Test Mini Cooper (F56): Znovu o kousek méně „mini“

Mini nové generace je zase o kousek dále od svého dávného předchůdce. Je větší, jízdně dospělejší, řidičsky méně zábavnější. Možná to je škoda. A možná taky ne.
Seznam kapitol
  1. Test Mini Cooper (F56) v kostce
  2. Nové Mini je velké, Nové Mini je BMW
  3. Nové Mini je hravé (nebo alespoň chce být), Je tiché a úsporné
  4. Motokára ne tak úplně, Cooper je za půl milionu, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Mini nové generace je vlastně nad očekávání použitelné auto. Rozhodně neplatí, že byste se v interiéru tísnili, a to ani při jízdě ve čtyřech. Zároveň také ale neplatí, že jde o čistokrevnou motokáru. Tedy alespoň to nelze říci o testované prozatím prostřední verzi Cooper. Jestli jde o propadák, nebo ne, to velmi záleží na úhlu pohledu. Kdo hledá v Mini Cooper zábavný hatchback, ten by mohl být zklamán. Kdo potřebuje stylový vůz na denní jízdu s občasnou návštěvou okresky, ten by mohl být naopak spokojen.

Problémem tohoto auta je ale fakt, že coby prémiový hatchback svou cenou přesahuj půl milionu korun. Jak první, tak druhý „úhel pohledu“ může za stejné peníze pořídit neprémiovou a dost možná lepší alternativu. Přestože nové Mini své kvality má, nakonec stejně budou prodejci od zákazníků stejně nejčastěji na otázku „proč“ slýchat naprosto jednoduchou odpověď: „Protože se mi líbí“.

Radosti
Úsporný a tichý motor
Tříválec, u kterého nepoznáte, že to je tříválec
Tuhý, ale zároveň komfortní podvozek
Realitvně prostorný interiér
Možnosti individualizace
Starosti
Motor poněkud bez charakteru
Hravost tak trochu za každou cenu
Horší výhled přes úzká okna
Vyšší cena
Rychloměr částečně zakrytý volantem
7  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Test Mini Cooper (F56) v kostce
  2. Nové Mini je velké, Nové Mini je BMW
  3. Nové Mini je hravé (nebo alespoň chce být), Je tiché a úsporné
  4. Motokára ne tak úplně, Cooper je za půl milionu, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků