Test Mini Cooper (F56): Znovu o kousek méně „mini“

Mini nové generace je zase o kousek dále od svého dávného předchůdce. Je větší, jízdně dospělejší, řidičsky méně zábavnější. Možná to je škoda. A možná taky ne.
Seznam kapitol
  1. Test Mini Cooper (F56) v kostce
  2. Nové Mini je velké, Nové Mini je BMW
  3. Nové Mini je hravé (nebo alespoň chce být), Je tiché a úsporné
  4. Motokára ne tak úplně, Cooper je za půl milionu, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Mini nové generace je vlastně nad očekávání použitelné auto. Rozhodně neplatí, že byste se v interiéru tísnili, a to ani při jízdě ve čtyřech. Zároveň také ale neplatí, že jde o čistokrevnou motokáru. Tedy alespoň to nelze říci o testované prozatím prostřední verzi Cooper. Jestli jde o propadák, nebo ne, to velmi záleží na úhlu pohledu. Kdo hledá v Mini Cooper zábavný hatchback, ten by mohl být zklamán. Kdo potřebuje stylový vůz na denní jízdu s občasnou návštěvou okresky, ten by mohl být naopak spokojen.

Problémem tohoto auta je ale fakt, že coby prémiový hatchback svou cenou přesahuj půl milionu korun. Jak první, tak druhý „úhel pohledu“ může za stejné peníze pořídit neprémiovou a dost možná lepší alternativu. Přestože nové Mini své kvality má, nakonec stejně budou prodejci od zákazníků stejně nejčastěji na otázku „proč“ slýchat naprosto jednoduchou odpověď: „Protože se mi líbí“.

Radosti
Úsporný a tichý motor
Tříválec, u kterého nepoznáte, že to je tříválec
Tuhý, ale zároveň komfortní podvozek
Realitvně prostorný interiér
Možnosti individualizace
Starosti
Motor poněkud bez charakteru
Hravost tak trochu za každou cenu
Horší výhled přes úzká okna
Vyšší cena
Rychloměr částečně zakrytý volantem
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie91 fotografií
_mini_58.jpg _mini_19.jpg _mini_16.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Test Mini Cooper (F56) v kostce
  2. Nové Mini je velké, Nové Mini je BMW
  3. Nové Mini je hravé (nebo alespoň chce být), Je tiché a úsporné
  4. Motokára ne tak úplně, Cooper je za půl milionu, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků