Test Nissan Qashqai 1,5 dCi: suburban

Nissan tvrdí, že sleduje trendy a na trh vrhl malý crossover Qashqai. Je opravdu malým SUV, nebo spíše „městu odolným“ kompaktem?
Seznam kapitol
  1. Exteriér bez emocí, Útulný i prostorný interiér
  2. Kompaktní nafta, Podvozek překvapí, Komunikativní ovládací prvky, Porážka v terénu
  3. Naměřená dynamika, Závěr, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie

Qashqai je ryzí crossover vhodně doplňující nabídku značky. Kdo chce silný a terénu odolný pick-up, zvolí Navaru. V nabídce je také Patrol Terano, X-Trail, Pathfinder nebo luxusní crossover Murano. Skutečným posláním Qashqaie v realitě našeho trhu je sledovat trendy v české dopravní politice, která se vydala cestou předražených nových vozovek a starší silnice nechává pustnout do podoby ruských polních cest. Právě těm by měl přizvednutý Japonec s vizáží SUV odolávat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bez emocí

Nemám ve zvyku psát o autě, že je bez emocí, ale Nissanu se to povedlo. Přitom tento fakt není urážkou, jen mi Qashqai přijde natolik konfekční, že nenacházím to pravé vzrušení a radost z designu a to přesto, že se mi osobně líbí.

Příď tvoří zajímavý gril přední masky se stylizovaným logem Nissanu v jakémsi symbolickém pohárku, snad, že Nissan plave na módní vlně. Velké přední světlomety s čirou optikou mají rovněž konfekční tvary a přední nárazník tvoří víceméně obvyklý horní lakovaný díl a spodní nelakovaný kryt, schopný ustát drobnější ťukance.

A tak daleko více zaujme robustní vzhled přídi jinak vcelku kompaktního vozu. Tento dojem podporuje i mohutná přední kapota se dvěma hranami tvořícími v kombinaci s logem stylizované véčko.

Pohled zboku naznačuje spíše MPV linii zkosení A sloupku a tento dojem podporuje i rozměrné čelní sklo, na které navazuje prosklená střecha pod elektricky ovládanou střešní roletou. Zatímco příď se podobá více kompaktnímu MPV Note, záď si vypůjčila tvary z luxusního Murana. Hovoří pro to dynamické klenutí bočního prosklení a do boku protažené koncové svítilny.

„SUV look” dodávají měkké nelakované plasty v úrovni prahů, chránící před poškozením. Sami jsme se v lehkém terénu přesvědčili, že mají svůj význam, i když jejich odolnost je limitovaná. O SUV vzhledu lze hovořit i v souvislosti s šestnáctipalcovými litými koly a pneumatikami 215/65. Ty přece používají silniční SUV...

Záď se nepokrytě nese v tvarové rovině luxusního Murana. Zvláště stylistické linky v podobě zakulaceného prosklení pátých dveří, tvar koncových svítilen případně tvar zadního nárazníku se podobají jako vejce vejci. Qashqai po prvním seznámení přímo kříčí: jsem zde, abych odolával šrámům a špatným vozovkám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Útulný i prostorný

Po otevření dveří na vás dýchne příjemná atmosféra všech modelů značky Nissan. Interiéry Nissanů sice neoplývají měkčenými plasty, ale povrchově i na dotek jsou umně zpracovány, za jízdy nikde nic nevrže a také slícování je příkladné. Rovněž potahové látky bývají hrubší než u konkurence, ale taková kombinace u Nissanu překvapivě neuráží.

Typický volant u Nissanu je tříramenný a ještě nese řadu ovládacích prvků. A tak lze ovládat audiososutavu i vestavěné handsfree. Přístrojový štít nese ve dvou tubusech analogový rychloměr a otáčkoměr, mezi nimi se nachází diodové ukazatele a velký krystalový displej. Palubní deska z tvrdších plastů tvoří kostru, do níž jsou vsazeny přístrojový štít a středový panel s ovládáním audiosoustavy či automatické klimatizace. Překvapí absence popelníku a zapalovače, ty nahradila obyčejná autozásuvka na 12 Voltů. Kouření není „in” a výbavu pro kouření je třeba si zvlášť objednat. Na středovém tunelu se vedle držáků nápojů nachází zámek dveří a středová loketní opěrka s úložným boxem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na předních sedadlech s náznakem bočního vedení a typicky měkkým čalouněním je dostatek místa ve všech směrech. Potěší zejména nastavení sloupku řízení, kdy si vysoký řidič může posunout sedačku zcela dozadu a povytáhnout si k sobě sloupek řízení. Například u nedávno testované Laguny to tak jednoduché nebylo.

Na zadních sedadlech je relativně dost místa a Qashqai mi dost připomíná Nissan Note. Jak materiály, tak prostorností, i když na výšku je Note subjektivně pro dvoumetrového člověka příjemnější.

Zavazadlový prostor nabízí 410 litrů objemu, sklopením zadních sedaček vznikne ložná plocha o objemu 1 513 litrů. Samozřejmostí je čalounění a rezervní kolo s povinnou výbavou pod dnem zavazadelníku.

Shrňme si to, Quashqai bezesporu nepřináší žádnou prostorovou revoluci, spíše připomíná mini MPV  Nissan Note. Čtveřice pasaérů si ve voze pohodlně hoví, v pěti se vzadu k sobě tisknou. Tedy nic neobvyklého, nic co bychom museli chválit nebo mohli kritizovat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Exteriér bez emocí, Útulný i prostorný interiér
  2. Kompaktní nafta, Podvozek překvapí, Komunikativní ovládací prvky, Porážka v terénu
  3. Naměřená dynamika, Závěr, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

dnes | Jan Mička | 14 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky