Testy | SUV | MG

TEST MG HS 1.5 TGI DCT Exclusive: V maximální výbavě za cenu průměrné Škody Karoq!

Po hybridu do zásuvky se na český trh dostává také čistě benzinová verze čínského SUV pod britskou značkou. Ještě se má co učit, ale základ je zdravý a za fér cenu.
Radosti
Bohatá základní výbava za dobré peníze
Prostorný vnitřek
Jízdní komfort
Starosti
Chaotické ovládání infotainmentu
Pomalý stop start
Bez sady na zvětšení objemu průměrný kufr
7  /10

Na našich silnicích jste si určitě všimli přibývajících MG ZS. Ta jsou se svou atraktivní cenou a obstojným fungováním i zpracováním dost lákavou nabídkou i pro ty, kteří zatím k „novým“ značkám nemají velkou důvěru. Nyní zde máme dalšího zástupce, který opět láká na zajímavou cenovku, sedmiletou záruku a přístup bez výrazných čínských specifik a obskurností.

Kompaktní SUV MG HS má na délku 4574 mm, je tedy zhruba stejně velké jako třeba Mazda CX-5. Aktuální verze je ve výrobě od roku 2018 a zatímco v Asii je v prodeji již jeho faceliftovaná podoba s o trochu většími vnějšími rozměry a novým designovým jazykem MG, u nás máme zatím provedení klasické s poněkud anonymním vzhledem. Ale ne nevkusným – příď trochu připomíná již zmíněnou Mazdu, samotná rozměrná čelní mřížka se svými soustřednými lesklými body zase podobá Mercedesu, světla vypadají trochu korejsky… Ale rozhodně jde o design evropského střihu, který na naše silnice zapadne.

Spousta místa a chaos v televizi

A dobře zapadnete i za volant. Vnitřek působí velmi kvalitně, žádný zápach lepidla, rozšklebené tvrdé plasty nebo jiné znaky lacinosti – však také nejde o auto vysloveně za drobné. U této vrcholné výbavy si hned všimnete černo-rudého čalounění palubní desky, výplní dveří a sedaček ve sportovním střihu s kombinací kůže/Alcantara které je společně s dalšími prvky součástí paketu Style za přijatelných 18.600 Kč.

Rozložení prvků vpředu je zcela mezinárodní a design také – máme zde dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 10,1 palce, pod ní řadu tlačítek pro ovládání jejích vybraných funkcí, hlasitosti a také aktivaci výhřevu předního a zadního skla. Základní zobrazení vám ukáže dlaždice pro vstup a základní nastavení přehrávání audia, klimatizace a párování s telefonem, zbytek si můžete vyvolat ikonami po levé straně displeje.

Zatímco na pohled vše působí vcelku jasně a přehledně, v samotném ovládání už je několik záludností. Například nastavení teploty je možné jen přes obrazovku v širším nastavení klimatizace, do nějž se dostanete normálním tlačítkem pod displejem nebo klovnutím na příslušnou dlaždici. Chcete z něj vycouvat? Musíte stisknout fyzické tlačítko na středovém panelu, zatímco jiným zobrazením na obrazovce ikona „domů“ nebo „zavřít“ nechybí.

Vestavěná navigace, která je součástí každé ze čtyř výbav, má jednoduché a snadno použitelné rozhraní, i její grafika je dobře čitelná. Ale naopak parkovací kamery mají špatný obraz, ať už koukáte na kteroukoliv z celkem čtyř či v 360stupňovém pohledu na auto, kde je ale model HS hodně disproporční vůči svému okolí. Parkovací kamery mají docela šikovnou funkci zobrazení vzdálenosti k překážce, ale občas si počínají dost jankovitě a jejich pípání je téměř ohlušující bez větší možnosti regulovat hlasitost.

Ale to jsou z hlediska vnitřku asi jediné (pro některé zákazníky asi i malicherné) výtky. Velmi dobrý dojem dělá 12,3“ digitální přístrojový štít s přehlednou grafikou a několika možnostmi ohledně zobrazovaných informací. Tlačítka na volantu připomínají svým uspořádáním do kříže starší Volkswageny, na něž v současné době dotykových plošek často s láskou vzpomínáme – pracuje se s nimi dobře, vpravo komandujete palubní ukazatele, vlevo audio a telefonní funkce.

Na středovém tunelu najdete vedle voličeautomatu aktivaci 360stupňových kamer, otevírání kufru a vypínání stop/startu. Dobře, že je poslední jmenovaný čudlík tak hezky po ruce, ale o tom za chvíli. Před voličem máte objemnou odkládací schránku a za ním držáky nápojů, schránka pod loketní opěrkou také pojme slušné množství věcí.

Přední sedadla s jednodílnými opěradly mají solidní boční vedení v oblasti stehen i trupu, najít v nich příjemnou pozici není problém. Místa je v nich dost i nad hlavou ta to samé platí i o druhé řadě, kde se bez problému usadí i vyšší dospělí s dostatkem prostoru pro kolena. Cestující vzadu mají k dispozici své vlastní výdechy klimatizace na konci středového tunelu a hned dvě USB zdířky pro nabíjení – chválíme.

Kufr má průměrně vysokou nakládací hranu a jeho výška není na auto této kategorie úplně ideální. Alespoň zatím. Pod podlahou, která se nedá dát do vícero výškových poloh, je hromada zbytečně nevyužitého prostoru nad a okolo dojezdového kola. České zastoupení MG proto chystá takzvanou sadu pro zvětšení objemu bez plata (můžete znát i z některých Mitsubishi), která z této „vany“ odstraní vše nepotřebné, přidá čalounění a zvýší kapacitu až na 580 litrů.

MG

MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.

Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.

MG3 • MG ZS EV

Diskuze (49) Další článek: Tesla Cybertruck ukazuje zajímavý nosič pro řemeslníky. Vzbudil velkou pozornost, ale asi ho nekoupíte

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz