Že byla Micra vždycky na špici malých automobilů, se ví dávno. Ne nadarmo vyhrála titul Evropské auto roku. To už je ovšem deset let. Nová Micra nezklamala, naopak. Předčila všechna očekávání. Malého Japonce jsme otestovali v nejlepší výbavě s motorem 1.4 l (65 kW/88 k).
Kapitoly článku:
Není divu, protože vývoj jde dál. Co stačilo v devadesátých letech minulého století, zdaleka nestačí v úvodu třetího tisíciletí. Nissan nastoupil cestu odvážných, na první pohled avantgardních, ale po chvíli seznamování vlastně jen nadčasových aut. Už primera naznačila, že značka hodlá udržet současné typy ve výrobě dalších několik let tak, aby byly stále přijatelné i ve srovnání s těmi automobily, které teprve přijdou. Mělo by to být, dejme tomu, do roku 2008 nebo ještě třeba o rok déle.
Tip: Přečtěte si podrobné představení Nissanu Micra obsahující kompletní popis výbav včetně cen.
Tip druhý: Podívejte se na video jízdy s Nissanem Microu
První dojem - překvapení
Nissan Micra upoutá nekonvenčním zevnějškem, ale i interiérem. Tvar vozu se objevoval na nejvýznamnějších mezinárodních autosalonech už dříve, ale na nový vůz se čekalo se skutečným napětím. Kromě toho, že byl ohlašován jako první výsledek společné snahy Nissanu a Renaultu, ho předcházela pověst netradičního a nekonvenčního vozidla. To všechno je pravda, skutečnost ještě předčila očekávání. Micra je předzvěstí budoucí užší spolupráce s Renaultem a za čas se představí na téže platformě i další generace Clia. Nissan naopak převzal jeden z motorů (vznětový).
Design nové Micry je zdařilý. Na ulici dokáže Micra upoutat pozornost kolemjdoucích
Kde jinde uvidíte takovéto barevné ladění a tvary ovladačů? Obklopuje nás prostředí velmi nekonvenční, ale zdařilé. My jsme jezdili s vozem v té nejvyšší výbavě, tedy s označením Tekna. Neobvyklost ale jde nejen po cestách vzhledu, zahrnuje i řešení ryze technická. Klíč je zbytečný, stačí s sebou mít jen tu správnou kouzelnou krabičku a otočením vypínače nastartovat. Jakmile se vzdálíte, není třeba mít obavy, Micra sama pozná, že kamarád jste s ní jenom vy a vetřelcům bez krabičky v kapse odmítne poslušnost.
Místo klíče se startuje jen otočným spínačem. -- I v tak malém autě může být
bohatě vybavený palubní počítač
To, čím se Tekna od levnějších variant především odlišuje, vidíme uprostřed palubní desky. Počítač s bohatým programovým vybavením. Kdybychom chtěli jeho funkce porovnat s tím, co také počítače nabízejí, postrádali bychom jen absolutní množství spotřebovaného benzinu. Hodnoty můžeme, stejně jako nastavení rádia, ovládat jednoduše na volantu zcela nově koncipovaným systémem. A kdybyste hledali tajnou schránku, najdete ji pod sedákem spolujezdce.
Zajímavý detail nad hlavními světlomety -- Kufr patří k největším ve třídě