Test Nissan Qashqai 1,5 dCi: suburban

Nissan tvrdí, že sleduje trendy a na trh vrhl malý crossover Qashqai. Je opravdu malým SUV, nebo spíše „městu odolným“ kompaktem?
Seznam kapitol
  1. Exteriér bez emocí, Útulný i prostorný interiér
  2. Kompaktní nafta, Podvozek překvapí, Komunikativní ovládací prvky, Porážka v terénu
  3. Naměřená dynamika, Závěr, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie

Qashqai je ryzí crossover vhodně doplňující nabídku značky. Kdo chce silný a terénu odolný pick-up, zvolí Navaru. V nabídce je také Patrol Terano, X-Trail, Pathfinder nebo luxusní crossover Murano. Skutečným posláním Qashqaie v realitě našeho trhu je sledovat trendy v české dopravní politice, která se vydala cestou předražených nových vozovek a starší silnice nechává pustnout do podoby ruských polních cest. Právě těm by měl přizvednutý Japonec s vizáží SUV odolávat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bez emocí

Nemám ve zvyku psát o autě, že je bez emocí, ale Nissanu se to povedlo. Přitom tento fakt není urážkou, jen mi Qashqai přijde natolik konfekční, že nenacházím to pravé vzrušení a radost z designu a to přesto, že se mi osobně líbí.

Příď tvoří zajímavý gril přední masky se stylizovaným logem Nissanu v jakémsi symbolickém pohárku, snad, že Nissan plave na módní vlně. Velké přední světlomety s čirou optikou mají rovněž konfekční tvary a přední nárazník tvoří víceméně obvyklý horní lakovaný díl a spodní nelakovaný kryt, schopný ustát drobnější ťukance.

A tak daleko více zaujme robustní vzhled přídi jinak vcelku kompaktního vozu. Tento dojem podporuje i mohutná přední kapota se dvěma hranami tvořícími v kombinaci s logem stylizované véčko.

Pohled zboku naznačuje spíše MPV linii zkosení A sloupku a tento dojem podporuje i rozměrné čelní sklo, na které navazuje prosklená střecha pod elektricky ovládanou střešní roletou. Zatímco příď se podobá více kompaktnímu MPV Note, záď si vypůjčila tvary z luxusního Murana. Hovoří pro to dynamické klenutí bočního prosklení a do boku protažené koncové svítilny.

„SUV look” dodávají měkké nelakované plasty v úrovni prahů, chránící před poškozením. Sami jsme se v lehkém terénu přesvědčili, že mají svůj význam, i když jejich odolnost je limitovaná. O SUV vzhledu lze hovořit i v souvislosti s šestnáctipalcovými litými koly a pneumatikami 215/65. Ty přece používají silniční SUV...

Záď se nepokrytě nese v tvarové rovině luxusního Murana. Zvláště stylistické linky v podobě zakulaceného prosklení pátých dveří, tvar koncových svítilen případně tvar zadního nárazníku se podobají jako vejce vejci. Qashqai po prvním seznámení přímo kříčí: jsem zde, abych odolával šrámům a špatným vozovkám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Útulný i prostorný

Po otevření dveří na vás dýchne příjemná atmosféra všech modelů značky Nissan. Interiéry Nissanů sice neoplývají měkčenými plasty, ale povrchově i na dotek jsou umně zpracovány, za jízdy nikde nic nevrže a také slícování je příkladné. Rovněž potahové látky bývají hrubší než u konkurence, ale taková kombinace u Nissanu překvapivě neuráží.

Typický volant u Nissanu je tříramenný a ještě nese řadu ovládacích prvků. A tak lze ovládat audiososutavu i vestavěné handsfree. Přístrojový štít nese ve dvou tubusech analogový rychloměr a otáčkoměr, mezi nimi se nachází diodové ukazatele a velký krystalový displej. Palubní deska z tvrdších plastů tvoří kostru, do níž jsou vsazeny přístrojový štít a středový panel s ovládáním audiosoustavy či automatické klimatizace. Překvapí absence popelníku a zapalovače, ty nahradila obyčejná autozásuvka na 12 Voltů. Kouření není „in” a výbavu pro kouření je třeba si zvlášť objednat. Na středovém tunelu se vedle držáků nápojů nachází zámek dveří a středová loketní opěrka s úložným boxem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na předních sedadlech s náznakem bočního vedení a typicky měkkým čalouněním je dostatek místa ve všech směrech. Potěší zejména nastavení sloupku řízení, kdy si vysoký řidič může posunout sedačku zcela dozadu a povytáhnout si k sobě sloupek řízení. Například u nedávno testované Laguny to tak jednoduché nebylo.

Na zadních sedadlech je relativně dost místa a Qashqai mi dost připomíná Nissan Note. Jak materiály, tak prostorností, i když na výšku je Note subjektivně pro dvoumetrového člověka příjemnější.

Zavazadlový prostor nabízí 410 litrů objemu, sklopením zadních sedaček vznikne ložná plocha o objemu 1 513 litrů. Samozřejmostí je čalounění a rezervní kolo s povinnou výbavou pod dnem zavazadelníku.

Shrňme si to, Quashqai bezesporu nepřináší žádnou prostorovou revoluci, spíše připomíná mini MPV  Nissan Note. Čtveřice pasaérů si ve voze pohodlně hoví, v pěti se vzadu k sobě tisknou. Tedy nic neobvyklého, nic co bychom museli chválit nebo mohli kritizovat.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Exteriér bez emocí, Útulný i prostorný interiér
  2. Kompaktní nafta, Podvozek překvapí, Komunikativní ovládací prvky, Porážka v terénu
  3. Naměřená dynamika, Závěr, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie
Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 60 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků