Test: Nissan Micra překvapí po všech stránkách

Že byla Micra vždycky na špici malých automobilů, se ví dávno. Ne nadarmo vyhrála titul Evropské auto roku. To už je ovšem deset let. Nová Micra nezklamala, naopak. Předčila všechna očekávání. Malého Japonce jsme otestovali v nejlepší výbavě s motorem 1.4 l (65 kW/88 k).
Test: Nissan Micra překvapí po všech stránkách
Seznam kapitol
  1. Poutavý vzhled, interiér, bohatá výbava
  2. Slušný motor, dobré jízdní vlastnosti

Není divu, protože vývoj jde dál. Co stačilo v devadesátých letech minulého století, zdaleka nestačí v úvodu třetího tisíciletí. Nissan nastoupil cestu odvážných, na první pohled avantgardních, ale po chvíli seznamování vlastně jen nadčasových aut. Už primera naznačila, že značka hodlá udržet současné typy ve výrobě dalších několik let tak, aby byly stále přijatelné i ve srovnání s těmi automobily, které teprve přijdou. Mělo by to být, dejme tomu, do roku 2008 nebo ještě třeba o rok déle.

Tip: Přečtěte si podrobné představení Nissanu Micra obsahující kompletní popis výbav včetně cen.

Tip druhý: Podívejte se na video jízdy s Nissanem Microu

První dojem - překvapení

Nissan Micra upoutá nekonvenčním zevnějškem, ale i interiérem. Tvar vozu se objevoval na nejvýznamnějších mezinárodních autosalonech už dříve, ale na nový vůz se čekalo se skutečným napětím. Kromě toho, že byl ohlašován jako první výsledek společné snahy Nissanu a Renaultu, ho předcházela pověst netradičního a nekonvenčního vozidla. To všechno je pravda, skutečnost ještě předčila očekávání. Micra je předzvěstí budoucí užší spolupráce s Renaultem a za čas se představí na téže platformě i další generace Clia. Nissan naopak převzal jeden z motorů (vznětový).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Design nové Micry je zdařilý. Na ulici dokáže Micra upoutat pozornost kolemjdoucích

Kde jinde uvidíte takovéto barevné ladění a tvary ovladačů? Obklopuje nás prostředí velmi nekonvenční, ale zdařilé. My jsme jezdili s vozem v té nejvyšší výbavě, tedy s označením Tekna. Neobvyklost ale jde nejen po cestách vzhledu, zahrnuje i řešení ryze technická. Klíč je zbytečný, stačí s sebou mít jen tu správnou kouzelnou krabičku a otočením vypínače nastartovat. Jakmile se vzdálíte, není třeba mít obavy, Micra sama pozná, že kamarád jste s ní jenom vy a vetřelcům bez krabičky v kapse odmítne poslušnost.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Místo klíče se startuje jen otočným spínačem. -- I v tak malém autě může být
bohatě vybavený palubní počítač

To, čím se Tekna od levnějších variant především odlišuje, vidíme uprostřed palubní desky. Počítač s bohatým programovým vybavením. Kdybychom chtěli jeho funkce porovnat s tím, co také počítače nabízejí, postrádali bychom jen absolutní množství spotřebovaného benzinu. Hodnoty můžeme, stejně jako nastavení rádia, ovládat jednoduše na volantu zcela nově koncipovaným systémem. A kdybyste hledali tajnou schránku, najdete ji pod sedákem spolujezdce.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zajímavý detail nad hlavními světlomety -- Kufr patří k největším ve třídě

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Poutavý vzhled, interiér, bohatá výbava
  2. Slušný motor, dobré jízdní vlastnosti
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků