Test: Mercedes-Benz Viano Fun 2.2 CDI – volání dálek

Zima je zdá se pryč. Pomalu přichází čas letních dovolených a všelijakých výletů. Kromě klasických hotelů, apartmánů nebo stanů se samozřejmě nabízí možnost spát přímo v autě, což má své nesporné výhody. Mercedes připravil model Viano Fun, který umí přeměnit sedačky na postel.
Seznam kapitol
  1. Úvod, 5x1,9x1,8 rovná se sedm
  2. Dobrou noc?, 2.2 CDI: ideál na dlouhé cesty
  3. Řidič, ten těžký chleba nemá, Chtějte testovanou verzi
  4. Fotogalerie

Mercedes-Benz Viano není na trhu žádným nováčkem a předpokládám, že tento vůz už každý dobře zná nebo o něm alespoň slyšel. Velkoprostorový automobil výrobce nabízí ve spoustě verzí od klasického MPV, přes provedení s pohonem všech čtyř kol až po ryze obytnou variantu s názvem Marco Polo. Kompromisem mezi klasikou a obytným Polem je provedení označené jako Fun a přesně to jsme vyzkoušeli během jednoho únorového týdne.

Pravdou je, že jde o tak trochu netradiční automobil a tím pádem tak trochu netradiční test. Nakonec vzhledem k tomu, o jaký model jde, je vlastně hlavním předmětem tohoto testu postel, ale jak se říká, vyzkoušet se musí všechno a  zkoušet postel vlastně může být i velmi zajímavé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Aktuální Viano si těžko s něčím spletete. Poslední verzi poznáte mimo jiné podle LED diod deního svícení v předních světlometech. 

5x1,9x1,8 rovná se sedm

Jak už jsem naznačil v úvodu, Viano si můžete pořídit ve třech provedeních, která se od sebe liší kromě jiného také délkou. Testovaná prostřední možnost je dlouhá přesně 5008 mm, na šířku měří 1901 mm a vysoká je 1875 mm. Pro úplnost ještě doplním, že rozvor náprav dosahuje na 3200 mm. Už tyto základní údaje jasně říkají, že prostoru v interiéru bude více než dost.

Viano Fun nabízí celkem místo pro sedm cestujících, přičemž sedadla jsou uspořádána ve stylu 2+2+3. V první řadě na místě řidiče a spolujezdce nenajdete prakticky nic zajímavého. Za zmínku stojí pouze fakt, že prostoru kolem je opravdu více než dost (bylo by velice smutné, kdyby tomu tak nebylo). Sedadla jsou příjemně tvarovaná a příjemně tuhá. Nejlepší na celé věci je ale to, že z pohledu řidiče jde prakticky o klasický osobní Mercedes. Viano rozhodně nevypadá jako dodávka dodatečně předělaná pro přepravu lidí. Jediné, co prozrazuje užitkový původ, je trochu kolmější posaz za volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Sedačky jsou velmi příjemné a pohodlné. Zpracováním drží Viano standardy automobilky Mercedes. 

Také ve druhé řadě najdeme dvojici sedadel, ta se navíc dají otočit proti směru jízdy a nechybí zde ani skládací stoleček. Sedadla můžete kromě otáčení také posouvat, stejně jako zmíněný stoleček, sklápět nebo úplně vyndat. Třetí řada je klasická trojmístná lavice, která taktéž nabízí všemožná kouzla včetně úplného vyjmutí. Asi nemusím zdůrazňovat, že na samostatné sedadlo bude stačit jeden člověk, když je potřeba „vyhodit“ zadní lavici, jsou potřeba lidé dva (tedy pokud zrovna nejste přeborníci v kulturistice).

Stručný úvod na téma interiéru nemůže skončit nikde jinde, než za zadní lavicí. Prostor pro zavazadla je rozdělen jakousi čalouněnou deskou. Ano, tušíte správně, jde o součást slibovaného lůžka a dělí zavazadelník na dvě poloviny. Ten v základním uspořádání pojme 730 litrů, maximálně pak dokáže Viano Fun nabídnout prostor o objemu 3310 l. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, 5x1,9x1,8 rovná se sedm
  2. Dobrou noc?, 2.2 CDI: ideál na dlouhé cesty
  3. Řidič, ten těžký chleba nemá, Chtějte testovanou verzi
  4. Fotogalerie

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků