Test Nissan Almera: dokonalá ojetina?

Hledáte spolehlivý, nenápadný vůz pro každodenní užití? Ojetá Almera se zdá být správnou volbou.
Seznam kapitol
  1. Úvodem, Zkoušený vůz
  2. Moderní podlahová plošina, Pohonné jednotky, Nabídka verzí
  3. Na první pohled, Bezpečnost, Spolehlivost
  4. Za volantem, Uvnitř, Na silnici
  5. A vystupujeme..., Názor z branže, Zápory, Klady, Poruchy
  6. Stručné technické údaje, Konkurenti, Kompletní fotogalerie

Úvodem

V evropské továrně Nissanu v britském Sunderlandu se od devadesátých let vyráběly Micry a Primery. Na samém počátku roku 2000 k nim přibyly hatchbacky Almera druhé generace (sedany se i nadále vozily z Japonska), jejíhož zástupce jsme podrobili obvyklému testu ojetého vozu. Jde o typického představitele nižší střední třídy, jenž pochází z japonské školy, ale snaží se zapůsobit na smysly Evropana, a to jak v užitných vlastnostech, tak v designu a funkčnosti ovládacích prvků. Ačkoli lze tuto snahu brát v případě Almery druhé generace celkem vážně, nikdy se v Evropě nejednalo o rovnocenného soupeře Focusu, Golfu nebo Astře, a to v mnoha ohledech celkem nespravedlivě. To však nahrává dnešnímu zájemci o Almeru z druhé ruky, který se může těšit na výrazně nižší ceny na trhu s ojetými vozy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Genezi modelu Almera od řady Sunny po dnešek jsem podrobněji rozebíral v testu ojeté Almery první generace (N15), na který zájemce tímto odkazuji. Ještě dodám, že vývoj Almery generace druhé údajně přišel automobilku Nissan na 200 milionů liber a v roce 2002 byla faceliftována.

Zkoušený vůz

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

Vůz:

Nissan Almera 1,5i 5dv. Comfort

Cena:

175 000 Kč

Rok výroby:

2002

Stav tachometru:

66 000 km

Další záznamy:

Koupeno jako nové v ČR, 1. Majitel

Servisní knížka:

Ano

  

Výbava

 
  

Posilovač řízení:

Ano

Airbagy:

2x (čelní)

El. řízení podvozku:

Žádné

Centrální zamykání:

Ano (klíčem)

El. ovládání oken:

Ano (vpředu)

El. ovládání zrcátek:

Ano

Výškově stavitelné sedadlo řidiče:

Ano

Stavitelný volant:

Ano (výškově)

Klimatizace:

Ano (manuální)

Autorádio:

Ano (neorig.)

Přední mlhová světla:

Ne

Nárazníky v barvě vozu:

Ano

Litá kola:

Ne

Palubní počítač:

Ne

  

Další prvky:

Hands-free sada Nokia

 

Ukazatel vnější teploty

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvodem, Zkoušený vůz
  2. Moderní podlahová plošina, Pohonné jednotky, Nabídka verzí
  3. Na první pohled, Bezpečnost, Spolehlivost
  4. Za volantem, Uvnitř, Na silnici
  5. A vystupujeme..., Názor z branže, Zápory, Klady, Poruchy
  6. Stručné technické údaje, Konkurenti, Kompletní fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků