"Chtěli byste si M3 E30 koupit dnes? Není problém, připravte si ale peníze jako na nové trojkové BMW a hodně dobré vysvětlení pro manželku, proč musí i po takové investici do auta jezdit ráno do práce autobusem" já nevím ale M3 E30 se dá koupit v pěkným stavu kolem 200 000kč a za to novou troju určitě nepořídím :-))
Ako test v pohode ,ale porovnanie s tou zenou to je moc spatne .... Chapem snahu autora urobit clanok zaujmavy a coolovy no toto znizuje uroven autora v mojich ociach a tiez v ociach kazdeho inteligentneho cloveka. Byt tak korejska zena tak by som kopol autora do guli a potom sa pozrel ci su vacsie ako nejake korejske ,mozno by to zistenie bolo na pobavenie.A jako nemam nic s korejskymi zenami podotykam. Kazdy nech si o tom pomysli svoje. :-/
Ale no tak, to je přece Bosákova stará hláška ;-) PJ si ji jen vypůjčil...
Uff, tocivy 8-valec a hlavne MANUAL...Nuz, dal by som si povedat, moc pekna masina :-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P
Hele hele, tady nekdo umi Ctrl+C a Ctrl+VPosledni fotky jsem take nasel nahttp://www.seriouswheels.com/cars/top-2008-BMW-M3.htm:|kacer
Tys na to fakticky kápnul :-D :-D:-D
Porsche...obojí je pochopitelně dáno jeho archaickou koncepcí... Autor by potřeboval napsat lísteček na vyšetření.... nebo rovnou zastřelit od milovníků Porsche. Současný Porsche 911 nemá ani vzducháč, ani stejnej skelet jako první 911, tak se prober ty troubo!!! Jinak koncepce vše vzadu stále dokazuje svoje opodstatnění (ať už je to přenos síly při akceleraci, větší deformační zóny vpředu,...to je budoucnost...VW UP, Mitsubishi i,...)
Jen bych přidal jednu logickou výtku - vzhledem k velké spotřebě a tudíž i produkci CO2 je mezititulek přesně opačný, než by měl být. Zní "Nic pro fandy CO2", avšak kdo je fanda CO2 (má ho rád), bude z M3 nadšený, protože ta ho vyprodukuje opravdu hodně :-). Ve smyslu odstavce by měl titulek být spíš "Nic pro odpůrce CO2". Ne že bych kvůli tomu neusnul, spíš pro přesnost...
Dobrý den všem vespolek,1) jezdím 3 roky E46 M3 s SMG převodovkou2) článek je bezvadný - správný mix faktů a subjektivního hodnocení3) ta boule se jmenuje "power dome", nikoliv "motor dome"4) vstupy na kapotě jsou 2, ale jen jeden je funkční5) testovat zrychlení u auta, které má najeto jen 4km je ZVĚRSTVO - zajíždění vysokootáčkových motorů bylo, je a bude velmi důležitá věc (s tím souvisí i ostatní péče - u E46 M3 se měnil olej v motoru, převodovce i zadním diferenciálu JIŽ PO PRVNÍCH 2 TIS. KM) Ten, kdo tuto E92 M3 vytočil na maximum otáček v takto syrovém stavu ji v podstatě zabil.6) počkám na dvojspojkovou převodovku a uvidíme :-)
...pardon, teď jsem si všiml, že pan Janda píše o 4 tkm, což už zní lépe. Omlouvám se za nepozornost. Někde kolem 4-5 tis. km se dá začít točit maximum. No každopádně musím říci (a každý kdo jezdil od 0km nějaké novém Mko by to snad mohl potvrdit), že se motor otevírá poprvé kolem 7-15 tis. km, podle toho, jak s ním je ježděno.
Kucí, pustte za volant někoho kdo umí řadit,ju? ;-)
Ale jdi, to, že naměřili 5,9 neznamená nic negativního ani o autě, ani o řidiči. Jde o dvoukolku, takže zrychlení v těchto časových dimenzích je víceméně funkcí adheze pneumatik. Na hladkém asfaltu bude proti betonu sekunda navíc natošup, teplota pneumatik také udělá svoje, teplota vzduchu něco přidá, k tomu plusminus pár desítek nM čidla klepání podle aktuální kvality benzínu v nádrži. To, že výrobce udává 4,8 neznamená, že stejnou hodnotu dosáhne auto kdykoli a za jakýchkoli podmínek. Ostatně stačí pohlédnou v loňském Autocaru jak Angličani testovali 0-100km/h-0 a jak se výsledky některých aut lišily oběma směry od papírových hodnot, pokud se nemýlím, tak například Touareg v10 tam dosáhl v segmentu 0-100km/h o více než celou sekundu lepší čas, než má v "papírech" a ve zrychlení porazil jedno velké GT, jen už si nepamatuji které a jiná auta zas byla třeba o fous horší, než jim sudičky napsaly do prospektů.
rozdiel medzi zrychlenim 6 a 5 je rozdiel triedy
Sorry, ale někde asi byla chyba. Pochybuji, že by páni redaktoři testovali na nevhodném povrchu (najít betonovou plochu u prahy není potíž), spíš byl problém mezi volantem a sedadlem. Sám OSOBNĚ jsem při předváděčce s 335i šel pod 6 sekund a to jsem, myslím, nebyl ani nijak extra zlý na spojku. ;-)
Jestli by nebylo od věci si přečíst kdo ten článek psal. Ale jiste se autor nechá rád vyhecovat a vytře vám na okruhu zrak. Já bych to viděl na kombinaci obojího (najeto par tisík km, +povrch)
Na tuhle váhu je 400 Nm málo.. Docela tomu času věřím - moje auto váží 1700 a něco, má 435 Nm a zrychlení 5.8.Koně nejsou podstatný.Zřejmě poprvé bude C-AMG lepší ;-)
testovali to v top gear a zial pre rs-fans aj pre amg-fans m3 je stale naj...
:-D
nebo se dotknout vyznavacu bmw...ale me ten design pripada od typu k typu horsi...proste uz to neni (dle meho) to tvarove jednoduchy nikdy nestarnouci prudce elegantni auto, za kterym se kazdej ohlidne...srovna-li se celni snimek ty M3 a toho porsche, tak musi se preci uznat, ze porsche nepotrebuje nejaky priblbly mracitka, aby vypadalo exklusivne. Prdelka porsche..hladoucka k polaskani, bok bez zadnych priblblych prolisu...jen cista aerodynamicka linie. Vykony nehodnotim, pnevadz bych mel vanoce, kdybych se svezl v obojem byt pouze jako spolujezdec. A zvuk V8 M3??? CHCI VIDEO!! (cely prispevek vyjadruje pouze nazor jednoho nahodnyho ctenare, bez umyslu design BMW snizovat, nebo znehodnocovat)
http://www.youtube.com/watch?v=IPmbX2c71XMhttp://www.youtube.com/watch?v=IMFPPuMpwzkhttp://www.youtube.com/watch?v=o_cP1kzKNbA&mode=related&search=
Nevim, nevim co si mam myslet. Proti M3 E92 tu byli zaujatý už, když se poprvé ukázali fotky. Zrychlení z 0 na 100 za šest sekund....?!!, jenom aby pan Janda neměl stejně tragický výsledky i při řízení. Každopádně bude asi nejlepší si počkat na test Top Gearu, tam to aspoň testuje profi jezdec a můžete si porovnat naměřený časy. Jinak jinde sou z M3 E92 celkem unešený např.: (AutoBild) http://www.youtube.com/watch?v=IMFPPuMpwzk , nebo (FifthGear) http://www.youtube.com/watch?v=o_cP1kzKNbA&mode=related&search=
Musím uznat, že pan Janda napsal hezký článek :-) :-) :-) Krásně popsané dojmy, tentokrát jsem si to při čtení úplně barvitě představoval B-] Proto nebudu rýpat, že se mohlo jít tradičně technicky víc do hloubky. A líbí se mi, že tam dali na jakési porovnání to Porsche. PS: třeba je ten charakter auta malinko přizpůsoben US trhu... přecejen se jich tam prodá výrazně víc než tady:-P
Pane Jando, znovu diky za skvely test. Prehledne popsane vse podstatne o aute vcetne vysvetleni vsech vasich argumentu, k tomu paradni srovnani s Porsche. A jeste je to napsano tak, ze to ma stavu, ale pritom to neni krecovite jako zrovna v tomto tydnu nektere testy na konkurencnim webu (nebudu mu tady u vas delat reklamu, jste totiz pred nimy nejmene o prsa poradne macate afroamericanky).
panum za recenzi. mam m3 E46 a cekal jsem nekde na podobny clanek.. v zasade se mi naplnilo moje ocekavani jake auto to vlastne bude.. jiz dlouho pred vypustenim nove m3 se totiz neco podobneho mezi m-kari a nejen nimi proslychalo..pro mne zustava opravdove sportovni BMW to moje. mozna z nostalgie.. v kazdem pripade tento komentar k vozu neni jediny, ktery takhle vyzniva.. myslim, ze m3 E46 se jiste casem stane legendou.. uz kvuli sveme krasnemu vzhledu, ktery je tak jednoduchy ze prezije vsechno.. presto si myslim, ze nova m3 bude mit uspech.. jeden dodatek, ackoliv ani ja prilis neresim spotrebu, tak je pro mne velkym zklamanim. a dnes v dobe obecne hysterie okolo ropy, ekologie atd. je to nevyhoda.. a to BMW umi delat hlavne R6 benzin. motory opravdu usporne..
Je to skutečná nádhera, ve čtvrtek 20.9. stála ve Strašnicích...já vyšel před barák a protože už byla tma, tak si říkám, že je to "jen" 335i Coupe v M-paketu...Ale co nevidim, vzadu 4 koncovky a cejch M3!!! Z fotek to nevyplyne, ale naživo je to opravdova krása!!!
Na jakem letisti bylo toto auto testovano? Diky za odpoved.
Já tipuji Bechyni, podle toho MiG-19. Jen tak mimochodem, ten prý vystoupal do 10 km za 1 minutu. Jakou měl asi akceleraci na dráze? JB
Nevíte, jestli je možné projet se po dráze bez rizika postihu vojenskou hlídkou? Díky za případnou odpověď.
"O prsa korejské ženy...":-D
Jaromír Bosák...
Nové BMW 3 se podle mýho vydalo špatným směrem a tahle recenze to jen dokazuje. Mizerné nastavení podvozku, doslova hroznej design vnitřku - srovnejte s jinýma stejně drahýma autama - třeba s tím Porsche, obludná boule na kapotě. Co s tím vymejšlej? Nechápu.
ty si deken ty asi nechápeš moc bmw to není jak porsche všechno načančané, ve vnitř to je jednoduché a strohé tak jak to vždy dělalo bmw skvělá recenze
Každý máme jiný vkus - mně se např. BMW nelíbí (jakékoliv), a nechápu člověka, který si jen kvůli barevnému kolečku vpředu na kapotě myslí, že má nějaké super auto ;-) Opravdu skvělé auto (jízdní vlastnosti + design) podle mě začíná u Aston Martina...
stara pravda zni-jezdi se rychle,pomalu nebo v BMW.
No jo vidíš a přitom je M6 lepší
Ne ne, jedine Rolls Royce
Super kára, škoda toho vysokého posazu. Mám 190 cm a v 335d coupé jsme měl hlavu až u stropu, u M3 to bude asi podobné.
Je to bohuzel prakticky stejne, rozdil mezi M a nonM modelem bude maximalne ve vybrani sedacek. Nemam s tim vylozene problem (200 cm), ale do coupe E46 jsem se vesel lepe, sedelo se nize.
Je to tak, třeba s faceliftem přijde nějaká změna. Pro mě u BMW vede jednoznačně posez v 130 i, zadek skoro až na silnici ;-)
Vidíte, já třeba mám jen 170 cm, takže sedím většinou hodně vysoko, ať mám přes kapotu aspoň nějaký přehled. :-)) Nejnižší poloha mě tím pádem nikdy nezajímá. Docela by mě zajímalo, jaké je statistické rozložení výšky evropanů. Třeba skupina nad 190 cm není pro BMW zajímavá :-D
Dobry den,mohl by mi nekdo prosim vysvetlity rozdil (nebo vzajemny vztah) mezi vykonem a tocivym momentem?Diky
Tu sa o tom celkom diskutovalo...http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?t=15990&start=0V skratke, moment krát otáčky deleno konštanta sa rovná výkon...
Ja ti dam konstantu! Padaj naspat do skoly vratit vysvedcenie...Vykon [W] = Krutiaci_moment [N.m] * Uhlova_rychlost [rad/s]kde Uhlova_rychlost [rad/s] = 2 * Pi * Otacky [/s] a Pi = 3.14159...
No dyť jsi napsal to stejný, tak se nad tím zamysli :-)
Eh, už je na mě nějak pozdě. Du radši spát. Jako jsem nic nenapsal, jooo? :-)
No nevim, GT u ktereho zacne obtezovat hluk uz kolem 200kmph?
Děkuji za další kvalitní recenzi, krásně jsem si početl.
To zrychleni za 5.9 na sto je dost divne. Moje 335i v kombiku to zvladne za 5.5 (mereno racelogicem) a to ma o sto koni mene. Ze by pan autor neumel ovladat manualni prevodovku? Pokud vim tak oficialne udavane zrychleni u M3 ma byt nekde okolo 4.8 nebo 4.9.
Aj mna by zaujimalo to zrychlenie. Hlavne v akom rezime to redakcia skusala. Videl som na top gear ako skusali zrychlenie 0-60 mph v troch roznych rezimoch a zdalo sa ze je to doost znacny rozdiel... (najlepsie to slo v M dynamic mode)
Divne je to i pro mne, ale bylo tomu tak a verte, ze se s autem umime rozjet i spravne radit. Obvykle tak velky rozdil proti udavanemu casu nenamerime. Mohlo to byt povrchem, zrychleni jsme merili na letisti, ktere bylo betonove a M3 tam mohla mit s prenosem vykonu vetsi problem, nez za jinych okolnosti. Porsche je to tak nejak jedno, zadni naprava je doslova pretizena. Take to ale mohlo byt najetymi km (auto melo jen 4 tkm a pravdepodobne byly jen jemne), nebo mou snahou nenicit spojku a pneumatiky. Ostatne si stejne jako zde diskutujici kolega myslim, ze zrychleni na stovku je nepodstatny udaj ovlivneny tisici faktory a u takhle silnych aut rozhoduje zrychleni na 200 ci 250 km/h a to uz myslim minimalne povrchem ovlivneno neni.Vedel jsem, ze toto vzbudi diskuse, ale nemohu napsat neco, co neni pravda. Ucinili jsme tri povedene pokusy a toto je vysledek. A kdybyste je videl na vlastni oci, musel byste uznat, ze jak rozjezd, tak razeni (to se ostatne odehraje jen jedno) bylo provadeno tak dobre, jak jen muze byt.
Mohl bych se zeptat, v jakem rezimu jste meli system dsc pri testovani zrychleni? Bylo to s dsc m sport anebo dsc vypnuto?
zrychlenie 0-100 sklamanie aj pre mna, 6.0 som vytlacil z obycajnej wrx aj sam a to nie som ziadny majster sprintov s takym vykonom a zadnym nahonom s podla mna nie uzkymi 265 gumami som cakal atak 5 sekund
skoro 6 sekund ? To zklamalo i mě, moje Yamaha 600 FZS před lety to uměla za 3,2 s ;-)
Tim to asi nebude, nevypada to, ze by ta 911 mela automat :-P Ostatne je to v clanku komentovano... Holt mas vzadu batoh, tak s dlazdickama to drzi lip ;-), ale spis to ovlivnuje tisic faktoru od gum, pres zajetost motoru az po ochotu zkousejiciho nicit spojku. Beztak je to o nicem, zrychleni na stovku je pro deti a jestli sis kvuli tomu koupil racelogic, tak jsem prave popsal podstatu tveho ja ;-) U 400 koni se lame chleba uplne jinde...
Racelogic jsem si nekoupil, mel jsem ho samozrejmne pouze zapujceny. Pouze jsem upozornoval na fakt ze cas 5.9s je fakt divny, v jinych testech bezne namerili casy okolo 5s a nerekl bych ze jejich auta byla nejak vice zajeta ci byla jinak obuta. A taky si nemyslim ze cas z nuly na sto je nejak dulezity, nicmene ukazuje na schopnost auta ci ridice prenest vykon na silnici. A kombika jsem si koupil protoze mam psa;-)
K autu jsem se zatim nedostal a jeste to bude asi chvili trvat, ale test me paradne navnadil :-) Klidny a otevreny, super cteni.
Je to myslím hlavně o zyvku - ještě jsem neměl možnost se svézt, ale viděl jsem M3 v německu naživo - připadá mi báječná :-) Uvidíte že za rok za dva si na starší generaci skoro nevzpomeneme. Ted BMW jeste ceka sedan M3 a pak CC M3 .. no kruh se pak uzavře :-) P.S. moc pěkná recenze
stare csl vazilo pod 1400kg, asi sotva z tento novej m3 urezu 400kg zeleza aby sa vyrovnala starej
255kg
Jasne, ale ber to tak, ze nekteri si na zmenu proste nezvyknou a nemyslim, ze by to bylo jejich minus. Jsem zvedavy, jak bude sedet me :-)Jedno vim ale urcite - na M3 E46 urcite nezapomeneme, stejne jako uz asi tezko kdy zapomeneme na E30 :-)
Este M3 CSL, lebo to bude zbran, standard M3 ostala pre pozerov, ktorych je v radoch majitelov E 46 vacsina. Ostane M3 ako vrcholny model, pre tych ktori kupuju auto zasadne full spec a pre fajnsmekrov CSL.
Zklamani? Ano mozna.Ale dnesni doba a predevzim PLATICI ZAKAZNIC urcuji trend kam se ubira automobilovy trh.Takhle je to ale temer u vsech automobilek.Např. u lotusu si mužete priplatit za klimu,před par lety vec naprosto nevidana.Ja mam celkem jasneho favorita a tim je Ariel Atom :-)
Běž si nableskat na svoji Felicii 1.3i ty Atome.
Me staci moje honda :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.