Test: Mini Cooper S Rauno Aaltonen - Eldorádo na dosah

10 komentářů

Andres
31. srpna • 16:33

Pan redaktor se bohužel nepopasoval s páčkami. Mě osobně páčky v Mini potažmo BMW přijdou příkladně jasné. Namáčknutí znamená trojblik, domáčknutí znamená kontinuální blikání. Mezi těmito polohami je znatelný odpor, kterého si dle mého nelze nevšimnout. Mým každodenním autem je Mini Countryman Cooper S a dříve jsem jezdíval s E61 530xd, takže to nemám jen od kamarádů z hospody, ale z vlastní zkušenosti. Jak to funguje u Opelu na druhou stranu netuším, Opel jsem nikdy neřídil.

jogurt
31. srpna • 16:51

Pan redaktor možná nepochopil, že lze páčku i aretovat v pozici blikání. Stejně jako u naprosté většiny aut současnosti, kde tip = trojblik a cvak´=blikání. Ale třeba měl nějaké exotické provedení, řešené jinak. Mimochodem, u mého cooperu není zpátečka "jak jinak" vlevo dopředu vedle jedničky, ale "jak jinak" doprava dozadu. Tak možná to jakjinak platí pouze u Cooper S se šestikvaltem.

Jiří  Duchoň
31. srpna • 18:32 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, aretovat páčku blinkru tak, aby zaskočila (tj. zůstala vychýlena), u tohoto auta nejde. Odpor mezi polohami "namáčknutí" (trojblik) a "domáčknutí" (trvalé blikání) tam pochopitelně je, ale třeba při souběžném rychlém manévrování volantem si člověk zkrátka není vždy zcela jist důsledkem svého pokynu, na rozdíl od bežnějších páček, jež zůstanou při trvalém blikání vychýleny. Na druhou stranu samozřejmě uznávám, že při skutečně dlouhodobém používání si na to lze zvyknout, ale ačkoli jsem jezdil již s celou řadou vozů s tímto řešením (včetně vzpomínaných Opelů, které to měly řešeno úplně stejně), žádnou přednost jsem nezaznamenal.To "jak jinak" bylo míněno spíše ve vztahu k BMW, kde je to opravdu tradicí, pravdou je, že pro Mini je již od prvních Issigonisových aut zpátečka "jak jinak" řazena vpravo vzad.

Shimi
31. srpna • 18:48

to Jiří Duchoň: "Na druhou stranu samozřejmě uznávám, že při skutečně dlouhodobém používání si na to lze zvyknout" - Mám tento nesmysl v Corse, naježděno cca 50.000 km a do dnešního dne jsem si na to nezvykl a ani nezvyknu. U blikání mi to ani tak nevadí, ale u stěračů chytnu kolikrát takový amok, že bych tu páčku nejraději urval a vyhodil oknem ven. Změna časové prodlevy u 1. stupně stírání je porod na entou. Kdo toto vymyslel, toho bych pověsil za koule do průvanu. Ostatní automobilky to mají řešené třeba aretačním kolečkem (Ford) nebo malou páčkou (VW), jak jednoduché.

lethal924
2. září • 8:08

V Opelu Signum jsem si na to také nikdy nezvykl. Klasika byla nejlepší tak proč ji měnit?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
4. září • 8:57

Mám Astru H a neměl jsem s tím žádnej problém už po pár kilometrech. Spíš mi to příjde parádní řešení, mezi trojblikem a stálým blikáním je citelný rozdíl v odporu páčky. Navíc tohle elektronické řešení je velice tiché, žádné cvakání obyčejné páčky. Pro mě parádaB-]

jE39
1. září • 21:13

neraz som isiel blikajuc smerovkami ako debil co som to nevedel vypnut, pri prejazde pruhov sa to volantom nevypne a to je ten pruser ze clovek nevie narychlo odhadnut silu a so zvysujucim sa adrenalinom moze dojst k trvalemu poskodeniu packy ;), v zivote uz nekupim auto s takou kktinou zlata dobra E39

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
2. září • 22:11

Pánové, na všechno si jde zvyknout. Chtěl bych vás vidět v Q5 s asistentem dálkových světel. Má to 3 režimy na jedné páčce a ani jednu aretaci.

asdf
31. srpna • 19:59

:-D:-D:-DB-]

jogurt
31. srpna • 13:37

A čo je to absúrdný, Kefalín? Ajaj, cena Mini, hovorítě, 30000€ za stylový motokár, nech idů do riti.
A teď vážně a z vlastní zkušenosti s verzí Cooper: sebevědomí BMW je úžasné, že dokáže tak špatné auto prodávat za tak vysokou cenu. Klobouk dolů.

Doporučujeme

Články odjinud