Test Mini Paceman Cooper S – ukaž, že na to máš

Dnešní doba je plná pojmů jako je SUV, crossover, SUC a tak podobně. Kam až snaha najít sebemenší mezeru na trhu může zajít, to ukazuje Mini Paceman.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Styl, styl a ještě jednou styl
  2. Prostor pro čtyři, Motokára s karoserií kupé
  3. Bez automatu nebo s pohonem všech kol, Pro koho?, Technické údaje
  4. Fotogalerie

BMW je automobilka známá odvahou udělat de facto cokoliv, jenom aby si našla nové zákazníky. Z výčtu takových počinů můžeme jmenovat třeba řadu 5 GT, samozřejmě také BMW X6 kombinující karoserii SUV a kupé nebo zařazení naftového motoru do slavné rodiny M. Značka Mini spadá pod BMW, takže vás jistě nepřekvapí, že také tady najdeme podobné tendence.

Testy | SUV | BMW

Test: BMW X6 M50d – špatný výborný

Mini dlouhou dobu dělalo pouze různé variace na svůj základní hatchback, jenže potom se objevil Countryman, což byla věc naprosto nevídaná. Automobilka Mini vyrábí SUV, respektive crossover. Po Countrymanu přišel Paceman, kterého jsem si jen tak pro sebe označil jako Countryman Coupé. V podstatě to je něco jako zmenšená X6. Také chce trochu hrát na notu automobilů kategorie SUV, ale zároveň dostal karoserii kupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zkosená střecha a stoupající linie oken. Model Paceman vypadá velmi dynamicky. V provozu je téměř nepřehlédnutelný.

Přemýšlet nad smyslem takového auta nemá příliš velký význam. Technicky vůz vychází z Countrymanu, který sám o sobě má z většího terénu husí kůži (když nepočítáme dakarský speciál, což je vlastně původně BMW X3), ale na rozdíl od něj přidává kromě třídveřové karoserie ještě o deset milimetrů nižší podvozek. Nicméně je zbytečné si celou věc komplikovat. Každý asi tak nějak tuší, že tady jde jenom a pouze o styl. Hledat praktické důvody pro koupi drahého, třídveřového rádoby SUV, které ale ani na rozbitou polní cestu s klidným svědomím vjet nemůže, by bylo marné. O koupi tohoto auta může rozhodnout jediné – prostě se vám bude líbit. Je pravdou, že něco podobného na trhu není, takže BMW prostřednictvím Mini zřejmě ucpalo jednu díru na trhu. Jen se trochu obávám, že tahle díra je asi tak stejně velká jako název automobilky samotné.

Mini | První svezení

Mini Cooper S Paceman: na velikosti záleží!

Dovolím si odbočit a trochu zapolemizovat. Jsem velice zvědavý, kam aktuální trend jednou dojde. Kdysi jsme začínali u velkých SUV, pak přišel boom středních SUV, kdy se mohli všichni utlouci po autech typu Toyoty RAV4, aktuálně na trh přišlo hned několik malých SUV postavených na základě kompaktních hatchbacků. Už se těším, až dorazí třeba SUV varianta Volkswagenu up!. Nejlepší na tom všem je, že tato auta už dávno nemohou plnit svůj původní záměr, být sportovně-užitková. Paceman do této crossoverové omáčky přihodil ještě špetku ze segmentu kupé. Ale jak už jsem napsal, nebudeme to komplikovat. Paceman je třídveřový Countryman a v podstatě to není nic jiného než obyčejný třídveřový hatchback ve větší míře sázející na styl.

Styl, styl a ještě jednou styl

Jakkoliv obvykle raději přeskakuji kapitolu týkající se designu, tady to je věc absolutně nevyhnutelná, protože to je v podstatě ten hlavní důvod, proč byste si měli Pacemana pořídit. Jak už bylo řečeno, vůz vychází z Countrymanu, což poznáte při pohledu zepředu. Na místo praktické karoserie ale designéři nasadili skosenou střechu, jeden pár velkých dveří, stoupající linku oken. Výsledek působí dynamicky a během testu se našla řada lidí, kteří si auto chtěli prohlédnout. Jen musím upřímně říci, že jediné, co bych Pacemanu od pohledu fakt netipoval, je příbuznost s kategorií SUV. K té ho řadí snad jen plastové lemy kolem blatníků.

SUV | Sportovní auta | Technika | Mini

Na brzdě - Mini John Cooper Works Countryman

Ale dost subjektivního povídání, Paceman je v běžném provozu auto, které jen tak někdo nepřehlédne a o to tady jde v první řadě. Vypadá jednoduše dobře. Jen mě trochu mrzí, že se u Mini malinko více neodvázali a nedopřáli zákazníkům takovou libůstku, jakou jsou bezrámové dveře. Pacemanovi by tato drobnost velice slušela.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Styl, styl a ještě jednou styl
  2. Prostor pro čtyři, Motokára s karoserií kupé
  3. Bez automatu nebo s pohonem všech kol, Pro koho?, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 15 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků