Test: Mini Cooper S Rauno Aaltonen - Eldorádo na dosah

jogurt  |  31. 08. 2012 13:37

A čo je to absúrdný, Kefalín? Ajaj, cena Mini, hovorítě, 30000€ za stylový motokár, nech idů do riti.
A teď vážně a z vlastní zkušenosti s verzí Cooper: sebevědomí BMW je úžasné, že dokáže tak špatné auto prodávat za tak vysokou cenu. Klobouk dolů.

Odpovědět  |   | 
Andres  |  31. 08. 2012 16:33

Pan redaktor se bohužel nepopasoval s páčkami. Mě osobně páčky v Mini potažmo BMW přijdou příkladně jasné. Namáčknutí znamená trojblik, domáčknutí znamená kontinuální blikání. Mezi těmito polohami je znatelný odpor, kterého si dle mého nelze nevšimnout. Mým každodenním autem je Mini Countryman Cooper S a dříve jsem jezdíval s E61 530xd, takže to nemám jen od kamarádů z hospody, ale z vlastní zkušenosti. Jak to funguje u Opelu na druhou stranu netuším, Opel jsem nikdy neřídil.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  31. 08. 2012 16:51

Pan redaktor možná nepochopil, že lze páčku i aretovat v pozici blikání. Stejně jako u naprosté většiny aut současnosti, kde tip = trojblik a cvak´=blikání. Ale třeba měl nějaké exotické provedení, řešené jinak. Mimochodem, u mého cooperu není zpátečka "jak jinak" vlevo dopředu vedle jedničky, ale "jak jinak" doprava dozadu. Tak možná to jakjinak platí pouze u Cooper S se šestikvaltem.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, aretovat páčku blinkru tak, aby zaskočila (tj. zůstala vychýlena), u tohoto auta nejde. Odpor mezi polohami "namáčknutí" (trojblik) a "domáčknutí" (trvalé blikání) tam pochopitelně je, ale třeba při souběžném rychlém manévrování volantem si člověk zkrátka není vždy zcela jist důsledkem svého pokynu, na rozdíl od bežnějších páček, jež zůstanou při trvalém blikání vychýleny.

Na druhou stranu samozřejmě uznávám, že při skutečně dlouhodobém používání si na to lze zvyknout, ale ačkoli jsem jezdil již s celou řadou vozů s tímto řešením (včetně vzpomínaných Opelů, které to měly řešeno úplně stejně), žádnou přednost jsem nezaznamenal.

To "jak jinak" bylo míněno spíše ve vztahu k BMW, kde je to opravdu tradicí, pravdou je, že pro Mini je již od prvních Issigonisových aut zpátečka "jak jinak" řazena vpravo vzad.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  31. 08. 2012 18:48

to Jiří Duchoň: "Na druhou stranu samozřejmě uznávám, že při skutečně dlouhodobém používání si na to lze zvyknout" - Mám tento nesmysl v Corse, naježděno cca 50.000 km a do dnešního dne jsem si na to nezvykl a ani nezvyknu. U blikání mi to ani tak nevadí, ale u stěračů chytnu kolikrát takový amok, že bych tu páčku nejraději urval a vyhodil oknem ven. Změna časové prodlevy u 1. stupně stírání je porod na entou. Kdo toto vymyslel, toho bych pověsil za koule do průvanu. Ostatní automobilky to mají řešené třeba aretačním kolečkem (Ford) nebo malou páčkou (VW), jak jednoduché.

Odpovědět  |   | 
asdf  |  31. 08. 2012 19:59

Odpovědět  |   | 
jE39  |  01. 09. 2012 21:13

neraz som isiel blikajuc smerovkami ako debil co som to nevedel vypnut, pri prejazde pruhov sa to volantom nevypne a to je ten pruser ze clovek nevie narychlo odhadnut silu a so zvysujucim sa adrenalinom moze dojst k trvalemu poskodeniu packy ;), v zivote uz nekupim auto s takou kktinou zlata dobra E39

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  02. 09. 2012 22:11

Pánové, na všechno si jde zvyknout. Chtěl bych vás vidět v Q5 s asistentem dálkových světel. Má to 3 režimy na jedné páčce a ani jednu aretaci.

Odpovědět  |   | 
lethal924  |  02. 09. 2012 08:08

V Opelu Signum jsem si na to také nikdy nezvykl. Klasika byla nejlepší tak proč ji měnit?

Odpovědět  |   | 
Honza  |  04. 09. 2012 08:57

Mám Astru H a neměl jsem s tím žádnej problém už po pár kilometrech. Spíš mi to příjde parádní řešení, mezi trojblikem a stálým blikáním je citelný rozdíl v odporu páčky. Navíc tohle elektronické řešení je velice tiché, žádné cvakání obyčejné páčky. Pro mě paráda

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

dnes | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Prohlédněte si ty nejlepší registrační znač…

Registrační značky na přání jsou v České republice již velice rozšířené. Projděte si galerii těch nejlepších.

1.  4.  2020 | | 26 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A