82
Fotogalerie

Test Mini Cooper Cabrio: asi nerozum. Ale krásný...

Kapitoly článku:


Symbolický kufřík

Na rozdíl od Mini se u vozu Mini Cabrio do prostoru pro zavazadla dostanete malým víkem sklápěným dolů, které lze v otevřené poloze zatížit do hmotnosti 80 kg. Moc tam toho však nenaložíte, což ale od kabrioletu (navíc při délce karoserie jen něco přes 3,7 m) snad ani neočekáváte. Vstupní otvor je velmi nízký, takže při balení na delší cestu doporučuji sbalit se do menších tašek, které tam už nějak vnutíte.

P1160562.JPGP1160563.JPGP1160567.JPG
Do kufru toho samozřejmě moc nenaložíte...

Při stažené střeše činí objem zavazadlového prostoru jen 125 litrů (od střechy je oddělen posuvnou policí), po jejím uzavření se nepatrně zvětší na 170 l. Sklopení symetricky dělených zadních opěradel pak zvětší přepravní kapacitu modelu Mini Cabrio na 660 l. Pod podlahou najdete jen tažné oko, hever a sadu na lepení menších defektů pneumatik s kompresorem.

P1160565.JPGP1160566.JPG822681288.jpg
Základní objem činí 125 litrů

Střechu dolů!

Ale všechny výtky stranou, s takovým autem se jezdí se střechou dole, o nic jiného nejde! Střechu lze u Mini Cabrio sklápět elektricky přidržením páčky na panelu za vnitřním zpětným zrcátkem, a to i při rychlostech zhruba do 30 km/h. Proces je to velmi rychlý a snadný, není třeba odjišťovat žádné zámky na čelním skle. Nosná část konstrukce střechy sestává ze dvou podélníků, každý je dělen na tři části vrstvené sklápěním na sebe.

P1160571.JPGP1160572.JPGP1160573.JPGP1160608.JPGP1160610.JPGP1160568.JPG
Základem jsou elektricky ovládaná okna v bezsloupkových dveřích
P1160574.JPGP1160575.JPGP1160576.JPG
P1160607.JPGP1160577.JPGP1160677.JPG
Zvláštní přístroj vám počítá dobu jízdy se staženou střechou

Střecha je složena z několika vrstev. Prostor pro posádku tak dobře izoluje od chladu vnějšího prostředí, ovšem s akustickým komfortem je to o něco horší, zprvu si budete myslet, že jste nechali pootevřené některé z oken. S vozem Cooper Cabrio lze se staženou střechou při nižších rychlostech a do nějakých 10 stupňů cestovat díky vyhřívaným sedadlům a účinnému topení celkem pohodlně, ovšem pouze na předních sedadlech, vzadu je to horší.

P1160678.JPGP1160679.JPGP1160680.JPG
Instalace větrolamu je snadná a účinně omezuje vznik turbulencí okolo hlav cestujících

I při zdvižených bočních oknech jsou ale turbulence vzduchu v oblasti hlav předních cestujících oproti jiným kabrioletům poměrně značné, takže lze vřele doporučit nasazení větrolamu do míst nad zadními sedadly. Ten účinně upravuje proudění vzduchu za hlavy řidiče a jeho spolujezdce, auto s ním sice nevypadá tak čistě, ale zato s ním můžete bez obav jezdit i dálničními rychlostmi. Složená střecha ční docela vysoko, takže ji po stažení uvidíte v převážné části plochy vnitřního zpětného zrcátka.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Doporučujeme

Články odjinud