Kapitoly článku:
Klasika se neochodí
Nissan 370Z nezklamal. Za cenu lehce přesahující jeden milion korun, dostanete nefalšovaný staromilský sporťák s pořádně dravým vzhledem a sofistikovanou technolgií. Jako takový tenhle model už trochu tradičně vytváří kategorii samu pro sebe. Co do kvality jízdních vlastností se nemůže rovnat Focusu nebo Impreze, není okázalý jako Porsche Caymann ani ordinérní jako BMW 135i. Stranou nechává třeba i reinkarnovaného Mustanga, který je vhodný spíš pro jízdu v přímém směru.
Zetko je se svým příběhem, stylem a filozofií hlavně o emocích. Krásně charakterní motor rozjitří vaše smysly, vypnutý systém elektronické stabilizace zase dokonale prověří řidičské umění. Nemá cenu se dlouze vybavovat o pojmech a dojmech. Zde platí jasně, že svezení s podobným autem je vysoce individuální zkušeností. Já jsem se ale opět chytit nechal.
Cena v základním provedení (370Z Coupé): 1 047 400 Kč
Cena v testovaném provedení (370Z 40th Anniversary): 1 214 400 Kč
Technické parametry
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
- Vidlicový, kapalinou chlazený zážehový šestiválec, uložený vpředu podél za přední nápravou
- Objem: 3 696 ccm
- Největší výkon: 241 kW (328 k) při 7 000 ot./min
- Největší točivý moment: 363 Nm při 5 000 ot./min
- Palivo: Natural 98
Přenos výkonu
- Šestistupňová manuální převodovka
- Pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
- Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,3 s
- Spotřeba paliva (l/100 km):
- Město: 15,4
- Mimo město: 7,8
- Kombinovaná: 10,6
- Objem palivové nádrže: 72 l
Podvozek
- Zavěšení předních kol: víceprvkové zavěšení
- Zavěšení zadních kol: víceprvkové zavěšení
Hmotnosti
- Pohotovostní hmotnost: 1 496 kg
- Užitečná hmotnost: 304 kg
Vnější rozměry
- Délka: 4 250 mm
- Šířka: 1 845 mm
- Výška: 1 315 mm
- Rozvor náprav: 2 550 mm
Vnitřní rozměry
- Základní objem zavazadlového prostoru: 235 l
- Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: -