Test: Mercedes-Benz Viano Fun 2.2 CDI – volání dálek

Zima je zdá se pryč. Pomalu přichází čas letních dovolených a všelijakých výletů. Kromě klasických hotelů, apartmánů nebo stanů se samozřejmě nabízí možnost spát přímo v autě, což má své nesporné výhody. Mercedes připravil model Viano Fun, který umí přeměnit sedačky na postel.
Seznam kapitol
  1. Úvod, 5x1,9x1,8 rovná se sedm
  2. Dobrou noc?, 2.2 CDI: ideál na dlouhé cesty
  3. Řidič, ten těžký chleba nemá, Chtějte testovanou verzi
  4. Fotogalerie

Mercedes-Benz Viano není na trhu žádným nováčkem a předpokládám, že tento vůz už každý dobře zná nebo o něm alespoň slyšel. Velkoprostorový automobil výrobce nabízí ve spoustě verzí od klasického MPV, přes provedení s pohonem všech čtyř kol až po ryze obytnou variantu s názvem Marco Polo. Kompromisem mezi klasikou a obytným Polem je provedení označené jako Fun a přesně to jsme vyzkoušeli během jednoho únorového týdne.

Pravdou je, že jde o tak trochu netradiční automobil a tím pádem tak trochu netradiční test. Nakonec vzhledem k tomu, o jaký model jde, je vlastně hlavním předmětem tohoto testu postel, ale jak se říká, vyzkoušet se musí všechno a  zkoušet postel vlastně může být i velmi zajímavé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Aktuální Viano si těžko s něčím spletete. Poslední verzi poznáte mimo jiné podle LED diod deního svícení v předních světlometech. 

5x1,9x1,8 rovná se sedm

Jak už jsem naznačil v úvodu, Viano si můžete pořídit ve třech provedeních, která se od sebe liší kromě jiného také délkou. Testovaná prostřední možnost je dlouhá přesně 5008 mm, na šířku měří 1901 mm a vysoká je 1875 mm. Pro úplnost ještě doplním, že rozvor náprav dosahuje na 3200 mm. Už tyto základní údaje jasně říkají, že prostoru v interiéru bude více než dost.

Viano Fun nabízí celkem místo pro sedm cestujících, přičemž sedadla jsou uspořádána ve stylu 2+2+3. V první řadě na místě řidiče a spolujezdce nenajdete prakticky nic zajímavého. Za zmínku stojí pouze fakt, že prostoru kolem je opravdu více než dost (bylo by velice smutné, kdyby tomu tak nebylo). Sedadla jsou příjemně tvarovaná a příjemně tuhá. Nejlepší na celé věci je ale to, že z pohledu řidiče jde prakticky o klasický osobní Mercedes. Viano rozhodně nevypadá jako dodávka dodatečně předělaná pro přepravu lidí. Jediné, co prozrazuje užitkový původ, je trochu kolmější posaz za volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Sedačky jsou velmi příjemné a pohodlné. Zpracováním drží Viano standardy automobilky Mercedes. 

Také ve druhé řadě najdeme dvojici sedadel, ta se navíc dají otočit proti směru jízdy a nechybí zde ani skládací stoleček. Sedadla můžete kromě otáčení také posouvat, stejně jako zmíněný stoleček, sklápět nebo úplně vyndat. Třetí řada je klasická trojmístná lavice, která taktéž nabízí všemožná kouzla včetně úplného vyjmutí. Asi nemusím zdůrazňovat, že na samostatné sedadlo bude stačit jeden člověk, když je potřeba „vyhodit“ zadní lavici, jsou potřeba lidé dva (tedy pokud zrovna nejste přeborníci v kulturistice).

Stručný úvod na téma interiéru nemůže skončit nikde jinde, než za zadní lavicí. Prostor pro zavazadla je rozdělen jakousi čalouněnou deskou. Ano, tušíte správně, jde o součást slibovaného lůžka a dělí zavazadelník na dvě poloviny. Ten v základním uspořádání pojme 730 litrů, maximálně pak dokáže Viano Fun nabídnout prostor o objemu 3310 l. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, 5x1,9x1,8 rovná se sedm
  2. Dobrou noc?, 2.2 CDI: ideál na dlouhé cesty
  3. Řidič, ten těžký chleba nemá, Chtějte testovanou verzi
  4. Fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky