63
Fotogalerie

Test ojeté Škody Superb V6 TDI: jezevčík v letech

Kapitoly článku:


Slušná trvanlivost

Případné potíže se Superbem odpovídají ve značné míře těm známým z Passatu. Při výběru modelu s šestiválcovým „nafťákem“ doporučujeme jeho výkonnější variantu, která se objevila i pod kapotou námi zkoušeného vozu, jež oproti slabšímu provedení nabízí zejména rychlejší reakce na pokyny řidiče a kultivovanější chod, problémy občas bývají s dmychadly nebo čerpadlem. Čtyřválce TDI PD bývají zase dosti citlivé na kvalitu nafty.

Přední náprava zvláště prvních vyrobených Superbů trpěla kombinací těžkého motoru a našich nekvalitních silnic, automobilka proto již v roce 2002 nahradila choulostivé hliníkové díly závěsů trvanlivějšími ocelovými. Kompletní sadu pro repasi přední nápravy však dnes seženete již pod 10 000 Kč. Jinak se na Superbech žádné chronické neduhy neobjevují.

Nepřízeň osudu

Málokdy se kolem testu auta semele tolik nepříjemností, naštěstí neskončily žádnou nehodou. Předně nás zaskočilo nepříznivé počasí, test musel být navíc předčasně ukončen, neboť zkoušený vůz v jeho průběhu našel svého kupce. Kvůli těmto skutečnostem jsme například nemohli provést naše obvyklá měření zrychlení, pružnosti či spotřeby, navíc vás musíme ochudit o snímky z jízdy. Proto prosím pochopte, že tento test je o něco stručnější, než je u nás obvyklé. I tak se vám ale pokusíme odhalit maximum zajímavého, s čím jsme se během našeho krátkého života se Superbem setkali.

Jelikož jsou vozy Škoda Superb včetně příslušných historických souvislostí většině z našich motoristů dobře známy, omezíme se v následujících řádcích především na naše konkrétní zkušenosti, testovaný automobil a obecné nedostatky, jež se dosud u této modelové řady projevily. 

P1010024.jpg P1010084.jpg P1010093.jpg

Zkoušený vůz

Pro náš test jsme si vybrali modrošedý Superb vyrobený v roce 2006, tedy po první dílčí modernizaci. K vozu byla připojena kompletní sada klíčů, ale nedisponoval servisní knížkou, přesto se nám tachometrem udávaný nájezd okolo 160 000 km zdál přiměřený a pravdě podobný. Této hodnotě odpovídalo opotřebení interiéru, čalounění nebylo poškozeno a sedadla nebyla prosezená, rovněž kožený potah volantu byl pouze poněkud „oleštěn“.

Kryt reproduktoru v levých zadních dveřích ale byl z neznámých důvodů proražen. Zajišťovací tlačítko na levé straně voliče automatické převodovky bylo však vylomeno a jeho ovládání vyžadovalo cvik (ve většině provozních režimů není naštěstí potřeba). Na karosérii jsme nenašli stopy po vážnější kolizi. Motor i převodovka, zřejmě nejdražší součásti vozu, pracovaly bezchybně, nevykazovaly nedostatky a nelinuly se z nich žádné podezřelé pazvuky. Totéž lze říct i o podvozku, na nerovnostech zde nic neklepalo, taktéž brzdy byly v dobré kondici (pouze desky na zadních kolech volaly po výměně). 

P1010087.jpg P1010088.jpg P1010089.jpg
P1010026.jpg P1010090.jpg P1010074.jpg P1010073.jpg

 

Vůz:
Škoda Superb 2,5 V6 TDI Ambiente 5AT
Cena:
239 000 Kč
Rok výroby:
2006
Stav tachometru:
160 000 km
Další záznamy:
Koupeno nové v ČR
Servisní knížka:
Ne
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
6x
El. řízení podvozku:
ABS, ESP
Centrální zamykání:
Ano na DO
El. ovládání oken:
Ano, 4x, aut.
El. ovládání zrcátek:
Ano
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, man.
Stavitelný volant:
Ano, výškově i podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná opěradla
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, aut.
Autorádio:
Ano, neorig., s přehrávačem CD a Bluetooth
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano
Palubní počítač:
Ano
Další záznamy:
Vyhřívaná přední sedadla,  zpětné zrcátko s automatickým ztmíváním

 

Škoda Superb

Škoda Superb je vlajkovou lodí značky Škoda. Na prodloužené koncernové platformě nabízí bezkonkurečně nejlepší prostor pro nohy ve střední třídě a boduje i systémem Twindoor.

Facelift 2019 • Hybridní plug-in • První jízda Superb Scout • Ceník a výbava • Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE

Doporučujeme

Články odjinud