Kapitoly článku:
Mini za milion
Nyní už víme, že duší je tento kabriolet stále tím novodobým Mini, jakým má být, co se ale ještě nezměnilo, je cenová politika. Tahle auta nikdy nebyla nějak zvlášť levná, a abyste si mohli pořídit nejzákladnější Cooper s tříválcovou patnáctistovkou o výkonu 100 kW, zaplatíte nejméně 621.400 korun. „Esko“ je na tom ještě hůře – stojí 763.100 korun – a protože Mini ctí v oblasti příplatkové výbavy naprosto stejné hodnoty jako mateřské BMW, je to jenom pouhý začátek.
Infotainment se nepřekvapivě velmi podobá BMW, odpovídá tomu i ovládání. Takto hezky vás umí Mini přivítat při každém odemknutí dveří.
Některé příplatkové prvky jsme už probrali v průběhu testu, nehovořilo se ale například o navigaci Professional, která je sice „zadarmo“, ale váže k sobě paket Wired za více než 48.000 korun, nebo paketu Chili za 88.114 Kč, který obsahuje litá 17“ kola, diodové světlomety, světelné pakety, hezčí čalounění nebo diodové světlomety. K tomu si připočítejte krémové kožené čalounění (pro Chili za 26.422 Kč), zmíněnou střechu a šestistupňový automat a je tam milion jak vyšitý. Ještě jinak – milion za Mini Cabrio, a to mi připadá i navzdory všem jeho vlastnostem trochu přetažené za vlasy…
Verdikt
Popravdě řečeno není v mém životě moc aut, které by si dokázaly mou pozornost získávat pořád a pořád dokola. Mini se postupem času zvětšovalo, dostalo menší, ale naštěstí zároveň větší motory, a nehledě na verzi jezdí stále skvěle. Je to ten typ auta, které můžete ždímat na hranici jeho možností a stále víte, jaký bude jeho další krok. Nejenom verze S, ale dokonce i základní patnáctistovka umí být pořádně rychlá, snad nikdy by mě ale nenapadlo si pomyslet, že tohle auto ztrácí šťávu.
Verze S Cabrio je na druhou stranu poměrně specifická. Máte z ní radost stejně jako z kupé, to foukání do interiéru ve vysokých rychlostech ale nakonec stejně naruší vaši koncentraci a před opravdu rychlou projížďkou střechu raději zatáhnete. Je plátěná, takže neizoluje zvuky prostupující do interiéru, mezi nimi jsou však také perfektní zvuky motoru a zejména práskání od koncovek výfuku, které tohle auto prezentuje výborně.
Po této zkušenosti bych váhal, zda zvolit řidičtější manuál nebo pohotovější automat, v jednom mám ale opravdu jasno – když kabrio, tak přece jenom s něčím slabším pod kapotou. Možná si řeknete, že je to jenom můj problém a měl bych se naučit oddělit „kochací“ projížďky od těch sportovních, ono to ale dost dobře nejde. Tohle auto se vám totiž velmi rychle dostane pod kůži a bude vás tlačit ke stále lepším výkonům. A přece byste tuhle zábavu nechtěli nechat jenom holkám…
Technické údaje: Mini Cooper S Cabrio
Rok • stupeň výbavy
2016 • Cooper S
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 998 cm3
Vrtání • zdvih
82,0 mm • 94,6 mm
Nejvyšší výkon
141 kW (192 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 000 až 6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
300 Nm při 1 250 až 4 600 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,1 s
Nejvyšší rychlost
228 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
160 l • 215 l
Objem palivové nádrže
44 l
Hmotnost: provozní • celková
1 370 kg • 1 765 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
7,1 • 5,0 • 5,8 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 485 mm • 1 485 mm
Rozměr pneumatik
205/45 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
3 821 × 1 727 × 1 415 mm
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman