64
Fotogalerie

Test ojetého BMW 530d: pro snoby, nebo znalce?

Kapitoly článku:


Zkoušený vůz

Vozy BMW z této doby jsou obecně považovány za velmi spolehlivé a i kusy s 200 000 km na tachometru lze označit z hlediska nákupu za perspektivní. Důležité samozřejmě je, jak se k nim kdo choval a jestli se jim dostávalo patřičné servisní péče. O tom jsme se bohužel u zkoušeného vozu neměli možnost přesvědčit. Tento „bavorák“ sice měl všechny manuály i servisní knížku, tam však byl proveden poseldní záznam před třemi lety při stavu tachometru 77 935 km. Jinak byl vůz ve velmi dobrém stavu a vše na něm fungovalo tak jak mělo. Zvláštní však bylo, že „na parkovačkách“ vpředu vlevo svítil blinkr místo obrouček. K dispozici byla kompletní sada klíčů včetně nouzového a servisního klíče a dvou dekodérů imobilizéru.

Vůz byl osazen mimořádně rozsáhlou výbavou, k níž se dostaneme v dalších kapitolách. Patřilo do ní i jednodotykové ovládání oken vpředu i vzadu, což na začátku testu vždy nefungovalo a spolu s dalšími ukazateli jsme došli k závěru, že s tímto autem již delší dobu nikdo nejezdil. Lak vozu jevil známky častých návštěv mycích linek, drobné oděrky na většině karosářských dílů potvrzovaly, že nebyly alespoň v poslední době lakovány. Celkově však bylo téměř jisté, že vůz nezažil žádnou vážnější nehodu. Opotřebení součástí interiéru odpovídalo deklarovanému kilometrovému náběhu, jediným nefunkčním prvkem byla soustava displejů v přístrojovém štítě, jež byly v podstatě nečitelné.

Vůz však byl po všech stránkách ve velmi dobrém stavu, ani od brzd či závěsů kol se neozývaly žádné zvuky, ačkoli přední kola měla ve svém uložení jistou vůli. Řidičovy dveře byly poněkud „sedlé“, což by vyřešilo několik pohybů základním dílenským nářadím. Předchozí majitel zřejmě nefunkční xenonové výbojky v hlavních světlech nahradil konvenčními žárovkami. Pokud o nákupu podobného auta uvažujete, dejte si při výběru konkrétního kusu záležet, je z čeho vybírat, podobných vozů je u nás v nabídce dostatek. V potaz je třeba brát vyšší servisní náklady a ceny dílů, u velkých motorů pak i povinné ručení. V otázce spotřeby paliva patří všechny motory BMW tradičně k nejúspornějším ve své výkonové třídě. 

P4260090.jpgP4260091.jpgP4260014.jpg
P4260098.jpgP4260099.jpgP4260079.jpg 

 

Vůz:
BMW 530d
Cena:
299 000 Kč
Rok výroby:
2000
Stav tachometru:
183 000 km
Další záznamy:
Koupeno jako nové v ČR
Servisní knížka:
Ano
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
6x
El. řízení podvozku:
ABS, TCS, DSC
Centrální zamykání:
Ano, na dálkové ovládání
El. ovládání oken:
Ano, 4x, aut.
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, elektricky, s pamětí
Stavitelný volant:
Ano, elektricky
Zadní opěradla
Pevná
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, digitální, duální
Autorádio:
Ano s kazetovým přehrávačem a changerem CD
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano, orig.
Palubní počítač:
Ano
Další výbava:
El. střešní okno, parkovací asistent PDC vpředu i vzadu

Pohled zvenčí

Vzhled BMW 530d čtvrté generace je decentní a konvenční, postrádá jakékoli pokusy o experiment, ale přesně zapadá do modelové linie značky. Pro pozorovatele nebude potíž identifikovat v přední i zadní partii a liniích celkových tvary tehdejšího BMW řady 3. Vůz působí zaobleným, pro někoho možná až boubelatým dojmem, ale jednoduché a měkké křivky z něj v kombinaci s mohutnými proporcemi dělají elegantní a nestárnoucí vozidlo, jež se tváří jako číhající šelma.

Přídi dominují typické „ledvinky“ pro přívod vzduchu k chladiči, k nimž se kapotou sbíhají dva prolisy, hlavní ventilační otvor se pak nachází ve spoileru. Na dveřích i náraznících jsou otěrové lišty v barvě karosérie, v obou náraznících se nacházejí čidla parkovacích asistentů PDC. Linií bočních dveří v úrovni klik prochází mělký prolis, na víku zavazadlového prostoru je umístěna výrazná odtrhová hrana. Všechny sloupky včetně toho posledního jsou poměrně tenké a umožňují ve spojení s bohatou prosklenou plochou dobrý výhled všemi směry. S celkovým pojetím trochu kontrastují poněkud hranatá zpětná zrcátka. Pravé raménko stěrače spočívá na dvoukloubovém závěsu, takže oba stěrače svou součinností obhospodařující 90% plochy čelního okna. Vícepaprskové ráfky zkoušenému vozu vyloženě slušely.

P4260001.jpgP4280010.jpgP4280018.jpg

P4260006.jpgP4260007.jpgP4260078.jpgP4260080.jpg
P4260082.jpgP4280009.jpgP4280012.jpg

Uvnitř

Interiér zklame omezeným prostorem pro cestující vpředu i vzadu, jímž BMW řady 5 náleží spíše do střední, než vyšší střední třídy. V tomto ohledu BMW za „masařkou“ citelně zaostává. Anatomická sedadla vzadu jsou tvarována spíše pro dva cestující, šířku omezují zasahující podběhy zadních kol a prostor pro kolena odolné, ale příliš robustní obklady předních opěradel. Pasažéři zde mají k dispozici výklopnou středovou opěrku, ventilační otvory s vlastní regulací a na obkladech posledních sloupků zdroje vnitřního osvětlení včetně čtecích lampiček. Hlavové opěrky bohužel neze sklápět podobně šikovně jak v Mercedesu, takže stabilně poněkud omezují výhled řidiče vzad. Všechny dveře, včetně těch zadních, jsou však rozměrné a otevírají se v širokém úhlu.

P4260024.jpgP4260028.jpgP4260030.jpgP4260032.jpg

P4260026.jpgP4260027.jpgP4260050.jpgP4260051.jpg

Interiér je příkladem kvalitních obkladových materiálů (byť sedadla ve zkoušeném voze byla čalouněna obyčejným textilem) včetně dřevěné dýhy, jež se se vyznačují teplotní stálostí a natolik dobrým zpracováním, že ani po tolika kilometrech se z žádného místa interiéru neozývaly pazvuky. Za zmínku jistě stojí přední sedadla. Sedáky i opěráky jsou zde rozměrné, tuhé a pohodlné, přičemž poskytují znamenitou oporu při průjezdu zatáček. Skutečně pozoruhodné je však jejich elektrické ovládání. Pomocí páček na vnější straně sedáků je lze samozřejmě nastavovat v podélném směru, dále na výšku v přední a zadní části zvlášť i ve sklonu opěradla. Navíc se elektricky výškově ovládají hlavové opěrky, tuhost bederní opěrky i její výšková poloha a sklon horní části opěradla, takže tu pravou polohu zde najde snad každý. Volant je stavitelný v podélném i výškovém směru elektricky pomocí páčky vlevo pod ním, při vyjmutí klíčku ze spínací skříňky se zdvihne do nejvyšší polohy pro usnadnění vystupování a nastupování tak, jak jsme na to zvyklí již dlouhou dobu třeba u Jaguarů. Do paměti řidičova sedadla, ovládané tlačítky na dveřích, lze uložit tři individuální nastavení, jež se vztahují na sedadlo, zrcátka i volant. Pod sedadlem spolujezdce se nachází lékárnička.  

P4260073.jpgP4260094.jpgP4260034.jpgP4260062.jpg

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud