Kapitoly článku:
Pracoviště řidiče
Již při prvním usednutí za volant vám bude jasné, že toto auto kráčí vlastní cestou. Transpondér dálkového ovládání zamykání má tvar disku a před startováním tlačítkem je třeba vložit jej do patřičného prostoru pod volantem, ovšem je třeba mířit jím velmi přesně. Tachometr ohromných rozměrů je v duchu tradice vložen uprostřed palubní desky, takže na aktuální rychlost bohužel vidí celá posádka.
Pojetí řidičova působiště opakuje retrospektivní témata karosérie
Sledovat aktuální rychlost je však velmi obtížné a krátkou rafičku běhající po vnějším obvodu stupnice budete vždy chvíli hledat, nicméně řidič je o ní duplicitně informován také údajem digitálního ukazatele uprostřed otáčkoměru přímo před volantem. V něm najdeme také nejdůležitější kontrolky a základní údaje palubního počítače.
Střed centrálního rychloměru nese rozměrný barevný displej s ovládáním páčkou před řadicí pákou
Na příčkách volantu najdeme dálkové ovládání základních parametrů audiosoustavy a telefonu (vlevo) a tempomatu (vpravo). Páčky pod volantem pracují obvyklým způsobem, ovšem blinkry i stěrače jsou aktivovány pouhým namačkáváním, což třeba u Opelu naštěstí již opustili. Hovořil jsem o tom v souvislosti se staršími Opely již několikrát a pod vlivem tohoto Mini, ale i nového BMW 125d, musím jen zopakovat: je to pitomost.
Otravné namačkávání páček
Zvykat si na to je opravdu obtížné a nikdy nebudete mít dokonalou představu o výsledném efektu svého úkonu. Zabliká blinkr trojklikem, nebo jej vyhodíte až pohybem volantu? Ať si říká kdo chce co chce, výhody tohoto řešení jsem dosud neobjevil. Ale pokročme dále. Teploměr chladicí kapaliny v tomto autě nenajdete a graficky ztvárněný palivoměr je detašován ve spodní části dominantního rychloměru.
Namačkávací páčky pod volantem patří ke specifickým prvkům tohoto vozu
V jeho středu najdeme barevný a velmi kvalitně zobrazující displej, skrze který lze přehledně konfigurovat vše od palubního počítače přes nastavení audiosoustavy a rádia až po kontrolu provozních údajů auta. Listovat tímto menu lze kolíčkem za řadicí pákou, který svými subtilními proporcemi připomíná paraplíčko ze zmrzlinového poháru, ale jinak funguje prakticky stejně jako iDrive u BMW (skrze menu se však dolů roluje otáčením vpravo, nikoli vlevo).
Ovládání digitální jednozónové klimatizace je velmi snadné a přehledné skrze panel uprostřed středové konzole a příslušný monochromatický displej (zajímavostí je účinné vyhřívání čelního skla tenkými drátky na způsob Fordu!), zatímco rádio a telefon budete pohodlněji regulovat přes hlavní komunikační centrum.
S páčkami nahrazujícími běžná tlačítka se v ovládání vozu snadno sžijete
Většina tlačítek a přepínačů je převedena do podoby chromovaných páček leteckého typu, jež najdeme nejen na středové konzoli, ale také v okolí závěsu vnitřního zpětného zrcátka (bez samočinného stmívání, které bychom mimochodem za tyto peníze uvítali).
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman