Test Mitsubishi L200: diamantový truck

V Evropě jsou pickupy stále hlavně pracovním nástrojem. Jejich poslední generace se to ale snaží změnit, umí být L200 něčím více?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Exteriér, Interiér
  2. Motor dopuje tovární chiptuning, Naměřená dynamika, Jízdní vlastnosti na silnici
  3. Jízdní vlastnosti v terénu, Ceny, Závěr, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie

V USA se jim říká trucks a představují zvláštní životní styl. Americká mládež žije v permanentním Kryštofu, a tak na sportovní vozy příliš nepomýšlí. Zato rozměrné pick-upy s osmiválcovými motory jsou poměrně dostupným nástrojem, jak dokázat svůj životní styl. Podobná móda se pomalu přenáší do Evropy, byť na starém kontinentu jsou pick-upy stále především pracovním náčiním.

Model L200 býval právě především neúnavným pracantem. Žebřinový rám, tuhé nápravy, listová péra, nepříliš výkonný, ale pružný vznětový motor, to jsou charakteristiky automobilu do terénu, do lomu, do lesa. Takoví byli i předchůdci současného L200.

Mitsubishi se ale rozhodlo, že když může být v segmentu Sport Utility Truck úspěšný Nissan se svou Navarou, zvládne to také. V roce 2005 tak předchozí „pracovní generace” L200 vystřídal stylový pick-up, který daleko hezčí a civilnější. V roce 2006 se pak dostal na evropské trhy. Bylo to o rok později než soupeř Nissan Navara, který z tohoto náskoku nadále těží a vede před L200.

Nissan Navara jsem měl možnost otestovat vloni a kombinací silničních a terénních schopností jsem byl nadšen. Proto jsem byl zvědavý, jak se bude činit Mitubishi L200. Potvrdilo se mi tušení, že obě auta sice míří na stejného zákazníka, ale jsou v podstatě úplně jiná. Jak se L200 hodí na české silnice a do terénu?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mitsubishi každým detailem

Celková délka L200 je 5 115 mm, výška 1 780 mm a šířka 1 750 mm. Rozvor činí 3 000 mm. Světlou výškou 205 mm se L200 řadí mezi SUV, ovšem na rozdíl od nich tato světlá výška je tvořena diferenciálem, tudíž kolem kol je mnohem více místa. L200 váží 1 880 kg a uveze téměř další tunu nákladu. Maximální přípustná celková hmotnost brzděného přívěsu je 2 700 kg, což z vozu dělá také schopného dříče při tahání karavanů nebo lodí.

Příď L200 připomíná další modely značky Mitsubishi, nejvíce asi Pajero Sport. Tvoří ji typický rozdělený gril masky chladiče setřemi diamanty uprostřed, po stranách jsou jednoduché přední světlomety s čirou optikou a jedinou parabolou potkávacích a dálkových světel. Mimochodem mřížkování masky chladiče je souběžné s vnitřní stěnou světlometů.

Líbivé vlnovky masky chladiče a předních světel se přenášejí do plynule navazujícího předního nárazníku se zaslepenými otvory pro mlhová světla. Mezi nimi je rozměrný spodní rošt před chladičem, který zakončuje šikovný ochranný plech v černé barvě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohled z boku naznačuje výrazně aerodynamickou karosérii světlemodrého krasavce, tedy alespoň její přední část. Jednoduché vlnovky předního blatníku se reverzně opakují ve spodní linii kabiny za zadními dveřmi. Kabina L200 ztak vzdáleně připomíná vajíčko a při torše fantazie koňský povoz z osmnáctého století. Obliny rospektuje i zvedající se spodní linka bočního prosklení, která rovněž dodává energický vzhled.

Boční ukazatele směru jsou nenápadné a dokonce nemají ani čirou optiku. Oproti tomu víko palivové nádrže má takřka tuningovou úpravu. Zaujmou rozměrné přední i zadní blatníky, ve kterých se ukrývají v poměru k nim poměrně subtilní šestnáctipalcová kola s pneumatikami Cooper Discovery M+S 245/70 R16. Ty se výborně hodí do terénu, ale na mokrém povrchu zase tolik nepřilnou.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Záď L200 připomíná pracovní využití pick-upu. Korba je podobně jako u Navary oddělena od kabiny a prodávají se k ní praktické plastové nástavby k zakrytí. Víko nákladového prostoru je opatřeno třemi diamanty a hrdými označeními L200 – Di-D – Rallitronic. To poslední značí chip-tuning turbodieselu pod kapotou.

Pod rozměrnou korbou se nachází jednoduchý zadní nárazník v podobě tyčového profilu, který nechává vzpomenout na rumunský Ara v pracovních verzích. Pod víkem se nachází SPZ, která se ráda a ochotně zašpiní. Mimochodem rezerva je umístěna pod vozidlem, což musí být lahůdka při výměně po průjezdu bahnitým terénem.

Mimochodem nákladní prostor o rozměrech 1325x1470x405 mm je vybeven praktickou plastovou vložkou, kterou doporučujeme všem, kteří nechtějí mít korbu brzy odřenou jako nákladní Tatru 815 po odvozu stavební suti.

Už ne tak spartánský interiér

První pohled do interiéru prozrazuje generační skok oproti předchozímu modelu z roku 2004. Ten totiž nabízel tvrdé plasty, nezáživnou palubní desku a jen minimum odkládacích prostorů. Oproti tomu bohatě tvarovaná palubní deska nového L200 nabízí kypré moderní tvary a přihrádky kam se podíváte.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Designově neotřelý čtyřramenný volant se spodní částí v imitaci hliníku působí originálně a dobře padne do ruky. Jednoduchý přístrojový štít je vyzdoben analogovými přístroji s modrým podkladem, tedy v barvě vozu.

Výdechy ventilace se nacházejí nejen u dveří, ale také po obou stranách středového panelu. Mezi výdechy se nachází atypická přihrádka, do které by se jinak vešel palubní počítač, případně navigace. Pod ní se nachází ovládání ventilace a značkové autorádio Mitsubishi s odnímatelným panelem. Hraje dobře, ale hudební výkony od něho nečekejte.

Výplně dveří zaujmou strohostí a použitím tvrdých plastů, které se opakují na palubní desce. Kombinace šedých a černých plastů je ozkoušený způsob, jak levně ozvláštnit palubní desku. Přihrádka před spolujezdcem je dostatečná hluboká, i když rozměrově připomíná Škodu 105.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na středovém tunelu se kromě kulisy řadicí páky nachází také páka pohonu všech kol, nabízejí standardní pohon zadních kol, pohon všech kol natvrdo a redukci na pomalý chod. Není to mnoho, Navary nabízí ještě uzávěrku diferenciálu.

Tunel dále pokračuje ruční brzdou, držáky nápojů, zásuvkou na 12 Voltů a praktickou středovou loketní opěrkou s úložným boxem.

Na předních sedadlech překvapí absence bočního vedení a velmi velmi nízké sedáky. Řidič si ho sice může zvednout, ale nikdy nedosáhne úrovně, ve které sedí řidič konkurenční Navary.

Na zadních sedadlech relativně dost místa, jen se musíte smířit s nízkým posazem, krátkými sedáky a absencí jejich tvarování. Ono je to možná v terénu lépe. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici alespoň pohodlnou středovou loketní opěrku s dvěma držáky nápojů a přihrádky ve výplních dveří. Za zadními sedadly se nachází miniaturní zavazadlový prostor, ve kterém je umístěna povinná výbava, silný hever a nářadí.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Exteriér, Interiér
  2. Motor dopuje tovární chiptuning, Naměřená dynamika, Jízdní vlastnosti na silnici
  3. Jízdní vlastnosti v terénu, Ceny, Závěr, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie

bazar

Mitsubishi Outlander 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 166 238 km
Cena: 215 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 115 011 km
Cena: 220 000 Kč
Mitsubishi Pajero 3,2
Rok výroby: 2007
Stav: 201 316 km
Cena: 290 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 72 907 km
Cena: 330 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2010
Stav: 157 268 km
Cena: 210 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 59 674 km
Cena: 279 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků