TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.
Radosti
Nízká základní cena
Skvělá spotřeba
Prostor v interiéru
Starosti
Kvalita interiéru
Nekomunikativní řízení
Nevýrazný vnější charakter
8  /10

Pojďme si na začátek něco definovat. Malé auto by mělo být levné, praktické, mělo by se snadno parkovat, otočit na pětníku, pokud možno by s ním měla být zábava a měl by z něj vyzařovat charakter. Na výbornou tohle vždy uměl a umí Fiat 500. A přesvědčila mě o tom i poslední generace Toyoty Aygo.

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i: Můj růžový plecháček

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i: Můj růžový plecháček

Jenže jsou malá auta a malá auta. Výše zmíněné vozy totiž cílí spíše na mladé. Jsou cool a chic, mají šmrnc a studentky s nimi jezdí v létě na koupaliště. Pak je tu ale ta druhá stránka. Ta, do které patří třeba Škoda Citigo. Jsou to nenáročné, malé a levné vozy, které jsou určeny spíš pro starší občany.

A než mě začnete pranýřovat za to, že až moc škatulkuji, věřte, že prodejní statistiky má slova jen potvrzují. Mitsubishi Space Star u nás mají v oblibě především starší občané. Dnes tedy máme v testu auto, které stojí v nejvyšší výbavě „astronomických“ tři sta tisíc. Vyplatí se o něm uvažovat?

Starý, ale nový

Designéři se při navrhování nového Space Staru očividně drželi lehce stranou. Auto je to poměrně hezké, ale trochu sterilní. Zastaralejší vzhled se váže k faktu, že se vůz vyrábí už od roku 2012. Tehdy se ale na našem trhu ještě neprodával. Dostal se sem až s faceliftem, ke kterému došlo před dvěma lety.

TEST Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo: Odraz dnešní doby. Povedený?

TEST Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo: Odraz dnešní doby. Povedený?

Na druhou stranu je fajn, že si vzhled tohoto vozu můžete trochu vyladit. V ceníku totiž najdete chromované koncovky výfuku, ozdobné lišty nebo chromované rámečky, přesně jako v případě testovaného vozu. Jsou to tisícové položky, které vzhled trochu omladí. A výsledek pak vypadá moc dobře.

Posaďte se, strejdo

Interiér Mitsubishi Space Star bych popsal jedním slovem - vzdušný. Je to samozřejmě dáno i většími vnějšími rozměry. Sem se nebude problém naskládat ani s trojicí kamarádů. Místa na hlavu a lokty je překvapivě dostatek na všech sedadlech.

Problémy jsem měl s vysoko ukotveným sedákem a opravdu minimální boční oporou sedadla hlavně v oblasti ramen. Zase ale uvnitř máte dostatek odkládacích prostor s šikovným uspořádáním, praktickou stránku tedy Space Star plní na výbornou.

Mitsubishi a Nissan poprvé uvedou autonomní funkce také v kategorii „kei cars“

Mitsubishi a Nissan poprvé uvedou autonomní funkce také v kategorii „kei cars“

Ovládání je naprosto jednoduché a interiér ani není zbytečně přeplácaný. Připomíná mi levné vozy z devadesátých let. A to doslova. Všudypřítomné šedé plasty jsou jednou ze stinných stránek a nelze ji eliminovat jakoukoli individualizací, berme ale v potaz, že se dnes bavíme o jednom z nejdostupnějších aut na českém trhu.

Za necelých třicet tisíc korun si můžete mít infotainment s úhlopříčkou 6,5 palce, který je vybavený opravdu skvělou navigací TomTom. Jen ovládání mi přišlo zprvu chaotické, protože mě navigace první dva dny někam naváděla a já nevěděl kam. Po intenzivní anabázi ale bylo všechno v pořádku.

Za pátými dveřmi se skrývá skromný zavazadlový prostor o objemu 175 litrů. Má však dvojité dno, kde objevíte řadu praktických přihrádek. Po jejich odejmutí lze navýšit prostor na 235 litrů. S větším nákupem či se stěhováním části knihovny pak pomohou sklopná zadní opěradla dělená v poměru 60:40.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků