Test Nissan Pulsar 1.5 dCi: Tiida se vrací

Nissan se po letech opět vrátil se zástupcem hatchbacků nižší střední třídy. Ambice nejsou malé, vždyť má jít přece o nejprostornější vůz této kategorie navíc s největším zavazadelníkem. Uspěje?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Tiida je zpět
  2. Prostorný jako žádný jiný, Bezpečnost, AVM a malý displej
  3. Hlavně úsporně, Pohodlný-nepohodlný
  4. Závěr ještě otevřený, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Když Nissan představoval novou generaci modelu Qashqai, nemohla nepadnut otázka na pohon všech kol. Je to přece crossover, má vyšší podvozek, tak proč je čtyřkolka dostupná pouze u jediného motoru? Konkrétně u nejsilnějšího dieselu? Odpověď jsem tehdy dostal celkem logickou. Nissan neměl vůz, který by mohl konkurovat hatchbackům nižší střední třídy. Tuto roli měl zastat právě Qashqai. Zákazníky údajně více než schopnosti systému 4x4 zajímá cena.

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Uběhlo nějakých osm měsíců a na český trh přichází model Pulsar, který míří přímo na všechny ty Volkswageny Golf, Leony, Aurise a další jím podobné. Tak si říkám, jak vlastně tohle auto vůbec zapadne do nabídky automobilky, kde už jeden podobný vůz de facto byl a stále je?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z některých úhlů pohledu nevypadá Pulsar vůbec špatně, z jiných hodně připomíná model Tiida. 

Jenže stačil jeden pohled na nový Pulsar a bylo jasno. Zatímco Qashqai je crossover, který má blíž ke kategorii hatchbacků, Pulsar je zvláštní mix hatchbacku, který má pro změnu blíže ke kategorii MPV. Je to trochu zamotané, ale tato kombinace má své nesporné výhody. Řeč je o skoro až extrémně dlouhém rozvoru náprav, vskutku bohaté nabídce prostoru pro zadní cestující a rozměrném zavazadelníku.

Nissan v roce 2014: těšte se na nový X-Trail a konkurenci pro VW Golf

Nissan v roce 2014: těšte se na nový X-Trail a konkurenci pro VW Golf

Stejně jako v případě Nissanu Qashqai stojí také Pulsar na nové platformě vyvinuté ve spolupráci s automobilkou Renault. Ta nese označení CMF a využita byla rovněž pro nový X-Trail. Právě s ním má Pulsar shodný rozvor náprav 2,7 m. Jen pro představu Volkswagen Golf nabídne 2637 mm.

Tiida je zpět

Samotný design není příliš velkým překvapením. Nissan opět nasadil podobnou recepturu jako u Qashqaie a X-Trailu. Oficiální popisy tvaru automobilu říkají cosi o inspiraci lasturou a takové podobné záležitosti. Každopádně Pulsar není ošklivé auto, je ovšem japonsky uhlazené. Vadí? Nevadí? Záleží na vás.

Mě zaujal detail v podobě víčka nádrže. Zatímco všechno ostatní je kulaté, oblé, uhlazené, víčko nádrže je čistokrevný obdélník. Ale třeba to má nějaký hlubší designérský, kdo ví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z fotek to není dost dobře patrné, ale Pulsar je velmi vysoké a dlouhé auto. Neztratí se ani vedle menších SUV. 

Na fotkách to není úplně dobře patrné, ale Pulsar zaujme při setkání tváří v tvář svými proporcemi. Na svou kategorii jde o hodně velké auto, které zdálky připomíná spíše menší SUV, respektive MPV. Délka dosahuje na 4387 mm, šířka má hodnotu 1768 mm a výška 1520 mm.

Ve srovnání s Qashqaiem je Pulsar o sedm milimetrů delší, o 38 mm užší a o 70 mm nižší. Rozdíly to nejsou zas tak výrazné. Naopak pokud se podíváme na zmiňovaný Volkswagen Golf, zjistíme, že ten je výrazně kratší (-132 mm), výrazně nižší (-68 mm) a zároveň širší (+31 mm). O rozvorech náprav už řeč byla.

Pulsar je tedy vysoký, dlouhý a relativně úzký. Jak jsem si japonskou novinku prohlížel, vybavily se mi vzpomínky na test Nissanu Tiida. Svým charakterem tomuto modelu Pulsar není příliš daleko.

Abych shrnul úvodní povídání o designu, Pulsar není klasickým zástupcem kategorie hatchbacků nižší střední třídy. Svými proporcemi vyčnívá z řady, a to doslova.

Radosti
Velmi prostorný interiér
Možnost snadno převážet dlouhé předměty
Úsporný motor
Pohodlná sedadla
Starosti
Nekomfortní podvozek
Odskakování kol v zatáčkách
Horší odhlučnění
Pouze dva motory v nabídce
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Tiida je zpět
  2. Prostorný jako žádný jiný, Bezpečnost, AVM a malý displej
  3. Hlavně úsporně, Pohodlný-nepohodlný
  4. Závěr ještě otevřený, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků