Bohatá základní výbava za dobré peníze
Prostorný vnitřek
Jízdní komfort
Chaotické ovládání infotainmentu
Pomalý stop start
Bez sady na zvětšení objemu průměrný kufr
7 /10
Na našich silnicích jste si určitě všimli přibývajících MG ZS. Ta jsou se svou atraktivní cenou a obstojným fungováním i zpracováním dost lákavou nabídkou i pro ty, kteří zatím k „novým“ značkám nemají velkou důvěru. Nyní zde máme dalšího zástupce, který opět láká na zajímavou cenovku, sedmiletou záruku a přístup bez výrazných čínských specifik a obskurností.
Kompaktní SUV MG HS má na délku 4574 mm, je tedy zhruba stejně velké jako třeba Mazda CX-5. Aktuální verze je ve výrobě od roku 2018 a zatímco v Asii je v prodeji již jeho faceliftovaná podoba s o trochu většími vnějšími rozměry a novým designovým jazykem MG, u nás máme zatím provedení klasické s poněkud anonymním vzhledem. Ale ne nevkusným – příď trochu připomíná již zmíněnou Mazdu, samotná rozměrná čelní mřížka se svými soustřednými lesklými body zase podobá Mercedesu, světla vypadají trochu korejsky… Ale rozhodně jde o design evropského střihu, který na naše silnice zapadne.
Spousta místa a chaos v televizi
A dobře zapadnete i za volant. Vnitřek působí velmi kvalitně, žádný zápach lepidla, rozšklebené tvrdé plasty nebo jiné znaky lacinosti – však také nejde o auto vysloveně za drobné. U této vrcholné výbavy si hned všimnete černo-rudého čalounění palubní desky, výplní dveří a sedaček ve sportovním střihu s kombinací kůže/Alcantara které je společně s dalšími prvky součástí paketu Style za přijatelných 18.600 Kč.
Rozložení prvků vpředu je zcela mezinárodní a design také – máme zde dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 10,1 palce, pod ní řadu tlačítek pro ovládání jejích vybraných funkcí, hlasitosti a také aktivaci výhřevu předního a zadního skla. Základní zobrazení vám ukáže dlaždice pro vstup a základní nastavení přehrávání audia, klimatizace a párování s telefonem, zbytek si můžete vyvolat ikonami po levé straně displeje.
Zatímco na pohled vše působí vcelku jasně a přehledně, v samotném ovládání už je několik záludností. Například nastavení teploty je možné jen přes obrazovku v širším nastavení klimatizace, do nějž se dostanete normálním tlačítkem pod displejem nebo klovnutím na příslušnou dlaždici. Chcete z něj vycouvat? Musíte stisknout fyzické tlačítko na středovém panelu, zatímco jiným zobrazením na obrazovce ikona „domů“ nebo „zavřít“ nechybí.
Vestavěná navigace, která je součástí každé ze čtyř výbav, má jednoduché a snadno použitelné rozhraní, i její grafika je dobře čitelná. Ale naopak parkovací kamery mají špatný obraz, ať už koukáte na kteroukoliv z celkem čtyř či v 360stupňovém pohledu na auto, kde je ale model HS hodně disproporční vůči svému okolí. Parkovací kamery mají docela šikovnou funkci zobrazení vzdálenosti k překážce, ale občas si počínají dost jankovitě a jejich pípání je téměř ohlušující bez větší možnosti regulovat hlasitost.
Ale to jsou z hlediska vnitřku asi jediné (pro některé zákazníky asi i malicherné) výtky. Velmi dobrý dojem dělá 12,3“ digitální přístrojový štít s přehlednou grafikou a několika možnostmi ohledně zobrazovaných informací. Tlačítka na volantu připomínají svým uspořádáním do kříže starší Volkswageny, na něž v současné době dotykových plošek často s láskou vzpomínáme – pracuje se s nimi dobře, vpravo komandujete palubní ukazatele, vlevo audio a telefonní funkce.
Na středovém tunelu najdete vedle voličeautomatu aktivaci 360stupňových kamer, otevírání kufru a vypínání stop/startu. Dobře, že je poslední jmenovaný čudlík tak hezky po ruce, ale o tom za chvíli. Před voličem máte objemnou odkládací schránku a za ním držáky nápojů, schránka pod loketní opěrkou také pojme slušné množství věcí.
Přední sedadla s jednodílnými opěradly mají solidní boční vedení v oblasti stehen i trupu, najít v nich příjemnou pozici není problém. Místa je v nich dost i nad hlavou ta to samé platí i o druhé řadě, kde se bez problému usadí i vyšší dospělí s dostatkem prostoru pro kolena. Cestující vzadu mají k dispozici své vlastní výdechy klimatizace na konci středového tunelu a hned dvě USB zdířky pro nabíjení – chválíme.
Kufr má průměrně vysokou nakládací hranu a jeho výška není na auto této kategorie úplně ideální. Alespoň zatím. Pod podlahou, která se nedá dát do vícero výškových poloh, je hromada zbytečně nevyužitého prostoru nad a okolo dojezdového kola. České zastoupení MG proto chystá takzvanou sadu pro zvětšení objemu bez plata (můžete znát i z některých Mitsubishi), která z této „vany“ odstraní vše nepotřebné, přidá čalounění a zvýší kapacitu až na 580 litrů.
Pokračování 2 / 3
Na tempu šetří, komfortem nikoliv
U HS vám MG ušetří výběr motoru. K dostání je totiž pouze jeden – přeplňovaná přímovstřiková patnáctistovka z řady General Motors SGE (Small Gasoline Engine), kterou jsme našli v některých starších Opelech, bývalých nebo stále ještě aktuálních Chevroletech, GMC nebo Buicku a jíž nyní používá mateřský koncern SAIC i pro další modely MG.
Během jízdy příliš nehlučí a chová se způsobně, sedmistupňový automat inteligentně servíruje otáčky, aby ji nenechal bez zátahu nebo řvát v červeném poli. Převodovka jako taková preferuje plynulejší jízdu, při rychlém podřazení s autem lehce hrkne, ale nejde o nic vážného.
Auto má dost síly i na dálnici a s posádkou, vysloveně rychlé není, ale pro bezpečné předjíždění má elánu dost. To samé platí i při rozjezdech, ale ne za všech situací. Stop/start je letargický, dnes už tato technika funguje s rozumnou rychlostí prakticky u všech konkurentů. Zde se vám občas stane, že například odbočujete do proudu aut na hlavní, sešlápnete plyn a… nic. A protože jste prošvihli svou příležitost, raději opět šlápnete na brzdu, aniž by motor stačil naběhnout. Štěstí, že tlačítko stop/startu máte hned po ruce, a ne někde v hloubi menu na obrazovce. Se spotřebou se kombinovaně můžete vejít i pod deklarované číslo, lehce nad sedm litrů zvládnete bez větší snahy.
Ve dvou nižších výbavách má HS standardně 17“ litá kola s pneu 215/60, obě vyšší dostávají 18“ disky obuté do gum v rozměru 235/50. Ani v tomto větším případě není s jízdním komfortem žádný problém, střední a větší nerovnosti zvládá rodinné MG s houpavou grácií. Drobné kopnutí zespodu je cítit jen na ostrých zlomech v asfaltu, ale bez tupých ran nebo nadskakování posádky v sedačkách.
V zatáčkách si vede zdatně, směr mění ochotně, nemá tendenci utíkat ven z oblouku a i když se naklání a trochu pohupuje, na asfaltu se drží bez problémů. Má sice elektronickou uzávěrku XDS, ale abyste zkoumali její fungování na hraně přilnavosti vás ležérní pohon nijak nemotivuje, akční svezení tu nečeká a určitě s ním nepočítá ani zákazník.
Z hlediska asistentů má každé HS velmi solidní sbírku různých pomocníků – žádnému nechybí aktivní udržení v jízdním pruhu či tempomat, verze s automatem mají na rozdíl od šestistupňového manuálu i adaptivní tempomat s regulací odstupu. Vše funguje bez problémů a ani varovné prvky před kolizí s překážkou nebo vyjetím z pruhu vás nijak horlivě neokřikují, pokud nejsou třeba.
Pokračování 3 / 3
Verdikt: Férová nabídka i s jistými kompromisy
Už se základní cenou 663.940 Kč dostáváte přední a zadní senzory, litá kola, koženková vyhřívaná přední sedadla a to řidičovo stavitelné elektricky, digitální kokpit, dotykovou obrazovku s navigací, 4x USB porty a spoustu stylových i užitečných prvků. Pokud chcete automat, zaplatíte 712.940 Kč a tato „plná palba“ startuje na 779.940 Kč.
Pro srovnání: domácí Škoda Karoq Ambition s motorem 1.5 TSI/110 kW a automatem stojí 765.900 Kč. Vyšší výbava Style je za 790.900 Kč a vrcholná verze Style Exclusive stojí už 900.900 Kč.
V této kategorii jde o velmi solidní nabídku, pokud tedy někam odložíte plato kufru, nebo si počkáte na sadu pro zvětšení objemu, u níž zřejmě nebude problém ani zpětná montáž. Vnitřek má solidní zpracování a posádka cestuje pohodlně po stránce prostoru, akustiky i odpružení. Ani spotřeba lehce nad sedm litrů není vražedná.
Kompromisy zde samozřejmě jsou. Chaotické ovládání infotainmentu a klimatizace by si zasloužilo přepracování (verze po faceliftu má nový infotainment), na kamerách toho moc vidět není ani ve dne a stop/start vás občas vypeče. Nicméně samotný „autový“ základ je zdravý a stejně jako u menšího ZS určitě zamotá hlavu těm, kteří zatím neuvažovali o autě čínského původu. A nejen kvůli ceně.
MG HS: Souhrn cen |
Základní cena vozidla |
663.940 Kč (Emotion/119 kW) |
Cena s testovaným motorem a výbavou |
779.940 Kč (Exclusive/119 kW) |
Cena testovaného vozidla |
798.540 Kč (Exclusive/119 kW) |
Technické údaje: MG HS
Rok • stupeň výbavy
2023 • Exclusive
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 490 cm3
Vrtání • zdvih
74,0 mm • 86,6 mm
Nejvyšší výkon
119 kW (162 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
250 Nm při 1 500 až 4 400 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,4 s
Nejvyšší rychlost
190 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
dvouspojková • 7 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
463 l • 1 454 l
Objem palivové nádrže
55 l
Hmotnost: provozní
1 520 kg
Prům. spotřeba: komb.
7,6 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 574 mm • 1 593 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 574 × 1 876 × 1 685 mm
Základní výbava: 6 airbagů, Přední a zadní parkovací senzory, Vyhřívání předních sedadel, Sedadlo řidiče ovládané elektricky, Navigace, Digitální příst. panel 12,3", Aut. 7st. převodovka, Asistent pro jízdu v dopravní koloně, LED světlomety, 360° parkovací kamera, El. ovládané páté dveře, Panor. střešní okno, Kožené čalounění sedadel, Automatická dvouzónová klimatizace, Adaptivní tempomat, 18" slitinová kola a další
Příplatková výbava: Paket Style (18.600 Kč)