Test Nissan Pulsar 1.5 dCi: Tiida se vrací

Nissan se po letech opět vrátil se zástupcem hatchbacků nižší střední třídy. Ambice nejsou malé, vždyť má jít přece o nejprostornější vůz této kategorie navíc s největším zavazadelníkem. Uspěje?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Tiida je zpět
  2. Prostorný jako žádný jiný, Bezpečnost, AVM a malý displej
  3. Hlavně úsporně, Pohodlný-nepohodlný
  4. Závěr ještě otevřený, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Když Nissan představoval novou generaci modelu Qashqai, nemohla nepadnut otázka na pohon všech kol. Je to přece crossover, má vyšší podvozek, tak proč je čtyřkolka dostupná pouze u jediného motoru? Konkrétně u nejsilnějšího dieselu? Odpověď jsem tehdy dostal celkem logickou. Nissan neměl vůz, který by mohl konkurovat hatchbackům nižší střední třídy. Tuto roli měl zastat právě Qashqai. Zákazníky údajně více než schopnosti systému 4x4 zajímá cena.

Video | SUV | První svezení | Nissan

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Uběhlo nějakých osm měsíců a na český trh přichází model Pulsar, který míří přímo na všechny ty Volkswageny Golf, Leony, Aurise a další jím podobné. Tak si říkám, jak vlastně tohle auto vůbec zapadne do nabídky automobilky, kde už jeden podobný vůz de facto byl a stále je?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z některých úhlů pohledu nevypadá Pulsar vůbec špatně, z jiných hodně připomíná model Tiida. 

Jenže stačil jeden pohled na nový Pulsar a bylo jasno. Zatímco Qashqai je crossover, který má blíž ke kategorii hatchbacků, Pulsar je zvláštní mix hatchbacku, který má pro změnu blíže ke kategorii MPV. Je to trochu zamotané, ale tato kombinace má své nesporné výhody. Řeč je o skoro až extrémně dlouhém rozvoru náprav, vskutku bohaté nabídce prostoru pro zadní cestující a rozměrném zavazadelníku.

SUV | Byznys | Nissan

Nissan v roce 2014: těšte se na nový X-Trail a konkurenci pro VW Golf

Stejně jako v případě Nissanu Qashqai stojí také Pulsar na nové platformě vyvinuté ve spolupráci s automobilkou Renault. Ta nese označení CMF a využita byla rovněž pro nový X-Trail. Právě s ním má Pulsar shodný rozvor náprav 2,7 m. Jen pro představu Volkswagen Golf nabídne 2637 mm.

Tiida je zpět

Samotný design není příliš velkým překvapením. Nissan opět nasadil podobnou recepturu jako u Qashqaie a X-Trailu. Oficiální popisy tvaru automobilu říkají cosi o inspiraci lasturou a takové podobné záležitosti. Každopádně Pulsar není ošklivé auto, je ovšem japonsky uhlazené. Vadí? Nevadí? Záleží na vás.

Mě zaujal detail v podobě víčka nádrže. Zatímco všechno ostatní je kulaté, oblé, uhlazené, víčko nádrže je čistokrevný obdélník. Ale třeba to má nějaký hlubší designérský, kdo ví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z fotek to není dost dobře patrné, ale Pulsar je velmi vysoké a dlouhé auto. Neztratí se ani vedle menších SUV. 

Na fotkách to není úplně dobře patrné, ale Pulsar zaujme při setkání tváří v tvář svými proporcemi. Na svou kategorii jde o hodně velké auto, které zdálky připomíná spíše menší SUV, respektive MPV. Délka dosahuje na 4387 mm, šířka má hodnotu 1768 mm a výška 1520 mm.

Ve srovnání s Qashqaiem je Pulsar o sedm milimetrů delší, o 38 mm užší a o 70 mm nižší. Rozdíly to nejsou zas tak výrazné. Naopak pokud se podíváme na zmiňovaný Volkswagen Golf, zjistíme, že ten je výrazně kratší (-132 mm), výrazně nižší (-68 mm) a zároveň širší (+31 mm). O rozvorech náprav už řeč byla.

Pulsar je tedy vysoký, dlouhý a relativně úzký. Jak jsem si japonskou novinku prohlížel, vybavily se mi vzpomínky na test Nissanu Tiida. Svým charakterem tomuto modelu Pulsar není příliš daleko.

Abych shrnul úvodní povídání o designu, Pulsar není klasickým zástupcem kategorie hatchbacků nižší střední třídy. Svými proporcemi vyčnívá z řady, a to doslova.

Radosti
Velmi prostorný interiér
Možnost snadno převážet dlouhé předměty
Úsporný motor
Pohodlná sedadla
Starosti
Nekomfortní podvozek
Odskakování kol v zatáčkách
Horší odhlučnění
Pouze dva motory v nabídce
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie101 fotografií
pulsar_drive_19.JPG pulsar_drive_01.JPG pulsar_drive_02.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Tiida je zpět
  2. Prostorný jako žádný jiný, Bezpečnost, AVM a malý displej
  3. Hlavně úsporně, Pohodlný-nepohodlný
  4. Závěr ještě otevřený, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků