Test Nissan Almera: dokonalá ojetina?

Hledáte spolehlivý, nenápadný vůz pro každodenní užití? Ojetá Almera se zdá být správnou volbou.
Seznam kapitol
  1. Úvodem, Zkoušený vůz
  2. Moderní podlahová plošina, Pohonné jednotky, Nabídka verzí
  3. Na první pohled, Bezpečnost, Spolehlivost
  4. Za volantem, Uvnitř, Na silnici
  5. A vystupujeme..., Názor z branže, Zápory, Klady, Poruchy
  6. Stručné technické údaje, Konkurenti, Kompletní fotogalerie

Úvodem

V evropské továrně Nissanu v britském Sunderlandu se od devadesátých let vyráběly Micry a Primery. Na samém počátku roku 2000 k nim přibyly hatchbacky Almera druhé generace (sedany se i nadále vozily z Japonska), jejíhož zástupce jsme podrobili obvyklému testu ojetého vozu. Jde o typického představitele nižší střední třídy, jenž pochází z japonské školy, ale snaží se zapůsobit na smysly Evropana, a to jak v užitných vlastnostech, tak v designu a funkčnosti ovládacích prvků. Ačkoli lze tuto snahu brát v případě Almery druhé generace celkem vážně, nikdy se v Evropě nejednalo o rovnocenného soupeře Focusu, Golfu nebo Astře, a to v mnoha ohledech celkem nespravedlivě. To však nahrává dnešnímu zájemci o Almeru z druhé ruky, který se může těšit na výrazně nižší ceny na trhu s ojetými vozy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Genezi modelu Almera od řady Sunny po dnešek jsem podrobněji rozebíral v testu ojeté Almery první generace (N15), na který zájemce tímto odkazuji. Ještě dodám, že vývoj Almery generace druhé údajně přišel automobilku Nissan na 200 milionů liber a v roce 2002 byla faceliftována.

Zkoušený vůz

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

Vůz:

Nissan Almera 1,5i 5dv. Comfort

Cena:

175 000 Kč

Rok výroby:

2002

Stav tachometru:

66 000 km

Další záznamy:

Koupeno jako nové v ČR, 1. Majitel

Servisní knížka:

Ano

  

Výbava

 
  

Posilovač řízení:

Ano

Airbagy:

2x (čelní)

El. řízení podvozku:

Žádné

Centrální zamykání:

Ano (klíčem)

El. ovládání oken:

Ano (vpředu)

El. ovládání zrcátek:

Ano

Výškově stavitelné sedadlo řidiče:

Ano

Stavitelný volant:

Ano (výškově)

Klimatizace:

Ano (manuální)

Autorádio:

Ano (neorig.)

Přední mlhová světla:

Ne

Nárazníky v barvě vozu:

Ano

Litá kola:

Ne

Palubní počítač:

Ne

  

Další prvky:

Hands-free sada Nokia

 

Ukazatel vnější teploty

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvodem, Zkoušený vůz
  2. Moderní podlahová plošina, Pohonné jednotky, Nabídka verzí
  3. Na první pohled, Bezpečnost, Spolehlivost
  4. Za volantem, Uvnitř, Na silnici
  5. A vystupujeme..., Názor z branže, Zápory, Klady, Poruchy
  6. Stručné technické údaje, Konkurenti, Kompletní fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků