58
Fotogalerie

Test Mercedes CLK 200: nenápadný reformátor

Kapitoly článku:


Zavazadelník překvapujících předností

Ano, je to pravý Mercedes. Jakmile odjistíte rozměrné víko zavazadlového prostoru, libovolno zda tak učiníte tlačítkem na dálkovém ovládání, páčkou za voličem převodovky nebo přímo tlačítkem na víku, díky účinku silných per se zcela otevře, což oceníte třeba s rukama plnýma nákupu. Jednoduchá ramena víka zajíždějí pod povrch čalounění, takže nijak neohrožují uložený náklad. S ohledem na kategorii vozu je třeba základní objem zavazadlvého prostoru i jeho využitelnost označit jako velmi dobré.

P1010530.jpg P1010534.jpg P1010541.jpg
P1010535.jpg P1010536.jpg P1010537.jpg

Pod jeho podlahou se nachází nejen rezervní kolo s potřebným nářadím a heverem, ale také, s ohledem na lepší rozložení hmotnosti a zajištění přísunu energie i v případě čelní havárie, akumulátor. V případě nutnosti lze prostor rozšířit sklápěním nestejně děleného opěradla zadních sedadel na jejich sedáky. Prostupní otvor je omezen pouze nepatrně, i když sedáky s podlahou netvoří rovinu, není třeba obávat se žádné ostré hrany. Nedbalé zajištění opěráků v jejich vzpřímené poloze pak signalizuje dvojice rudých jazýčků v blízkosti zadních hlavových opěrek. 

P1010542.jpg P1010538.jpg P1010540.jpg

Na silnici

Jakmile usednete do nízko položených sedadel, je vám jasné, že i přes těsnou blízkost svého pozadí s vozovkou ve sportovním autě zkrátka nesedíte. Omezená boční opora, velký volant, automatická převodovka, to vše jsou prvky naznačující spíše komfortní zacílení modelu CLK (a to i přesto, že zkoušený vůz nebyl ve výbavové úrovní Elegance, ale Sport).

Motor naskakuje za všech okolností rychle (transpondér si s mikroprocesory vymění potřebné informace během 0,5 s). Akustický projev pohonné jednotky je velmi dobře tlumen a program řídicí jednotky jeho otáčky během normální jízdy udržuje v rozmezí od 1 300 do 2 000 ot./min. Po studeném startu však s ohledem na rychlejší prohřátí motoru a převodovky (které je mimochodem opravdu rychlé) několik minut drží otáčky snad až zbytečně vysoko.

V nižších otáčkách výkon pohonného ústrojí uspokojí pouze potřeby opravdu klidné jízdy, v případě nutnosti razantnější akcelerace však převodovka po jistém váhání podřazuje i o dva stupně a Mercedes pak vystartuje kupředu, ovšem dojem zrychlení vzbuzuje především hluboký a agilní zvuk motoru, neboť skutečné zrychlení, zachycené v níže připojených tabulkách, již zdaleka tak optimistické není. 136 koní zkrátka s relativně těžkým vozem žádné zázraky nenadělá.

P1010545.jpg P1010546.jpg P1010547.jpg

Elektronicky řízená automatická převodovka má dobově obvyklou „zubatou“ kulisu, jež prakticky znemožňuje pohotové „manuální“ řazení, z polohy D však lze pohybem voliče vlevo „podřadit“ na čtvrtou rychlost a pohybem vzad na rychlost třetí, níže je to už obtížnější. Není to žádný „tiptronic“, takže číselná hodnota na kulise pouze udává nejvyšší stupeň, jaký je převodovka v daném režimu ochotna zařadit.

Podvozek Mercedesu CLK je laděn dosti komfortně, ačkoli kinematika náprav (zvláště té přední) poměrně solidně kompenzuje účinky svižné jízdy zatáčkami i prudké akcelerace a brzdění. Brzdy jsou pak znamenité, zatímco řízení postrádá patřičnou citlivost. Aerodynamický hluk je na velmi nízké úrovni, ovšem s výjimkou oblasti tenkých sloupků B, kolem kterých vítr docela „zpívá“.

P1010487.jpg P1010488.jpg P1010490.jpg

Závěrem

Ojetý Mercedes-Benz CLK se zážehovým dvoulitrovým motorem a automatickou převodovkou bude dobrou volbou pro řidiče, který jezdí povětšině sám. Využije pohodlný, prostorný interiér s objemným a všestranně využitelným kufrem, pohodlí „automatu“ a navíc si při zastávce na čerpací stanici s radostí vychutná znalých i závistivých pohledů. Co na tom, že to žádný sporťák ve skutečnosti není.

Pokud se však řidič hodlá opájet alespoň zdánlivě dynamickou jízdou, podpořenou působivou akustickou kulisou, musí se tak jako my smířit se spotřebou kolem 14 l/100 km. Při opravdu klidné jízdě jsme se přiblížili hranici 8 l/100 km, nicméně v průměru je třeba počítat s hodnotou okolo 10 l/100 km.

Pokud se však opravdu chcete svézt, zkuste se spíše poohlédnout po některém z kompresorem přeplňovaných modelů. Zkoušený Mercedes-Benz CLK v nás však zanechal dojem důvěryhodnosti a je nám jasné, že si svého spokojeného zákazníka najde. Kromě přední nápravy se zdá, že jej žádné extrémní investice v brzké době nečekají.
 

Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto.
 

Partnerem skce pro slovenský trh je Autobazar EU, www.autobazar.eu

.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud