Test Mini Paceman Cooper S – ukaž, že na to máš

Dnešní doba je plná pojmů jako je SUV, crossover, SUC a tak podobně. Kam až snaha najít sebemenší mezeru na trhu může zajít, to ukazuje Mini Paceman.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Styl, styl a ještě jednou styl
  2. Prostor pro čtyři, Motokára s karoserií kupé
  3. Bez automatu nebo s pohonem všech kol, Pro koho?, Technické údaje
  4. Fotogalerie

BMW je automobilka známá odvahou udělat de facto cokoliv, jenom aby si našla nové zákazníky. Z výčtu takových počinů můžeme jmenovat třeba řadu 5 GT, samozřejmě také BMW X6 kombinující karoserii SUV a kupé nebo zařazení naftového motoru do slavné rodiny M. Značka Mini spadá pod BMW, takže vás jistě nepřekvapí, že také tady najdeme podobné tendence.

Test: BMW X6 M50d – špatný výborný

Test: BMW X6 M50d – špatný výborný

Mini dlouhou dobu dělalo pouze různé variace na svůj základní hatchback, jenže potom se objevil Countryman, což byla věc naprosto nevídaná. Automobilka Mini vyrábí SUV, respektive crossover. Po Countrymanu přišel Paceman, kterého jsem si jen tak pro sebe označil jako Countryman Coupé. V podstatě to je něco jako zmenšená X6. Také chce trochu hrát na notu automobilů kategorie SUV, ale zároveň dostal karoserii kupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zkosená střecha a stoupající linie oken. Model Paceman vypadá velmi dynamicky. V provozu je téměř nepřehlédnutelný.

Přemýšlet nad smyslem takového auta nemá příliš velký význam. Technicky vůz vychází z Countrymanu, který sám o sobě má z většího terénu husí kůži (když nepočítáme dakarský speciál, což je vlastně původně BMW X3), ale na rozdíl od něj přidává kromě třídveřové karoserie ještě o deset milimetrů nižší podvozek. Nicméně je zbytečné si celou věc komplikovat. Každý asi tak nějak tuší, že tady jde jenom a pouze o styl. Hledat praktické důvody pro koupi drahého, třídveřového rádoby SUV, které ale ani na rozbitou polní cestu s klidným svědomím vjet nemůže, by bylo marné. O koupi tohoto auta může rozhodnout jediné – prostě se vám bude líbit. Je pravdou, že něco podobného na trhu není, takže BMW prostřednictvím Mini zřejmě ucpalo jednu díru na trhu. Jen se trochu obávám, že tahle díra je asi tak stejně velká jako název automobilky samotné.

Mini Cooper S Paceman: na velikosti záleží!

Mini Cooper S Paceman: na velikosti záleží!

Dovolím si odbočit a trochu zapolemizovat. Jsem velice zvědavý, kam aktuální trend jednou dojde. Kdysi jsme začínali u velkých SUV, pak přišel boom středních SUV, kdy se mohli všichni utlouci po autech typu Toyoty RAV4, aktuálně na trh přišlo hned několik malých SUV postavených na základě kompaktních hatchbacků. Už se těším, až dorazí třeba SUV varianta Volkswagenu up!. Nejlepší na tom všem je, že tato auta už dávno nemohou plnit svůj původní záměr, být sportovně-užitková. Paceman do této crossoverové omáčky přihodil ještě špetku ze segmentu kupé. Ale jak už jsem napsal, nebudeme to komplikovat. Paceman je třídveřový Countryman a v podstatě to není nic jiného než obyčejný třídveřový hatchback ve větší míře sázející na styl.

Styl, styl a ještě jednou styl

Jakkoliv obvykle raději přeskakuji kapitolu týkající se designu, tady to je věc absolutně nevyhnutelná, protože to je v podstatě ten hlavní důvod, proč byste si měli Pacemana pořídit. Jak už bylo řečeno, vůz vychází z Countrymanu, což poznáte při pohledu zepředu. Na místo praktické karoserie ale designéři nasadili skosenou střechu, jeden pár velkých dveří, stoupající linku oken. Výsledek působí dynamicky a během testu se našla řada lidí, kteří si auto chtěli prohlédnout. Jen musím upřímně říci, že jediné, co bych Pacemanu od pohledu fakt netipoval, je příbuznost s kategorií SUV. K té ho řadí snad jen plastové lemy kolem blatníků.

Na brzdě - Mini John Cooper Works Countryman

Na brzdě - Mini John Cooper Works Countryman

Ale dost subjektivního povídání, Paceman je v běžném provozu auto, které jen tak někdo nepřehlédne a o to tady jde v první řadě. Vypadá jednoduše dobře. Jen mě trochu mrzí, že se u Mini malinko více neodvázali a nedopřáli zákazníkům takovou libůstku, jakou jsou bezrámové dveře. Pacemanovi by tato drobnost velice slušela.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Styl, styl a ještě jednou styl
  2. Prostor pro čtyři, Motokára s karoserií kupé
  3. Bez automatu nebo s pohonem všech kol, Pro koho?, Technické údaje
  4. Fotogalerie

bazar

MINI Clubman 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 170 264 km
Cena: 180 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků