Test Nissan Note 1,5 dCi Tekna: komfort v kompaktním balení

Nabízí výbavu a komfort aut o třídu větších. A také tolik stojí. Takový je nový Nissan Note v nejvyšší výbavě Tekna a s vznětovým motorem.
Seznam kapitol
  1. Trochu zvláštní hatchback, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Nastupujeme, Variabilní prostor pro zavazadla
  3. Za volantem, Moderní výbava, Na silnici
  4. A jdeme do finále, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Trochu zvláštní hatchback

První Nissan Note (E11) byl jako adaptace studie Tone z pařížského autosalonu 2004 představen evropské veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2005. Jeho evropská verze se od té doby vyrábí v továrně Nissanu v britském Sunderlandu a úkol první generace nebyl vůbec jednoduchý: spolu s modelem Nissan Tiida měl Note nahradit vyřazenou řadu Nissan Almera.

Test Nissan Almera: dokonalá ojetina?

Test Nissan Almera: dokonalá ojetina?

Nissan Note první generace vycházel po technické stránce z Renault Modus, mířil na horní hranici nižší třídy a stal se součástí plánu na radikální změnu strategie automobilky Nissan v Evropě. Ta postupně vyústila v zastavení produkce klasických sedanů i tradiční střední řady Primera a k orientaci na malé hatchbacky, MPV a SUV, samozřejmě plus terénní vozy.

Nissan Note 1,6: Roomstero-bijec (test)

Nissan Note 1,6: Roomstero-bijec (test)

Druhá generace modelu Nissan Note (E12) po technické stránce tentokrát vychází z podlahové plošiny Nissan V sloužící také ve vozech Micra nebo Juke (rozvor náprav však překvapivě zůstal shodný s E11), takže jde o samonosnou pětidveřovou karoserii s modifikovanými vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny s torzně poddajnou příčkou vzadu.

Nabídka verzí

Evropské provedení stávajícího Nissanu Note slavilo svoji premiéru na loňském ženevském autosalonu, ovšem prodeje byly u nás zahájeny až po několika měsících. Ačkoli výrobce sliboval užší orientaci na evropské zákazníky a jejich zvyklosti a potřeby, proporce karoserie se oproti stejnojmennému předchůdci příliš nezměnily. Jistě, design je nyní modernější a dynamičtější, ovšem oproti původním proklamacím toto přímý konkurent pro Polo nebo Fiestu není, zvláště proto, že nabízí citelně prostornější a variabilnější interiér.

Nissan Note 2013: nová generace v detailech a v pohybu

Nissan Note 2013: nová generace v detailech a v pohybu

Nissan Note může oslovit výraznou přídí s členitými světlomety, bohatou prosklenou plochou usnadňující parkování nebo takřka strmou zádí skrývající objemný a snadno přístupný zavazadlový prostor s dvojitou, snadno přestavitelnou podlahou. K dispozici je v současnosti jen s trojicí motorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Note se i ve své nové generaci držší vyšší stavby karoserie

Základem je atmosféricky plněný zážehový agregát 1,2i/59 kW následovaný přeplňovanou verzí téže jednotky 1,2 DIG-S/72 kW a osvědčeným vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi/66 kW od Renaultu. Výbavové stupně jsou tři, ovšem pouze ten prostřední lze kombinovat se všemi zmíněnými agregáty: základní je ochuzen o 1,2 DIG-S, ten nejdražší pak o 1,2i/59 kW. Převodovky jsou standardně manuálně řazené, pro 1,2 DIG-S je za příplatek 30 000 Kč k dispozici bezstupňový „automat“ CVT.

V základní, poněkud spartánsky pojaté výbavové úrovni Visia s cenou od 229 900 Kč (na leasing 209 900 Kč) se sice na klimatizaci netěšte, ale nabídne vám třeba šestici airbagů, ESP, tempomat (!), lakované nárazníky, denní svícení zdroji v mlhovkách, brzdová světla složená z LED, elektrické ovládání zrcátek a předních oken, palubní počítač, posilovač řízení nebo start/stop systém.

Zkoušený vůz

Pak už ale ceny letí nahoru. Za střední výbavu Acenta si připlatíte plných 42 až 52 000 Kč, za něž kromě manuální klimatizace dostanete alespoň rádio s CD, USB a Bluetooth, litá kola či výškově stavitelné sedadlo řidiče, ovšem jistou předností stupně Acenta opoti Visii je možnost připlatit si za širokou paletu moderních bezpečnostních a komfortních soustav, jež jsou jinak součástí nejvyšší výbavy Tekna. Za tu ale přidáte dalších 65 000 Kč a zaplatíte celkem alespoň 381 900 Kč, což už je ale za auto této třídy docela „soda“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přístrojový štít je snadno čitelný a přehledný a vypadá dobře

Pak se ale můžete nechat hýčkat třeba samočinným vnějším osvětlením a řízením stěračů, automatickou klimatizací, loketními opěrami, posuvnými zadními sedadly, polokoženým čalouněním, navigací s dotykovým monitorem v rámci systému Nissan Connect, čtyřkamerovou soustavu AVM pro snadné parkování nebo bezpečnostní sadou Nissan Safety Shield. Je třeba zdůraznit, že rozdíl mezi standardní a dobře vybavenou verzí je v případě modelu Nissan Note mimořádně výrazný: za cenu dobře vybaveného vozu bezmála můžete koupit dva Note v základu. A nebo třeba o třídu větší Ford Focus Titanium…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zkoušeli jsme vůz v nejvyšším výbavovém stupni

Námi zkoušený vůz byl kromě výbavy Tekna a vznětového motoru 1,5 dCi doplněn o metalízu (+ 13 000 Kč), takže jeho cena činila 419 900 Kč. Naši čtenáři jsou zvyklí, že ceny testovaných aut vesměs nijak dalekosáhle nehodnotíme a spíše jen konstatujeme, nicméně v tomto případě je to opravdu moc. Podotkněme, že všechny uvedené ceny jsou navíc součástí aktuálního, tzv. akčního ceníku, plošně snižujícího ceny všech verzí o 40 000 Kč. 

Nissan Note 1,5 dCi Tekna
Rok výroby2014
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)419 900 Kč (akční ceník)
Cena základního provedení (vč. DPH)229 900 Kč (akční ceník)
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, ESP, BA
Centrální zamykáníAno, bezklíčkové
El. ovládání okenAno, 4x
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání
Čalouněníkůže/látka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut.
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyNe
Denní svíceníAno
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaNe
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vpředu i vzadu, 4x kamera
Start/stop systémAno
MetalízaAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Trochu zvláštní hatchback, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Nastupujeme, Variabilní prostor pro zavazadla
  3. Za volantem, Moderní výbava, Na silnici
  4. A jdeme do finále, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků