Kapitoly článku:
Toto na silnici nepřehlédnete…
Ať už jsou to plátěná střecha, výrazná barva nebo nezvyklé proporce karoserie, Mini Cabrio si s ničím jiným nespletete. Toto auto se vám buď bude vyloženě líbit, nebo jeho vzezření kategoricky zamítnete, což je přirozenou vlastností každého svérázného vozu. Cooper Cabrio může v některých ohledech působit jako hračka, ale vězte, že jde o stroj vyvážených vlastností, který řidiči i případné posádce zaručí zcela nevšední zážitky.
Cooper Cabrio vypadá obstojně se střechou nahoře i dole
I když jde pochopitelně o nové, moderní auto, při prvním pohledu si všimneme základních proporcí a dalších detailů, jež zcela jasně odkazují na původní předlohu. Řeč je například o kolech usazených až v samotných rozích karoserie, nezvykle svislém a nízkém čelním skle (občas omezuje výhled vzhůru, třeba na semafory), rozměrných elipsovitých světlometech vpředu či svisle orientovaných svítilnách vzadu a výrazné, chromované masce s vodorovným žebrováním.
Přední svítilny s černými podklady nesou jen blinkry, projektory bi-xenonových světlometů a decentně skryté výsuvné ostřikovače s chromovanými krytkami. Chromovanými rámečky jsou zdobeny také svítilny vzadu, přičemž couvací světla a mlhovky jsou vestavěny ve společném celku v nárazníku. Zajímavým prvkem Cooperu Cabrio je průběžná chromovaná lišta, jež obstupuje ve spodní části bočního zasklení celý vůz.
Na palubě
Mini Cooper Cabrio je zkrátka auto pro fandy a pro ty, kteří jej budou milovat takové, jaké je. Dveře se otevírají poněkud neprakticky páčkou skrytou pod pevným chromovaným madlem a zavírají se s výrazným kovovým klapnutím, přičemž je třeba zapůsobit na ně poněkud větší silou, než jsme ze současných vozů zvyklí. To platí i o zmíněné páčce.
Nastupování je díky docela velkým dveřím celkem pohodlné
Tyto dveře s bezrámovými okny (shodné s uzavřenými verzemi) jsou dlouhé a otevírají se prakticky do pravého úhlu, což na jedné straně usnadňuje nastupování, ale na straně druhé žádá opatrnost při jejich otevírání v omezených prostorech. Interiér je laděn do černých tónů, které narušují pouze bílé, lakované plochy na palubní desce a dveřních obkladech. Kvalitu použitých materiálů a jejich zpracování jsme hodnotili jako dobré. Sem tam někde něco v obkladech praskne nebo vrzne, ale i to je daň za karoserii bez pevné střechy.
Při natažené střeše je to s nastupováním poněkud horší...
Manuálně stavitelná přední sedadla jsou čalouněna kombinací látky a kůže a jsou dostatečně tuhá a vhodně tvarovaná, i když by si možná zasloužila poněkud delší sedáky. Jejich boční vedení je lepší, než bychom od pohledu čekali, tuhost bederní opěry lze na obou sedadlech regulovat a místa je na nich ve všech ohledech dostatek i pro vzrostlejší postavy. Připravte se ale na poměrně úzkou šířku interiéru.
Komfort cestování je oproti dosud testovaným vozům Mini výrazně zlepšen instalací příplatkové středové loketní opěry mezi předními sedadly. Pokud si myslíte, že s prostorem na zadních sedadlech to nemůže být horší než u uzavřené verze Mini, pletete se: v Mini Cabrio se na ně dospělý pasažér prakticky nevměstná, a když už, tak snad jedině v případě předních sedadel posunutých výrazně vpřed.
Cestující vzadu disponují odkládacími kapsami po stranách (loketní opěrky oproti uzavřenému tudoru chybí), zámky ISO-FIX a prostorově úspornými hlavovými opěrkami. Přístup je do těchto míst pochopitelně poněkud složitější, a to hlavně při natažené střeše, ale usnadňují jej alespoň snadno sklopná a vpřed posuvná přední sedadla, přičemž bezpečnostní pásy se přitom příliš nepletou pod ruce. Zadní opěradla jsou navíc nepřirozeně vzpřímená.
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman