Test Mini Paceman Cooper S – ukaž, že na to máš

Dnešní doba je plná pojmů jako je SUV, crossover, SUC a tak podobně. Kam až snaha najít sebemenší mezeru na trhu může zajít, to ukazuje Mini Paceman.
Test Mini Paceman Cooper S – ukaž, že na to máš
Seznam kapitol
  1. Úvod, Styl, styl a ještě jednou styl
  2. Prostor pro čtyři, Motokára s karoserií kupé
  3. Bez automatu nebo s pohonem všech kol, Pro koho?, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Prostor pro čtyři

Pokud zavzpomínáme třeba na test Mini Countrymanu JCW, pak nás interiér Pacemanu zas až tolik nepřekvapí. Jakmile usednete poprvé za volant, hned vám bude jasné, že ten, kdo stvořil design kabiny tohoto modelu, musel mít opravdu hodně rád tvar zvaný kruh. Ten totiž najdete úplně, ale úplně všude. Kulaté jsou výdechy ventilace, kulaté jsou vnitřní kliky dveří, kulaté jsou pomalu i sedačky, prostě všechno. Na pohled to je řečeno dnešní moderní terminologií „cool“, ale že by byl Paceman příkladem výborné ergonomie, to se tak úplně říci nedá. Jenže to nevadí, Paceman je především pro zákazníky, kteří si řeknou „Jo, to se mi líbí“ a tečka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Palubní desku už dobře známe z jiných modelů automobilky Mini. Středový rychloměr je ukázkový příklad nepřehledného řešení.

Protože už jsme tento interiér testovali v Countrymanu JCW, nebudu vás nijak zdržovat podrobnějším popisováním. Jen musím znovu připomenout, že to, co u Mini vymysleli na středovém panelu, opravdu nemá obdoby a ať přemýšlím, jak chci, nemůžu si vzpomenout, že bych někdy viděl něco takto nepřehledného. Středový rychloměr je pouze jedna velká dekorace interiéru, pro řidiče je nepoužitelný.

Na rozdíl od Countrymanu posaz nepřipomíná až tolik sezení na židli u jídelního stolu a především dozadu posadíte pouze dva cestující. Překvapením budiž fakt, že ti se příliš tísnit nebudou. Paceman je malé auto, takže na rozdávání tu prostor není, ale i delší jízda se dá určitě přežít. Do zavazadelníku naložíte pouhých 330 litrů. Jo, také on je „mini“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Dozadu se posadí pouze dva cestující, ti ale mají překvapivě k dispozici poměrně dost místa.

Nicméně znovu připomínám, že Paceman není o praktických záležitostech, ale o tom, aby byl cool. Tak například mezi sedadly je kolejnice pro připevnění různých příslušenství, která je podsvícená a která také umí měnit barvu podsvícení. Co je taktéž efektním detailem, to je volič automatické převodovky, která byla rovněž součástí testovaného exempláře. Na místo klasické hlavice nasadili designéři cosi, co připomíná závodní helmu. Je to sice úplně nepodstatné, ale pěkný detail to rozhodně je.

I v interiéru sází Mini Paceman pouze a jedině na styl a na to zapůsobit na první pohled. Podobně jako třeba u Citroënu DS5 to nese jisté kompromisy. Výhled vzad je mírně řečeno bídný, o nečitelném rychloměru už byla řeč. Ale co, hlavně že to všechno dobře vypadá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Pěkný detail v podání automobilky Mini. Hlavice voliče automatické převodovky připomíná závodní helmu.

Motokára s karoserií kupé

Jestliže si vás Paceman doteď získat nedokázal, pak to možná změní první usednutí za volant, respektive prvních několik málo projetých zatáček. Automobily značky Mini jsou známé tím, že připomínají svým chováním motokáru, ne jinak tomu bylo u už vzpomínaného Countrymanu JCW. Jenže jeho podvozek si zasloužil daleko více než hodnocení jako motokárový hodnocení typu prkenný. Série nerovností v zatáčce dokáže auto tak rozhodit, že se z toho řidič opotí.

Naštěstí, ačkoliv Paceman vychází z Countrymanu, je zde situace lepší. Nevím přesně, kde je takzvaný zakopaný pes, ale Paceman zdaleka nepůsobí tak prkenným dojmem. Dobrý dojem dělá i řízení. Je pěkně strmé, citlivé a reakce na něj dokáže tohle SUV-kupé-crossover-hatchback nabídnout velice rychlé. Na okreskách s ním je zábava.

Test: Mini Cooper S Rauno Aaltonen - Eldorádo na dosah

Test: Mini Cooper S Rauno Aaltonen - Eldorádo na dosah

Testovaná varianta s označením Cooper S má pod kapotou přeplňovanou jedna-šestku o výkonu 184 k, která dokáže 1330 kg těžký automobil rozpohybovat na stovku za 7,8 s. Motor to je známý a je celkem povedený. Výkonu má více než dost a dobře mu sekunduje naladění výfuku, který celému představení dává jakýsi zajímavý náboj. Sečteno a podtrženo, Paceman Cooper S je třídveřový hatchback s podvozkem připomínající motokáru. Kam ho pošlete, tam okamžitě jede. V zatáčkách byste si tak s ním docela i užili, ale to musí být splněny dvě základní podmínky.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Styl, styl a ještě jednou styl
  2. Prostor pro čtyři, Motokára s karoserií kupé
  3. Bez automatu nebo s pohonem všech kol, Pro koho?, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistr slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistr slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

včera | Vladimír Kadera
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

3.  6.  2020 | Jan Mička | 14 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků