TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Joe Doe  |  11. 09. 2018 09:10

Kto nema v hlave nasr...te, berie elektromobily a hybridy vazne uz peknych par rokov.

Staci sa ale pozriet na autorevue forum a clovek zisti, ze vacsina 'motoristov' v nasich krajoch zaspala dobu a mentalne je niekde v pozicii 12-rocneho repetenta v roku 1982 v Dolnej Hornej.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  11. 09. 2018 09:30

To dá rozum, že máš pravdu. Proč koupit auto za 400t, když si můžu koupit auto za mega. Po pár letech prodáš za půlku stejně, takže na jednom uletíš 200 a na druhém 500. Ale pokud nemáš v hlavě nasr...te, tak to nepočítáš. Důležité je, že nabíjíš u obchoďáků zadara a to se vyplatí. A z Prahy do Brna za kamionem dojedeš lehce.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 09. 2018 12:07

Chlapce zlaty, si schopny odlisit mentalny koncept 'brat vazne' od konkretneho kroku 'kupit si'?

Sudiac podla tvojho prispevku, do bodky naplnas druhu polovicu mojho komentara.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  11. 09. 2018 12:48

Chyba bude v tom, že nedokážeš chápat ani vlastní text. Ja som, ja so to takto ani neto nemyslel, ako som to to oné napísal.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 09:35

Tak hybrid je v pohodě, hlavně od Toyoty/Lexus, ten systém je odladěný, funguje a pro šetřivé řidiče je to ideální náhrada nafty. A cena je taky srovnatelná s klasickým spalovacím autem.

EV na druhé straně je svými vlastnostmi moc fajn, jen jsou tu ještě věci, které je potřeba "dotáhnout", protože ani ten komfort jízdy a jednoduchá údržba zatím neomluví tu vysokou cenu a omezené možnosti nabíjení na cestách.

Ale ano, vývoj jde kupředu a možná za pár let (když už nebudu jezdit dlouhé pracovní trasy) si EV také pořídím. Klidně dám milion za slušně vybavené auto typu Ioniq (Leaf je hnusný), pokud bude mít baterku min. kolem 50-60 kWh.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  11. 09. 2018 09:42

Názor člověka bez mindráků.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  11. 09. 2018 12:53

ocekaval bych ze Ioniq nejake dalsi generace jiste pujde prez 50-60kWh s baterkou, za par tlet to bude vesmes zakladni baterie, jiz ted ty automobilky nove modely koncipuji na systemy mezi 70 a 100KWh

jak ukazuji nektere firmy, tak behem 4-5 let se daji ocekavat i BEv s kapacitama nad 250kWh, drazsi a vetsi auta

kontrukcne neni kuprikladu problem do doucasneho BMW i3 coz je relativne male auto dat 107kWh baterii, ale takove auto by bylo v soucasnosti nesmyslne drahe a koupilo by to jen par blaznu

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 13:13

Pokud bude EV velikosti alespoň Ioniqu, s kapacitou 50-60 kWh, s bohatou výbavou a dobrou možností nabíjení (nějaká ta vyšší výbava Ioniq) a s cenou do milionu, tak už se o tom dá uvažovat. Za předpokladu, že se výrazně rozroste nabíjecí infrastruktura.

Odpovědět  |   | 
karlos  |  12. 09. 2018 08:48

S cenou do milionu jo? Takže asi o 600t. dráž nežli konvenční pohon. Kolik asi budu muset ujet kilometrů, nebo jak dlouho to auto musím mít něž se mi ta investice vrátí?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 09. 2018 09:23

Srovnávám dva stejně vybavené modely, řekněme nižší střední až střední, kde oba mají automat a velmi slušnou komfortní i bezpečnostní výbavu. A jak jsem psal, ten EV by musel mít slušnou baterku (ideálně cca. 60 kWh s dojezdem 400 km) a být k dispozici infrastruktura.

Srovnatelný spalovák by stál ne 400, ale řekněme 700-800 tisíc. Takže ano, za těchto podmínek bych už upřednostnil EV.

Ale samozřejmě pokud někomu stačí Octávka holobyt za 400, tak ten nebude o EV uvažovat, to je logické. EV se, bohužel, v takovém holobytu nenabízí, nemělo by to smysl při cenách baterek.

Odpovědět  |   | 
rock  |  14. 09. 2018 13:06

Ioniq je velikostně i30; Hyundai u nás v nabídce automat u i30 snad ani nemá, sesterská Kia Ceed stojí v automatu tuším od 465 t. (kombík je o dvacku dražší) v úrovni výbavy TOP.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  14. 09. 2018 13:54

Ano, Ioniq odpovídá i30 nebo i Octávce, je to stejná třída. Pokud chci vybavenou i30, s důstojným motorem 1.4T, s automatem a bezpečnostními prvky, dám za ni cca. 600 tisíc. Je to výbava Style s nějakým paketem, ale jenom kombi. Obdobné konfigurace u konkurence budou stát tak o stovku víc.

Takže ano, pokud by srovnatelná elektrika byla do milionu, dalo by se o ní uvažovat.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  11. 09. 2018 13:22

Šamane, na takové baterky budeš muset mít Céčko. Pětitunové auto co poveze jednoho člověka.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 13:30

To je fakt... jenom taková Kona electric má při 64 kWh hmotnost baterky kolem 450 kg, eTron nebo nový Mercedes s větší baterkou to má přes půl tuny jenom baterka, hm...

Ale to je při dnešní úrovni hustoty energie, za pár let už možná konečně přijdou baterky s výrazně lepší hodnotou kWh/kg.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  11. 09. 2018 14:12

Reálná technologie pro zlepšení zatím není

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  11. 09. 2018 14:12

A ja si dovoluji tipnout, ze s vetsi hustotou nebudou. Aktualne se narazilo na fyzikalni limit, takze bude muset prijit jina technologie, ktera je zatim v nedohlednu.
Cena baterek take klesat nebude, protoze poptavka je tak velika, ze vyrobci by byli blazni pokud by sli s cenou dolu.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 14:17

Hm... takže s reálně použitelným EV to na příštích pár let moc nadějně teda nevypadá.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 09. 2018 14:26

Někdo žvaní a někdo už to dávno udělal. Lol.
http://www.hybrid.cz/bmw-i3-se-100kwh-baterii-... ...

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  11. 09. 2018 14:34

Ok, firma pridala baterky a hned se biji v prsa, jak jsou dobry. A to je cele ?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 09. 2018 01:16

Když nechápeš vo co tam jde, běž si radši hrát s legem.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 14:53

Reálně použitelný jsem myslel i cenou. Kolik bude ta i3 stát, když s mizernou 30 kWh baterkou (nebo kolik to má v základu) stojí přes milion?

Jak jsem psal, milion bych za EV dal, ale ne za nákupní tašku s mizerným dojezdem.

Odpovědět  |   | 
expat  |  11. 09. 2018 16:02

...jiná technologie......vodík? Že by?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 09. 2018 16:20

Jednoznacne palivove clanky... ale jake?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 09. 2018 01:18

Třeba šlapadlo.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  11. 09. 2018 14:46

tak to je samozrejme nesmysl, pred tydnem byla svetu predstavena firmou Lion Smart upravena verze BMW i3 ve dvou exemplarich, kde je 101kWh baterie, a ta baterie ktera vyuzila puvodni misto pro baterii v i3 a nahradila ji novym karbonovym obalem baterie s baterypackem 101kWh o vaze silenych 440kg celkem, cela ta baterie s elektronikou a karbonovym ochrannym obalem vazi celych 440kg a samotne clanky pak lehce nad 300kg da se ocekavat ze podobne baterie budeme v elektromilech vidat nejdrive za 4-5 let

jen pro upresneni, puvodni 33kWh baterie v BMW i3 vazi 235kg vcetne ochranneho obalu, tedy ani v pripade ze by se dali do auta 3 puvodni baterie z i3, tak by to nevazilo vice nez 705kg, takze tech tvejch 5 tun na auto je blud ktery sis narychlo vymyslel

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 14:56

Tak to už je slušné. Takový pack by v pohodě stačil i do auta jako je třeba Ioniq. Akorát cena, no...

Odpovědět  |   | 
Alien5  |  11. 09. 2018 10:03

Naprostej souhlas navic 99.99 % lidi nema prakticke zkusenosti a jsou chytry jak radio.Klasicke hospodske plky infrastruktura atd..
Samozrejme nevyhoda je cena a zatim male pokryti jiznich cech ale jinak vse ok.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 11:21

Cena je nevýhodou bez debaty. Pak pro někoho to může být i krátký dojezd a dlouhá doba nabíjení, protože auto používá nejen do města a okolí.

Jako auto pro manželku by EV byl ideální. Jenomže... za 150 tisíc, co jsem ji koupil 7 letou ojetinu (MB třídy A) bych žádné EV nekoupil. Na to její ježdění ji to stačí, má tam automat, údržba skoro žádná, jednou za čas se vymění olej a je to, najezdí málo. A odveze v tom i dvě děti, když je potřeba.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  11. 09. 2018 11:37

Cenu kterou musíte zaplatit neokecáte.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  11. 09. 2018 13:09

prochazime vesmes fazi zacatku, stejne plky se vedli pri nastupu Plazmy, pak LCD, digitalnich fotaku, smartphonu, dnes si na ty dizkuze nikdo nevzpomene, protoze nas epamet takove veci vypousti v tom mumraji udaju co nam dnes internet prinasi

pamatuju si dobu kdy jsem si kupoval jedno z prvnich LCD, obycejna 17" sprominutim na dnesni dobu "mrdka" za tekdejsich silenych 27 tisic, v kanclu meli kolegove 19" Sony a Philips a desne se divili, do 2 let tam meli LCD vsichni , kolega si jako jeden z prvnich poridil tenkrat jako jeden z prvnich jeste cernobilej Palmtop, pekne s pencilem a nicim jinym na to tapat neslo, do par let vsichni barevne tablety a smartphony kdys jsem fotil v ranci profese, tak jsem si poridil tenkrat prvni amaterskou az poloprofi zrcadlovku Canon 300D, stala 5-6x tolik co profi analogy (ty jsem mel take dva), na zavodech aut kdys jsem fotil pro tehdejsi ceskou mutaci CarAuta, tak se profi fotografove divili ze fotim necim co ma takove parametry a pro titulku z toho moc fotek pouzit fakt neslo, o par let pozdeji na zavodech nikdo nemel nic jineho nez digitalni profi fotaky a na analog si nikdo z nich ani nevzpomnel, ja naopak tim ze jsem fotil jiz jen pro radost jsem zase vytahnul stara analog tela a kdys okolo me to cvakalo v sekvencich, tak ja si vytezne cvaknul tu svoji jednu fotku na kterou jsem cekal puz zavodu a pripadal jsem si jako retro-king s tou historickou Eos 1N z roku 1998 co jsem koupil z druhe ruky za pakatel v 2003

odhaduju ze za 10-20 let si na to ze se vedli o elektromobilech takove flamewar nikdo ani nevzpomene

Odpovědět  |   | 
Saman  |  11. 09. 2018 13:11

19" CRT

Odpovědět  |   | 
Saman  |  11. 09. 2018 13:14

a vlastne vzpominam si jak se tata s kolegama v praci bavili tenkrat kdys se zacali postupne marketingove prosazovat turbodiesely, vesmes to bylo uplne stejne jako dnes, jen tenkrat si to rikali z oci do oci a ne aninymne na netu, jeden tabor byl pro turbodiesely a druhy proti nim

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  11. 09. 2018 14:13

EM majú malý dojazd, dlhé nabíjanie, tažké baterky,vysokú cenu - akonáhle jednu z týchto 4 vecí zlepšíš prejaví sa v niektorej vo zvyšných troch. Nehovoriac o tom že tú elektrinu treba niekde vyrobiť takže masové rozšírenie nehrozí.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  11. 09. 2018 14:51

energie mame nadbytek, navic se priblizne 20% elektriny dnes pouziva na rafinaci paliv

nastesti masove rozsireni nehrozi spise lidem jako jsi ty a do par mozna desitek let budou na vymreni, proste a jednoduse je rozemele poptavka tech ostatnich elektromobili budou tak jako vse zavisle jen na nabidce a poptavce, ty ani nikdo znas jako jedincu to neovlivnime, trh ovlivnuje jen celkova kupni sila po produktu

Odpovědět  |   | 
jaro  |  11. 09. 2018 22:13

tak si pozri toto
https://www.etrend.sk/auto/v-eu-sa-nepredalo-an... ...
Podiel 1,4 % ! Kúpna sila po tomto produkte ma úplne odrovnala
Na Slovensku aj po skoro roku masívnych dotácií 4000 eur sa predalo minimum EM a hybridov... podiel menej ako 1%. A to máme už celkom slušnú sieť nabíjacich staníc.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  12. 09. 2018 10:16

Slovensko nebo CR zadnou automobilku v prodejich nezajima na takove urovni aby se tu neco jako BEV resilo jsem pro automobilky naprosto minoritni trhy, a jsme take trhy ktere se prizpusobuji svetovym trhum, takze pokud se nekde na nejakm vyznamnem trhu ktery kopirujeme rozhodnou ze proste ted se bude prodavat tohle, tak se musi automobilovej trh v CR a SR prizpusobyt anikdo z nas s tim nic nenadela

RC a SR maji jen velmi malo mist kde se muzou odlisit od svetoveho trhu, na internetu se to vesmes dari jen Seznamu a v doprave pak StudentAgency a Leu, jinak jsem normalni kopirky a ovce

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  12. 09. 2018 10:33

Čítal si ten odkaz vôbec ? Ty si fakt tupelo, to je štatistika za EU, na iných svetových trhoch majú ešte menší podiel !

Odpovědět  |   | 
Saman  |  12. 09. 2018 11:32

ano cetl a jsou to vesmes bludy nejakeho regionalniho skeptika, staci se podivat co BEV dokazali za smesne kratkou dobu sve seriove vyroby anebb od prelomu let 2009-2010, jo pro nekoho jsou 2% podilu v prodejich malo, a pro nekoho zase byli male prodeje 1% dieselu v osobni doprave v 70 letech minuleho stoleti, a vidsis stacilo rekneme 40 let a prodeje byli v Evrope na cca 50%

dnesni trendy se meni rychleji nez si nekteri meni ponozky, za 5-10 let tu muzou bejt klidne prodeje BEV nad urovni dieselu, a docel abych se vsadil ze za tech 10 let tomu tak opravdu bude vsadis lahev dobreho piti na to co jsem ted napsal?

Odpovědět  |   | 
Saman  |  12. 09. 2018 10:20

slusnou sit nabijecich stanic maji asi tak 2 tri staty po svete, ale v Cr nebo SR mezi ne fakt nepatri dokud nebudou pomale nabijeci body na parkovistich u alespon tretiny stani, tak je to porad nedostatecna sit nabijecich bodu/stanic

zakladem obnovy vozoveho parku danych statu pak budou firmy, ty tvori vetsiny prodeju v nasich zemich a ty rozhodnou o tom jak rychle se elektromobilita ve zdejcih krajinach uplatni a rozjede

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  12. 09. 2018 09:29

tak to sa teda mýliš, EM sa predávajú nie vďaka trhu, ale vďaka nariadeniam EU, ktoré automobilky nevedia inak splniť len aj výrobou časti EM, najmä teraz keď po kauze VW s emisiami už nemôžu klamať. Toto nie je trh to sú úradnícke nariadenia a dotácie štátov čo sú všetko netrhové prvky. A na SK bola dotácia 5000 Eur na čistý EM 1,5 roka a predalo sa ich 500 a ešte aj dotácie neboli vyčerpané ani po predĺžení, takže taký je EM trhovo životaschopný.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  12. 09. 2018 10:27

vis o tom ze do fosilnich paliv kazdorocne putuji dotace az 6 bilionu dolaru? a to jen proto ze zamestnavaji tolik lidi, ze nektere staty kvuli rope dokonce vedli a vedou valky? vesmes vetsina valek na strednim vychode byla vedena kvuli rope

nebejt tech kazdorocnich dotaci od statu do ropneho prumyslu, tak mas benzina naftu o 15-20 korun na litru drazsi a treba Evropa by mela ty dodavky asi na 2/3 toho co sem prudi dnes a tohle neni ode me, tohle stoji ve zpravach mezinarodniho menoveho fondu z roku 2016 a 2017

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  12. 09. 2018 10:38

viac ako 50 % z ceny benzínu je daň a tá tvorí najväčšiu položku

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 09. 2018 11:17

Je to tak, spotrebni dan + dan z pridane hodnoty tvori u nas neco malo pres 50% z prodejni ceny, takze s tim dotovanim ropneho prumyslu je to celkem zabavne

Odpovědět  |   | 
Saman  |  12. 09. 2018 11:35

no sak, a co jsou dane? penize ktere se nasledne prerozdeluji jinam treba na dotace? je ti doufam jasne jak funguje stat?

tak az priste budes nadavat na stat, tak si sam sobe poloz otazku, proc mu vlastne cpu penize kdys na nej pak nadavam? co kdybych mu tech penez cpal do kasicky mene? hmmmm aneb ovce je rada ze je ovce, ale v diskuzi si rada zanadava

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  13. 09. 2018 08:04

Ja som nenadával na štát, to len ty si tvrdil,že trh rozhodne, a ja ťa konfrontujem s realitou, že aj napriek masívnej podpore štátu je o EM minimálny záujem. A daň sa platí aj z elektriny, toto je motoristický portál a nie portál o fungovaní štátu. A z daní sa platí najmä zdravotníctvo,školstvo,polícia čo snáď aj ty uznáš že treba.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 09. 2018 14:24

"cernobilej Palmtop, pekne s pencilem a nicim jinym na to tapat neslo"

Slo na to klepat normalne prstom. Mal som Philips Nino (1999).

Odpovědět  |   | 
Saman  |  11. 09. 2018 14:49

na original Palm prstem slo taky, ale nic to nedelalo i na muj Acer neslo prstem nic delat, ta mackaci plocha nad display byla proste udelana hlavne na ten pencil co k tomu byl

Odpovědět  |   | 
Michal  |  12. 09. 2018 20:29

A vzpominas take na slepe vetve, jako byly trebas minidisky? Nebo lepsi betacam? Nebo kvalitni karty matrox? Ono ze to leti a tlaci to velka firma neznamena, ze to je automaticky jiste, pobitevni generale. Btw ohledne infrastruktury jsem tu uz dvakrat zkousel resit praktickou stranku a vsichni slepe ignoruji.

Odpovědět  |   | 
Lojzic  |  11. 09. 2018 10:30

Jo, jo mam v hlave nasr...no koupim si auto o velikosti nakupni tasky za mego, nedojedu s nim ani z Prahy do Brna. Hlavne, ze usetrim za benal 150 000Kc za celou zivotnost auta. Rozdil pul mega v nakupni cene me nezajima, protote jsem Franta z Horni Dolni, ktery neumi ani do 5ti pocitat.-)

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 09. 2018 12:09

"Brat vazne" nie je to iste ako "kupit si".

Kto nema nasr..te v hlave, rozdiel chape. Ty to nie si.

Odpovědět  |   | 
Lojzic  |  11. 09. 2018 13:35

Vazne bere tyto el. auta je blazen co neumi do 5 pocitat. Normalni ekonomicky vzdelany clovek je bude tyto al. auta bude brat vazne az bude stat +- jako spalovaci auto. Kdyz lezes na cs forum nauc se cesky nebo sem nelez. Nechapu proc cobolaci porad lezou na cs fora.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 13:43

Zato ty ses ukázal jako opravdový "inteligent"... myslím ty poslední dvě věty tvého příspěvku Když neustojíš diskusi a opačný názor, tak nereaguj.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 09. 2018 14:27

My dear fellow, I'll use any language on any forum as I see fit. That's my privilege and no half-witted chauvinistic dimwit will have a say in that. Is that clear?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 09. 2018 13:40

Jak nedojedeš z Prahy do Brna? Já jsem teď s Leafem v Itálii. ;)

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 14:04

To by bylo zajímavé popsat zhruba trasu, vzdálenost, jak často člověk musí nabíjet, kde nabíjet, jak dlouho, atd... případně spotřeba po okreskách, dálnici, atd.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 09. 2018 00:30

Hm... člověk se slušně zeptá na věci, které jsou určite zajímavé pro uživatele, kteří nemají zkušenost s elektroautem a mohlo by je to zajímat... no a najdou se dva dementi, kteří za to dají mínus. Nechápu

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  12. 09. 2018 15:56

on si ho tam pozical a mozno ho uz vratil na letisku

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  11. 09. 2018 14:18

Jednoduche pocty. Italie je cca 700 az 800 km, takze cestou cekaji minimalne 2 nabijeni do plna, takze minimalne hodinu, ale realne spise hodina a pul. To mame 3 hodiny navic k celkove ceste. Auto se spalovacim motorem je schopne dojet i bez tankovani a v nejhorsim pripade i bez zastavky. Ok tak si dame 2 zastavky po dvaceti minutach.
auto se spalovacim motorem - 8 hodin jizdy + 40 minut zastavky
auto na elektricky pohon - 8 hodin jizdy + 3 hodiny nabijeni

Uplne to vidim s detma, jak jsou nadsene, kdyz budou na parkovisti celkem 3 hodiny cumet na to, ajk pribejvaj procenta.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 14:50

Pokud po dálnici pojede spalovák normálním dálničním tempem kolem 130-140, tak ten Leaf bude nabíjet po 150 km, jak píšou v testu. Takže ten rozdíl bude ještě větší.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  11. 09. 2018 17:02

Ona realita bude takova, ze Leaf se bude plouzit rychlosti 90 Km/h, takze cesta mu zabere 10 hodin plus 3 hodiny nabijeni a jsme diametralne jinde.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 09. 2018 20:42

Takže pánové... Jel jsem s 2 letým dítětem na noc, maximálni rychlostí 110 km/h. První nabíjení trvalo 45 minut do 95% další pak do 98% hodinu a půl jak už tady bylo řečeno. Nabíjel jsem celkem 4x - Písek - Wels - Salzburg - Villach. Celková cena za cestu 3€ (bez dálničních poplatků) Dlouhá pauza v noci vůbec nevadí člověk si aspoň odpočine (povinně) když jsem jezdil se spalovákem dělal jsem více kratších zastávek což se mi zdálo horší. Tohle byla pohoda.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 22:10

Celková délka cesty? A čas těch dalších dvou nabíjení? Jenom, abych si udělal představu, kolik času zabere cesta a kolik nabíjení. A abych to třeba srovnal se spalovákem. To, že cena bude nižší, je jasné každému.

A to druhé nabíjení bylo tak pomalé právě proto, že se zahřívala baterka a omezila to elektronika vozu jako určitou pojistku?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 22:11

Jo a ta rychlost byla tak nízká, předpokládám, kvůli šetření energie, delšímu dojezdu?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 09. 2018 00:35

Teď jsem si to přečetl znovu a asi mi docvaklo... Tím "další" si myslel druhé, třetí a i čtvrté nabíjení? Teda, že první nabíjení trvalo 45 minut a další tři trvaly každé hodinu a půl (z důvodu přehřívání baterky?). Z toho mi vychází celkový čas strávený na nabíječce cca. 5:15 hod. No celkem dost...

Takže jaká byla celková vzdálenost, resp. odkud kam si jel, abych si udělal představu?

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  12. 09. 2018 14:04

Dlouha pauza je jak dlouho ? Ja kdyz to beru podle sebe, tak to vidim na maximalne 30 minut - protahnout se, dát si něco k jídlu, napít, nějaká ta osobní potřeba. Co dělat na parkovišti v noci další hodinu to nějak netuším.
Abych nevypadal jak zarytý odpůrce aut na elektřinu - já bych ho bral na cesty do práce, ale dávat za to mega je totální nesmysl.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 09. 2018 14:37

Podle popisu mi to vychází, že byly 4 pauzy na dobíjení, první o délce 45 minut a třikrát hoďka a půl, celkově tedy čas strávený dobíjením byl 5:15 hod.! A to už je hodně. Předpokládám, že celková délka cesty byla něco kolem 700 km a to se dá spalovákem zvládnout v pohodě za max. 7 hodin + 30 minut pauza někde uprostřed, protože řídit 3 a půl hodiny (zvlášť v noci, kdy není provoz) není nic, co by člověk bezpečně nemohl zvládnout.

Takže rozdíl je 4:45 a to ještě za předpokladu, že ten EV jede stejně rychle jako spalovák, což nejede, samozřejmě, kvůli šetření energie. Prostě tento Leaf není ideálním autem na takovéto cesty. Co ho asi nejvíce sráží je ta špatná baterka, co se přehřívá a proto není možno víckrát po sobě nabíjet rychle.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  12. 09. 2018 15:48

je to tak, preto mi ekologickejsie na dlhsie cesty vychadza napr. CNG. Tiez niekolko tankovani ale zase trvaju len par minut.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  12. 09. 2018 15:50

ekologickejsie = rozumnejsie.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 09. 2018 16:24

Auto mám týden tak jsem nevěděl co si můžu dovolit, ale v podstatě jsem to s tou 110km/h udělal dobře protože pokud jedete rychleji baterie se už neochladí. Ovšem cestou z Rakouska do Itálie je to 90km z kopce tak jsem klidně mohl jet 130. ( v hotelu jsem měl dojezd 100km). Jel jsme z Loun do Bibione asi 850km (dvakrát jsem si zajel tak mi počítač ukazoval skoro 900. Pokud jsem jel spalovákem jel jsem to cca 12h teď to bylo 15 ale z toho jsem já aspoň hodinu spal a hodinu byl v nákupáku v Rakousku. Navíc nabíjecí stanice jsou většinou mimo lidi což bylo taky plus. Celkově vzato se mi cesta s Leafem líbila víc... Spotřeba se různě pohybovala podle výškového profilu a všiml jsem si že stačí naložený kufr a už se nedá ject ekonomicky ale pozor žádné omezování topení nebo klimatizace nebylo.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 09. 2018 16:39

Děkuji za informaci a i za potvrzení toho, že problém s baterkou je opravdový a ne "jedna paní povídala", tak snad už i Joe Doe tomu uvěří

Podobně dlouhou trasu (k jezeru Como) jsem jel tak 3 roky zpátky, cca. 800 km, přejezd Alp a i s pauzami (jedno tankování v Rakousku) mi to vyšlo, jestli si dobře pamatuji tak 9 hodin. A nijak jsem to nehnal, v pohodě... proto mi těch 12 hodin spalovákem přijde moc, zvlášť tedy v noci, kdy je menší provoz.

Ale zase to máte skoro zadarmo, to se taky počítá, hlavně že vám to tak vyhovuje. Děkuji.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  13. 09. 2018 13:16

Take me tech 12 hodin zarazilo. Melo by to byt kolem 9 - 10 hodin. Treba Praha-Zadar davam za 10 hodin a v tom jsou dve zastavky.

Odpovědět  |   | 
leprousek jeneral  |  11. 09. 2018 13:23

Joe Doe, co to podle Tebe znamena "brat vazne"?

Ja zaznamenal ohledne eletromobilty v ceske spolecnosti jen velikou skepsi, ovsem ne posmech. Dle meho nazoru prameni tento skepticky postoj jednak z nemoznosti si EV poridit za pro prumerneho Cecha prijatelnou cenu a jednak velice nedostatecne infrastrukture, kterazto uzivani EV znacne zneprijemnuje nebo zcela omezuje. Tyto dva zasadni duvody skepticimu mi pripadaji jako dostatecny dukaz, ze Cesi EV berou vazne. Tezko si predstavit, ze by obcane mohutne lamentovali nad necim, co by si nechteli poridit, protoze jim to je k smichu.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 09. 2018 14:32

8-strunove gitary beriem vazne od casu, ked na trhu bola komercne dostupna jedina a stala 800 eur. Dnes kupis pouzitelnu 8-cku uz za 150 eur a su bezne dostupne.

Nikdy som nemal potrebu si ju kupit - za 150 ani za 800 eur.

Beriem ju vazne ako hudobny nastroj, ktory ma iste miesto a rozsiruje zvukove moznosti gitaristu. Kopec ludi ich poklada za zbytocne, kopec majitelov ich nevie vyuzit, a ja ju nemam a nechcem, ale to neznamena, ze ju neberiem vazne.

Viac polopatisticky ti to vysvetlit neviem.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  11. 09. 2018 16:15

...no vidis a na taky trebars staru dobru metelicu aspon mne bohate staci klasika za par eciek....

Zalezi hlavne od toho, CO SA HRA.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  11. 09. 2018 18:55

Ale hovno, blbečku.
Můžeš hrát sebelíp, ale s mizernou kytarou to prostě bude znít blbě.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  11. 09. 2018 19:14

Hm, ja som Vas nikdy neoslovil slovom 'blbecku', ale po tomto prispevku si ho plne zasluzite. Tak potom po Vasom (rozumejte pablbom) sposobe:

pan BLBECKU, ktory nikdy nehral na gitare: BLBECKU, naucte sa hrat. A ked to dokazete, BLBECKU, potom sa vyjadrujte k niecomu, comu konecne zacnete rozumiet BLBECKU. BLBECKU, ked sa naucite hrat, potom diskutujtte BLBECKU.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 09. 2018 17:37

Zdechni, hloupé zvíře. Neustále se tu vyjadřuješ k věcem, kterým viditelně nerozumíš, takže toho blbečka máš po zásluze. To, že jsi zapšklý a zamindrákovaný odpad, je prostě fakt.
A to, že s mizernou kytarou prostě hezkou hudbu neuděláš, je taky fakt. Nebo si myslíš, že levnou šméčkovou kytarou uděláš stejný zvuk, jako má Metallica, nebo třeba Queen? Je vidět, že o tom opravdu víš naprosté hovno, odpade.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  12. 09. 2018 19:36

@BLBECKU: Vdaka za 'znalecky' prispevok. Ten zvuk Ti, BLBECKU spravim aj zadarmo, staci na to obycajny notebook a USB kabel. BLBECKU, nastavim si co chcem, akykolvek efekt potrebujem, pripadne ich kombinujem.

BLBECKU, preco si sa doteraz nenaucil hrat?
Prajem Ti BLBECKU stastny a dlhy zivot, BLBECKU, ktory nikdy na gitare nehral.

BLBECKU, ktory videl gitaru zblizka na youtube, BLBECKU.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  12. 09. 2018 19:37

Inak, BLBECKU, prave si ziskal reakciu na ten Tvoj nestraveny obsah kybla. Co je mozno super zaver dna, BLBECKU.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 09. 2018 21:29

Jedine, co by zdovodnovalo tvoj prispevok je obsah alkoholu v krvi - mimo tvojho podpriemerneho IQ. Jo, aj s lacnou gitarou mozes zniet ako Hetfield ci May.

Vies kto je Jason Becker? Na webe najdes video, kde tento virtuoz skusa so svojou stredoskolskou kapelou. Ma prachobycajnu gitaru a male kombo. A hra ako boh.

Marty Friedman, toho uz, dufam, poznas, hral na svojho casu na Ibanez SZ520 - sam vravel, ze pouziva off-the-shelf model (neskor mal singature). A znel ako Marty Friedman.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 09. 2018 07:26

Je vidět, že toho máte opravdu hoooodně naposloucháno. Oba dva. Škoda času vám věnovaného.
Nejste sourozenci? Oba stejně hloupí, oba stejně arogantní.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  15. 09. 2018 19:39

tak daj sem nejaku Tvoju produkciu.
Rad si to vypocujem.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 09. 2018 02:24

V ČR si nový auto za svou vejplatu koupí jen sotva 20 % lidí, zbytek lidí si kupuje ojetiny a olítanosti všeho druhu. Tydle sny o tom jak si průměrnej čecháček jde koupit nový autíčko jsou nesmysl. Nový auta kupujou akorát firmy, podniky, instituce a podnikatelelé, teprve od nich to kupeje plebs.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  11. 09. 2018 09:16

Ve výčtu konkurentů nebyla zmíněna KIA Soul.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  11. 09. 2018 09:35

Myslím, že ne. Je to ošklivé, nepraktické a drahé. Kromě toho, kdyby na to přešlo třeba 10 - 20 % řidičů, tak zkolabuje přenosová síť.

Odpovědět  |   | 
Gorche  |  11. 09. 2018 09:44

To jsou zase kecy, to jsi četl na Aeronetu?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 09. 2018 14:33

Tvoje bába zkolabuje. To jsou zase bláboly

Odpovědět  |   | 
kkk  |  11. 09. 2018 20:01

Zkuste si to celé přečíst, zamyslet se a pak doufám nebudete vykládat něco o kolabující síti https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potre... ...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 09:47

Kdesi jsem četl, že Leaf má problém s přehříváním baterie, zvlášť když se často nabíjí rychlonabíjením. Tím by baterka asi dost trpěla a časem i degradovala, ztrácela kapacitu, ne? Platí to i pro tento nový model? A jak to řeší ostatní výrobci?

Odpovědět  |   | 
Bojkas  |  11. 09. 2018 10:20

Právě u této druhé verze je přehřívání baterie problém. Nemá vychytaný chlazení baterie, takže po delší jízdě se omezí výkon nabíjení a namísto 30 minut z 0 na 80% na rychlonabijecce se zpomalí a nabíjí třeba i hodinu a půl.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 10:29

Aha... no ale to úplně zabíjí tu výhodu většího akumulátoru, který by právě sváděl k použití tohoto auta i na delší trasy než jenom do města a okolí.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  11. 09. 2018 10:36

A toto je právě jeden z důvodů, ještě s cenou, proč se EV v nejbližší době neprosadí. Ono to ale ani do budoucna nemá jednoduché řešení. Protože i kdyby se enormně rozšířila síť rychlonabíječek, tak i těch cca 30 minut je stále moc. A to se nebavím o tom, že to je pouze za předpokladu, že bude u nabíječky volno. No nebude, zapomeňte na to. Takže to máme minimálně hodinu, v tom lepším případě, a víc strávených čuměním do blba a na to vám z vysoka víte co.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  11. 09. 2018 15:14

sit Ionity se v Evrope jiz zacala stavet, jsou tam i stojany s vykonem 350kW, ovsem auta takto rychle schopna nabijet budou dostupna az od konce pristiho roku, dnes je maximum vesmes 100kW a u Tesel pak 135-150kW, prvnim autem schopnym nabijet tema 350kW bude zrejme Porsche Taycan

Odpovědět  |   | 
kkk  |  11. 09. 2018 20:08

Máte zcela jistě pravdu, začátkem minulého století lidi taky věděli, že se automobil nemůže rozšířit, protože se benzín prodává jenom v "lékárnách"na rozdíl sena pro koně

Odpovědět  |   | 
martin  |  11. 09. 2018 11:25

Uz aj tych 30 min je absolutne neprijatelna doba.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 09. 2018 12:10

"Kdesi jsem četl"...

Jedna pani povedala.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 13:08

Ano, kdesi jsem to četl, netvrdil jsem, že je to na sto procent pravda, ptal jsem se. No a tady se o tom můžeš něco dočíst, doporučuji i diskusi a odkazy v ní. Nevypadá to na JPP informaci:

http://www.hybrid.cz/novy-nissan-leaf-ma-velky... ...

A pokud to přiznají už i na hybridu, tak bych tomu i věřil.

Odpovědět  |   | 
otec Vejvara  |  11. 09. 2018 09:59

Elektromobily nemaji zadne slabiny. Jsou lacine,elektrika do nich je zadarmo,maji velky dojezd,a lze je opravit klidne doma na kolene. Tak kde je problem???

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  11. 09. 2018 10:27

Objektivne ziadne moderne auto sa neopravuje doma na kolene.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  11. 09. 2018 11:35

O tom že elekřina do nich bude zadarmo si můžete zdát. A že si doma něco pravíte krom žárovičky také.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  11. 09. 2018 12:15

Sarkazmus ti nič nehovorí?

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  11. 09. 2018 10:45

O tento model by som mal záujem, keby to nebol elektromobil
Vnútri dosť priestoru pre posádku, kufor na kompakt dobrý...ale to je všetko.
Elektromobily sú slepá cesta, preto petrolejárskym firmám nevadia, ich podiel na predajoch je stále zanedbateľný, aj keď všade na vás vyskakujú ich testy, ako sa zlepšili ...prdlajs možno hybridy ale čistý EM má význam len pre výrobcu aby znížil flotilové emisie a splnil normy EU.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  11. 09. 2018 11:33

Bez ohledu na vzhled , nebo technické parametry pro omlazení vozového parku v ČR je takové auto cenou out. A není to tak dávno co se psalo, že EV začínají být drahé i pro jiné trhy než je ten v ČR. Obzvláště pokud dotace na EV je sebrat peníze těm které na EV ani nenají a dat je často těm kteří by si nové tak jako tak pořídili..

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 09. 2018 12:29

Tak, dotace pro - s trochou nadsazky - hornich 10 tisic jsou tragikomedie/nestoudne. Stat by mel - kdyz uz - podporovat emisne problemovejsi flotily, tzn. napr. vozovy park posty (logistika/zasobovani obecne), taxi, komunalni sluzby, hromadnou dopravu atp... soukromy/osobni sektor pak treba vyhrazenym/vyhodnym parkovanim, vyhodnou sazbou za elektrinu/pojisteni atp.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  11. 09. 2018 12:22

V elektromobilu se jezdí moc fajn. Problém je v tom, že se hodí tak "kolem komína". No a aby to dávalo s cenovkou 1M ekonomický smysl, chce to najezdit aspoň 30 tisíc za rok. Což se "kolem komína" najíždí celkem špatně. Došel jsem k tomu tak, že když za 10 let najedu tedy 300 tis. km, ušetřím min. 600 tis. Kč na palivu. A k tomu tak 50-150 tis. Kč na servisu (spodní hranice je atmo benzín, kde stačí olej a občas svíčky, horní hranice je např. nafta s dvouhmotou a všemi dalšími "kurvítky"). Takže jako ojetina za půlku už je to celkem zajímavé. Ale trh s ojetými modernějšími elektromobily je zatím "v plenkách". Pro mne zatím čas pro elektriku nenazrál.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  11. 09. 2018 12:30

Ako každá “novinka” to ekonomicky zmysel naozaj nemá.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  11. 09. 2018 12:54

...hm tak na mestske poskakovanie zainvestovat melon, to je stale trochu moc.

Elektromobily zacnem brat vazne az ked to bude mat dosah 1oookm realnych. No a ked sa budu dat normalne bezne nabijat na parkovisku. Co je dalsi problem, pretoze ak by sa siahlo na indukcne nabijanie, v tom panelaku pri parkplaci neostane nazive ani laboratorna mys.

Odpovědět  |   | 
Jan Mixan  |  11. 09. 2018 14:20

Elektromobily zatim rozhodne vazne brat nelze,a pochybuji,ze nekdy tomu tak bude.Maximalne na vyslovene mestske jezdeni kolem komina,ale neni pak zde uz toto vicemene vyreseno hybridy?

Odpovědět  |   | 
leprousek jeneral  |  11. 09. 2018 14:48

Nejsem EV fanatik, spise EV skeptik, lec nechapu proc by EV nemely byt brany vazne. Elektromotor je zcela pripustny zpusob pohonu vozu. A domnivam se, ze pro nektere zpusoby pouziti to muze byt dokonce ten nejvyhodnejsi pohon. Netvrdim, ze EV nutne musi nahradit vsechna auta se spalovacim motorem.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  11. 09. 2018 16:55

Kvicalo, ty jsi především psychiatricky nemocný důchodce. Takže tvoje plkání je pouze doklad sloužící k upřesnění tvé kombinované diagnozy.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  12. 09. 2018 12:14

Mne by ev vyhovoval. Denné jazdy mám do 150 km. A cez víkend by som zobral z garáže auto s klasickým motorom na výlet do Tatier a podobne.
Na dovolenku lietam, alebo si beriem veľký MPV z požičovne. Len tá cena ...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  11. 09. 2018 16:37

Ludia, ved si nenadavajte. Inak sem zacnu chodit taki ako trebars V3S aby priemernu IQ tejto diskusie nadobro a bezpecne hodili do oblasti nalavo od nuly na ciselnej osi

A tak trochu ironie: zaujimala by ma jedna vec. Vezmime si trebars taku krasnu eko-rozpravku v zelenom ramceku (vidinu takej D1), kde budu jazdit terajsie e-e-elektrokary s jazdnym dosahom 15okm-2ookm+ a s dobou nabijania taka aka je. Okolo stromceky, priroda, proste raj na zemi (za kopeckom ale urcite atomka aby sa to dalo cele tahat), v dlzke trebars 2ookm. Mna by trebars zaujimalo kam tie stromceky a zelen vlastne posadime versus kolko dalsieho parkplacu bude treba na to, aby sa kazdy aspon raz nutene zastavil, nabil to, a isiel dalej. Bude to nieco na sposob vyhliadkovej jazdy po plnych hektarovych parkoviskach dobijanych aut? Obavam sa ze na tie stromceky a zelen okolo toho miesta tak vela neostane, hlavne ak si k tomu pripocitame dalsie hektare KFC, mekacov a podobnej havede, ktore okolo toho urcite porastu ako huby po dazdi. Plus, na trebars taku dovolenku k moru si vezmite hned tyzden volna naviac, alebo (a toto by snad aj slo), cestovat budete autovlakom. Samozrejme predtym ako si tu radu poctivo vystojite.

Stare dobre ' aj cesta je ciel' by sa mozno dalo skor v tej krasnej dobe zmenilo na 'dop.ci, zasa nemam elektriku'

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 09. 2018 16:52

EV maji momentalne smysl predevsim v logistice/sluzbach otravujici mesta emisema (inspirace napr. u Spolkove posty v Nemecku), pro privat (idealne s vlastni garazi) dobre tak na (pri)mestsky provoz.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  11. 09. 2018 19:44

ale ja som polozil inu otazku.

Odpovědět  |   | 
lopatni operka  |  11. 09. 2018 17:07

Podcenujes EV. Maji sice maly dojezd, ale rychlonabijeni je uz dnes bez problemu. Na te spravne pumpe a v tu spravnou dobu dostanes nabito tak rychle, ze ani nevis proc.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  11. 09. 2018 19:21

ale zakladna fyzika strednej skoly je proti. A pritom je to tak jednoduche. Spocitajme si pracu, ktoru odvedie motor pocas tej jazdy po dialnici na useku 2oo km+ za ten nejaky predpokladany cas. Zistis, ze ani nevies preco a si v omyle velkom ako cinsky mur.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  11. 09. 2018 20:22

Už jsem to tu dával několikrát,najdete tam odpovědi na většinu otázek https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potre... ...

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  11. 09. 2018 22:48

On žiadne info nechce. Len stále dookola omieľať to iste.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  12. 09. 2018 19:05

Ako tak pozorujem, stredna skola je stale nad ramec Vasich moznosti.
Podme teda na zakladnu.

Druhy stupen zvlada trojclenku uz solidne. Zadajme ziakom slovnu ulohu. Nech je dane ze na to, aby auto udrzalo predpisovu rychlost pri jazde po dialnici, potrebuje motor podavat vykon plus minus 25kW (co je velicina zvana vykon tu uz rozvadzat nebudem pretoze je to stredna skola a zjavne nad Vase chapanie). Inak, ten Leaf do tohoto zapada uplne presne.

Uvazujem dalej vzdialenost 2ookm, ktoru musime prekonat (trebars Praha-Brno). Neberiem nijaku rezervu. Zjavne nam kapacita baterie 40 kWh stacit nebude. Citujem potom z clanku: ' Na 50 kWh nabíječce pak dokážete z nuly na osmdesát procent nabít už za 40 až 60 minut' . Super. Takze potom KAZDE JEDNO prechadzajuce auto na uvedenej trase Praha-Brno, musi ASPON RAZ zastavit na 40-60 minut. Vynasobte poctom aut, ktore po nej prejdu a ktore budu potrebovat hodinu stat a nabijat sa.


Dalsie otazky zo zakladnej skoly?


Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  12. 09. 2018 19:12

a preto, odpoviem si sam, nijaka tzv.RYCHLONABIJACKA problem neriesi. Okrem toho, nabijanie samozrejme nepracuje so 1oo% ucinnostou. Zvysok sa premeni kam? No ano. Cize sa stane co? Bateria sa uvari.

Riesenim je jedina a len velky dojazd. Ak sa auto ma dlho nabijat, potom nech aj dlho jazdi.
Tu sa noive moznosti otvaraju v ramci vyvoja LiS baterii. Ale to chce este nejaky cas. Nejake 'vymenne' baterie a podobne k.kotiny su snad len pre negramotnych.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  12. 09. 2018 21:31

A proto skoro všichni výrobci mají rychlonabíjení a staví se nabíječky až 350kw,asi aby dle vás měli uvařit baterii a na ní oběd

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  15. 09. 2018 19:29

nabijacka o 'vykone' 350kW
Napoveda: o cislo tu nejde.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  12. 09. 2018 21:23

Tak by vám odpověděl i žák základní školy:ve státech kde jsou el.mobily rozšířené nabíjejí cca90% doma nebo práci, u nás řidič najede cca50km/den/cca10kw/h.Kdo jezdí delší trasy (víc jak400km) ZATIM pochopitelně zvolí třeba Plug-in Hybrid.Tohle bude stačit značné většině lidí už dnes (problém je zatím cena) https://www.youtube.com/watch... ,Takže žádné přeplněné parkoviště na dálnicích a za těch cca5-10let kdy se začnou el.mobily více rozšiřovat bude ta100kw baterie běžná P.S zjevně jse nečetl ten odkaz, nebo máte problém pochopit psaný text

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  15. 09. 2018 19:37

pisal som to snad jasne a uz som sa tu vyjadril, ze 1oookm jazdny dosah nema u mna problem ospravedlnit dobu nabijania. Ale vezmime si trebars Vam doverne znamu dialnicu D1 a podmeze sa pozriet, kolko auto potrebuje prekonat vzdialenost aspon 200km+ bez nutnosti zastavky. Pokial by sme zamenili dnesne auta za tie elektricke, nic ine len preplnene parkoviska mi z toho nevychadzaju.


Inak, bateria o Vasom parametre, citujem, 100kw je zaujimavy fyzikalny ukaz.
Napoveda, nejde tu o cislo.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  11. 09. 2018 18:26

Bateriové EV vážně neberu. Příčin je celá řada. Můžeme začít třeba tak prostým faktem jako je "masovost". Máme tu v historii automobil Ford model T. První masově vyráběný model. "V roce 1914 si mohl pracovník montážní linky koupit model T za čtyřměsíční plat." Jsme v ČR a o 100 let jinde. Jsem ochoten přihodit a obětovat 8 platů (DPH, daně na tzv. zdravotnictví zadarmo atd.). A to na mě kouká Dacia Sandero. Případ uzavřen. Mobilita pro masy zajištěna. Levné jak na pořízení tak i na provoz. Co tam máte dál?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 09. 2018 18:33

Agresivní fandové elektromobilů připomínají fanatické milovníky vozů saab. Pokud by člověk vycházel z jejich obdivných výlevů očekával by, že silnice budou plné saabů. Ale ono ne, saab zdechnul na naprostý nezájem zákazníků. A s elektrokárama je to stejné. Plno zanícených diskutérů, ale nikdo to nekupuje. Co těm lidem brání splnit si svůj sen akoupit si teslu s....

Odpovědět  |   | 
Peter  |  12. 09. 2018 07:17

Je to jednoduché. Je to d ahé. Socky na to nemajú, takže dizle s pol miliónom budú ďalej smradiť po mestách.

Odpovědět  |   | 
Eliška  |  11. 09. 2018 19:47

Až budou jezdit na baterky pošťáci, pekaři, mlikaři a jini obecní živnostnici protože se jim to vyplatí, tak teprve bude čas, brát to vážně. Zatím to je něco mezi hobbysmem a snobismem.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  12. 09. 2018 07:14

Ale oni jazdia. Nemecká pošta si dokonca elektrické dodávky vyrába sama.

Odpovědět  |   | 
Eliška  |  12. 09. 2018 09:07

Nevim jak vam, ale mně zatim vozi poštu česká. Dieselem. 😊

Odpovědět  |   | 
kkk  |  12. 09. 2018 16:43

Diesel je na popojíždění po městě ideál, a jako bonus nám konzervuje plíce

Odpovědět  |   | 
tazzz007  |  11. 09. 2018 20:20

Asi se shodneme,že elektrovozy u nás ještě hodně dlouho budou takřka neprodejné ať z důvodu malého dojezdu,ceny či infrastruktury.Dojezd bude malý,dokud se neobjeví jiná technologie AKU,cena se odvijí od ceny baterií a o rozšíření infrastruktury v zemi,kde přijede ministr dopravy s celou svitou podržtašek slavnostně otvírat 5km nové dálnice stavěné 10 let,si můžeme nechat jenom zdát.
Kdyby automobilky a politici opravdu chtěli v nějakém rozumném časovém horizontu zlepšit situaci ve městech a rozhýbat trh s elektromobily,pak by to nebyl velký problém.Prostě by zákonem prosadili provoz TAXI pouze elektrovozů,které by stát zadotoval.Sice by to něco stálo,ale v podstatě by stačilo zrušit dotace neziskovek na podporu darmožroutů z Indie (ročně 1.5 mld Kč) a prachy by byly.

Odpovědět  |   | 
Pete  |  11. 09. 2018 20:29

No, jeste ze ne kazdy je "spotrebitel".

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 09. 2018 03:02

"Začneme už elektromobily brát vážně?"

No až je začne brát vážne i Nissan a dá do Leafu 60 kWh baterku a zbaví se Rapidgejtu tak určitě.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  12. 09. 2018 10:10

sice promo video, ale vesmes nebude daleko od pravdy a recenze toho auta z celeho sveta ty najezdy potvrzuji https://www.youtube.com/watch...

da se proste ocekavat ze pristi generace elektromobilu od Hyundai, tedy treba neco jako Ioniq 2 generace bude mit 64kWh baterii a treba jako zakladni, dojezd okolo 400km vesmes staci asi 95% ridicu v Evrope

proste a jednoduse, ted to bude jiz jen o te cene, a i tem jejich prohlasenim ze do 5-10 let se ceny za elektromobil srovnaji s cenama za dieselova auta stejne kategorie a vybavi proste verim

mimochodem, o tom se tu asi taky nepise, ale v CR ma do roku 2020 vzniknout prez 300 novych nabijecich bodu kde prez 200 ma byt rychlonabijecich od 50 do 350kW (350ky maj bejt jen ve 4 kusech v projektu Ionity u dalnic), z toho celych 50 stanic ma bejt v Praze, prosti desetileti proste bude patrit elektromobilite a jejimu skutecnemu nastartovani

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 09. 2018 10:44

Jo, na to jsem zrovna koukal na hybridu. Musím bez mučení přiznat, že moje skepse vůči EV se postupně "otupuje", jak přichází na trh nové a smysluplnější modely. Ještě teda počkat, až se trochu upraví i cena a bude to stát za úvahu.

Momentálně ještě dojezdím ropáka, stejně teď jezdím dlouhé pracovní cesty. Ale za pár let...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 09. 2018 19:17

Až přijdou smysluplnější modely tak po počátečným jásotu zase přijde skepse z toho že jich dinosauři budou vyrábět minimální množství.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  12. 09. 2018 17:01
John  |  14. 09. 2018 10:19

Kaviarovy tousty, to je vul...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  12. 09. 2018 21:40

Betteridguv zakon mluvi jasne: https://en.wikipedia.org/wiki/Betteridge%27s_law_o... ...

Je jasne, ze budoucnost (hodne vzdalena budoucnost) bude patrit vozum pohanenym elektrickou energii. Stajne tak je jasne, ze to nebude elektormobil s baterkama. Automobil s bateriemi nabijenymi z elektricke site je ekologicky, ekonomicky i technologicky nesmysl. Dnes tento fakt nastesti nechapou uz jenom naprosti zabednenci a hlupaci.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  12. 09. 2018 22:12

A znáte to pořekadlo z Forrest Gump

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 09. 2018 10:08

Run, Forrest, run!

Odpovědět  |   | 
kkk  |  13. 09. 2018 15:27

Těsně vedle, byla to reakce na ty "hlupáci"

Odpovědět  |   | 
John  |  14. 09. 2018 10:18

Life is like a box of chocolate.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  15. 09. 2018 20:00

Petrova jemna ironia je ale inak presnym zasahom.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717…

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na dvoudveřový model 1000 MBX, mezi těmito vozy však není prázdné místo. Vyplňuje ho nerealizovaný a zapomenutý tudor Š 717 T.

19.  9.  2018 | | 17 N/A
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šo…

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV Tarraco. Vůz na platformě MQB je po Tiguanu a Kodiaqu třetím do party až sedmimístných mainstreamovým SUV koncernu Volkswagen.

18.  9.  2018 | | 53 N/A
Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvacítku pro papaláše. Nevyšel...

Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvací…

Měla to být náhrada užrané Volhy 24, ve skutečnosti však byla Škoda Oficiál spíše zoufalá snaha továrny BAZ vyrábět v podmínkách reálného socialismu alespoň nějaký vlastní osobní automobil.

27.  8.  2018 | | 88 N/A
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. …

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím roce, nástupce mladoboleslavského bestselleru je však už hotový a my jsme měli možnost mluvit s lidmi, kteří ho viděli na vlastní oči.

20.  9.  2018 | | 60 N/A
Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vypadá to na revoluci

Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vy…

Již nyní je téměř jisté, že se nástupce Škody Rapid nebude jmenovat Rapid. Ukázat by se měl ještě před koncem letošního roku.

28.  8.  2018 | | 77 N/A