Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D – image je k ničemu

Začnu otázkou: jak se vám líbí třetí generace Mitsubishi Outlander? Upřímně, design žádná sláva rozhodně není, jenže design také není všechno.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Podstatně lepší
  2. Hlavně nevytáčet, Automat za 41 000 Kč, Proč je jeden z nejlepších?
  3. Do terénu ano i ne, Image je na nic, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Ženevský autosalon roku 2012 se stal dějištěm premiéry třetí generace Mitsubishi Outlander.  Nutno podotknout, že vzhled japonské novinky vzbudil poměrně solidní pozornost. Možná je to pouze můj subjektivní dojem, ale z ohlasů, které jsem kolem sebe slyšel, se nastupující generace asi vzhledově nepovedla. Minimálně když porovnáme třetí vydání s tím předchozím, které svou kariéru končí s agresivní přední maskou a vyloženě sportovní vizáží.

Mitsubishi Outlander III: stejné rozměry, nová technika

Mitsubishi Outlander III: stejné rozměry, nová technika

Design rozebírám nerad, ale v tomto případě to nejde jinak. Proč u Mitsubishi tolik „ubrali plyn“, to můžeme pouze hádat. Můj osobní tip je takový, že se všechno sází především na chystaný hybrid, ke kterému se podobně zaoblená karoserie vyloženě hodí. Outlander na první pohled moc nenadchne, což je určitě pravda a také to je určitě jeho menší nevýhoda, jenže ono to nakonec tak horké nebude…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tak co, líbí se vám? Design je trochu diskutabilní, ale vynechat Outlander jen kvůli tomu, jak vypadá, by byla velká chyba.

S novým Outlanderem jsem se poprvé potkal na podzim minulého roku. Pokud mám být upřímný, fakt jsem z prvních oficiálních fotek radostí neskákal. Zcela otevřeně musím přiznat, že jsme se s některými kolegy na konto třetí generace a designu několikrát dobře pobavili. Jenže ono první setkání naživo ukázalo, že Outlander zdaleka není tak ošklivý. Navíc si zájemci mohou vzhled ještě vylepšit sportovními doplňky, které sice považuji za dost zbytečné, ale proti gustu… Že ano.

Outlander je úplně jiný a rozhodně není agresivní. Je to auto z kategorie těch, která na první pohled možná neoslní, ale něco na nich přeci jen je a čím více s takovým exemplářem člověk jezdí, tím více se mu začne líbit. Oproti odstupující generaci je ta nová o deset milimetrů kratší, je také nižší, ale tím jsme po stránce vnějších rozměrů veškeré odlišnosti vyčerpali. Rozvor náprav zůstal nezměněn (2670 mm). Mitsubishi ovšem udává ještě další rozdíly. Především je nový Outlander lehčí (155 kg), nabídne lepší aerodynamiku a větší zavazadelník. Dost teoretizování, nastává čas pro praxi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Oproti druhé generaci jde v designu o velkou změnu. Agresivní maska je minulostí.

Podstatně lepší

Design auta samotného je věc naprosto subjektivní, v případě interiéru už ale musí i ti nejzarputilejší kritici uznat, že zde se Outlander zlepšil minimálně o jednu třídu. Kdo si vzpomene na předchozí generaci, ten dobře ví, že v kabině vládly tvrdé plasty, jednoduchá ergonomie a celé to tak nějak nevypadlo úplně nejlépe. Alespoň ne ve srovnání s novými konkurenty, kterých rozhodně není málo.

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: pohodář

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: pohodář

Nový Outlander stále nabídne jednoduché a přehledné tvary, všechno je ale zabaleno do podstatně lépe vypadající formy. Stačí jeden pohled do auta a možná začnete tušit, že odepsat Outlander jen kvůli jeho vzhledu by mohla být docela velká chyba. Designéři jasně oddělili prostor pro řidiče a spolujezdci dali k na hraní pouze dva výdechy ventilace. Všechno je přehledné, jednoduché. Takhle to má vypadat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér vypadá podstatně lépe a bez problémů splní nároky rozmazlených Evropanů.

Velkým pozitivem je vnitřní prostor. Outlander odveze bez nejmenšího problému pět cestujících. Vzadu najdete posuvné (v rozsahu 250 mm) sedačky s polohovatelným opěradlem. Pokud odsunete sedačku zcela dozadu, stále je v zavazadelníku více než dost prostoru a pro cestující ve druhé řadě je místa vyloženě na rozdávání. Pro zájemce je připravena i třetí řada sedadel uklizená v zavazadelníku. Mohu doplnit, že s prostorem zcela vzadu to není žádná velká paráda. Nicméně se zde už dá sedět, což se o kempingových křesílkách předchozí generace rozhodně říci nedalo. V základním uspořádání disponuje Outlander zavazadlovým prostorem o objemu 477 – 591 l.

Celkově je rozdíl mezi interiérem druhé a třetí generace Mitsubishi Outlander asi tak stejně markantní, jako rozdíl v designu auta jako takového, tentokrát jde ale jednoznačně o velmi pozitivní záležitost. Outlander už není klasický Japonec s tvrdými plasty. Nemám to slovo rád, ale musím ho použít: kabina vypadá téměř až prémiově. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Podstatně lepší
  2. Hlavně nevytáčet, Automat za 41 000 Kč, Proč je jeden z nejlepších?
  3. Do terénu ano i ne, Image je na nic, Technické údaje
  4. Fotogalerie

bazar

Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2010
Stav: 144 924 km
Cena: 250 000 Kč
Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2008
Stav: 171 409 km
Cena: 196 000 Kč
Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 974 km
Cena: 151 000 Kč
Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2007
Stav: 83 786 km
Cena: 240 000 Kč
Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 391 km
Cena: 91 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2011
Stav: 98 191 km
Cena: 120 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků