Test: Mitsubishi ASX 1,6i - jde to i úsporně

K testům jsou většinou určeny nejlépe vybavené verze. Toto Mitsubishi však dokazuje, že i v základní verzi nabízí řada ASX hodně.
Seznam kapitol
  1. Pozdě, ale přece, Zdařilý koktejl, Nabídka verzí
  2. Čtyřkolka pouze pro diesel, Svérázný dojem, Praktický design
  3. Interiér nezklame, Sedadla spíše pohodlná, Zavazadelník: malý, ale šikovný
  4. Za volantem, Přehlednost na prvním místě, Na silnici
  5. Stabilita a důvěra, A to je konec přátelé,
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Pozdě, ale přece

Automobilka Mitsubishi nepatří k těm značkám, jež oplývají extrémně širokou modelovou nabídkou, navíc při představování novinek si vždy dává načas. Teprve loni na podzim na exportních trzích uvedla novou řadu ASX, jež vychází ze studie Mitsubishi Concept-cX představené na autosalonech v Tokiu a Frankfurtu již v roce 2007 (!).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2WD Invite

Model ASX (v Japonsku RVR) přitom míří do vysoce exponovaného tržního segmentu lehkých SUV či crossoverů, chcete-li (zkratka ASX má značit Active Sports Crossover). K dispozici je pouze dvojice motorů s proměnným časováním ventilů MIVEC, zážehová „šestnáctistovka“ s výkonem 117 koní (86 kW) a turbodiesel 1,8 Di D (110 kW), v Rusku mají ještě zážehový dvoulitr z Lanceru.

Test Mitsubishi ASX 1,8 DI-D: motor nade vše

Test Mitsubishi ASX 1,8 DI-D: motor nade vše

Druhý ze zmíněných má být dokonce vůbec prvním vznětovým motorem s proměnným časováním, jaký byl kdy usazen do osobního automobilu. Právě jednotku 1,8 Di D MIVEC jsme ve voze Mitsubishi ASX s nejvyšší výbavou Intense již zkoušeli, v následujících řádcích se proto zaměříme na nově testované ASX se zážehovým motorem a (takřka) základní výbavou.

Zdařilý koktejl

Lehké SUV Mitsubishi ASX segmentu C přišlo jako další z interpretů nového stylistického jazyka, s nímž se před čtyřmi lety představil Mitsubishi Lancer. Jde především o příď se sdruženými svítilnami výrazně se zužujícími směrem k podélné ose vozu a lichoběžníkovou masku chladiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ačkoli byste to při pohledu na tohoto kompaktního „myšáka“ nečekali, po technické stránce vychází z „dospělého SUV“ Mitsubishi Outlander, s nímž sdílí také bezmála tři čtvrtiny dílů mechanických skupin. Ba co víc, oba modely se navíc vyznačují stejným rozvorem náprav (2670 mm). Při vývoji modelu ASX se významným způsobem angažovala také německá konstrukční kancelář se sídlem v Treburu.

Nabídka verzí

Jak jsem již naznačil výše, evropský zákazník má k dispozici pouze zážehovou jednotku 1,6 MIVEC/86 kW a vznětový čtyřválec 1,8 DI D MIVEC/110 kW, který mimochodem v modelu RVR/ASX slavil svoji premiéru. Vybírat lze ze čtyř výbavových stupňů Inform, Invite, Intense a Instyle +. Pravdou je, že jejich cenové rozpětí je nezvykle široké, za cenu nejdražší verze ASX 1,8 Di D/Instyle + pořídíte bezmála dva vozy 1,6i/Inform.

Ten základní startuje v rámci (nekonečné) akční ceny na částce 429 900 Kč a zahrnuje kromě jiného sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče), kompletní elektronické řízení podvozku včetně brzdového asistenta či asistenta pro rozjezd do kopce, klimatizaci, palubní počítač s monochromatickým displejem, centrální zamykání na dálku, elektrické ovládání všech dveřních oken a zrcátek, rádio na CD/MP3 se vstupem AUX nebo ochranné kryty spodní části předního a zadního nárazníku.

Z hlediska poměru ceny a nabízené hodnoty se nám v případě Mitsubishi ASX jako ideální jeví velmi slušně vybavený stupeň Invite. Ten za příplatek 55 000 Kč přidává soustavu start/stop (pro oba motory), dešťový senzor, denní svícení zvláštními žárovkami v předních mlhovkách, tempomat, kožené čalounění volantu a madla řadicí páky, šestnáctipalcová litá kola či chromované lišty okolo masky chladiče a dveřních oken.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pozdě, ale přece, Zdařilý koktejl, Nabídka verzí
  2. Čtyřkolka pouze pro diesel, Svérázný dojem, Praktický design
  3. Interiér nezklame, Sedadla spíše pohodlná, Zavazadelník: malý, ale šikovný
  4. Za volantem, Přehlednost na prvním místě, Na silnici
  5. Stabilita a důvěra, A to je konec přátelé,
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků