Test Mini Cooper (F56): Znovu o kousek méně „mini“

Mini nové generace je zase o kousek dále od svého dávného předchůdce. Je větší, jízdně dospělejší, řidičsky méně zábavnější. Možná to je škoda. A možná taky ne.
Seznam kapitol
  1. Test Mini Cooper (F56) v kostce
  2. Nové Mini je velké, Nové Mini je BMW
  3. Nové Mini je hravé (nebo alespoň chce být), Je tiché a úsporné
  4. Motokára ne tak úplně, Cooper je za půl milionu, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Mini nové generace je vlastně nad očekávání použitelné auto. Rozhodně neplatí, že byste se v interiéru tísnili, a to ani při jízdě ve čtyřech. Zároveň také ale neplatí, že jde o čistokrevnou motokáru. Tedy alespoň to nelze říci o testované prozatím prostřední verzi Cooper. Jestli jde o propadák, nebo ne, to velmi záleží na úhlu pohledu. Kdo hledá v Mini Cooper zábavný hatchback, ten by mohl být zklamán. Kdo potřebuje stylový vůz na denní jízdu s občasnou návštěvou okresky, ten by mohl být naopak spokojen.

Problémem tohoto auta je ale fakt, že coby prémiový hatchback svou cenou přesahuj půl milionu korun. Jak první, tak druhý „úhel pohledu“ může za stejné peníze pořídit neprémiovou a dost možná lepší alternativu. Přestože nové Mini své kvality má, nakonec stejně budou prodejci od zákazníků stejně nejčastěji na otázku „proč“ slýchat naprosto jednoduchou odpověď: „Protože se mi líbí“.

Radosti
Úsporný a tichý motor
Tříválec, u kterého nepoznáte, že to je tříválec
Tuhý, ale zároveň komfortní podvozek
Realitvně prostorný interiér
Možnosti individualizace
Starosti
Motor poněkud bez charakteru
Hravost tak trochu za každou cenu
Horší výhled přes úzká okna
Vyšší cena
Rychloměr částečně zakrytý volantem
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie91 fotografií
_mini_58.jpg _mini_19.jpg _mini_16.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Test Mini Cooper (F56) v kostce
  2. Nové Mini je velké, Nové Mini je BMW
  3. Nové Mini je hravé (nebo alespoň chce být), Je tiché a úsporné
  4. Motokára ne tak úplně, Cooper je za půl milionu, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků