Test Mini Paceman SD All4: ukaž, že na to máš [na druhou]

V létě minulého roku jsme poprvé psali o Mini Paceman, které v testu de facto nedopadlo špatně, ale závěr se nesl v duchu, že nevíme, komu je podobný vůz vlastně určen. Nedávno k nám ovšem zavítal tento model ještě jednou a v dané konfiguraci dokázal umocnit onu nezodpovězenou otázku minimálně na druhou.
Test Mini Paceman SD All4: ukaž, že na to máš [na druhou]
Seznam kapitol
  1. Úvod, Starý známý
  2. Sportovně Dieselový
  3. Ukaž, že na to máš2, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Ukaž, že na to máš2

Mini Paceman SD All4 je malé prémiové auto v jedné ze svých nejdražších konfiguracích. V kontextu tohoto testu se mi najednou zdá být dříve zkoušená benzinová verze mnohem smysluplnější. Mám dost peněz, chci „motokáru“ a hatchback je okoukaný, no tak skočím do Pacemana, protože i ten je zábavný, sportovní, rychlý, dynamický.

Jenže v dieselové verzi s pohonem všech kol je o nějakých padesát tisíc dražší než benzinové provedení S taktéž osazené systémem All4. Diesel kromě toho, že je dražší, je také hlučnější, na sportování se nakonec tolik nehodí, kupovat si naftový motor pro jízdu po městě nemá moc velkou logiku a pro rychlé cestování na dlouhé trasy taktéž Paceman úplně vhodný není.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Paceman SD All4 není špatné auto, ale po sedmi dnech testu musím přiznat, že jsem odpověď na otázku, komu je tento crosover určený, prostě nenašel. Respektive jsem došel k závěru, že tato konfigurace je naprosto zbytečná. Ale jak známo, diesel + systém pohonu všech kol je pro mnoho lidí velice lákavá záležitost, takže asi nakonec nějací zákazníci pro tento vůz existují.

Jestliže benzinový Paceman byla poměrně drahá stylovka, pro zájemce, kteří se nebojí ukázat, že „na to mají“, pak je tohle verze, která tuto vlastnost dává na druhou. Ono asi není úplná náhoda, že Paceman SD All4 coby třídveřová čtyřmístná stylovka s dieselem, automatem a čtyřkolkou jen těžko hledá konkurenta.

Technické údaje: Mini Paceman SD ALL4

  • Rok 2014
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 1 995 cm3
  • Nejvyšší výkon 105 kW (143 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 4 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 305 Nm při 1 750 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,4 s
  • Nejvyšší rychlost 197 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů automatická • 6 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 330 l • 1 080 l
  • Objem palivové nádrže 47 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 340 kg • 1 810 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 7,3 • 4,8 • 5,7 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 596 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 525 mm • 1 551 mm
  • Rozměr pneumatik 205/55 R17
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 115 × 1 786 × 1 522 mm

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Starý známý
  2. Sportovně Dieselový
  3. Ukaž, že na to máš2, Technické údaje
  4. Fotogalerie
TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 55 příspěvků