnani hedvabne postele a prkene lavice. Citros je neskutecne pohodlny a prostorny, obrovsky. Merim 197 cm a sedadlo ridice zdaleka nemam na konci, stejnetak i prostor kolem me je obrovsky, a z auta i uvnitr vnimate obrovsky prostor. Pri delsich cestach neuveritelne pohodlny - zajedu pres noc Italii, vystoupim z auta absolutne bez "unavy". Za celou dobu s C5 dodnes (3/2011) nebyla zadna vada, jen bezna udrzba. Prvni vetsi oprava az ted - po cca 250.000 km se letos v lednu menily predni brzdy. Na aute vzhledem k max vybave a enormnimu mnozstvi elektroniky (plna vybava) jedina porucha - nejde otevrit samostane okno v patych dverich (kombi). Nicmene auto uz je stare a letos i tak pujde pryc. A6 je tretim rokem, jasne - silnejsi, kvalitnejsi, paradoxne nema nektere elektronicke ficury co ma C5, ptze je v te dobe Audi jeste nemelo, nicmene pokud to vezmu ze stranky pohodli, je to zebrinak a ne auto. Zajedu s ni pres noc Italii a 2 dny to citim na zadech. Jasne, je kvalitnejsi, taky na image skvele, ale sedim v nem jako sardinka - ze vsech stran se na me neco lepi, ptze je tam proste mene mista, do kombi dam max 2/3 toho co dam do C5.

Ja se pohybuji v prostredi kde image je dulezite, takze misto C5 se poridi dalsi image. Uz jsem jezdil s A8 - opet stejny pocit, strasne stisneny prostor ridice. Totez v BMW 5, ktere je ale zatim favoritem, trojka je mala a 7 neresim - tu bych nezaplatil. Na tyden jsem mel pujcenou Q7, neuveritelne male auto uvnitr na to jak z venku vypada, vzduchove perovani OTRESNE a opet - pro ridice s mou vyskou stisneny prostor. Takze se rozhodne nedivim panovi co z Meda chce prejit do C5 - image pro nektere neni vsechno.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  18. 03. 2011 09:49

na margo priestoru, proste maly interier je v "mode"
ostatne, chod si sadnut do novej C5 a budes sklamany. Je to v kazdom smere o triedu mensie ako stara C5. Celkom ma to prekvapilo.

Odpovědět  |   | 
Sobík  |  09. 09. 2008 14:05

ja píše uživatel nademnou, C5 bych spíš porovnával s autama podobné kategorie a cenové hladiny (pořizovací) .. Takže Mondeo Mk.II, Passat B4-B5 (tušim), Laguna I. ... Myslim že v této kategorii a cenové úrovně jde o jeden z nejpohodlnějších podvozků, nikoliv sportovních. A je dost lidí kteří komfort a vyšší posez ocení. Třeba kamarádovi starší rodiče, kterým se už z normalního auta hůř vylejzá, si C5 pochvalovali ... Právě kvuli "pohovkovému" posedu. Teď jezdí v CRVéčku ...

Odpovědět  |   | 
matuS  |  09. 09. 2008 15:03

pozor, ja som nebol ten, kto zacal porovnavat C5 s autom o triedu vyssie...

Odpovědět  |   | 
feromex  |  18. 01. 2009 23:05

tak se rozeběhni a skoč germánům do prdele ty airmaticu.

Odpovědět  |   | 
Candy  |  08. 04. 2009 16:27

Mam C5 2.0 benzin v kombiku a jsem maximalne spokojeny. Nez jsem ji koupil,mel jsem dilema zda ano,ci ne,nebot je fakt,ze hodne lidi na citroeny obecne nadava. Ja mel asi stesti na kus,nebo nevim jak to nazvat,ale spokojenost je velika. Snad jsem si to nezakriknul.

Odpovědět  |   | 
Aleš  |  05. 08. 2009 16:21

Mám 2,2HDi Exclusive Navi z 04 roku. Je jemně čiplej a na sportovním podvozku (tlačítko mezi regulací výšky podvozku) se to auto umí chovat jak většina RS úprav. Odzkoušeli jsme si to na okruhu a tahle stosedmdesátikoňová chcíplotina díky jízdním vlastnostem zvládala v zatáčkách a esíčkách ujíždět Mpětkám i RS Octavii. Takže to pohodlí, jak je vidno, se dá jedním tlačítkem zaměnit za drakouše...

Odpovědět  |   | 
matuS  |  09. 09. 2008 11:07

"A další a velmi důležitá věc.... - každé auto vypadá tak,jak se k němu jeho majitel chová ! Pokud se někdo stará a udržuje vše jak má,tak pak vše funguje,a pokud na to někdo kašle,tak jde vše do háje"

velmi rad si od teba precitam, ako sa mam starat o cidla v klime, cidla v chladiacom okruhu, cidla tlaku v pneumatikach, alebo ako sa mam starat o cerpadlo pruzenia.
vdaka za rady

Odpovědět  |   | 
mikes  |  09. 09. 2008 16:26

Good point

Odpovědět  |   | 
Hombok  |  09. 09. 2008 12:17

Díky všem za kritické ohlasy na Citroeny s hydraulikou. Jen tak dál, příští rok jdu do C5, tak bude doufám i díky všem těm, co tomu nerozumí a nevěří podvozku, maximálně za 100 litrů ročník 2006 (to jsem přehnal), raději ty prachy vrazte do jedné z prvních ochcávek f metle, f kůži, na hlínách a f plný palbě ty voe. Má dosavadní 14ti letá zkušenost s Xantíí je ta, že jsem nic, kromě základního servisu, radiátoru topení a kondenzátoru klimy nemusel řešit .

Odpovědět  |   | 
mikes  |  10. 09. 2008 10:19

Lucky you. Jinak Xantia v crash testu 1,5 hvezdy, nic moc.

Odpovědět  |   | 
flyfox  |  10. 09. 2008 03:04

Citroeny jsou mou srdeční záležitostí a tak bych rád podotkl,že psát o použitém systému jako o "vzduchokapalinovém" je přinejmenším nepřesné.

Odpovědět  |   | 
silvo  |  17. 09. 2008 14:09

Vy priestorový pohodáci, skúste si v niektorom s iných spomínaných autách na zadných sedadlách pri sedení v strede dať päty k sebe. Myslím , že tam narazíte na nejaký nezmyselný tunel čo vyzerá ako múrik na plote. Toto ani jeden novinár nespomenie!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
nepříjemný  |  09. 03. 2013 13:01

Hm,vzduchokapalinové pérování to je zajímavé.Mám hydraulické pérování,a taky jsem v motoru objevil hydraulické čerpadlo!Jo na kamiónu tam,mám vzduchový kompresor,vím o vzduchem plněných měších pérování,vzduchem tlakovaných brzdách,hydraulickým čerpadle,které umožní vyklápění korby,přes hydraulické pístnice,ale u Citroenu,tam žádný kompresor na vzduch nemám.Vím o plynových tlumičích,ale to je taky něco jiného,takže jsem z toho teďka volajaký zmetený!

Odpovědět  |   | 
silenymax  |  31. 12. 2013 16:22


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A