Kapitoly článku:
- Pozdě, ale přece, Zdařilý koktejl, Nabídka verzí
- Čtyřkolka pouze pro diesel, Svérázný dojem, Praktický design
- Interiér nezklame, Sedadla spíše pohodlná, Zavazadelník: malý, ale šikovný
- Za volantem, Přehlednost na prvním místě, Na silnici
- Stabilita a důvěra, A to je konec přátelé,
- Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Interiér nezklame
Mitsubishi ASX, a netýká se to pouze „levného“ výbavového stupně Invite, v útrobách své prostorné karoserie nikterak nevybočuje ze zvyklostí dané kategorie. Interiér je laděn v černých barvách a plastové obklady palubní desky a dveří sice nepůsobí nijak laciným dojmem, ale připomenou vám, kolik to auto stojí.
K jejich dílenskému zpracování jsme však neměli výhrad (kvalitní slícování, žádné pazvuky) a alespoň loketní opěry ve dveřích jsou potaženy měkkým textilem. Všechna sedadla jsou snadno přístupná díky vyšší poloze sedadel a čtveřicí širokých dveří (ty zadní by se však mohly přeci jen otevírat ve větším úhlu).
Sedadla spíše pohodlná
Cestující vpředu se mohou těšit z přítomnosti (bohužel stále nikoli zcela běžné) středové loketní opěrky. K dispozici mají dostatek místa ve všech směrech a sedadla s dostatečně dlouhými sedáky i opěráky, nicméně i přes zdánlivě vystupující postranní opory zrovna „sportovní“ nejsou a vyhoví spíše požadavkům komfortní jízdy.
Sedadla vzadu mají podobu jednoduché lavice, ale ocenit je třeba nejen zasouvatelné hlavové opěrky (v případě neobsazenosti sedadel nepřekážejí ve výhledu řidiče ani při jejich sklápění), ale také sklopnou středovou opěrku s držáky nápojů a z podlahy pouze minimálně vystupující tunel.
Za pozornost stojí také možnost regulovat sklon nestejně děleného opěráku a měnit tím nejen posaz cestujících, ale také tvar a objem zavazadlového prostoru.
Zavazadelník: malý, ale šikovný
Touto parafrází známého pohádkového klišé se dostáváme do zadní části interiéru. Objem zavazadlového prostoru vyloženě malý není, ale v dané kategorii najdeme řadu konkurentů, kteří Mitsubishi ASX v této disciplíně snadno překonají. Rovina podlahy není ve stejné hladině s prahem, ovšem zavazadla při nakládce není třeba zdvihat nijak vysoko.
Za podběhy obou kol najdeme otevřené prohlubně pro odkládání drobností, další a podstatně prostornější schránku najdeme pod přední částí podlahy „kufru“. V rozích podlahy jsou kotevní oka pro zajištění nákladu.
V případě potřeby přepravy většího počtu zavazadel lze sklápět asymetricky dělená opěradla jednoduše a přímo na sedáky, přičemž vznikne bezmála rovná plocha.