Test Mini Cooper (F56): Znovu o kousek méně „mini“

Mini nové generace je zase o kousek dále od svého dávného předchůdce. Je větší, jízdně dospělejší, řidičsky méně zábavnější. Možná to je škoda. A možná taky ne.
Seznam kapitol
  1. Test Mini Cooper (F56) v kostce
  2. Nové Mini je velké, Nové Mini je BMW
  3. Nové Mini je hravé (nebo alespoň chce být), Je tiché a úsporné
  4. Motokára ne tak úplně, Cooper je za půl milionu, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Mini nové generace je vlastně nad očekávání použitelné auto. Rozhodně neplatí, že byste se v interiéru tísnili, a to ani při jízdě ve čtyřech. Zároveň také ale neplatí, že jde o čistokrevnou motokáru. Tedy alespoň to nelze říci o testované prozatím prostřední verzi Cooper. Jestli jde o propadák, nebo ne, to velmi záleží na úhlu pohledu. Kdo hledá v Mini Cooper zábavný hatchback, ten by mohl být zklamán. Kdo potřebuje stylový vůz na denní jízdu s občasnou návštěvou okresky, ten by mohl být naopak spokojen.

Problémem tohoto auta je ale fakt, že coby prémiový hatchback svou cenou přesahuj půl milionu korun. Jak první, tak druhý „úhel pohledu“ může za stejné peníze pořídit neprémiovou a dost možná lepší alternativu. Přestože nové Mini své kvality má, nakonec stejně budou prodejci od zákazníků stejně nejčastěji na otázku „proč“ slýchat naprosto jednoduchou odpověď: „Protože se mi líbí“.

Radosti
Úsporný a tichý motor
Tříválec, u kterého nepoznáte, že to je tříválec
Tuhý, ale zároveň komfortní podvozek
Realitvně prostorný interiér
Možnosti individualizace
Starosti
Motor poněkud bez charakteru
Hravost tak trochu za každou cenu
Horší výhled přes úzká okna
Vyšší cena
Rychloměr částečně zakrytý volantem
7  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Test Mini Cooper (F56) v kostce
  2. Nové Mini je velké, Nové Mini je BMW
  3. Nové Mini je hravé (nebo alespoň chce být), Je tiché a úsporné
  4. Motokára ne tak úplně, Cooper je za půl milionu, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků