Test navigace: aplikace Google pod drobnohledem

Není to tak dávno, co jsme vás informovali o tom, že Google zprovoznil svou navigaci. Aplikace je ke stažení zdarma a funguje na systému Android verze 1.6 a vyšší. Protože vás (a nás také) tato novinka zaujala, vyzkoušeli jsme ji v testu a zde je jeho výsledek.

Na úvod musím vyslovit svou hlubokou omluvu. Při psaní článku představujícího navigaci Google jsem z tiskové zprávy špatně pochopil funkci StreeetView. Google chytře integroval do své navigace všechny „vychytávky“ známé z Google Maps, včetně zobrazování reálných snímků. V prvním článku jsem psal, že je tímto nahrazeno navádění do jízdních pruhů, ale není tomu tak. Problémem je fakt, že pro zobrazení fotografií je potřeba poměrně velké množství dat. Kvůli tomu by zřejmě celý systém nefungoval dostatečně rychle. Navíc pokrytí těmito snímky není zas až tak velké, ale v blízké budoucnosti se bude rozšiřovat.

Klepněte pro větší obrázek

Reálné snímky si v praxi můžete prohlédnout pouze předem, když si prohlížíte trasu, kudy pojedete. Druhým případem, kdy navigace Google fotky použije, je příjezd k cílovému místu. Tohle je docela šikovné, protože okamžitě vidíte, jak váš hledaný objekt v reálu vypadá. Během navádění si můžete vybírat mezi klasickým zobrazením mapy nebo si zvolit satelitní snímky. Ty vypadají nejen velmi působivě, ale také do určité míry usnadňuje orientaci.

Samotná navigace není ničím výjimečným, respektive se drží ve standardu. Kromě režimu pro jízdu autem lze přepnout na režim pro pěší chůzi, jenže aplikace vás stejně povede po silnicích. Vtipná je pak hláška, že jde o verzi beta a že máme být opatrní.

Absolutně největší výhodou testované navigace je vyhledávání cílů. Jednodušeji to snad už opravdu nejde. Google pracuje jakožto vyhledávač s obrovským množstvím dat a díky online připojení je máte k dispozici. V praxi tak zdaleka nemusíte znát adresu vašeho cíle. Stačí zadat například jméno firmy a za dvě kliknutí už víte, kudy vede cesta do jejího sídla. Navíc cíl nemusíte vypisovat, ale stačí jej vyslovit. V praxi to funguje rychle, chytře, jednoduše. Zkrátka absolutně dokonale.

Pro upřesnění ještě dodám, že je v současnosti mapově pokryto 21 evropských zemí, přičemž Česká republika je první zemí ze střední a východní Evropy. Nová navigace Google je určitě zajímavý pomocníkem. Hlavní výhodou je fakt, že je k dispozici zdarma a že dokáže během pár vteřin najít prakticky cokoliv. Pokud nemáte problém s mobilním připojením, určitě stojí za vyzkoušení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků