Test: Mini Cooper S Rauno Aaltonen - Eldorádo na dosah

Chtěli jste jej? Máte ho mít! Otestovali jsme pro vás Mini Cooper S, a to ještě ve speciální sérii Rauno Aaltonen.
Seznam kapitol
  1. Živoucí legenda, Pocta panu profesorovi
  2. Impozantní vzhled, Nastupujeme, Zavazadlový prostor pouze symbolický
  3. Pracoviště řidiče, Otravné namačkávání páček,
  4. A konečně startujeme, Neskutečná „palba“, Auto pro řidiče
  5. A (neradi) vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Živoucí legenda

V diskusi pod nedávno publikovaným testem vozu Volkswagen Beetle 2,0 TFSI Sport se několikrát objevilo jméno Mini Cooper. A tak jsme jej vzali a nyní máte před sebou jeho test. Ne že by šlo vyloženě o přímého konkurenta „brouku“, ale třeba cena obou vozů je přibližně srovnatelná.

Mini Cooper Rauno Aaltonen: pocta panu profesorovi

Mini Cooper Rauno Aaltonen: pocta panu profesorovi

Navíc pokud budete mít odloženo tři čtvrtě milionu korun na dvoudveřový vůz pro radost ze svezení i pohledu, zřejmě se obě z těchto aut alespoň na chvíli ve vašem hledáčku objeví. Přesto má aktuální Mini mezi současnými „stylovkami“ jaksi specifické postavení díky prakticky nepřerušené tradici evropské výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini Cooper S v omezené edici Rauno Aaltonen

Zatímco VW Beetle (resp. New Beetle) přišel v roce 1997, Fiat 500 až o dalších deset let později. Každý z těchto vozů je (nebo teprve bude) k mání s uzavřenou i otevřenou karoserií kupé a sága novodobých Mini se během posledních let rozrostla do enormní šíře, která z nich nedělá pouhý model BMW Group, ale skutečnou automobilkou s plejádou produktů.

Přijíždí designová lahůdka za 517 500 Kč

Přijíždí designová lahůdka za 517 500 Kč

Horkou novinkou ve výrobním programu je sice Mini Coupé, ale prapůvodní typ Mini má stále co nabídnout, přičemž v současnosti se Mini prodává ve verzi představené v roce 2010 coby facelift celé tehdejší rodiny.

Pocta panu profesorovi

Když jsme vám v březnu představovali speciální sérii Rauno Aaltonen, jež je k dispozici pro Mini Cooper a Cooper S, ani jsme nevěřili, že se nám tento speciál podaří během několika týdnů získat k redakčnímu testu. Ale povedlo se a v následujících kapitolách se vás pokusíme seznámit s tímto modelem, který jsme zkoušeli ve výkonnějším provedení Cooper S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada detailů se pokouší odkazovat na vzhled původních sportovních a závodních verzí Mini Cooperů

A čím se edice Rauno Aaltonen od standardních Mini Cooper/Cooper S liší? Jde prakticky pouze o design a rozšířenou výbavu, na mechanických skupinách se nic nezměnilo. Zvenčí si všimneme především lakování Chili, pomocných dálkových svítilen v chromovaných rámech, bílých sedmnáctipalcových litých ráfků Infiniti Stream Spoke, střechy a zrcátek nebo „rychlých pruhů“ na obou kapotách a ve spodní části boků karoserie.

Uvnitř zaznamenáme černé čalounění v kombinaci látky a kůže, lepší rádio Mini Visual Boost, speciální sportovní volant s dvoubarevným koženým čalouněním, lesklé černé obklady, ale především upravený tachometr uprostřed palubní desky s červeným rámečkem a leštěnou plaketou s podpisem Rauno Aaltonena ve spodní části stupnice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Připomeňme, že jde o poctu jménu Rauno Aaltonena, tedy o závodníka, který přesně před 45 lety dovezl svoje závodní Mini do cíle Rallye Monte Carlo na prvním místě. Suma sumárum, účet zní na 765 250 Kč, což je o 177 750 Kč nad úrovní standardního Mini Cooperu S.

Mini Cooper S Rauno Aaltonen
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)765 250 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)397 500 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno, el.
Airbagy4x
El. řízení podvozkuABS, DSC
Centrální zamykáníAno, na DO, tlačítkové startování
El. ovládání okenAno, 2x, aut.
El. ovládání zrcátekAno, včetně vyhřívání
Čalouněnílátka + kůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut.
AutorádioAno, s CD, MP3 a USB
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Živoucí legenda, Pocta panu profesorovi
  2. Impozantní vzhled, Nastupujeme, Zavazadlový prostor pouze symbolický
  3. Pracoviště řidiče, Otravné namačkávání páček,
  4. A konečně startujeme, Neskutečná „palba“, Auto pro řidiče
  5. A (neradi) vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků