Test na rozloučenou: BMW M3 E46 vs. Z4 M

42 komentářů

Dally
12. března • 11:44

Tyto auta mají jistě super R6 motory, jel jsem s S50 hodněkrát. Ale psát, že je výkon prostě všude a kam se hrabe v nízkých rpm očipovaný diesel už je trochu zaslepenost... Přál bych panu recenzentovi zátah 335d s 670Nm nebo 335i s 550Mn na dvojku, aby neplkal sesmysly...Na veřejných silnicích je 335i rychlejší než obě rezenzovaná auta, zvlášť když si rozumný člověk dokoupí za pár kaček samosvor. Na okruhu je o dost rychlejší M3 V8, tak není co řešit...

haha
18. března • 16:08

Přečipuj si diesel, ať máš pocit, že máš sportovní auto ... Baví mě, jak idioti v čipovaných sériovkách haní sporťáky, které jako sporťáky už vyjely z továrny ... 335i nebo 335d bude vždycky jen a pouze další trojka v pořadí, M3 E46, nebo Z4 M budou už navždy eMka s nejlepším šestiválem od BMW, tečka.
To, že nemáš na provoz auta s polozávodním motorem pod kapotou a sportovním naladěním přímo z továrny je evidentní, tak si tady přestaň honit triko a padej :)
Ještě slinty typu ... samosvor za pár kaček apod ... zvedl jsi mi náladu kámo :)

Dally
14. června • 15:54

Ty budeš asi nějakej neukojenej adolescent, zklidni hormon...
Při těhle kecech mi řekni, čím jezdíš do práce (do McDonaldu na brigádu) ty???Jestli E46 M3, pěkný, ale někdo by ti měl umět vysvětlit, že to není žádná raketa. Řídil jsi vůbec někdy 335i s kvalitním reflashem?Pro informaci mám M5 E39 a E63 645Ci, tak mi neplkej že neuživim auta se spotřebou, klaune.

nadsenec
20. února • 16:10

Nejsem velkým fandou těchto stránek ale poprvé jsem při čtení nebyl rozčílen a co víc článek se mi líbil. Jistě není to nic odborného (co se týče popisu techniky tak jsou tyto články absolutně bezobsažné) ale to ani být nemá, každý nemá průmku nebo čvut a chce se jen dočíst zdali je auto které ho zaujalo vhodné pro jeho potřeby.

Composite
6. února • 17:46

ale chviľku som mal M3 roku 2009 vo full, vozil sa na nej automobilový závodník a na sériovo vyrábaný voz si ho pochvaľoval, lepšie ako impreza wrx sti.Samozrejme treba si vypnúť stabilizátory, ale bez nich to je o držku.Ako sériovka je to najlepší šporťák v dostupnej cene

Mitch
3. února • 9:07

Pekna fota.
Ale pro mne je lespi turbo motor nebo velky objem, zadny jecici maly 6 val.
pridat k temto motorum kompressor od G-Power tyhle auta dostanou stavu, jinak nuda.

Nelson
5. února • 9:45

Máš doma bugatti veyron nebo co?

Otes
5. února • 10:41

Ne, jen chce zamachrovat a trochu flame.....:-):-D:-D

Skyline
31. ledna • 18:24

Zajimalo by me, jak je merena spotreba na okruhu? Dotankovanim? Odhadem po dojeti nadrze a dotankovani? 18 a 24 litru zni proste "too good to be true" - na okresce jsem jel za 18 tak akorat s CTR a i s tim se dalo jet za vic, s cimkoliv silnejsim to bylo spise tech 25-30 (370Z, MRS, FRS, MPS, TT RS, 335i, G37...). Na okruhu jsem pak mel moznost jet z vyse jmenovanych treba se Civikem (temer 30/100) a TT RS (40/100). Nerikam, ze ty hodnoty v clanku nejsou mozne, jen se mi po zkusenosti s leccim jevi pomerne dost optimisticky. Motor je to jiste dobry, ale zase fyzika plati i pro BMW a 340 koni proste neco sezere.

Rode
31. ledna • 21:06

To je Pavluv komplex z Audi. Za kazdou cenu ukazat, jak audi zere a bmw je usporne, byt realita je jinde. Pri primem testu, kdy jely vozy za sebou a dosahovaly stejnych rychlosti, akcnosti apod. mela jim zminana S4 spotrebu stejnou jako 335i. Pavel tak trochu proste fula v tomto smeru.

Tomas K.
1. února • 11:22

nemylit si 335i s M3 E46!!! Autor vie co hovori...

Rode
1. února • 11:43

kdyz nevis, tak se nevyjadruj. Ona dvojnasobna spotreba S4 vuci BMW byla puvodne vuci 335i ne buci M3. To srovnani pouzil pavel uz v davnejsi historii a to prave vuci 335i, az nyni to zacal tlacit i vuci M3. Ono Pavel mel vzdy zasadni problem s Audi, jelikoz mu dela velky problem pobrat, ze jeho milovane BMW se vuci zlepsujici se Audi posunulo dozadu a dnes mu jizdne nabicne vice Audi, nez BMW. Tak hleda problemy tam, kde nejsou. A pokud to jen trochu jde, tak si do Audi pichne a kde jinde to jde lepe, nez u naprosto neobjektivni spotreby.

Norbi
4. února • 22:21

M3 E46 ma vyrazne nizsi spotrebu, nez 335i. To neni zadne prekvapeni, vzdyt je to atmosfera a na turbo. Mam M3 jiz patym rokem, jezdim docela ostre, dlouhodoby prumer mam 13,5. Vcetne mesta, vlastne 80% ve meste. Uplne nejvic jsem na silnici nameril 17 litru, ale to jsem byl za 3,5 hodiny z Prahy ve Frankfurtu v kancelari se tremi lidmi a kufry (ano, samozrejme jsem jel rychleji jenom na autobahnu...). Na okruhu mi pocitac vzdy ukazoval 29, ale tam je to fuk, nejezdil jsem s nim vytrvalostky (jini to ale delaji a prave i kvuli nizke spotrebe pravidelne vyhravaji).Clanek je napsan skvele a naprosto souhlasim se vsim co autor pise o M3. Mam v nem uz skoro 190 000km, vlastnim i supersport ale tohle auto mam nejradsi, protoze ridice umi na beznych cestach uspokojovat nejlepe. Letos jsem mel slabe chvile kdyz jsem uvazoval vzhledem k tem kilometrum o vymene za novou M3, ale je to presne tak, jak je to napsane v clanku. Nove emko uz neni zadne emko. M3 E46 nema zadnou alternativu pokud jde o univerzalnost a kazdodenni jezdeni. Necham si 46ku a kdyz klekne motor, koupim do nej novy a budu jezdit dal dokud to cely nerozpadne.

ToMIG
2. února • 10:09

Myslím že bude lepší když si každý to vlákno přečte sám. ;-) Je tam od pana Jandy i video, oponenti se zmohli jen na plácání o svých pocitech a vygooglená čísla. Kdo sleduje garáž tak si může udělat obrázek sám, jestli pan Janda má konzistentní názory nebo ne, stejně tak obrázek o jeho oponentech v této diskusi (i v jiných).
To kdo měl v diskusi navrch koneckonců potvrzuje i tento podrážděný příspevek Roda, kterému to evidentně stále leží v žaludku.
Jinak nechápu proč by měl mít problém s audi, když pokud vím sám vlastní/vlastnil S3 minulé generace a rozhodně ho nehaněl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rode
2. února • 11:02

Pavel udelal jedine, natocil video s Audi, kde vysla nejaka spotreba, uz jaksi nepridal video se stejnou jizdou s 335i. To, ze ty ignorujes hned tri majitele S4, kteri meli radikalne odlisne zkusenosti se spotrebou, to ze ignorujes test z okruhu a primeho srovnani 335i a S4 je jen tvuj problem. Taky mam doma natocene video, kde mam spotrebu po 1200 km jizde s S-maxem v 2,5T pres 26 litru. S trochou chteni se daji docilit ruzne vysledky.Jinak Pavel nehanel zadna sva auta, uz z principu jiste jesitnosti odmitnuti priznat, ze by vybral neco zleho. Navic kdyz neznas pozadi lasky Pavla k Audi tak to nekomentuj.Takze i Pavlove "objektivni testy" je treba brat silne s nadhledem a pokud ho clovek v tomto smeru poznal a vi, jake ma nazory bez ohledu na realitu, tak vi, ze ne vse je tak, jak vypada.Ale chapu, ze pro tebe "napsal to PJ, tak je to pismo svate"

manga
3. února • 15:21

Ja si napriklad velmi dobre pamatuju, jak pan Janda hanil 335d (ted nevim jestli to nebylo 335i), ktere si koupil a velmi brzy se ho zbavoval, jak bylo spatne a rozhodne to netajil... Takze podle me dalsi politicke placani od "Rode" a potvrzeni prispevku od "ToMIG". At si kazdy to vlakno precte a udela si nazor sam o tom, kdo se snazi koho prekricet a kdo dava dukazy a kdo jen prazdne placa (pan Rode je kdyztak "Dobry duch"). Cele tohle lastereni prameni dle me z toho, ze Rode (tj. Radek Ondrasik, goes a Dobry duch v jedne osobe, dalsi jeho nicky uz neznam) si koupil ojete Audi a holt je teda ted Audi nejlepsi, to je jasny. Nevidim totiz duvod, proc by se vazeny sefredaktor shazoval lzi, ktera se navic da lehko dokazat. Naopak Rode (goes, Dobry duch atd...) je znamy provokater, snazici se vzdy stat v opozici a menici nazory jako ponozky, presne podle toho, jak se mu zrovna hodi. Kdo je oba zna (aspon z garaze), da mi za pravdu.

Rode
3. února • 15:51

mily zlaty, pan Rode s timto nickem vystupuje jiz pomerne dlouho, dokonce ho casto doplnuje o dalsi nicky, napr. Rode - goes, Rode - RO apod... aby ostatni vedeli o co se jedna. Nicmene mne vzdy bavi ti, co "neco ohalili, co kazdy zna, jen od do te doby ne" a musi to vsem ukazat a ma za to, jak mu to natrel. Takze ano objevil jsi neco, co tu vi kazdy, gratuluji. Druhym bodem co mne vzdy bavi je to, jak nekteri stavi na vlastni neznalosti a mysli si, ze kdyz to sdeli nahlas, ze opet nekoho desne nastvou. Takze zkus to s tim bourakem znovu a poradne. Treba se dopatras reality. Bude pro tebe pomerne smutna.Nicmene ja s Pavlem stravil ve spolupraci docela dost dlouho na to, abych vedel jaky ma k cemu postoj, kde prehani hodne, kde malo a kde neni schopen objektivne fungovat. To, ze kolem sebe dokazal vybudovat auru "vazeneho sefredaktora" na veci nic nemeni. ver tomu, ze je to normalni clovek, co ji, dycha, pije a chodi spat a dokonce i na zachod musi. ma sve silne i slabe stranky, coz bude pro tebe asi tezko uveritelne.Ve finale je mi uplne jedno co si o kom myslis, stejne to tu pisu pro PJ a on vi ;)

Milan
31. ledna • 12:00

Clanek mi prijde absurdni, autor se tak casto zamotava a opetovne vraci k tomu co uz uzavrel, ze po pravde nevim, co chtel vlastne clankem rici. Copak delal sefredaktor?

Trebus
2. února • 0:37

Pan autor je šéfredaktor, takže nechápu, co jste chtěl vašim komentářem říci.

Howgh
31. ledna • 11:22

A nevrátí se místo Jandy Ondrašík?:-D A nebo ten už píše recenze jen na voňafky.;-)

lyon
31. ledna • 10:42

Luxusní recenze, díky!

PetrP7
31. ledna • 10:39

Takové auto je dobré leda pro někoho, kdo si nahrazuje nedostatečné M :-D:-D:-D Tohle jsem nikdy nepochopil...:-P Zvláště dobře "vyniknou" jízdní vlastnosti ve SČ kraji okolo satelitů (Tuchoměřice, Únětice...), kde jsem měl včera tu čest absolvovat okružní jízdu, tedy spíše terénní a jízdu zručnosti v jednom...:-D

ace723
31. ledna • 10:12

Musím Vám poděkovat za Vaše články, názory a celé působení na autorevue.cz. S Vašimi názory jsem se téměř vždy ztotožnil, na některé članky např. www.autorevue.cz ... nejde zapomenout. A tento Test na rozloučenou je krásným zakončením celé Vaší práce. Hodně štěstí do budoucna!

MonteCH
30. ledna • 21:37

Po velmi dlhej predlhej dobe som si na AR precital cely test do konca..Testy pana Jandu patrili vzdy k tym najlepsim..Len ma mrzi celkovy upadok AR.cz.Zopar rokov dozadu som ju navstevoval denno denne xkrat a tentokrat mozno raz tyzdenne zavitam a aj to len preto,ci nahodou Janda nenapisal nejaky test...

Graver
30. ledna • 19:13

Že jde do kelu Schwarz, to je super...ale jinak....myslím, že se můžeme těšit na konkurenční web....

MikeyE34
30. ledna • 13:52

Moc dobrý článek o moc dobrých autech, jak lépe se rozloučit, že? :) M3 a Z4M jsou opravdu ikony, děkujeme za článek pane Jando a hodně zdarů i ve vaší budoucí působnosti, ať už to bude kdekoliv. Autorevue už nebude to co bývala, stejně jako BMW bez atmosférických šestiválců, ale co se dá dělat...Neodpustím si otázku: Bond se odstěhoval do jihočeského kraje? :-))

Antiautomat
30. ledna • 12:12

Tak s tymto clankom 100% suhlas....a to sa u mna casto naozaj nestava.

jarda
30. ledna • 11:53

pavle, tak uz konecne tahnes. pozdravuj a uz se nevracej

A7Gkiller
30. ledna • 10:16

článek chválím, naprosto realisticky popsané, objektivní, líbí se mi to. Jen mám výtku k těm cenám M3 E46. Začínají dnes už od 250tis, což beru za opravdový šrot,ale kolem 400-500tis bych neoznačoval stejně. Tvrdit,že na slušnou M3 E46 si musím nachystat cca 700tis a více kč je mimo mísu, to se na mě nezlobte.

Audipetr
30. ledna • 12:39

musel bys lip pjandu znat, abys pochopil co je pro nej srot a co zachovaly auto :-) je to perfekcionista, jeho auta jsou jako novy i se 100 tisicema na tachaku. myslim ze vi o cem mluvi. nepise ze na slusnou M3 potrebujes 700 tisic, ale na "velmi zachovalou", to trochu prekrucujes. jako slusnou chapu neco s cenou 500-700 tisic, to i podle myho odpovida. pod 500 koupis leda neco s hodne kilakama nebo problemama, nad 700 pak uz hooodne dobrou...kazdopadne cteni pekny a skoda ze uz nebude zadny jiny. pjanda je pro me symbolem autorevue, potkali jsme se tu, byl vzdycky ochotnej o autech pokecat, pomoct s vyberem, projet neco zajimavyho. snad plati porad, ze kdyz neco konci taky neco jinyho zacne...

Z4
1. února • 11:13

Dotaz na autora a na ty, kteří s tím mají zkušenost: Jaký se dá očekávat rozdíl životnosti motoru 3.2 obou testovaných vozů v porovnání s méně výkonnými, taktéž atmosférickými motory 3.0i a 3.0si používanými v neEmkových Z4 ?

A7Gkiller
30. ledna • 13:43

prosím tě nic nepřekrucuju, napsal jsem to dost jasně a pochopitelně. Nebudu tady slovíčkařit.

bw
30. ledna • 16:32

to ty nechapes..ked dam kysucanovi stary srot 320d s 250000 tak bude chodit jak keby mal mercedes..autor ma proste vysoku latku a hotovo..

Richard L.
30. ledna • 9:37

Pavle, dekuji ti za vyslyseni naseho dlouhotrvajiciho volani a napsani tohoto uzasneho clanku u ktereho jsem se moc dobre pobavil. ;)) Skoda, ze je tvym poslednim, ale neda se nic delat. Misto, ktere v nasich srdcich zaplnovaly tve clanky bude navzdy prazdne, nemas totiz konkurenci. Me nejvice uchvatil tvuj clanek o 130i a protoze jsem podlehl tvemu marketingu dokonale, tak ti v duchu kazdy den dekuji. I po desitkach tisic km s timto autem mi kazdy den vykouzli usmev na tvari a az desive mrazeni na zadech kdyz slysim tu pilu v 7500 ot. :) Preji ti hodne stesti na tve dalsi zivotni ceste.Richard L.

m.leky
30. ledna • 15:52

Já také děkuji. Za skvělý test, který Mě opět inspiruje ke koupi auta. Dekuji

Jimmy
30. ledna • 8:45

Sbohem pane Jando, tohle mi bude chybet... :-(

Villas
30. ledna • 0:56

Pan Janda zase rika neco jineho nez vsichni ostatni :-) Ale vzhledem k tomu, ze uz jsem si podle jeho testu koupil dve auta a vzdycky jsem mu musel dat zapravdu (znovu diky za tip na 130i, je skvela, skvela, skvela), asi to bude pravda i tentokrat. Moje dalsi auto bude Z4, je proste k sezrani :-) A taky nechci Tinu Turner s koukajicim parte z kapsy :-D

doombukurest
31. ledna • 18:03

bacha na z4 nefunguje na zlej ceste....mne daleko viacej vyhovovala m3 e46

Richard S.
30. ledna • 0:29

Jsem pokaždé dojatý úžasností testů pana Jandy. Ať už po Vás přijde kdokoli, bude to zklamání, neznám žádného jiného českého novináře, který by měl takové zkušenosti s podobnými auty a dokázal je takhle podrobně a přitom čtivě popsat.Myslel jsem, že jde o rozloučení s M auty, která jsou evidentně rok od roku horší (viz X6M, budoucí M5 s turbem atp.), že jde o rozloučení s Vámi mě zaskočilo. Pamatuji si doby, kdy jste začal Autorevue vést a postupně mu dal tvář kritického magazínu, který se je schopen postavit proti proudu a říkat to, co je věcně správné, ne jen obecně přijímané. Byly to tehdy všechno Vaše články, co mě zaujaly, na rozdíl od většiny manažerů jste ale byl schopen udržet tvář "firmy" i potom, co jste pustil k psaní jiné. Autorevue jsem rád četl dodnes, nevím o tom, že by se tady objevovaly nějaké eurohujerské šmejdy co všude jinde, kecy o pirátech silnic a nesmysly o dieselech co je nepoznáte od benzinu. Byla to v drtivé většině poctivá kritická a odborná novinařina.Věřím, že za Vaším odchodem jsou vážné důvody, protože nevěřím tomu, že by si bez Vás mohl tento magazín udržet svou úroveň. Každopádně rozloučení je na úrovni a vím, že ve volbě tématu je i dávka chytrosti. Se závěry může diskutovat asi tak pět lidí v republice, tyhle auta vedle sebe poznal málokdo :-)

Martin Dojčár
6. února • 13:49

Presne tak! Príspevky pána Jandu ma vždy dokázali osloviť svojou odbornosťou, objektivitou a nadhľadom. Poctivá novinárčina a zápal pre vec sa len ťažko hľadá a obávam sa, že miesto po Pavlovi Jandovi zostane prázdne.

pětiprdelní opice
31. ledna • 17:27

ejmen brotha

ToMIG
30. ledna • 20:38

Úplnný souhlas. Pane Janda opět perfektní test, díky

Doporučujeme

Články odjinud