Kapitoly článku:
Slušná trvanlivost
Případné potíže se Superbem odpovídají ve značné míře těm známým z Passatu. Při výběru modelu s šestiválcovým „nafťákem“ doporučujeme jeho výkonnější variantu, která se objevila i pod kapotou námi zkoušeného vozu, jež oproti slabšímu provedení nabízí zejména rychlejší reakce na pokyny řidiče a kultivovanější chod, problémy občas bývají s dmychadly nebo čerpadlem. Čtyřválce TDI PD bývají zase dosti citlivé na kvalitu nafty.
Přední náprava zvláště prvních vyrobených Superbů trpěla kombinací těžkého motoru a našich nekvalitních silnic, automobilka proto již v roce 2002 nahradila choulostivé hliníkové díly závěsů trvanlivějšími ocelovými. Kompletní sadu pro repasi přední nápravy však dnes seženete již pod 10 000 Kč. Jinak se na Superbech žádné chronické neduhy neobjevují.
Nepřízeň osudu
Málokdy se kolem testu auta semele tolik nepříjemností, naštěstí neskončily žádnou nehodou. Předně nás zaskočilo nepříznivé počasí, test musel být navíc předčasně ukončen, neboť zkoušený vůz v jeho průběhu našel svého kupce. Kvůli těmto skutečnostem jsme například nemohli provést naše obvyklá měření zrychlení, pružnosti či spotřeby, navíc vás musíme ochudit o snímky z jízdy. Proto prosím pochopte, že tento test je o něco stručnější, než je u nás obvyklé. I tak se vám ale pokusíme odhalit maximum zajímavého, s čím jsme se během našeho krátkého života se Superbem setkali.
Jelikož jsou vozy Škoda Superb včetně příslušných historických souvislostí většině z našich motoristů dobře známy, omezíme se v následujících řádcích především na naše konkrétní zkušenosti, testovaný automobil a obecné nedostatky, jež se dosud u této modelové řady projevily.
Zkoušený vůz
Pro náš test jsme si vybrali modrošedý Superb vyrobený v roce 2006, tedy po první dílčí modernizaci. K vozu byla připojena kompletní sada klíčů, ale nedisponoval servisní knížkou, přesto se nám tachometrem udávaný nájezd okolo 160 000 km zdál přiměřený a pravdě podobný. Této hodnotě odpovídalo opotřebení interiéru, čalounění nebylo poškozeno a sedadla nebyla prosezená, rovněž kožený potah volantu byl pouze poněkud „oleštěn“.
Kryt reproduktoru v levých zadních dveřích ale byl z neznámých důvodů proražen. Zajišťovací tlačítko na levé straně voliče automatické převodovky bylo však vylomeno a jeho ovládání vyžadovalo cvik (ve většině provozních režimů není naštěstí potřeba). Na karosérii jsme nenašli stopy po vážnější kolizi. Motor i převodovka, zřejmě nejdražší součásti vozu, pracovaly bezchybně, nevykazovaly nedostatky a nelinuly se z nich žádné podezřelé pazvuky. Totéž lze říct i o podvozku, na nerovnostech zde nic neklepalo, taktéž brzdy byly v dobré kondici (pouze desky na zadních kolech volaly po výměně).
Vůz: | Škoda Superb 2,5 V6 TDI Ambiente 5AT |
Cena: | 239 000 Kč |
Rok výroby: | 2006 |
Stav tachometru: | 160 000 km |
Další záznamy: | Koupeno nové v ČR |
Servisní knížka: | Ne |
| |
Výbava | |
| |
Posilovač řízení: | Ano |
Airbagy: | 6x |
El. řízení podvozku: | ABS, ESP |
Centrální zamykání: | Ano na DO |
El. ovládání oken: | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek: | Ano |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče: | Ano, man. |
Stavitelný volant: | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená, sklopná opěradla |
Tempomat: | Ano |
Klimatizace: | Ano, aut. |
Autorádio: | Ano, neorig., s přehrávačem CD a Bluetooth |
Přední mlhová světla: | Ano |
Nárazníky v barvě vozu: | Ano |
Litá kola: | Ano |
Palubní počítač: | Ano |
Další záznamy: | Vyhřívaná přední sedadla, zpětné zrcátko s automatickým ztmíváním |