39
Fotogalerie

Test Nissan Juke Nismo – jedno velké „kdyby“

Začalo to Nissanem Juke-R, tedy vlastně převtěleným GT-R, a skončilo to u civilní verze této bestie, která se představila začátkem roku a která dorazila také na náš trh. Jaký je vrcholný Juke a kolik toho zbylo z původního konceptu Juke-R?

Kapitoly článku:


Nismo je zpět a první auto, kterému tato značka dala své jméno, je Juke. Možná pro někoho trochu zvláštní volba, ale poté, co Nissan představil koncept Juke-R se vlastně ani není čemu divit. Juke křížený s GT-R totiž vzbudil velkou pozornost (což byl jeho hlavní úkol) a začínaly se množit dotazy, zda bude někdy něco podobného dostupné také pro obyčejnější klientelu, než je ta z Blízkého východu, kam zamířil nejeden Juke-R.

Jako odpověď tedy u Nissanu připravili vrcholné civilní provedení Juke Nismo. Musím upřímně říci, že když jsem si zapsal termín testu do kalendáře, dost jsem se na tohle auto těšil. Z nějakého důvodu jsem totiž předpokládal, že půjde o civilizovaný GT-R, který sám o sobě je neskutečně zajímavý. No, civilizovaný Juke Nismo určitě je, ale během prvních kilometrů za volantem jsem se nemohl zbavit dojmu, že možná až zbytečně moc. Nebudu to natahovat, můj první dojem byl jasný, očekávání se nenaplnila. Jenže někdy je dobré nedat na první dojem.

DSC_0494.JPGDSC_0495.JPG 
Jak se vám líbí? Juke je kontroverzní auto, ale ve výbavě Nismo mu to nakonec přeci jen sluší.

Co znamená Nismo?

Juke Nismo vychází logicky z dosud nejvýkonnější verze v nabídce, která používá přeplňovanou benzinovou jedna-šestku o výkonu 190 koní. Nismo slibuje dalších 10 koní navíc, což ale není ta úplně nejzásadnější změna. Ostatně rozdíl těch několika koní zas tak citelný není. Důležitější je sportovní podvozek, u kterého Nissan zdůrazňuje, že byl laděný v Evropě. Standardem pro Juke Nismo jsou také osmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 225/45 R18 a sportovně střižená by měla být i automatická převodovka Xtronic CVT. O ní vám můžu už teď říci jedno, během testu bylo jen pár chvil, kdy jsem ji neproklínal. Je to velký sportovní kazisvět, ale k tomu se ještě dostaneme.

Co se designu týká, liší se Juke Nismo od svých běžných sourozenců především přepracovaným předním nárazníkem, do kterého se navíc nastěhovaly diody denního svícení. Nissan také uvádí, že díky upravené aerodynamice se řidiči mohou spolehnout na podstatně lepší přítlak. Zbylé designové novinky už zahrnují pouze detaily typu červených zrcátek nebo difuzoru a velké koncovky výfuku vzadu.

DSC_0518.JPGDSC_0526.JPG 
Nismo znamená také difuzor vzadu a kompletně přepracovaný přední nárazník s diodami denního svícení.

U modelu Juke je neustále propírané téma design. Tohle auto je po této stránce tak kontroverzní, že nenechá v klidu snad vůbec nikoho. Osobně se mi základní hatchback kdo ví jak nelíbí, asi jsem na podobné designové kreace moc velká lidově řečeno „konzerva“, ale Nismo je opak. Veškeré ty sportovní ambice se k takto ulítlému autu docela hodí. Že by vás někdo přehlédl, o to se tedy rozhodně bát nemusíte.

Nismo také uvnitř

Společnost Nismo se samozřejmě podepsala také na provedení interiéru. Podle očekávání tady najdete sportovní sedačky s dost výrazným bočním vedením. Samozřejmostí je i sportovní volant částečně potažený Alcantarou, která se mimochodem nastěhovala i na samotná sedadla. Součástí výbavy pak je ještě černý strop a opět detaily v podobě červeného startovacího tlačítka nebo loga Nismo, které najdete na sedačkách nebo před voličem automatické převodovky.

DSC_0548.JPGDSC_0559.JPG 
Sportovní sedačky mají výrazné boční vedení. Alcantaru najdete i na volantu, který dobře padne do ruky.

Do sedaček doslova zapadnete, výborně vás obepnou a rázem si člověk připadá, jako kdyby byl součástí tohoto bláznivého auta. Volant má povedený tvar a volič automatické převodovky je dost vysoko, takže se vám začnou vybavovat vzpomínky na televizní záběry z kokpitů speciálů WRC. Páčky pod volantem chybí, ale manuální řazení tímto „rallye-voličem“ vypadá dost slibně.

Popisovat další části interiéru už je myslím zbytečné. Juke obecně není zrovna dvakrát velké auto, což poznají cestující ve druhé řadě sedadel a logicky se to podepíše i v zavazadelníku. Musím ale podotknout, že třeba takový nedávno testovaný Countryman JCW je podstatně prostornější. Na první pohled byste možná největšího z rodiny Mini zařadili někam o kategorii výše, ale faktem je, že jsou na tom oba tito soupeři v podstatě stejně. Juke nabídne rozměry 4165 x 1770 x 1565 mm, Countryman 4133 x 1709 x 1549 mm. A zásadní rozdíly nečekejte ani v případě rozvoru náprav. Ten dosahuje u Nissanu na 2530 mm, v případě Mini to je 2596 mm. Ale to jen tak na okraj. Co nás zajímá u aut typu Juke Nismo nejvíce, to je jízda, takže jdeme na to. 

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud