Test navigace: aplikace Google pod drobnohledem

Není to tak dávno, co jsme vás informovali o tom, že Google zprovoznil svou navigaci. Aplikace je ke stažení zdarma a funguje na systému Android verze 1.6 a vyšší. Protože vás (a nás také) tato novinka zaujala, vyzkoušeli jsme ji v testu a zde je jeho výsledek.

Na úvod musím vyslovit svou hlubokou omluvu. Při psaní článku představujícího navigaci Google jsem z tiskové zprávy špatně pochopil funkci StreeetView. Google chytře integroval do své navigace všechny „vychytávky“ známé z Google Maps, včetně zobrazování reálných snímků. V prvním článku jsem psal, že je tímto nahrazeno navádění do jízdních pruhů, ale není tomu tak. Problémem je fakt, že pro zobrazení fotografií je potřeba poměrně velké množství dat. Kvůli tomu by zřejmě celý systém nefungoval dostatečně rychle. Navíc pokrytí těmito snímky není zas až tak velké, ale v blízké budoucnosti se bude rozšiřovat.

Klepněte pro větší obrázek

Reálné snímky si v praxi můžete prohlédnout pouze předem, když si prohlížíte trasu, kudy pojedete. Druhým případem, kdy navigace Google fotky použije, je příjezd k cílovému místu. Tohle je docela šikovné, protože okamžitě vidíte, jak váš hledaný objekt v reálu vypadá. Během navádění si můžete vybírat mezi klasickým zobrazením mapy nebo si zvolit satelitní snímky. Ty vypadají nejen velmi působivě, ale také do určité míry usnadňuje orientaci.

Samotná navigace není ničím výjimečným, respektive se drží ve standardu. Kromě režimu pro jízdu autem lze přepnout na režim pro pěší chůzi, jenže aplikace vás stejně povede po silnicích. Vtipná je pak hláška, že jde o verzi beta a že máme být opatrní.

Absolutně největší výhodou testované navigace je vyhledávání cílů. Jednodušeji to snad už opravdu nejde. Google pracuje jakožto vyhledávač s obrovským množstvím dat a díky online připojení je máte k dispozici. V praxi tak zdaleka nemusíte znát adresu vašeho cíle. Stačí zadat například jméno firmy a za dvě kliknutí už víte, kudy vede cesta do jejího sídla. Navíc cíl nemusíte vypisovat, ale stačí jej vyslovit. V praxi to funguje rychle, chytře, jednoduše. Zkrátka absolutně dokonale.

Pro upřesnění ještě dodám, že je v současnosti mapově pokryto 21 evropských zemí, přičemž Česká republika je první zemí ze střední a východní Evropy. Nová navigace Google je určitě zajímavý pomocníkem. Hlavní výhodou je fakt, že je k dispozici zdarma a že dokáže během pár vteřin najít prakticky cokoliv. Pokud nemáte problém s mobilním připojením, určitě stojí za vyzkoušení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

 

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků