Test: Nissan Micra překvapí po všech stránkách

Že byla Micra vždycky na špici malých automobilů, se ví dávno. Ne nadarmo vyhrála titul Evropské auto roku. To už je ovšem deset let. Nová Micra nezklamala, naopak. Předčila všechna očekávání. Malého Japonce jsme otestovali v nejlepší výbavě s motorem 1.4 l (65 kW/88 k).
Test: Nissan Micra překvapí po všech stránkách
Seznam kapitol
  1. Poutavý vzhled, interiér, bohatá výbava
  2. Slušný motor, dobré jízdní vlastnosti

Není divu, protože vývoj jde dál. Co stačilo v devadesátých letech minulého století, zdaleka nestačí v úvodu třetího tisíciletí. Nissan nastoupil cestu odvážných, na první pohled avantgardních, ale po chvíli seznamování vlastně jen nadčasových aut. Už primera naznačila, že značka hodlá udržet současné typy ve výrobě dalších několik let tak, aby byly stále přijatelné i ve srovnání s těmi automobily, které teprve přijdou. Mělo by to být, dejme tomu, do roku 2008 nebo ještě třeba o rok déle.

Tip: Přečtěte si podrobné představení Nissanu Micra obsahující kompletní popis výbav včetně cen.

Tip druhý: Podívejte se na video jízdy s Nissanem Microu

První dojem - překvapení

Nissan Micra upoutá nekonvenčním zevnějškem, ale i interiérem. Tvar vozu se objevoval na nejvýznamnějších mezinárodních autosalonech už dříve, ale na nový vůz se čekalo se skutečným napětím. Kromě toho, že byl ohlašován jako první výsledek společné snahy Nissanu a Renaultu, ho předcházela pověst netradičního a nekonvenčního vozidla. To všechno je pravda, skutečnost ještě předčila očekávání. Micra je předzvěstí budoucí užší spolupráce s Renaultem a za čas se představí na téže platformě i další generace Clia. Nissan naopak převzal jeden z motorů (vznětový).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Design nové Micry je zdařilý. Na ulici dokáže Micra upoutat pozornost kolemjdoucích

Kde jinde uvidíte takovéto barevné ladění a tvary ovladačů? Obklopuje nás prostředí velmi nekonvenční, ale zdařilé. My jsme jezdili s vozem v té nejvyšší výbavě, tedy s označením Tekna. Neobvyklost ale jde nejen po cestách vzhledu, zahrnuje i řešení ryze technická. Klíč je zbytečný, stačí s sebou mít jen tu správnou kouzelnou krabičku a otočením vypínače nastartovat. Jakmile se vzdálíte, není třeba mít obavy, Micra sama pozná, že kamarád jste s ní jenom vy a vetřelcům bez krabičky v kapse odmítne poslušnost.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Místo klíče se startuje jen otočným spínačem. -- I v tak malém autě může být
bohatě vybavený palubní počítač

To, čím se Tekna od levnějších variant především odlišuje, vidíme uprostřed palubní desky. Počítač s bohatým programovým vybavením. Kdybychom chtěli jeho funkce porovnat s tím, co také počítače nabízejí, postrádali bychom jen absolutní množství spotřebovaného benzinu. Hodnoty můžeme, stejně jako nastavení rádia, ovládat jednoduše na volantu zcela nově koncipovaným systémem. A kdybyste hledali tajnou schránku, najdete ji pod sedákem spolujezdce.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zajímavý detail nad hlavními světlomety -- Kufr patří k největším ve třídě

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Poutavý vzhled, interiér, bohatá výbava
  2. Slušný motor, dobré jízdní vlastnosti
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků