Test Nissan Note 1,5 dCi Tekna: komfort v kompaktním balení

Nabízí výbavu a komfort aut o třídu větších. A také tolik stojí. Takový je nový Nissan Note v nejvyšší výbavě Tekna a s vznětovým motorem.
Seznam kapitol
  1. Trochu zvláštní hatchback, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Nastupujeme, Variabilní prostor pro zavazadla
  3. Za volantem, Moderní výbava, Na silnici
  4. A jdeme do finále, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Trochu zvláštní hatchback

První Nissan Note (E11) byl jako adaptace studie Tone z pařížského autosalonu 2004 představen evropské veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2005. Jeho evropská verze se od té doby vyrábí v továrně Nissanu v britském Sunderlandu a úkol první generace nebyl vůbec jednoduchý: spolu s modelem Nissan Tiida měl Note nahradit vyřazenou řadu Nissan Almera.

Ojetiny | Testy | Nissan

Test Nissan Almera: dokonalá ojetina?

Nissan Note první generace vycházel po technické stránce z Renault Modus, mířil na horní hranici nižší třídy a stal se součástí plánu na radikální změnu strategie automobilky Nissan v Evropě. Ta postupně vyústila v zastavení produkce klasických sedanů i tradiční střední řady Primera a k orientaci na malé hatchbacky, MPV a SUV, samozřejmě plus terénní vozy.

Testy | Nissan

Nissan Note 1,6: Roomstero-bijec (test)

Druhá generace modelu Nissan Note (E12) po technické stránce tentokrát vychází z podlahové plošiny Nissan V sloužící také ve vozech Micra nebo Juke (rozvor náprav však překvapivě zůstal shodný s E11), takže jde o samonosnou pětidveřovou karoserii s modifikovanými vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny s torzně poddajnou příčkou vzadu.

Nabídka verzí

Evropské provedení stávajícího Nissanu Note slavilo svoji premiéru na loňském ženevském autosalonu, ovšem prodeje byly u nás zahájeny až po několika měsících. Ačkoli výrobce sliboval užší orientaci na evropské zákazníky a jejich zvyklosti a potřeby, proporce karoserie se oproti stejnojmennému předchůdci příliš nezměnily. Jistě, design je nyní modernější a dynamičtější, ovšem oproti původním proklamacím toto přímý konkurent pro Polo nebo Fiestu není, zvláště proto, že nabízí citelně prostornější a variabilnější interiér.

Video | Premiéry | Zajímavosti | Design | Nissan

Nissan Note 2013: nová generace v detailech a v pohybu

Nissan Note může oslovit výraznou přídí s členitými světlomety, bohatou prosklenou plochou usnadňující parkování nebo takřka strmou zádí skrývající objemný a snadno přístupný zavazadlový prostor s dvojitou, snadno přestavitelnou podlahou. K dispozici je v současnosti jen s trojicí motorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Note se i ve své nové generaci držší vyšší stavby karoserie

Základem je atmosféricky plněný zážehový agregát 1,2i/59 kW následovaný přeplňovanou verzí téže jednotky 1,2 DIG-S/72 kW a osvědčeným vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi/66 kW od Renaultu. Výbavové stupně jsou tři, ovšem pouze ten prostřední lze kombinovat se všemi zmíněnými agregáty: základní je ochuzen o 1,2 DIG-S, ten nejdražší pak o 1,2i/59 kW. Převodovky jsou standardně manuálně řazené, pro 1,2 DIG-S je za příplatek 30 000 Kč k dispozici bezstupňový „automat“ CVT.

V základní, poněkud spartánsky pojaté výbavové úrovni Visia s cenou od 229 900 Kč (na leasing 209 900 Kč) se sice na klimatizaci netěšte, ale nabídne vám třeba šestici airbagů, ESP, tempomat (!), lakované nárazníky, denní svícení zdroji v mlhovkách, brzdová světla složená z LED, elektrické ovládání zrcátek a předních oken, palubní počítač, posilovač řízení nebo start/stop systém.

Zkoušený vůz

Pak už ale ceny letí nahoru. Za střední výbavu Acenta si připlatíte plných 42 až 52 000 Kč, za něž kromě manuální klimatizace dostanete alespoň rádio s CD, USB a Bluetooth, litá kola či výškově stavitelné sedadlo řidiče, ovšem jistou předností stupně Acenta opoti Visii je možnost připlatit si za širokou paletu moderních bezpečnostních a komfortních soustav, jež jsou jinak součástí nejvyšší výbavy Tekna. Za tu ale přidáte dalších 65 000 Kč a zaplatíte celkem alespoň 381 900 Kč, což už je ale za auto této třídy docela „soda“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přístrojový štít je snadno čitelný a přehledný a vypadá dobře

Pak se ale můžete nechat hýčkat třeba samočinným vnějším osvětlením a řízením stěračů, automatickou klimatizací, loketními opěrami, posuvnými zadními sedadly, polokoženým čalouněním, navigací s dotykovým monitorem v rámci systému Nissan Connect, čtyřkamerovou soustavu AVM pro snadné parkování nebo bezpečnostní sadou Nissan Safety Shield. Je třeba zdůraznit, že rozdíl mezi standardní a dobře vybavenou verzí je v případě modelu Nissan Note mimořádně výrazný: za cenu dobře vybaveného vozu bezmála můžete koupit dva Note v základu. A nebo třeba o třídu větší Ford Focus Titanium…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zkoušeli jsme vůz v nejvyšším výbavovém stupni

Námi zkoušený vůz byl kromě výbavy Tekna a vznětového motoru 1,5 dCi doplněn o metalízu (+ 13 000 Kč), takže jeho cena činila 419 900 Kč. Naši čtenáři jsou zvyklí, že ceny testovaných aut vesměs nijak dalekosáhle nehodnotíme a spíše jen konstatujeme, nicméně v tomto případě je to opravdu moc. Podotkněme, že všechny uvedené ceny jsou navíc součástí aktuálního, tzv. akčního ceníku, plošně snižujícího ceny všech verzí o 40 000 Kč. 

Nissan Note 1,5 dCi Tekna
Rok výroby2014
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)419 900 Kč (akční ceník)
Cena základního provedení (vč. DPH)229 900 Kč (akční ceník)
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, ESP, BA
Centrální zamykáníAno, bezklíčkové
El. ovládání okenAno, 4x
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání
Čalouněníkůže/látka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut.
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyNe
Denní svíceníAno
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaNe
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vpředu i vzadu, 4x kamera
Start/stop systémAno
MetalízaAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Trochu zvláštní hatchback, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Nastupujeme, Variabilní prostor pro zavazadla
  3. Za volantem, Moderní výbava, Na silnici
  4. A jdeme do finále, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků