Test: Mercedes-Benz Viano Fun 2.2 CDI – volání dálek

Zima je zdá se pryč. Pomalu přichází čas letních dovolených a všelijakých výletů. Kromě klasických hotelů, apartmánů nebo stanů se samozřejmě nabízí možnost spát přímo v autě, což má své nesporné výhody. Mercedes připravil model Viano Fun, který umí přeměnit sedačky na postel.
Seznam kapitol
  1. Úvod, 5x1,9x1,8 rovná se sedm
  2. Dobrou noc?, 2.2 CDI: ideál na dlouhé cesty
  3. Řidič, ten těžký chleba nemá, Chtějte testovanou verzi
  4. Fotogalerie

Mercedes-Benz Viano není na trhu žádným nováčkem a předpokládám, že tento vůz už každý dobře zná nebo o něm alespoň slyšel. Velkoprostorový automobil výrobce nabízí ve spoustě verzí od klasického MPV, přes provedení s pohonem všech čtyř kol až po ryze obytnou variantu s názvem Marco Polo. Kompromisem mezi klasikou a obytným Polem je provedení označené jako Fun a přesně to jsme vyzkoušeli během jednoho únorového týdne.

Pravdou je, že jde o tak trochu netradiční automobil a tím pádem tak trochu netradiční test. Nakonec vzhledem k tomu, o jaký model jde, je vlastně hlavním předmětem tohoto testu postel, ale jak se říká, vyzkoušet se musí všechno a  zkoušet postel vlastně může být i velmi zajímavé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Aktuální Viano si těžko s něčím spletete. Poslední verzi poznáte mimo jiné podle LED diod deního svícení v předních světlometech. 

5x1,9x1,8 rovná se sedm

Jak už jsem naznačil v úvodu, Viano si můžete pořídit ve třech provedeních, která se od sebe liší kromě jiného také délkou. Testovaná prostřední možnost je dlouhá přesně 5008 mm, na šířku měří 1901 mm a vysoká je 1875 mm. Pro úplnost ještě doplním, že rozvor náprav dosahuje na 3200 mm. Už tyto základní údaje jasně říkají, že prostoru v interiéru bude více než dost.

Viano Fun nabízí celkem místo pro sedm cestujících, přičemž sedadla jsou uspořádána ve stylu 2+2+3. V první řadě na místě řidiče a spolujezdce nenajdete prakticky nic zajímavého. Za zmínku stojí pouze fakt, že prostoru kolem je opravdu více než dost (bylo by velice smutné, kdyby tomu tak nebylo). Sedadla jsou příjemně tvarovaná a příjemně tuhá. Nejlepší na celé věci je ale to, že z pohledu řidiče jde prakticky o klasický osobní Mercedes. Viano rozhodně nevypadá jako dodávka dodatečně předělaná pro přepravu lidí. Jediné, co prozrazuje užitkový původ, je trochu kolmější posaz za volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Sedačky jsou velmi příjemné a pohodlné. Zpracováním drží Viano standardy automobilky Mercedes. 

Také ve druhé řadě najdeme dvojici sedadel, ta se navíc dají otočit proti směru jízdy a nechybí zde ani skládací stoleček. Sedadla můžete kromě otáčení také posouvat, stejně jako zmíněný stoleček, sklápět nebo úplně vyndat. Třetí řada je klasická trojmístná lavice, která taktéž nabízí všemožná kouzla včetně úplného vyjmutí. Asi nemusím zdůrazňovat, že na samostatné sedadlo bude stačit jeden člověk, když je potřeba „vyhodit“ zadní lavici, jsou potřeba lidé dva (tedy pokud zrovna nejste přeborníci v kulturistice).

Stručný úvod na téma interiéru nemůže skončit nikde jinde, než za zadní lavicí. Prostor pro zavazadla je rozdělen jakousi čalouněnou deskou. Ano, tušíte správně, jde o součást slibovaného lůžka a dělí zavazadelník na dvě poloviny. Ten v základním uspořádání pojme 730 litrů, maximálně pak dokáže Viano Fun nabídnout prostor o objemu 3310 l. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, 5x1,9x1,8 rovná se sedm
  2. Dobrou noc?, 2.2 CDI: ideál na dlouhé cesty
  3. Řidič, ten těžký chleba nemá, Chtějte testovanou verzi
  4. Fotogalerie
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků