Test Mitsubishi Colt 1,3i ClearTec: spořínek?

89 komentářů

Jiří
9. prosince • 17:51

Colta máme doma od r.2006 a je to naprosto v pohodě, yýborné a spolehlivé auto, žádné závady ani problémy. Jedinečné malé auto, uvnitř velké, s větším prostorem než maji stejná nebo i větší auta ( např. Octavie). Motor má slušný výkon a s autem se dá jezdit velice svižně a s rozumnou spotřebou.Jezdil jsem s ním tři roky do práce a i větší auta nebyl problém předjet. Uspořádání interieru je na jedničku, co se týče sklápění a vyjímání zadních sedadel a sklápění předního opěradla spolujezdce ( to má málokteré auto). Odvezli jsme tak např. i celou soupravu zahradního nábytku v krabicích, bez problému). Jízdní vlastnosti vyhovují na danou výšku karoserie, auto je vybaveno plynovými tlumiči.Klimatizace se schránkou je také výtečná. Jediné co jsem upravil bylo snížení hlučnosti přidáním protihlukové izolace v motoru (cena cca 800 Kč ) a teď to nemá chybu.
Celkově se dá říci, že je to fakt nedoceněné auto ve své kategorii.

majco
4. července • 13:36

Dizajn pre dedka, auto dochodcu,:-O. By ma zaujimalo na com slapes ty odbornik.

mfilip
28. ledna • 8:14

skoda dalsich slov.

Zouzou55
28. ledna • 9:14

Ano, škoda dalších slov. Každý tu samozřejmě může vyslovit svůj názor. Ale vadí mi, když tu na AR jistá "osobnost českého internetu" nazývá diskutující blby, mamlasy, truhlíky, tragédy, ubožáky a nevím co ještě.
Stačílo mi, když jsem se podíval do diskuze k Mazdě 2 1,6 nebo Méganu GT 1,4 TCe. A tento pán přitom do poloviny r. 2008 tu prezentoval desítky článků a testů. A chválil v nich i korejské maloobjemové motory (např. Aveo).

no name
28. ledna • 9:23

Je také na místě se ptát, zda člověk vystupující pod tím nickem je skutečně daná osoba. Udělat si nick "Václav Klaus" je přeci tak jednoduché a pokud mne pamět neklame, už se to tu řešilo několikrát, zda je to on, nebo ne. A operuje tu více nicků tohoto jména s různou diakritikou apod.
Nicméně posun v názorek je přece možný ne? V roce 2008 byl standard u motorů jiný, než v roce 2010. Takže to, že něco bylo ve své době výborné neznamená, že to musím chvílit i v době, kdy jsou lídři úplně jinde.
Ale to se mne netýká, já osobně mám auto s obstarožním motorem, který mi vyhovuje. Ale pokud bych si kupoval nové, chtěl bych něco jako jsou dnešní menší benzíny s turbem, moc se mi líbí charakter a komfortnost.

Zouzou55
28. ledna • 9:32

To máte samozřejmě pravdu. Nepochybuji o tom že současné malé turbomotory jsou technologicky na opravdu vysoké úrovni. Jen si nejsem jist, že to je ta správná cesta. Já osobně mám jasno, můj příští vůz nemusí být nutně Mitsubishi, ale bude to jistě japonské auto s podobnou konstrukcí a charakteristikou motoru.
A s tím nickem - to je jen teorie. Zadejte si do googlu "osobnosti českého internetu" a budete mít jasno. To by musel být dobrý dubler.

no name
28. ledna • 9:41

:) pěkný článek, jenže je to článek jednoho člověka, to přece není žádná berná mince, takový článek si na svém blogu může napsat kdokoli. Jinak mi je to jedno co kdo dělá a nedělá. Má v mnohém pravdu a v mnohém se mýlí, jako každý. A upřímně řečeno, když se podívám na tuto konkrétní diskusi, pak je to z mého pohledu plichat. Dvě strany a žádná nepřizná, že se v něčem třeba mýlila, takže si nemají navzájem co vyčítat.Já jsem měl japonská auta, ale další si již nekoupím, vadí mi hlavně to, že si nemohu evropským stylym konfigurovat výbavy, což mi docela vadí. Ale chápu, že je mají jiní rádi, jsou to dobrá auta, líbí se mi, technologicky jsou taky zvládnutá apod. takže směle do toho.

kejkl
27. ledna • 21:56

jak tohle auto topí?

jandaxx
28. ledna • 9:30

Topí dobře i nynějších mrazech. Po kilometru fouká vlažný vzduch. Mám ale vyhřívání sedaček. Ještě poznámka ke klimatizaci. Není klasická manuální, ale poloautomatická. Udržuje tedy nastavenou teplotu, jen si musíš zvolit jak hodně a kam to má foukat.

Codehunter
27. ledna • 22:45

dobře, ale budu dodelavat jeste vyhrivani sedacek...to je k nezaplaceni, nez cekat v techdle mrazech az se to vytopi.

jaro
26. ledna • 11:57

dufam ze sa technika v colte (celkovo mitsubishi?) zmenila s novou verziou (hoci tak trochu pochybujem).
mal som starsiu verziu a od nova problemy s prevodovkou (spiatocka) - vysledok: asi po dvoch rokoch snazenia o dokazovania vady mi vymenili spojkovu lamelu (nepytajte sa ma preco prave spojkovu lamelu ale aspon to pomohlo)
tiez nezdrave zvuky z prevodovky (nepodarilo sa dokazat)
tak som sa ho musel dost bolestivo zbavit (predat hlboko pod cenu)

Codehunter
27. ledna • 13:55

lidi ja vas nechapu vy jste uplne padli na hlavu. Motor z Colta je konstrukcne stary 6let....kdo v te dobe nabizel z objemu 1.3 takovy vykon? Motor TSI je novinka.... tady srovnavate jabka a hrusky. Porovnavejte to se stejne staryma motorama od koncernu WV a uvidite jake hovna tenkrat pousteli do sveta. Ten motor z Colta je i na dnesni dobu stale spickovy a maloktera automobilka nabizi neco podobneho. Jestli tu chcete srovnavat turbomotory tak to pak spis porovnavejte s 1.5 Turbo, ktere maji Colty...tech 110kw naprasi kde komu.

Radek Ondrášík
27. ledna • 14:10

Jenze mame rok 2010 a pokud ja jako zakaznik jdu koupit auto dnes, tak mne vazne nezajima, ze ta 1,3 vznikla pred 6ti lety, byla v te dobe vyborna. Ja kupuji auto dnes. Takze zakaznici vybirazji z toho co je dnes a uprimne neznam nikoho, kdo by si zamerne koupil horsi motor s tim, ze pred lety tento dnes horsi motor byl spicka.Jinak jaka hovna mel koncern pred sesti lety? Tedy nekdy okolo roku 2004 jo? Treba vyborne 1,8T vyborne 2,7T, vybonre 8valce, neskutecne drzaky v podobe 1,9TDI. samo k tomu mel hafo jinych srackoidnich motoru, ale to ma prubezne kazad automobilka.
A 1,5Turbo asi u zakladni vybavy a verze nebude co?

Codehunter
27. ledna • 16:00

Ja ale nesrovnavam motory jinych kubatur... myslim motory ve stejne kubature jako ma Mitsu.Navic Colt se asi 3 roky po sobe drzel v nemeckem zebricku spolehlivosti ADAC na prvnich trech mistech.Sam mam Colta 2008Sport,najeto 20tkm a nerikam ze je to nejake skvele auto. Ma hodne nedostatku na dnesni dobu, at uz spatne odhlucneni(to v modelove rade 2009 trochu zlepsily), nebo ruzne elektronicke serepeticky jako USB,tempomat apod.. Vsak taky uz aby prisli s necim novym. Jenze po technicke strance(tim myslim motor a podvozek) je to stale jedno z nejlepsich aut na trhu. Bohuzel tohle vetsina lidi nevidi a opravdu jdou jen po kufru a po cene. Vsak taky Colt ve sve tride netrha zadne prodejni rekordy jako Fabia HTP.Mam uz druheho Colta a Mitsu je pro me srdcova zalezitost. Ale at si kazdy tvrdi co chce, mame preci svobodu slova;-)

Lukáš
27. listopadu • 14:03

No to odhlučnění mi v tom autě štvalo nejvíc! Nebo ne, posrali to ještě s radiem. Opravil jsem to u https://www.2din.cz/... ale stejně za par let jsem auto prodal. Špatný vyber(

jandaxx
27. ledna • 15:14

Pan Ondrášík si to cucá z prstu. Velmi podobný motor ve stejné objemové třídě používá i Suzuki. A Toyota představila jako horkou novinku motor 1,3VVTI. Což další motor této třídy s prakticky totožnými parametry, jako má Mitsu a Suzuki. Ovšem p. Ondrášík, jak už nám nesčetněkrát dokázal, je chytřejší, než celý koncern Toyota, Suzuki, Mitsubishi atd. P. Ondrášík by měl jít od parfémům rovnou k Toyotě.

Radek Ondrášík
27. ledna • 15:20

Vzdy mne bavi sledovat, ze kdyz nekomu slapnu na kuri oko, zacne resit naprosto nesouvisejici veci a zacne pouzivat naprosto nesouvisejici hlasky. Shazujes tim pouze sam sebe. To, ze neco podobneho pouzivaji i jini neznamena, ze je to dobre. Nebo snad zijete tim, ze kdyz ostatni skacou z okna, tak to delate taky, protoze to je dobre?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jandaxx
27. ledna • 16:33

Vůbec mi nešlapeš na kuří oko. O tom to není. Klidně vyjmenuji x věcí, který mají jiný auta lépe vyřešený, než Colt. Já na tom autě nelpím. Když bude mít na kapotě VW a bude mi dělat dobrou službu, tak s tím nemá problém. Nejsem zastánce jedné značky. Koupím to, co mi v tom okamžiku připadá dobré/výhodné. Ty ale píšeš, že 90% aut, které jezdí na našich silnicích, má 0-100 za 10,5 a méně. Což je objektivní nepravda, kterou není třeba dokazovat. Je to stejné, jako kdybys napsal, že 90% lidí v ČR, má vysokou školu. Stejně objektivní nepravda, kterou není třeba dokazovat. Navíc je úsměvná Tvoje argumentace o dokazování. Argument předkládá ten, kdo něco tvrdí. Diskutovat se dá, pokud je to věcné a na úrovni. Tvůj všeobecný problém zde je, že vystupuješ demagogicky, případně schválně provokuješ, abys nasral co nejvíce lidí. To Tě v mých očích sráží, ač uznávám Tvé odborné kvality. Dále je zbytečné, abych o tom diskutoval. K ničemu se nedostanem a Ty budeš chrlit své teze i nadále. Jako ignoruji Tvé evidentně flame vyvolávající přízpěvky v diskuzi, tak nebudu pokračovat ani zde.

lamal
27. ledna • 16:36

: ))

Radek Ondrášík
27. ledna • 15:26

no nic, mam dnes volno, tak si musim jit uzivat i neceho jineho, nez plodne diskuse o tom, jak tunove auto s vyjimecnym motorem jede se stejnou dynamikou, horsi maximalkou a stejnou spotrebou jako auto o pulku vetsi a 300 kg tezsi. krasna ukazka japonskych motoraru :)

lamal
27. ledna • 15:48

krasna ukazka rozumoveho potencialu porovnavajuceho toho co mu vyhovuje a hlavne neporovnatelne turbo a neturbo...len tak dalej aspon je tu zabava :D

Radek Ondrášík
27. ledna • 15:54

a proc nejde porovnat turbo a neturbo? jaky je k tomu duvod? a porovnat auto s promenym sanim a bez jde? a co treba variabilni casovani a bez? proste ruzne uatomobilky maji ruzne motory tak je prece srovname ne? kdyz si budete vybirat male auto typu punto, colt apod. tak proste ta auta neporovnate protoze colt bude mit atmosferu a punto turbo motor?

lamal
27. ledna • 15:59

neporovnava sa to preto lebo vsetko ma svoje pre aj proti...pokial sa vytahuju len tie PRE a proti sa zamlcia nieje to ideal....samo ze z pohladu niekoho kto do auta sadne a neriesi sa moze porovnavat cokolvek....no problem je, ze vzdy sa tu placa len to co vyhovuje a nie mozno realne veci ktore vyhovuju ludom individualne

p0etrik
27. ledna • 22:03

Ale takovych lidi je vetsina. Ja treba jsem fanda, protoze chci vsemu v aute rozumet, vedet jak funguje, proste mne to bavi. Ale jako soukrome auto si vybiram kompromis mezi komfortem, spolehlivosti a cenou. Pouzita technologie mne VUBEC NEZAJIMA. Zajimaji mne az konecne ukazatele. Tedy jak to sedi na silnici, jak to jede, jak se v tom jede, aby to malo sezralo, nekazilo se a melo vybavu jakou chci. Jak toho vyrobce docili mne je absolutne jedno. Domnivam se, ze takovych je drtiva vetsina kupujicich.

Radek Ondrášík
27. ledna • 16:15

:) aha, tak dobre vedet. omlouvam se, ze jsem se odvazil porovnat turbo a neturbo. Jelikoz to udajne nelze delat, pak nutno rici, ze evropske automobilky prestavaji mit konkurenci, protoze napr. japonske turba nemaji a nejde to srovnat.
proste smirte s es tim, ze dnes to je takto:
turba
- vyhodnejsi v komfortu jizdy
- lepsi parametry dynamiky, maximalky pri stejnem objemu a vykonu
- stejna zivotnost s ohledem na bezne uzivani vozu
- nizsi ci stejna spotreba pri beznem jezdeniatmosfery
- zabavnost pro mizive promile zakazniku
- teoreticka zivotnost pohybujici se v takovych najezdech, kterych stejne nikdo nedosahne
- ve velmi uzkem spektru jizdnich momentu (plne vyuzivani potencialu) nizsi spotreba

lamal
27. ledna • 16:32

ja som nadsenec, tak ja zastavam tu cast nadsencov a este ste nenapisali cenu kde turbo motory su vyrazne drahsie a vacsine beznych o kt tu ide im nestoji za tu cenu... spotreba je bohuzial v meste vysoka a silne zavysla na style jazdy co si bezni uzivatelia stazuju...takisto zivotnost niekto nevie aka bude a cudovali by ste sa kolko ludi spravi s autom 300tis kam tak to vobec nieje o tom ze tam sa nikdy vacsina nedostane...a jazdenky?ale inac suhlasim preco nie, ja som len vravel ze su aj super atmosfery a za tym si stojim, ci to ma pre niekoho vyznam alebo nie....

mfilip
26. ledna • 11:07

5.0l/100 km x 5.7l/100kmVelice zajimave.

zále
26. ledna • 11:23

Pocitove je mnohem dulezitejsi prubeh a velikost tociveho momentu nez vykon v temer maximalnich otackach, ktere pri bezne jizde budete tezko pouzivat.
Pro mne je jednoznacny vitez 1.2 TSI..
Osobni zkusenost v pujcenem Yetim (300 km, 6.8 l/100km v ruznych rezimech).1.3 70 kW
Objem: 1 332 ccm
Největší výkon: 70 kW (95 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 125 Nm při 4 000 ot./min1.2 TSI 77 kW
Zdvihový objem 1197 cm3
Max. výkon, 77(105) kW(k) při 5000
Max. točivý moment 175 Nm při 1550-4100/min

mfilip
26. ledna • 11:31

Podivejte, pocity jsou jedna vec, ale pokud je nejaka norma, pri kterych se testuje ve stejnych rezimech auto A a auto B a vysledkem je rozdil ve spotrebe, tak je pro mne vysledek u uvedenych motoru prekvapivy.

jandaxx
26. ledna • 11:48

Mám Colta už dva a půl roku a motor je na tom autě naprosto úžasný. Velmi lehce se vytáčí, gradace výkonu nad 4000 ot/min. Prostě jede jako pila. Motor je tak povedený, že dokáže potrápit mnoho konkurenčních aut i o objemu 1 600. Ani hodnota 0-100, která je taková průměrná, nevystihuje dost dobře, jak to auto pěkně jede. Co se týče spotřeby, tak lze s lehkou nohou jezdit okolo pěti litrů. Mám verzi 3D, která je podlě mně vzhedově povedenější. 5D je taková krabice na kolech. Colt má samozřejmě svoje nedostatky, motor to ale rozhodně není.
Co se týče sezení a otlaku nohy, tak to nijak nepozoruji. Naopak si myslím, že středová konzole je z tohoto pohledu celkem dobře vyřešená. A to stříbrné okruží okolo řadící páky? To není standardní věc, ale příplatková výbava, kterou měl už minulý Colt.

Radek Ondrášík
26. ledna • 16:52

vykon, tocivy moment, prubeh, vaha, 0-100 a maximalni rychlost vystihuje ten vuz naprosto dostatecne. asi to bude pocitova pila, realna pila ani zdaleka. To, ze to potrapi tu 1,6tku je dano komari vahou, ktere je ovsem dani za horsi bezpecnost v realnem provozu vuci tezsim vozum (neplest si s NCAP).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lamal
26. ledna • 22:02

0-100 za 10,6s na 1,3 je zly cas? vam tu asi hrabe tak si pozrite dnesne 2,0 benziny alebo diesle za kolko robia 0-100 a potom tu piste omacky...ano colt je lahky ale motor kt ma 70kw a casovanie ventlov je proste suprovy, kam sa hrabe europa s tymi motormi... a kecy o priebehu a velkosti krutiaku ma nezaujimaju rec je o zrychleni 0-100 kde taky maly mysak bude drzat krok s vacsinou beznych aut s vyssim objemom /aj vahou/

Radek Ondrášík
26. ledna • 22:12

k cemu vam tech 0-100 je? tim neco predjedete? nebo co? na krizovatce vas stejne pojede 90% aut na trhu a to, ze jsou nektera uata pomalejsi je tak nejak jedno. prubeh krivek potrebujete pro realny zivot, ne pro teorie na diskusich, v realu potrebujete predjet 60-90 nebo 70-100 apod. ne 0-100. a pokud chcete zavodit 0-100 tak na to bude lepsi si najit jine auto, nez toto.

jandaxx
27. ledna • 14:58

Nic proti, ale 90% aut na trhu, si akorát cucáš z prstu. Chceš napsat, že 90% aut na trhu má 0-100 za 10,5 a méně?:-D čekal bych od Tebe více:-/ Už jen ze skladby vozového parku je jasné, že to není pravda

Radek Ondrášík
27. ledna • 15:19

Mas nejaky dukaz, ze to neni 90% trhu? Pokud ano, sem s tim a s cistym svedomim priznam svuj omyl. Pokud nemas, pak si na svych 90ti procentech trvam. A pokud prijdes s hloupym argumetem, ze ja mam neco dokazovat, pak s prominutim, ja nemam potrebu neco vyvracet ;)a jednu malou vec dodam, abych demonstroval, jaka neskutecna strela je ten Colt :)Colt 1,3 - 95 koni - 1040 kg - 0-100 za 10,6, maximalka 180 kmh, kombinace 5,8 l
Octavia 1,2TSI 105 koni - 1320 kg - 0-100 za 10,9 s, maximalka 191 kmh, kombinace 5,8 lTakze tu mame Colt se spickovym japonskym motorem (dle nekterych), vazici o 300 kg mene, jak octavia. Ma v podstate stejnou 0-100, ma horsi maximalku a bez ClearTecu zere to same co ta Octavia. To tedy neni moc dobra vizitka pro Colt. Jooo a to kdybychom srovnali tak Polo 1,2 TSI, to by uz ten spickovy Colt se spickovym motorem propadl uplne :)300 kilo vyhoda a stejna dynamika :))) jooo jeste ze se ten motor toci :)

lamal
27. ledna • 15:33

realne ten TSI nespravi s octaviuou 10,9 to je prva vec a druha som zvedavy ked tu tak veselo porovnavate hmotnosti +-300 kg ako bude zrat 1,2TSI pri max vykone a kolko bude auto o 300kg lahsie s 1,3 atmosferou...na jednej strane tu vypichujete spotrebu a na druhej ked treba zas ine veci.,,...placate len to co vam vyhovuje to je cele umenie

lamal
27. ledna • 15:38

nevraviac o tom, ze porovnavat TURBO a atmosferu porovnava len niekto kto sa tomu hovnajs rozumie a chce si len obhajit svoje placacky...to radsej odporucam nejake fora kde si placaju navzajom TDI VS other engines....tam myslim s tym tahem vocpoda a 0 spotrebou a HI TECH enginom uspejete

Radek Ondrášík
27. ledna • 15:44

Takze ja pujdu kupovat auto a protoze jedno auto ma turbo a druhe je atmosfera, tak to nemuzu porovnat? To jsou mi veci :) Porovnat se muze cokoli, tu se nekdo jeste pred chvili chvastal, jak je ta 1,3 super a 1,2 hrozna, tak jsem ukazal, ze ta 1,2 je naopak fantasticka, ze podava stejne a lepsi vysledky u vetsiho a tezsiho auta a razem se to nehodi do kramu :)proste smirte se s tim, ze ta 1,3 byla dobra, kdysi. ted uz jsou na trhu jini lidri a zda maji turbo nebo variabilni casovani ventilu v tom nehraje roli, tim argumentuji jenom ti, co jsou v koute a nejsou schopni priznat, ze je neco lepsiho :)casto se bavim tim, jak nejde srovnavat ruzne veci napr. kombi, hatchback, kabrio a SUV, nebo atmosferu s dizlem :) joooo nejde, protoze pak to nedopada dobre :)

lamal
27. ledna • 15:54

da sa s tymto zaverom ciastocne suhlasit ALE LEN Z POHLADU BEZNEHO UZIVATELA...druha vec zivotnost bude u TSI daleko nizsia coz sa pri jazdenkach velmi rychlo odrzkadli a aj to ake bol majitel prasa a jak s citlivym motorom jazdil....snad sa nebudeme hadat o tom, ze japonec bezne spravi 300 000km...som zvedavy ako bude vypadat 1,2TSI pri o 300kg tazkom aute...tak co teraz uz ta fyzika neplati? :D

Radek Ondrášík
27. ledna • 16:09

fyzika plati porad, ale neni duvod, aby mel motor 1,2 v aute co ma 1300 kg nizsi zivotnost, nez jiny motor. v prvni rade se bavme o litrovych vykonech, to je podstatnejsi a taky berte v potaz, ze ten motor je staven na tu zatez a ten vykon.ja nevim jakou ma auto zivotnost, mel jsem evropske, japonske i preplnovane auta co najely tyto kilometry naprosto v klidu a na druhou stranu se mi vystraly dva sestivalce u lehkych vozu, takze tak nejak.navic resite neco, co nemate nicim podlozene, tedy ohledne toho TSI. Jina TSI motory a to napr. 1,4 TSI 125 kW kde se pracuje s uplne jinymi tlaky nema problem s poruchovosti zadnou a na trhu uz je pomerne dlouho, to same jine TSI motory, takze neni duvod, aby tom ubylo jinak.a fyziku do toho az tolik netahejte

lamal
27. ledna • 16:27

podlozena je zivotnost turbo motorov kt je nizsia a zivotnost preplnania samotneho tiez,...navyse to byvali ovela vacsie kubatury kedysi ... navyse ziaden TSI za sebou este nema 300tis km alebo 5majitelov...takze vy nic podlozene nemate...to ze funguju 100tis km neznamena nic

petr
28. ledna • 12:05

Turbomotory mají dostatečnou životnost, tedy pokud nemají nějakou výrobní vadu, v pohodě zvládnou i milion km.
Je fakt, že životnost maloobjemových turbomotorů je zatím velkou neznámou, ale snad to inženýři zase nějak nezmršili. To ukáže až čas.Největším problémem trubomotrů je osoba sedící za volantem, protože pokud nebude turbo dochlazovat nebo pokud bude šlapat na krk studenému turbomotoru, tak ho odrovná i za pár desítek tisíc km, možná i dřív. Taktéž jsou to servisní náklady navíc, protože turbo by mělo po cca 200tis. km projít repasí (výměna ložisek), což vyjde na pár tisíc.
Tohle u atmosféry za běžných okolností nehrozí.

Radek Ondrášík
27. ledna • 15:35

proc by to nemel udelat za 10,9 s? mimo to, ze se vam to nehodi do kramu?

lamal
26. ledna • 22:24

tym som mal na mysli, ze ten motor je zivy zabavny a tocivy a ked idem predbiehat tak tam supnem 3ku a tocim s radostou nad 3500ot ...tak sa celkom pekne da predbehnut z 80-120... alebo z 50 na 2ke po 90? tiez treba brat do uvahy, ze to co maju ostatni za 1,2 1,3 1,4 je oproti tomuto vacsinou onicom lebo tie motory nejdu ako pila ani ked sa tocia...

Radek Ondrášík
26. ledna • 22:46

otazkou je, jak moc je to prijemne zakaznikum. pokud mohu hovorit za bezne uzivatele z meho okoli, daji prednost 1,4 turbu, ktere nemusi prilis vytacet, pro stejnou dynamiku a spotrebu nemusi ani podrazovat a predjeti probehne rychleji, komfortneji apod. a tech par fanousku, co tocivost oceni si prece nekoupi motor 1,3 ;)

lamal
26. ledna • 22:51

ono ten motor ide slusne aj od spodu a v strednych otackach tak na bezne jazdenie je taky ako tie ostatne...to, ze toho dokaze viac je len + oproti ostatnim... je sice pravda, ze vela tych nadsencov nieje, ale s 1,4 turbom sa to asi neda porovnavat hlavne nie ked sa bavime a tak malych autach... takze si myslim, ze ten motor je velmi dobre vymysleny a reprezentuje japonsku vyspelu skolu : )

Spiderwolf
27. ledna • 10:38

Dokazu si predstavit zive charakter tohoto motoru v kombinaci s 1t hmotnosti, sam mam Swift 1.3 a je to neco podobneho, motor jde sslusne uz od strednich otacek a ve vyssich jeste prida, s timto charakterem vykonu nemam problem v rozmeni 80-120 preradit za 3 a predjet, razeni a vyssi otacky mi nevadi. Jezdim i s 1.8 TSi v Superbu, coz je ale motor zcela jineho charakteru, je silne linearni uz od nizkych otacek, ale za 5000 rpm uz vykon neroste, je konstantni a pocitove je lepe jiz preradit, jizda s timto agragatem je rychla, efektivni, ale postrada rozmer zabavy. Predpokladam, ze 1.2 TSi bude neco podobneho, jen v mensim provedeni. Se spotrebou TSi je to tezke, blizko tabulky se da jet jen kdyz jedete velmi, velmi klidne, jakmile se tomu byt jen trochu dava, tak jste o 2 litry vyse, 5 litru na sto mimo mesto je dle mne iluzorni spotreba, realne budete s O2 1.2 TSi jezdit zrejme okolo 6,5 -7 litru. Dynamika Coltu bude velmi podobna Octavii s 1.2 TSi a spotreba taktez pri stejnem jizdnim rezimu. Je to o tom, co preferujete, o nicem jinem.

Radek Ondrášík
27. ledna • 13:35

TSI zere stejne jako stejne vykona atmosfea, spise mene. Uvedomte si, ze preplnovany motor ma vetsi ucinnost, takze pro 100 koni potrebujem mene paliva, coz bude asi pro nektere trosku tezko pochopitelne. To, ze turbo motor vice zere pri zatezi je dano tim, ze diky svemu charakteru dokaze jet casteji v maximu vykonu, takze v pasmu vetsni nutnosti spotreby.Motory TSI at uz 1,4 nebo 1,8 a nyni klidne i 1,2 umi byt naopak velmi usporne a to diky tomu, ze jsou schopny jezdit pri nizkych otackach, aniz jim to tvori problem a diky tomu, ze maji i pri nizkych otackach dostatecny moment, nedusi se a jsou velmi usporne. Jinak kouknete se prosim na vykonovou krivku te 1,8 TSI a budete asi sokovan, ze vykon roste i nad 5000 rpm. mate v tom asi zmatek, pletete si tocivy moment a vykon, prave plocha krivka je pro beznou jizdu naprosto vyborna.Jinak pokud auto o 400 kg tezsi a poloivnu vetsi bude mit dle vas stejnou spotrebu jako zmineny Colt, tak jste jenom potvrdil to co rikam :)On tu bude jeden zasadni problem, a to neshcopnost se podivat na ty auta pohledem bezneho spotrebitele. Kazdy na to koukate jako na zabavnou hracku, ale s prominutim chcit po Superbu 1,8 zabavnost muze jenom clovek, co si plete vykon a tocivy moment ;)Nicmene vyvoj jde jinam, u beznych vozu jde pryc od motoru ala japonsko, nejsou totiz dobre pro bezne lidi a preplnovani vladne a vladnout bude a u beznych aut je to dobre. U nich je dobre, ze jsou nudna, odtazita, protoze pak jsou komfortni, neobtezuji, jsou pruzna, neotravuji razenim apod. a takova maji bezna auta byt. Kdo chce zabavu, necht si ji kupi, ale u 5ti metroveho sedanu chtit zabavne vlastnosti?

Velemir
5. dubna • 22:21

Na Vas komentar asi tolko. Nikdy Ste nesedel v Colte, v Suzuki, v Mazde a podobnych autach. A tiez ani v malych turbach, take zavery by Ste nikdy nenapisal. Viete co stoji auto s 1,4 turbom? A aku ma spotrebu ked ho vyuzivate ako napr. 100 KW motor? Som presvedceny ze mate klasiku 1,4 a to Vam staci. Proti tomu nic, len sa nevyjadrujte k Vam nevyskusanym veciam. Vela ste cital, malo pochopil.

Yeti
29. ledna • 21:25

No to je teda blábol :-D

Yeti
29. ledna • 21:28

to byla reakce na RO. Fórum nějak blbě řadí příspěvky....

spiderwolf
27. ledna • 23:37

Nic ve zlem, ale byt vasim nadrizenym, tak uz asi mate padaka. Krome faktu, ze zcela bezduvodne napadate diskutujici, jste predvedl naprosto ukazkovy slovni prujem. Pro Vasi informaci, cerpam z ofic. stranek skoda auto 1.8 Tsi: Max. výkon 118 kW (160 PS) při 4.500-6.200/min, z cehoz je naprosto zrejme, ze vykon v intervalu techto otacek je maximalni a v konstantni vysi, cili rozhodne neroste. Odecteni takovehoto grafu je na urovni znalosti matematiky 7 tridy zakladni skoly, u motoristickeho novinare je podobna neznalost pomerne tristni. Paklize jste s danym vozem skutecne jel, sam dobre vite, ze subjektivni pocit tahu je do cca. 5000 rpm, pak je lepe preradit, motor sice stale tahne, ale vzhledem ke gradaci vykonu na 4500 ot/min tah ve vyssich vyssich otackach ponekud "polevi". Posleze, kdyz preradite, tak se opet dostanete do pasma kdy vykon roste a subjektivne mate pocit, ze vuz zase lepe zrychluje, ovsem objektivne tomu tak neni, jelikoz nejste v oblasti max vykonu. I proto tvrdim, ze tento motor je efektivni v sirokem spektru otacek, je prijemny na jizdu, ale nikoliv zabavny, chybi mu totiz vykonova spicka. "Plochou krivkou" zrejme myslite prubeh tociveho momentu v 1.500-4.500/min, protoze takovy prubeh vykonu ma elektromotor. Nehodnotim Superb jako vuz pro zazitky, to rozhodne nikoliv, pojednaval jsem se ciste jen o charakteru motoru a za svym tvrzenim si stojim. Prekvapuje mne, ze jste si skalopevne jist kam pujde trh, spise to vypada na masovou vyrobu vozu s hybridnim agregatem. Mozna Vam to uniklo, ale nejvetsi automobilkou sveta je nyni Japonska Toyota a to navzdory faktu, ze neproduje maloobjemove preplnovane motory, trh se navzdory vasemu presvedceni ridi svymi principy. Ono se na to chce divat i jinou optikou, nikoliv jen z evropskeho pohledu, ale z Vasich prispevku jsem nabyl dojmu, ze Vam toho v zivote jeste zustalo hodne skryto.

pig21
22. února • 10:02

Ale misto toho chytraceni byjste si moh precist co pisete. Pokud z 8. tridy fyziky vite co je vykon, pak prohlasit ze vykon je v urcitem (1700!!!) spektru otacek je konstantni tak bych Vas rozhodne jako zamestnance vyhodil.

petr
28. ledna • 11:56

Toyota teď sice maloobjemový motor nemá, ale ještě nedávno jej měla, resp. předchozí generace Yarisu měla motor 1.5 turbo 110kW (verze TSport). Stejně tak měla zkušenosti i s kompresorem (viz minulá generace Toyota Corolla 1.8 VVTLi 165kW s kompresorem - opět verze TSport).
Z důvodu emisí a úspor paliva přešla na vyladěné atmosféry, které jsou mimo jiné i odolnější proti uživatelské blbosti.

dtsmaniac
28. ledna • 11:39

Tak já tě taky chytnu za slovíčko: Elektromotor má maximální výkon prakticky přes celé spektrum otáček, z čehož vyplývá průběh točivého momentu hyperbola a né "plochou", jak se navážíš do gouse ;-)

dtsmaniac
27. ledna • 18:13

Ale on má s tím výkonem pravdu! Myslím, že i u tohohle TSi po 5000 tis opravdu křivka výkonu nestoupá - do 6000 zůstává konstantní. Z toho vyplývá, že stolová hora krouťáku končí právě řekněme v těch 5000 (nebo míň, nevim z hlavy, prostě podle toho jak "křivě" to přejde v přímku toho max. výkonu).
Samozřejmě by bylo lepší to vyhonit výš, protože pocitově už jen z papíru to bude vadnout, když se k tomu přidají mechanické ztráty rostoucí s otáčkami, tak pocit "radši přeřadit" to bude vystihovat zcela přesně. Což ale neudělali, tipoval bych to na výmluvu s emisema, aspoň zbyde nějaká práce pro softwéráře :)

dtsmaniac
27. ledna • 18:17

Kua, se mě to šouplo dolů..to byla reakce naRe: 1.4 70 kw x 1.2 TSI 77 kW
Radek Ondrášík | 27. 01. 2010 13:35

lamal
27. ledna • 14:57

toto su uz ale vazne kecy p. Ondrasik... toci toci a nejede? vidiet ze ste v tom nikdy nesiel tak co tu placate, cim viac sa toci tym viac to ide to vie kazdy moula pri japoncoch... 1,2 tsi uspornejsi? jedine tak pri dochodcovskej jazde staci od TSI pytat vykon a pri sviznej ci sport jazde ma astronomicke stropy ako kazdy turbo motor oproti atmosfere....a tocivy charakter atmosfery nema ziaden TSI tak tu neplacajte rozpravky o ktorych snivate. Vykon turba aj krutiaci moment je len z ucinnosti ze? vobec nie vykon aj krutiak je tam aj preto ze zhltne turbo ovela viac paliva a preto pri sviznej jazde su take zrave, tak dalsia rozpravka vo vasom podani....a nezhadzujte colta ako auto ktore nejde v zakrutach rec je o motoroch tak zas mimo tema....proste argumenty onicom ale reci kopec

Radek Ondrášík
27. ledna • 15:12

ja bych rekl, ze vam chybi elementarni znalosti fyziky, protoze kdy jede auto nejlepe, tedy ma nejlepsi okamzite zrychleni..................... ano v maximu tociveho momentu, takze cim vice se toci, tim lepe to jede urcite neplati.jinak dalsi mezery ve znalosti. Pokud ma auto 100 koni a jedno ma ucinnost 20% a druhe ma ucinnost 25% ktere pro doszaeni 100 koni potrebujeme mene paliva? Nevim jak u vas, ale u nas potrebuje mene to s ucinnosti 25%.
A nyni jinak. Turbo motor ma vetsi ucinnost jak atmosfericky. Ktery motor pro dosazeni 100 koni potrebuje mene paliva? Ano, prekvapite ten s lepci ucinnosti to je ktery?Jinak turbo zadne palive nebere, turbo se pohani odpadnimi vyfukovymi plyny, ktere u bezne atmosfery jsou nevyuzite ;)Proste smirte se s tim, ze pokud s atmosferou pojedete v oblasti, kde ma motor vykon 70-100 koni, tak bude mit vetsi spotrebu jako turbo motor, se kterym pojedete v pasmu vykonu 70-100 koni. Muzete tu kricet, muzete mne tu urazet, muzete cokoli, ale s timto proste nehnete.

lamal
27. ledna • 15:30

mne nechyba nic ale vacsinou tie vase placacky o fyzike tuna maju este vacsie medzery to sa neda vsimnut ze ano : ) ucinnost je jedna vec ta sa moze tykat vyuzitia pri rovnakom vykone....rec reality je taka , ze aj turbo je dost silnou prekazkou pre motor pri odvode plynov a druha vec, turbo motory maju pri sviznej jazde a jazde na max ovela vacsi strop ktory je dany vacsim prisunom paliva , cim viac vzduchu aj paliva nie nahodou? idealny pomer vzduchu a benzinu tej vasej fyzike nic nehovori ? a netreba teraz otacat debatu na uciinost TSI ked tu padli aj ine blbosti len aby ste si naklonil pravdu.... zhrnutie je take, ze TSI ma svoj vyznam a super atmosfera v lahkom aute ma tiez svoj vyznam a TSI nieje ziaden vykrik buducnosti ani nic prevratne ako o tom vy snivate...asi tolko...aj ked nevravim, ze su zle to som netvrdil

Monak
28. ledna • 18:29

Ono stačí srovnat Octavii atmo 92kW a turbo 132kW. Obě máme v rodině a s turbem jezdím úsporněji;-)

Radek Ondrášík
27. ledna • 15:34

neni zadny duvod, aby turbo zdralo vice nez atmosfera pri beznem jezdeni, sma mam ted 2 turbo motory a mel jsem predtim same atmosfery a spotreba u podobnych vykonu a vozu je v podstate stale stejna. rozdil nastava pouze pri maximalnim vyuziti, ale to je dano tim, ze turbo benzin je pak schopen fungovat dele ve vyssich vykonech a tim padem i vice zere.jinak proc resite jenom TSI? je tu mraky jinych modernich primovstrikovych turbo benzinu. Spickovy T-JET od fiatu, spickove THP BMW/PSA, spickove novy ecoboosty od Fordu a muzeme pokracovat dal. Vsechno motory, ktere maji vykon o dve-tri kubatury vetsi a pritom jezdi se spotrebou jako kubatura o jeden stupen vetsi a to vse s prijemnymi krivkami pro bezny zivot.Ja nemam nic proti motorum ala tato 1,3 ale jsem realista. To, ze sito vychutnate vy nebo ja je pekna vec, ale kolik zakazniku automobilek jsou fanousci? to bude mizivy podil. zbygtek spise oceni to, ze nemusi furt kvedlat, ze to jede i na sestku, ze to pak moc nezere apod.

lamal
27. ledna • 15:42

ja tiez suhlasim ze turbo motory su dobra vec hlavne male preplnacky...t-jet poznam v brave siel som a je to fajn zvezenie....ja len tolko ze su aj skvele atmosfery a ci si tu uznate alebo nie su z japonska ...tot je cele co som pisal a nemozem za to ze niekemu to prekaza...ocivide niekoho zeru japonske vozy...aj ked kazdy majitel maleho turba sa stazuje ze jakmile zacne trocha /nie max/ pytat vykon tak to uz neumerne zerie...a na to si vravte co chcete to je pravda....atmosfera je pri sviznej jazde uspornejsia aj pri podobnych vykonoch

Radek Ondrášík
27. ledna • 15:47

souhlasim, znam mraky skvelych atmosfer a i tato 1,3 neni spatna, jenom doba pokrocila dale a v mainstremu se to uz moc nenosi. automobilky musi vydelavat ,tak musi delat motory, ktere oceni masy, ne par fanousku. takze z pohledu fanouska je ten colt dobre auto, z pohledu bezneho zivota si umim predstavit lepsi kombinaci. nic vic a nic min.

lamal
27. ledna • 15:50

ale kto oceni Hi tech veci bezny jouda alebo fanusik ? pre koho sa robia hi tech veci pre joudu ? navyse hi tech v pripade atmosfery oceni aj vezny uzivatel koli spotrebe...

Radek Ondrášík
27. ledna • 15:55

hele nechme toho, protoze to kazdy vidime jinak a nedomluvime se. pak je to furt dokola a k nicemu to nevede.

Radek Ondrášík
26. ledna • 23:03

:) hele ten motor je typickym predstavitelem otackovistoti, dole to jede, ale promin, vuci turbo malym motorum je to tragedie, to same stredni otacky a rovna se jim akorat ve strednich. ono chapu, ze to je i rozdilem vykonu, ale proste i 1,2 TSI pojede vyrazne lepe, to je realita.a vyspela skola je k cemu, kdyz to lidi nechteji? k nicemu a navic je otazkou co je na tom vyspeleho. ti dobri od podobnych motoru odesli uz pred par lety, protoze to neni buoducnost. nekteri na otm jeste lpi.ale je to veci vkusu, mi proste prijde zbytecne delat tyto motory u techto aut. pochopim to v nejake verzi ala type-r kde to ma misto, ale v mestske nakupni tasce?

Yeti
29. ledna • 21:19

Já třeba vúbec nejsem příznivcem turbomotorů a už vůbec ne downsizingu, kdy se turbem z 1.2 tahá 140kw. Takový motor nemůže nikdy mít životnost srovnatelnou s běžným atmosférickým motorem. Mně třeba vůbec nezajímá, že 1.2 má vyšší výkon, mě zajímá, že ten motor bude mít podstatně nižší životnost a vyšší náklady, takže raději sáhnu po slabší atmosféřě. Pokud chci závodit, vezmu motor s vyšším objemem. Turba, kompresory a podobné hlouposti jsou tam nej proto, aby se kazily a tahaly peníze z kapes.

lamal
26. ledna • 23:27

kde som napisal, ze vyspela 1,3 pojde lepsie ako 1,2 tsi alebo ine turbo motory? budeme teraz porovnavat cenu spotrebu zivotnost turbomotorov? ja som taketo porovnania nepisal nikde a som zvedavy kto si zaplati za 1,2 tsi do nejakej nakupnej tasky... takze spat k teme...podla mna male zabavne nakupne tasky pojdu vzdy pokial tu budu studenti a potrebne male auta ako 2 auto v rodine...ci to uz niekto oceni alebo nie stale to ma v zaklade dostupne, pritom japonci su uz zvyknuti taketo motory robit, navyse pri nevyuzivani tociveho potencialu tie technologie vyrazne prispievaju k nizkej spotrebe vsak ano....

Zouzou55
27. ledna • 8:00

Pan Ondrášík se nám už opět snaží vnucovat ty své teze o tragických motorech...
Mám Colta Sport z r. 2007. Měl jsem i silnější auta, ale tento motor se mi zdá opravdu skvělý. Jandaxx tu psal, že se dá jezdit i za 5 - dá, vyzkoušel jsem si to, ale jinak jezdím za 7. Prostě s tímto motorem jezdit na spotřebu mně nebaví. Zkrátka - je to pilka a pilka musí řezat :-D
Zajímalo by mne, jestli už někdo tady má zkušenost s motorem 1,2 TSI po např. 100 nebo 150 tis. km. Jestli je stále tak vyjímečný.

Radek Ondrášík
27. ledna • 13:37

To nejsou teze, to je realita. Delat z coltu 1,3 nejakou zabavnou hracku, to se vazne bavim. Auto nejedouci po rovine, natoz v zatackahc s motorem, ktery toci a toci a nic se nedeje, u ktereho dynamik akonci lehce nad 70 kmh, no proc ne. colt je super, ale v torchu jine verzi.Argumentovat tu nejakou spolehlivosti jsem cekal o neco drive. Ono jine TSI agregaty s litrovym vykonem mnohem vetsim, nez 1,2 TSI ukazaly, ze tyto obavy ma jenom par majitelu japonskych aut, kteri misto toho aby priznali, ze cesta je dnes jinde, budou neustale lpet na tech nesmyslnych tocivych motorech, ktere ve finale nikdo nechce, coz prodeje jasne ukazuji, cemu davaji zakaznici prednost.

Zouzou55
27. ledna • 15:53

Pane Ondrašíku, já nemám Colta jako zábavnou hračku, ale jako rodinný vůz. Teď se možná zasmějete, ale je to tak. Předtím jsem měl Carismu, za 6 let, co jsem ji měl mne nikdy nezklamala a co vím, i nadále jezdí bez jediné poruchy. A nový majitel je z ní nadšen. Nicméně jsem ji prodal, protože jsem zjistil, že rodinným potřebám postačí menší auto a při jeho výběru nebude rozhodovat velikost kufru. A mělo být stejně spolehlivé, jako Carisma. Takže logická volba byla Colt. Nakonec se ukázalo, že vnitřní prostor je mnohem větší, než u Carismy. Ukažte mi, kolik současných aut třídy B se může pyšnit takovým prostorem pro nohy vzadu a kolik těchto aut ma vnitřní šířku v oblasti loktů 1430, resp. 1420 mm. No a ten motor beru už jen jako milý bonus.
Bohužel konstruktéři posledního provedení Colta srazili užitné vlastnosti tím, že upustili od uspořádání zadních sedadel. Sice jdou lehce sklopit do úplné roviny, ale už není možný jejich posun /a tím i zvětšení kufru na 315 l/, ani jejich vyjmutí.

Marek
22. prosince • 11:25

Jen tak do placu, měl jsem space star 1,9 74 kW a koupil jsem colta 1,3 že má malý kufr mi vůbec nevadí, důležité pro mě je ze je to zase Mitsubishi

Marek
22. prosince • 10:15

Jen tak do placu, měl jsem space star 1,9 74 kW a koupil jsem colta 1,3 že má malý kufr mi vůbec nevadí, důležité pro mě je ze je to zase Mitsubishi

Michal
26. ledna • 21:19

JJ, taky bych rekl, ze ta chvala na motor je predevsim diky vaze auta a ne kvuli vyjimecnosti toho motoru.

Radek Ondrášík
26. ledna • 11:45

nezapominej na Cx, prumet celni plochy a vahu. coz hraje pro spotrebu zasadni roli. proto vznikaji ty rozdily. motory jako takove pracuji s vice mene stejnou ucinnosti ;)

mfilip
26. ledna • 12:00

No je fakt, ze hodnoty Cx u Pola a Coltu neznam, stejne tak pohotovostni hmotnost, ale stejne +- bych ocekaval stejne hodnoty. Kdyby byl rozdil dcl tak to neresim, ale tech 0.5l je docela zarazejicich. Kdyz to clovek vezme ad absurdum, tak ta 1.3 u Coltu ma stejnou spotrebu jak 1.9TDI 74 kW u Fabie

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
26. ledna • 12:12

vis ono taky ten laboratorni test spotreby, co se pouziva zvyhodnuje urcite motory s urcitym prubehem apod. takze ono to zas tak nejak plne srovnatelne neni.

mfilip
26. ledna • 12:18

Uz mi to sedi ....Tech uvadenych 5.0 plati pro ten motor + technologie ClearTec. Bez ni ma kombinaci za 5.8l/100 km. Polo s motorem 1.2 TSI ma kombinaci 5.3l/100 km. BTW Polo vazi 1080 Kg a Colt 1045.Takze je vse v poradku.

martan1981
26. ledna • 11:17

A co konkretne je na tom zaujimave? :-P

mfilip
26. ledna • 11:25

Pro mne osobne je to prekvapive. Spotreba 5.0 u 70 kW benzinu je proste vynikajici, ocekaval jsem spotrebu vyssi oproti 1.2TSI napriklad v Polu s 5.5 l/100 km. Ocekaval jsem, ze mereni podle norem bude spise nahravat nizkoobjemovemu turbu.

michajel1
26. ledna • 8:35

Bohužial je to tak, že je to dosť nedocenené auto. Dnes si ľudia radšej kúpia holobyt fusiona s otrasným motorom, len preto,že má väčší kufor ako je u Coltíka. Inak nesúhlasím s autorom, stred v interiéri je náhodou u tohoto auta riešený oproti iným vzorovo a do kolena rozhodne netlačí.

TUSEDIM-sk-
26. ledna • 11:46

mal som tu cest prevadzkovat naraz colta 1.1 a fiestu /v podstate fusion/ 1.25
tie auta su dynamicky neporovnatelne. spotreba bola o 1.5 az 2 litre u forda vacsia nech sa dialo cokolvek. vykon mali tie auta na papieri navlas rovnaky ale po presadnuti do 1.25 som mal pocit ze to snad ani nie je mozne. na druhu stranu colt ma otrasne spracovanu kabinu v porovnani s fordom. ale zase nadizajnovana bola ovela lepsie. len materialy co pouzili boli strasne lacne. keby ze vyberam fusion vs. colt tak beriem bud fusion s nejakym normalnym motorom alebo nieco ine, lebo colt po facelifte je nieco otrasne. pred faceliftaky boli najkrajsie male auta na trhu. ja som mal cervenu 3dverku. doteraz mi je za nim smutno ;-)

Radek Ondrášík
26. ledna • 10:02

Proc myslite ze radeji? Nekdy to proste nejde jinak. si predstavte cerstvou maminu s kocarkem, ktera si chce koupit auto. Tak co ji zbyva? ma pokazde rozlozit kocarek na soucastky, aby si doprala Colta, nebo holt zatne zuby a koupi si Fusiona, kde ten kocarek jenom sklopi a jede? A ten motor? kolik napr. mamin oceni nejaky motor? K cemu? K jizde k doktorovi? Nebo do obchodu? Ale no tak, budte realista.
Colta apod. si nikdo v teto verzi nekoupi pro pocit zabavnosti, ci nejake radosti. K tomu tu je jina verze. A v te drtive vetsine pripadu si uvedomte, ze si auta kupuji ne fanouskove, ale naprosto bezni lidi, pro ktere je auto kusem plechu, co je odveze z bodu A do bodu B za urciteho komforu a urcitych nakladu a pokud usetri 1 korunu tim, ze si koupi otresneho Fusiona, tak to udelaji. A ono to tak plati i v jinych oblastech lidskeho byti.
Nekdo si koupi 150 cm LCD za sto tisic a necahpe, jak muze mit nekdo 55 cm CRT televizi, nekdo si koupi mobil za 20tis. a jiny za 1500 a taky zije, protoze treba vice nepotrebuje ;) zkuste se nad tim zamyslet.

Zelí
26. ledna • 15:36

Musím souhlasit s výrazem "otřesný Fusion". To je trabant kombi dnešního motorismu. Zajímavé je, že ford, který systematicky produkuje auta s minimální, levnou výbavou těsně nad hranicí holobytů typu dacia, se těší nezřízenému obdivu českého publika. Prodávají auta s jedním použitelným motorem a hřejí se na výsluní střední třídy. Tomu říkám super marketing, to je velmi účinný výplach mozků.

Shimi
26. ledna • 19:58

to Zelí: Docela si mě pobavil. Výrazy typu "trabant kombi dnešního motorismu" apod. :-D No, design nechme stranou, to je každýho věc. Ale vysvětli mi, prosím tě, kdes přišel na ten systematický holobyt a na jeden použitelný motor? Když už je řeč o Fusionu, tak mi uveď aspoň jeden příklad možné alternativy od konkurence. Kdo jiný ti nabídne v B třídě tak jistý podvozek, s takovou světlou výškou, s tak dobrým přístupem do kufru, s motorem 1.6 !! , s automatickou klimou, palubním počítačem, CD, loketkou, 15" liťákama apod. blbostma pod 300t.?? Téhle výbavě říkáš holobyt? Tomuhle motoru říkáš nepoužitelný? To je na mokrý hadr, nezlob se na mě.

virsonina
27. ledna • 16:14

fiat bravo. stačí říct že chceš slevu a oni daj slevu. tak to je. kámoš ho má za 284k kč. mimochodem fiat grande punto je ještě víc pod cenou než píšeš, ale ne v 1.6. což do města nebo jednou za rok na dovolenou nepotřebuješ.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
27. ledna • 19:03

to virsonina: Nic proti, ale ani Bravo, natož Punto, není adekvátní alternativa k Fusionu. Ten kdo má opravdu zájem o Fusiona se nezajímá o klasickou koncepci typu hatchback s nižší světlou výškou a velkou nakládací hranou. Tuhle skupinu lidí oslovují spíše vozy kategorie MPV. Kladou důraz na maximální praktičnost. V B třídě jednoduše nemá Fusion konkurenci a proto je taky jeden z nejprodávanějších vozů. Né proto, jak se nám někteří zdejší pubescenti snaží namluvit, že by měli vymytý mozek, ale pro jeho max. funkčnost. Přitom stačí tak málo, aby to člověk pochopil. Sednout si do něj, vyzkoušet ho a hned člověk pochopí, proč je v našich končinách tak úspěšný. A co se týče té 1.6, to byl jako příklad, že i do takovýho prcka se dá pořídit výborný motor. Kdo nechce má možnost 1.4 nebo 1.25, no problem.

ja
26. ledna • 9:02

Taky jsem mel ve vyhledu (nejen) Colta a koupil Fusion. Rozhodla cena, kufr a u motoru to nebylo tak jednoznacne- ano, Colt ma o pul litru mensi spotrebu (spritmonitor.de), vyssi vykon, ale ve skutecnosti byl pro me subjektivne hlucnejsi a mene pohodlny...

Doporučujeme

Články odjinud