Test Nissan Juke 1.6 DIG-T – Žába na divoko

Juke je jedním z automobilů, které v provozu jenom tak nepřehlédnete. S vrcholným motorem 1.6 DIG-T navíc umí ukázat záda i leckterému sportovnímu hatchbacku.
Test Nissan Juke 1.6 DIG-T – Žába na divoko
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, interiér
  2. Je to RS, není to RS?
  3. Kolik za něj?, Verdikt
  4. Kompletní fotogalerie

Nissan Juke patří k zakladatelům v současnosti velmi oblíbeného segmentu kompaktních městských crossoverů. Představil se už v roce 2010 na ženevském autosalonu, šokoval netradičním designem připomínajícím žábu, a právě kvůli tomu stále působí v očich veřejnosti trochu rozporuplně. Je zkrátka moc okázalý, něco jako britský punker na sešlosti v Buquoyském paláci, originalitu mu ale rozhodně upřít nelze.

Test Nissan Juke Nismo – jedno velké „kdyby“

Test Nissan Juke Nismo – jedno velké „kdyby“

Je potřeba si na něj zvyknout, dát mu čas, aby dokázal obhájit svou existenci, a také sáhnout po hravé barevné kombinaci, kterých má ale naštěstí v záloze více než dost. Ostatně podívejte se sami na přiložené snímky – stačil žlutý lak v kombinaci s černými doplňky a září vždy a všude, s trochou nadsázky by snad nepotřebovalo ani světla a pořád by jej nikdo nepřehlédnul. Z mého pohledu mu velmi pomohl předloňský facelift, zejména pak nové horní světlomety ve stylu Nissanu 370Z a jiná grafika zadních svítilen. Je to zkrátka originál každým coulem, který ale hned každý neocení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na design karoserie si musíte zvyknout, jakmile mu ale jednou podlehnete, nadáte na něj dopustit. Kombinace žluté a černé je povedená, 18palcová kola dostanete k výbavě Tekna zdarma v rámci exteriérového paketu .

Uvnitř se v rámci modernizace nezměnilo vůbec nic, což je asi největší škoda. Materiály totiž patří k těm lacinějším, volant si nastavíte pouze výškově, přední sedadla jsou plochá a zbytečně vysoko ukotvená, a dozadu se kvůli nízké linii střechy pohodlně vejdou snad jenom děti. Radost mi dělal perfektní volant s dostatečnou tloušťkou věnce a do dlaně perfektně padnoucí hlavice řadicí páky, jinak se ale v kokpitu cítíte trochu jako v papundeklu a kdovíjaký není ani výhled ven.

Ovšem nezoufejte – i Juke totiž může mít panoramatické systém se čtveřicí kamer, díky kterým vidíte auto z ptačí perspektivy. Obrazovka infotainmentu by sice mohla mít úhlopříčku větší než 5,8 palce, vždyť takhle velké displeje dnes mají i chytré telefony, účel ale nakonec neplní zase tak zle. Navíc v případě linie Tekna (vrcholná) se jedná o součást standardní výbavy.

Nissan Juke Nismo dorazí na evropský trh v lednu 2013

Nissan Juke Nismo dorazí na evropský trh v lednu 2013

Juke má pár vlastností, které mu nemohu odpustit, při tom všem si ale stejně najde oblast, kterou vás v dobrém smyslu totálně odrovná. Na mysli mám třeba panel klimatizace, který plní hned dvě funkce najednou. Stisknutím tlačítka D-Mode přejdete do systému úpravy motorových map Dynamic Control a úplně se změní zobrazení i funkce okolních tlačítek. Je to trochu hračička, hlavně měřič podélného a příčného přetížení, který vám výsevná „géčka“ nakonec vlastně ani neprozradí, rozdíly mezi jednotlivými módy jsou však na odezvě motoru dokonale zřejmé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér na tom není designově úplně zle, materiály jsou však tvrdé jako kámen a místa není nazbyt. Řidičská pozice není ideální i kvůli pouze výškově nastavitelnému volantu.

Nezapomínejme také na to, že se jedná o crossover s možností volby pohonu všech kol, karoserie je obehnaná ochrannými plasty a má velmi slušnou světlou výšku 180 milimetrů. Zmíněné prvky ale stejně oceníte hlavně ve městě, díky měkčímu nastavení ovládacích sil se navíc nenadřete ani při proplétání úzkými uličkami. O horším výhledu z interiéru už řeč byla, ve stísněných prostorách ale vstupuje do hry také méně přehledná karoserie. I přes malé rozměry Juku zkrátka moc nevíte, jaká rezerva ještě od překážek zbývá. Pro tyto účely jsou prostě nejlepší hranaté „krabice“.

Radosti
Nepřehlédnutelný design
Nízká spotřeba
Živý a točivý motor
Sportovní jízdní vlastnosti
Starosti
Horší výhled ven
Pouze výškově nastavitelný volant
Málo místa vzadu
Laciné plasty v interiéru
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie38 fotografií
niju00.jpg niju01.jpg niju02.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, interiér
  2. Je to RS, není to RS?
  3. Kolik za něj?, Verdikt
  4. Kompletní fotogalerie

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 557 km
Cena: 390 000 Kč
Nissan X-Trail 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 198 961 km
Cena: 160 000 Kč
Nissan Almera 1,8
Rok výroby: 2003
Stav: 151 482 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 991 km
Cena: 365 000 Kč
Nissan Navara 2,3
Rok výroby: 2016
Stav: 8 664 km
Cena: 600 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 46 217 km
Cena: 240 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků