Test: Nissan Micra překvapí po všech stránkách

Že byla Micra vždycky na špici malých automobilů, se ví dávno. Ne nadarmo vyhrála titul Evropské auto roku. To už je ovšem deset let. Nová Micra nezklamala, naopak. Předčila všechna očekávání. Malého Japonce jsme otestovali v nejlepší výbavě s motorem 1.4 l (65 kW/88 k).
Test: Nissan Micra překvapí po všech stránkách
Seznam kapitol
  1. Poutavý vzhled, interiér, bohatá výbava
  2. Slušný motor, dobré jízdní vlastnosti

Není divu, protože vývoj jde dál. Co stačilo v devadesátých letech minulého století, zdaleka nestačí v úvodu třetího tisíciletí. Nissan nastoupil cestu odvážných, na první pohled avantgardních, ale po chvíli seznamování vlastně jen nadčasových aut. Už primera naznačila, že značka hodlá udržet současné typy ve výrobě dalších několik let tak, aby byly stále přijatelné i ve srovnání s těmi automobily, které teprve přijdou. Mělo by to být, dejme tomu, do roku 2008 nebo ještě třeba o rok déle.

Tip: Přečtěte si podrobné představení Nissanu Micra obsahující kompletní popis výbav včetně cen.

Tip druhý: Podívejte se na video jízdy s Nissanem Microu

První dojem - překvapení

Nissan Micra upoutá nekonvenčním zevnějškem, ale i interiérem. Tvar vozu se objevoval na nejvýznamnějších mezinárodních autosalonech už dříve, ale na nový vůz se čekalo se skutečným napětím. Kromě toho, že byl ohlašován jako první výsledek společné snahy Nissanu a Renaultu, ho předcházela pověst netradičního a nekonvenčního vozidla. To všechno je pravda, skutečnost ještě předčila očekávání. Micra je předzvěstí budoucí užší spolupráce s Renaultem a za čas se představí na téže platformě i další generace Clia. Nissan naopak převzal jeden z motorů (vznětový).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Design nové Micry je zdařilý. Na ulici dokáže Micra upoutat pozornost kolemjdoucích

Kde jinde uvidíte takovéto barevné ladění a tvary ovladačů? Obklopuje nás prostředí velmi nekonvenční, ale zdařilé. My jsme jezdili s vozem v té nejvyšší výbavě, tedy s označením Tekna. Neobvyklost ale jde nejen po cestách vzhledu, zahrnuje i řešení ryze technická. Klíč je zbytečný, stačí s sebou mít jen tu správnou kouzelnou krabičku a otočením vypínače nastartovat. Jakmile se vzdálíte, není třeba mít obavy, Micra sama pozná, že kamarád jste s ní jenom vy a vetřelcům bez krabičky v kapse odmítne poslušnost.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Místo klíče se startuje jen otočným spínačem. -- I v tak malém autě může být
bohatě vybavený palubní počítač

To, čím se Tekna od levnějších variant především odlišuje, vidíme uprostřed palubní desky. Počítač s bohatým programovým vybavením. Kdybychom chtěli jeho funkce porovnat s tím, co také počítače nabízejí, postrádali bychom jen absolutní množství spotřebovaného benzinu. Hodnoty můžeme, stejně jako nastavení rádia, ovládat jednoduše na volantu zcela nově koncipovaným systémem. A kdybyste hledali tajnou schránku, najdete ji pod sedákem spolujezdce.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zajímavý detail nad hlavními světlomety -- Kufr patří k největším ve třídě

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Poutavý vzhled, interiér, bohatá výbava
  2. Slušný motor, dobré jízdní vlastnosti
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 53 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků