Kapitoly článku:
Naměřená dynamika
Zrychlení:
0-100 km/h: 11,2 s
0-120 km/h: 17,5 s
0-140 km/h: 21,8 s
0-160 km/h: 28,2 s
Pružnost:
40 - 80 km/h: 3 st. 7,1 s; 4 st. 9,9 s
60-100 km/h: 3 st. 6,7 s; 4 st. 8,1 s; 5 st. 11,1 s
80-120 km/h: 4 st. 10,9 s; 5 st. 13,7 s; 6 st. 21,5 s
Maximální rychlosti na jednotlivé převodové stupně:
1 - 40 km/h při 5 000 ot./min
2 - 75 km/h při 5 000 ot./min
3 - 110 km/h při 5 000 ot./min
4 - 145 km/h při 5 000 ot./min
5 - 180 km/h při 4 800 ot./min
6 - 180 km/h při 4 000 ot./min
Nejvyšší dosažená rychlost: 180 km/h
Převody:
40: 2 - 2600; 3 - 1850; 4 - 1350
60: 2 - 4000; 3 - 2800; 4 - 2000; 5 - 1600
80: 3 - 3750; 4 - 2750; 5 - 2150; 6 - 1650
100: 3 - 4700; 4 - 3400; 5 - 2650; 6 - 2100
120: 4 - 4100; 5 - 3200; 6 - 2500
140: 4 - 4800; 5 - 3750; 6 - 2900
160 5 - 4300; 6 - 3300
Nová zkušenost
Poprvé jsme vyzkoušeli tak dobrý hatchback, či chcete-li crossover s přizvednutým podvozkem, aby k tomu zvládal ostré průjezdy zatáček. Nissanu se nedaří jediné a tím jsou emoce, auto nám je nějak nedodávalo. Po všech ostatních stránkách je dokonale řešené a bez chyby tak jako většina ostatních modelů od Nissanu.
Součástí výbavy testovaného vozu v úrovni výbavy Tekna je středová loketní opěrka vpředu s držáky na nápoje, středová loketní opěrka vzadu s držáky na nápoje, kapsy na zadních stranách opěradel předních sedadel, úložný prostor pod sedadlem spolujezdce vpředu, 16" kola z lehkých slitin, pneu 215/65 R16, přední mlhová světla, elektrická, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří v barvě karoserie, lakovaná maska chladiče, automatická klimatizace s pylovým filtrem, dvouzónová, středová loketní opěrka vzadu, volant a hlavice řadicí páky potažené kůží, zrcátko ve sluneční cloně řidiče i spolujezdce, rádio s CD přehrávačem a 4 reproduktory, střešní anténa a dešťový senzor, metalický lak, ESP, tempomat, zadní parkovací čidla, prosklená střecha, měnič na 6 CD.
Za takto vybavený vůz si Nissan řekl o 678 900,- Kč. Je to cena za jisté ztvárnění dokonalost, ale otázka, zda má smysl kupovat princeznu na koloběžce - ani terénní SUV, ani městské MPV - tím zůstává nezodpovězena. Jistotou zůstává jen spokojenost případných zájemců s vlastnostmi automobilu. A o to jde především.
Technické údaje
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
* Typ: Vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec s přímým vstřikováním technologií common-rail
* Objem: 1 461 ccm
* Největší výkon: 78 kW (106 k) při 4 000 ot./min
* Největší točivý moment: 240 Nm při 2 000 ot./min
* Palivo: Nafta motorová
Provozní vlastnosti
* Max. rychlost: 174 km/h
* Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,2 s
* Spotřeba paliva (l/100 km):
o Město: 6,2 l
o Mimo město: 5,0 l
o Kombinovaná: 5,4 l
* Objem palivové nádrže: 65 l
Hmotnosti
* Pohotovostní hmotnost: 1 382 kg
* Užitečná hmotnost: 548 kg
Vnější rozměry
* Délka: 4 315 mm
* Šířka: 1 783 mm
* Výška: 1 606 mm
* Rozvor náprav: 2 630 mm
Vnitřní rozměry
* Základní objem zavazadlového prostoru: 410 l
* Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 513 l