Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

I v současné generaci přišla automobilka Mini s otevřeným provedením Cabrio. Verze Cooper S má výkonu na rozdávání, otázkou však zůstává, jestli je 192 koní opravdu potřeba.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Auto pro kadeřníky?
  2. Knedlík lehce nakynul, Dlouháni, přikrčte se
  3. Jak je to tedy s tím výkonem?
  4. Mini za milion, Verdikt, Technické údaje
  5. Mini Cooper S Cabrio - fotogalerie

Vždycky mě fascinovaly kabriolety s obrovskými, nejlépe osmi- nebo dvanáctiválcovými motory, nicméně pokud se na ně člověk podívá z ryze praktického a možná i ekonomického hlediska, jsou takové vozy v podstatě zbytečné. Už v dálničních rychlostech do nich fouká a dříve nebo později stejně přijde čas zvolnit, nebo natáhnout střechu. Tím samozřejmě přijde část investice a kouzla vniveč a řidiče napadne, jestli si neměl koupit buď silné kupé, nebo naopak o něco slabší, ale za to levnější kabrio.

Prohlédněte si Mini JCW Convertible na dalších fotkách [fotogalerie]

Prohlédněte si Mini JCW Convertible na dalších fotkách [fotogalerie]

Kdyby ale zájemci o sportovní vozy vždy uvažovali pouze racionálně, byly by některých modelů stále plné sklady a jiné by se už dávno přestaly vyrábět. Nastal čas si přestat pokládat otázku „proč bych si měl kupovat dvanáctiválcové kabrio“, ale jít na to z druhé strany a říci si, že to vlastně není až tak špatný nápad. Jenom tak, čistě spontánně. Do hry totiž vstupuje touha mít něco výjimečného, možná i okázalého, a podobné je to i s Mini Cooperem S Cabrio z dnešního testu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I s nataženou strechou to Mini Cabrio dost sluší, obzvláště když do očí bije britská vlajka. Tento prvek je však dražší, než byste možná řekli.

Jistě, není tak nadpozemské jako například osmiválcové BMW 650i Cabrio nebo šestilitrový Mercedes-AMG SL 65, stejně jako v případech velkých kabrioletů si jej ale lidé kupují hlavně proto, že ho prostě chtějí a je jim úplně fuk, co si o tom myslí okolí. Dost možná pak autu dokážou i hodně odpustit, což je někdy opravdu důležité.

Auto pro kadeřníky? Ale kdeže…

Předně je ale třeba si ujasnit jednu věc – zcela chápu, když si Mini Cabrio koupí i někdo jiný než mladá slečna nebo kadeřník. Pravda, po ukončení výroby roadsteru, který byl beztak jenom o něco méně praktický než kabriolet, zřejmě ubylo pár zájemců o otevřené Mini, tahle verze je ale na druhou stranu už pomalu klasika. Žádné zbytečné pohyby při stahování střechy – složí se elektricky za zadní sedadla za 18 sekund, je pak hezky vidět jako například u prvního Volkswagenu Beetle, a co víc, za jízdy to lze provést do rychlosti 30 km/h, případně tlačítkem na klíčku, pokud vůz stojí. To je frajeřina!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Otevírání střechy probíhá nadvakrát - nejdříve se posune část nad předními sedadly a vznikne střešní okno, zbytek se dokončí až po druhíém stisknutí příslušného tlačítka.

Nicméně i toto na první pohled úsporné řešení (u řady kabrioletů a roadsterů se střecha zcela chová pod zadní víko) trochu omezuje zavazadlový prostor. S nataženou střechou máte k dispozici 215 litrů, se staženou o 55 litrů méně, i tak je mezigenerační nárůst o čtvrtinu docela znát. Přístup malinkým sklopným víkem jako u pick-upů vypadá na první pohled docela mizerně, protlačíte jím však dva cestovní kufry a pár drobností, navíc víko se dá použít také jako praktická lavička, tedy alespoň pokud nevážíte více než 80 kilogramů. A co vám budu povídat – na chvíli zastavit, posadit se a sledovat okolní krajinu je prostě relax.

Radosti
Silný motor
Motokárový grip v zatáčkách
Příznivá spotřeba
Zvukový doprovod motoru a výfuku
Starosti
Na rozbitých silnicích prkenný podvozek
Turbolence v interiéru
Témeř nepoužitelná zadní místa
Vysoká cena
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie62 fotografií
00.jpg 01.jpg 02.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Auto pro kadeřníky?
  2. Knedlík lehce nakynul, Dlouháni, přikrčte se
  3. Jak je to tedy s tím výkonem?
  4. Mini za milion, Verdikt, Technické údaje
  5. Mini Cooper S Cabrio - fotogalerie

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků