Test Mini Cooper Cabrio: asi nerozum. Ale krásný...

Vyzkoušeli jsme Cabrio od Mini v druhém nejslabším provedení Cooper. I tak je třeba říci, že poměrně dýchavičný motor zážitkům nijak nebrání…
Seznam kapitol
  1. Žádný pionýr..., Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Toto na silnici nepřehlédnete…, Na palubě
  3. Symbolický kufřík, Střechu dolů!
  4. Za volantem, Startujeme, Na silnici
  5. A vystupujeme, technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Žádný pionýr...

V kontextu uplynulých dní, jež lámaly rekordy co do teplot a suchého počasí, je takřka neuvěřitelné, že s tímto vozem stvořeným pro vyjížďky pod letní oblohou jsme jezdili na sklonku června, který byl chladný a deštivý. Přesto jsme se střechou dole odjezdili pěkných pár hodin.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini Cooper Cabrio

Stávající model Mini Cabrio byl představen na detroitském autosalonu v roce 2008 a spolu s ostatními vozy Mini prošel faceliftem v roce 2010, ovšem svoji premiéru slavil již v Ženevě roku 2004. A abychom byli pro začátek s odkazy kompletní, pak připomínám, že výchozí tudor Mini Cooper jsme zkoušeli v roce 2004 a v ostré verzi Mini Cooper S Rauno Aaltonen pak přesně před rokem.

Test: Mini Cooper S Rauno Aaltonen - Eldorádo na dosah

Test: Mini Cooper S Rauno Aaltonen - Eldorádo na dosah

Ačkoli celou řadu Mini zřejmě čeká již v dohledné době nová generace, jejíž podobu předznamenala teprve před několika dny studie Mini Vision, zdá se, že i ta stávající má stále co nabídnout. A to ať už jde o nezaměnitelný zjev vycházející do značné míry z původní Issigonisovy konstrukce z konce padesátých let, tak o poněkud svérázné ovládání či kovově rachotící zavírání dveří.

Nabídka verzí

V současnosti je Mini Cabrio k dostání v sedmi verzích, přičemž ty zážehové jsou poháněny známými čtyřválci 1,6 l z dílen BMW. One a Cooper mají atmosférické plnění a výkon 98 a 122 koní (72, resp. 90 kW), provedení Cooper S a John Cooper Works pak nabízejí přeplňování a výkon 184, resp. 211 koní (135/155 kW). Vznětové verze s dvoulitry common-rail nesou označení Cooper D a Cooper SD a dávají 112 a 143 koní (82, 105 kW), přičemž Cooper D lze mít i s automatickou převodovkou.

Co se standardní výbavy týče, ta je ve všech verzích velmi podobná, pouze základní One postrádá třeba litá kola, lakovaná zrcátka nebo automatickou regulaci sklonu světlometů. Špičkový John Cooper Works pak vyniká sadou specifických aerodynamických doplňků, sedmnáctipalcovými litými ráfky, upraveným interiérem a lepším rádiem Mini Boost CD.

Mini Cooper: Mr. Bean by se divil (velký test)

Mini Cooper: Mr. Bean by se divil (velký test)

A čím se otevřený Mini Cooper Cabrio liší od výchozího modelu Mini Cooper? Motor je shodný, ovšem pohotovostní hmotnost narostla kvůli instalaci mechanizmu střechy a potřebných výztuží o 90 kg na 1 240 kg. Kvůli tomu narostly průměrná spotřeba na 5,7 l/100 km (+ 0,3 l/100 km) a doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h na 9,8 s (+ 0,7 s), zatímco nejvyšší rychlost klesla na 198 km/h (- 5 km/h). Čili změny nijak zásadní. Oba vozy jsou stejně dlouhé i široké, Cabrio je jen o 7 mm vyšší (1 414 mm).

Zkoušený vůz

Mini Cooper Cabrio stojí v základním provedení 587 500 Kč, což je o nezanedbatelných 102 500 Kč více než u uzavřeného Cooperu se stejným motorem. Vůz na snímcích měl na začátku testu najeto jen těsně přes 2 000 km, k nimž jsme během týdne přidali dalších 1 100 km. Opatřen byl celou řadou doplňků, mezi nimiž svojí cenou ční zejména bi-xenonové světlomety (+ 17 550 Kč, což na druhou stranu není nijak přemrštěná částka), sedmnáctipalcové lité ráfky (+ 22 125 Kč, to už je horší…) a paket Always Open (+ 13 975 Kč), který zahrnuje snímatelnou větrnou clonu, vyhřívání předních sedadel a počítadlo doby jízdy se staženou střechou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Cena vozu na snímcích tak narostla na 681 450 Kč, ale ani to není nijak extrémní částka. Upřímně, čekal jsem, že to bude krapet horší...

Mini Cooper Cabrio
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)681 450 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)400 000 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy4x
El. řízení podvozkuABS, DSC
Centrální zamykáníAno, na DO, transpondér
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání
Čalouněnítextil/kůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut.
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceNe
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno, Bi-HID
Denní svíceníNe
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno
Start/stop systémAno
MetalízaNe
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Žádný pionýr..., Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Toto na silnici nepřehlédnete…, Na palubě
  3. Symbolický kufřík, Střechu dolů!
  4. Za volantem, Startujeme, Na silnici
  5. A vystupujeme, technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků