80
Fotogalerie

Test Nissan Note 1,5 dCi Tekna: komfort v kompaktním balení

Kapitoly článku:


Za volantem

Zapomenete-li na úvodní kapitoly tohoto testu a přehlédnete-li všechny relativizace konstrukčních přístupů a cenové politiky a prostě si sednete za volant, zapůsobí na vás Nissan Note jistou dávkou osobitého a slovy těžko popsatelného kouzla. Snad vám jej alespoň částečně přiblíží přiložené snímky.

IMG_2432.JPGIMG_2433.JPGIMG_2434.JPGIMG_2435.JPGIMG_2436.JPGIMG_2437.JPG
Vlevo od volantu je soustředěno ovládání start/stop systému, bezpečnostních soustav a bohužel i palubního počítače

Volant je možná v ose řídicí tyče příliš zdvižen, ale jinak za volantem tohoto auta budete ihned jako doma a ani vás nenapadne, že jde o vůz asijské provenience. Jistým zklamáním je možnost pouze výškové regulace volantu. Volant sám má celkem malý průměr a tlustý věnec a na svém středu nese svisle situované ovladače audiosoustavy a telefonu vlevo a tempomatu s omezovačem rychlosti vpravo. Středová konzole nese kruhový segment jednozónové samočinné klimatizace, nad nímž se nachází dotykový barevný monitor přehledně sestavené multimediální soustavy.

IMG_2438.JPGIMG_2442.JPGIMG_2439.JPGIMG_2440.JPGIMG_2441.JPGIMG_2443.JPGIMG_2444.JPG
Tlačítka na volantu jsou velká a v pohodlném dosahu palců

Komunikuje samozřejmě v češtině, umožňuje rychlé přepínání mezi jednotlivými funkcemi a zajišťuje velmi vkusné včlenění dopravních hlášení o potížích, jež se nachází ve vaší trase, a to i když není aktivní navádění ke konkrétnímu cíli. Přehledný přístrojový štít patří v dané kategorii po všech stránkách k špičce. Displej uprostřed dominujícího tachometru zobrazuje údaje palubního počítače (ty se přepínají poněkud nemotorně tlačítkem na palubní desce vlevo od volantu), vpravo pak najdete hodnoty počítadel ujeté vzdálenosti, teploměru vnějšího prostředí a dalších hlášení.

IMG_2446.JPGIMG_2447.JPGIMG_2448.JPG
Palubní štít nese dva hlavní displeje

Režim ECO, spínaný tlačítkem za řadicí pákou, výrazněji nezasahuje do řízení motoru, ale v horní části přístrojového štítu rozzáří modré a zelené pásy LED reagující na intenzitu sešlápnutí plynového pedálu.

Moderní výbava

Nissan Note v nejvyšším stupni Tekna nabízí skutečně širokou škálu komfortních prvků známých z aut vyšších tříd. Kromě bezklíčkového zamykání a startování stojí za zmínku panoramatický parkovací systém AVM, jenž postrádá konvenční akustické senzory. Místo nich využívá soustavy barevných kamer nad zadní tabulkou SPZ, ve znaku Nissan na přídi a ve spodní části vnějších zpětných zrcátek a do displeje ve středové konzole promítá velmi kvalitní obraz vozu a jeho okolí z ptačí perspektivy.

IMG_2494.JPGIMG_2501.JPGIMG_2454.JPG
Soustava kamer nabízí pohled na vůz z ptačí perspektivy

Těchto kamer využívá také bezpečnostní systém Nissan Safety Shield s řadou funkcí. Kamery v zrcátcích hlídají mrtvé úhly a v případě, že se v nich nachází jiné auto ve chvíli, kdy pustíte blinkr v jeho směru, ozve se akustický signál a v zrcátku se rozbliká patřičný varovný symbol. Na podobné bázi funguje také systém hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu, jenž při přejetí některé z dělicích čar opět spustí povyk, nicméně do řízení vám nezasáhne.

IMG_2450.JPGIMG_2514.JPGIMG_2455.JPGIMG_2456.JPGIMG_2457.JPGIMG_2458.JPG
Dotykový displej multimediální soustavy by se v této podobě neztratril ani v autě vyšších tříd

Tím to ale nekončí. Zadní kamera s širokúhelným snímáním řidiče akusticky i vizuálně upozorní, když se do dráhy jeho couvání dostane překážka. Ať už jde o sloup nebo jiný stojící automobil, k němuž najíždíte, nebo o jedoucí vůz, který se k vám blíží. Ano, je to hezké, ale pokud vás všechno to pípání všech chytrých asistentů začne zlobit, lze je spolu se start/stop systémem a stabilizací snadno deaktivovat v panelu na palubní desce vlevo od volantu.

Na silnici

Motor naskakuje při prošlápnuté spojce po krátkém stisku tlačítka a následném krátkém žhavení sám, ovšem připravte se na hrozné zvuky. V prvních sekundách po spuštění motor klepe, hází a jeho otáčky kolísají, prostě podobně žalostný projev jako třeba v Dacii Logan MCV. Akustický i vibrační projev se naštěstí při zavírání vrat garáže stabilizuje, takže můžeme vyrazit.

IMG_2502.JPGIMG_2503.JPGIMG_2504.JPG
Motor nevyniká příliš kultivovaným chodem, ale vozu zajišťuje velmi dobrou dynamiku

Podvozek má dosti komfortní naladění, s čímž jde ruku v ruce také kvalitní izolace od nerovností rázů od vozovky. Řazení pětistupňové převodovky je přesné a má celkem krátké dráhy, pokud ve vás stále rezonuje výše uvedená zmínka o Loganu MCV, pokuste se ji ihned opustit, toto auto je opravdu jiné.

IMG_2489.JPGIMG_2452.JPGIMG_2460.JPG
Ovládání vozu je snadné a přehledné

Řízení je docela lehké, ale nabízí nejen rychlé a snadné otáčení volantem při manévrování, ale také překvapivě přesný kontakt řidiče s vozovkou, takže celkem snadno odhalíte meze blížícího se nedotáčivého smyku ještě před tím, než si toho všimnou čidla ESP. S ohledem na konvenční techniku závěsů kol se na nedotáčivé smyky zkrátka připravit musíte, navíc zadní kola mají na ostrých nerovnostech v zatáčkách tendenci odskakovat.

IMG_2508.JPGIMG_2509.JPGIMG_2506.JPG
V režimu ECO se v horní části štítu objeví modré a zelené pruhy; čím více tlačíte na plyn, tím méně zelených diod svítí

No a co?! Uvědomte si, co je to za auto! Sedíte přece v lehkém a hbitém, byť technicky primitivním autě, jež se i ve všech svých negativních projevech nikdy neprojeví žádnou záludností, a když už někdy něco odskočí, i nepříliš zkušený řidič je schopen snadno, efektivně a rychle svůj vůz srovnat v koordinaci řízení a plynového pedálu.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud