Kapitoly článku:
Symbolický kufřík
Na rozdíl od Mini se u vozu Mini Cabrio do prostoru pro zavazadla dostanete malým víkem sklápěným dolů, které lze v otevřené poloze zatížit do hmotnosti 80 kg. Moc tam toho však nenaložíte, což ale od kabrioletu (navíc při délce karoserie jen něco přes 3,7 m) snad ani neočekáváte. Vstupní otvor je velmi nízký, takže při balení na delší cestu doporučuji sbalit se do menších tašek, které tam už nějak vnutíte.
Do kufru toho samozřejmě moc nenaložíte...
Při stažené střeše činí objem zavazadlového prostoru jen 125 litrů (od střechy je oddělen posuvnou policí), po jejím uzavření se nepatrně zvětší na 170 l. Sklopení symetricky dělených zadních opěradel pak zvětší přepravní kapacitu modelu Mini Cabrio na 660 l. Pod podlahou najdete jen tažné oko, hever a sadu na lepení menších defektů pneumatik s kompresorem.
Základní objem činí 125 litrů
Střechu dolů!
Ale všechny výtky stranou, s takovým autem se jezdí se střechou dole, o nic jiného nejde! Střechu lze u Mini Cabrio sklápět elektricky přidržením páčky na panelu za vnitřním zpětným zrcátkem, a to i při rychlostech zhruba do 30 km/h. Proces je to velmi rychlý a snadný, není třeba odjišťovat žádné zámky na čelním skle. Nosná část konstrukce střechy sestává ze dvou podélníků, každý je dělen na tři části vrstvené sklápěním na sebe.
Základem jsou elektricky ovládaná okna v bezsloupkových dveřích
Při prvním stisku páčky se nejprve shrne horní část plátěné střechy do podoby „střešního okna“. Po stisku druhém se pohnou boční okna směrem dolů a pak se střecha složí za opěradla zadních sedadel. Mini Cabrio nemá žádný kryt na složenou střechu, takže její struktura zůstává částečně odhalena, nicméně zase je to tím celé jednodušší. Za hlavovými opěrkami zadních sedadel si pak všimneme vystřelovacího oblouku pro ochranu hlav cestujících v případě převrácení vozu.
Zvláštní přístroj vám počítá dobu jízdy se staženou střechou
Střecha je složena z několika vrstev. Prostor pro posádku tak dobře izoluje od chladu vnějšího prostředí, ovšem s akustickým komfortem je to o něco horší, zprvu si budete myslet, že jste nechali pootevřené některé z oken. S vozem Cooper Cabrio lze se staženou střechou při nižších rychlostech a do nějakých 10 stupňů cestovat díky vyhřívaným sedadlům a účinnému topení celkem pohodlně, ovšem pouze na předních sedadlech, vzadu je to horší.
Instalace větrolamu je snadná a účinně omezuje vznik turbulencí okolo hlav cestujících
I při zdvižených bočních oknech jsou ale turbulence vzduchu v oblasti hlav předních cestujících oproti jiným kabrioletům poměrně značné, takže lze vřele doporučit nasazení větrolamu do míst nad zadními sedadly. Ten účinně upravuje proudění vzduchu za hlavy řidiče a jeho spolujezdce, auto s ním sice nevypadá tak čistě, ale zato s ním můžete bez obav jezdit i dálničními rychlostmi. Složená střecha ční docela vysoko, takže ji po stažení uvidíte v převážné části plochy vnitřního zpětného zrcátka.
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman