Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet | Foto: Petr Homolka

Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka
Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka
Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka
Mercedes-Benz S 560 kabriolet Foto: Petr Homolka
57
Fotogalerie

TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

Radosti
Jedinečný styl
Velmi luxusní pojetí interiéru
Pohodlná křesla
Tuhost karoserie
Aerodynamika a udržení tepla v kabině bez střechy
Zvuková a tepelná izolace se střechou
Jemný a výkonný motor
Komfort odpružení
Starosti
Nedostatek místa pro zadní cestující
Infotainment má občas pomalejší reakce
Převodovka občas cukne v nízkých rychlostech
Extrémní cena
9  /10

Věčné soupeření luxusních německých značek, nesmiřitelné trojice Audi, BMW a Mercedesu, má své hranice. Ty leží v opravdu luxusních kouscích. A co je více zbytečně luxusního než obří kabriolet? Takový dnes nabízí jen Mercedes a po svých konkurentech se musí dívat k jiným značkám, i když spojených právě se svými konkurenty. Řeč je tak třeba i o Rolls-Roycu Dawn či Bentley Continental GTC.

Třída luxusních otevřených vozů do značné míry definuje pojem kabriolet. Tak je zejména laická veřejnost zvyklá nazývat kde co, včetně roadsterů typu Mazdy MX-5 nebo polootevřených hatchbacků jako Fiat 500C. U Mercedesu pořídíte hned trojici kabrioletů. Klasických tříd C, E a právě S. Jaký je vrchol otevřených vozů s hvězdou ve znaku?

Opravdová jachta. S OLED svítilnami

U Mercedesu je velmi snadné rozlišovat jednotlivé designové vlny. Třída S stojí na stylu velmi rozmáchlém, zakulaceném, až barokním. Ten nemalé procento fandů stuttgartské značky nepřijalo příliš vřele. Možná i proto se nyní rozšiřuje spíše styl, se kterým přišla aktuální třída CLS či A.

Zatímco když vidíte sedan třídy C, nejlépe v základní výbavě, určitou otylost neschová, rozmáchlé křivky začínají fungovat s hmotou. Tento designový styl je navržen pro rozbíjení velkých ploch a vnášení elegance do mohutnosti stavby.

A právě proto skvěle a nejlépe funguje na třídě S. Jak na sedanu, tak především derivátech kupé a kabriolet. V rámci faceliftu přišlo kabrio se zadními OLED svítilnami, které jsou opravdovou pastvou pro oči. Vydržíte se dlouhé chvíle dívat na to, jak jsou jednotlivé segmenty poskládány. Celkově působí eskové kabrio neuvěřitelně majestátně. Zejména v pohybu, kdy se krajinou či ulicemi města jen nese.

Mercedes-Benz třídy S - srovnání rozměrů karosářských verzí
Model S sedan S kupé S kabriolet
Délka [mm] 5141 5027 5032
Šířka [mm] 1905 1899 1899
Výška [mm] 1495 1411 1417
Rozvor [mm] 3035 2945 2945
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1630/1643 1625/1649 1625/1649
Zavazadlový prostor [l] 510 400 350

Verze kabriolet je o něco kompaktnější, než byť i krátká verze sedanu. V přiložené tabulce je vidět, že ztrácí jak na délku, tak rozvorem náprav. A znát je to na první pohled. Ne snad, že by vám auto přišlo malé, ale určité kompaktnosti ve srovnání s limuzínou si všimnete.

Ve čtyřech na riviéru? Jen s kompromisy

Nasednete do interiéru a tušíte, že tady je všechno v pořádku. Tedy alespoň po stránce atmosféry a zpracování. Už tak rozmáchlé tvary, které Mercedes dává do všech svých modelů, jsou tu rozehrány ještě do dalšího dějství. Jen si všimněte třeba prostoru před spolujezdcem. Vyvýšená konzole s obložením s nakreslenými liniemi kolem dokola připomíná zámeckou kredenc.

Barevná kombinace béžové a tmavě červené krásně ladí s exteriérem. Nádherný je stejně barevný volant z paketu AMG plus. Po otevření dveří a usazení mě vždy až pobavily rozměry předních sedadel. Je to nesmírně pohodlné křeslo s obrovským, širokým sedadlem. Pokud nemáte výraznou nadváhu, oceníte přifukování bočnic, tradičně i v zatáčkách.

Asi vás nepřekvapí, že zpracování uvnitř je příkladné, stejně jako materiály a celková atmosféra. Podívejte se na fotky a ručím vám za to, že přesně takto se budete cítit, až s tímto autem absolvujete první kilometry. Ti dva vepředu cítí výjimečnost, opravdový luxus v tradičním slova smyslu. Vše funguje spolehlivě, na dotek příjemně, sedadla mají spoustu funkcí, skvělou masáž.

Ale jak je to s místem na zadních sedadlech? Velmi složitá otázka, myslím si. Víte, dva průměrně vysocí muži si za sebe nesednou. Spolujezdec se musí výrazně uskromnit. Může za to i mohutná palubní deska, v níž má kolena velmi brzy zaražená. Velká přední sedadla jsou sice vykrojena, ale nestačí to. Jeden pohled se nabízí ve smyslu, že na poměry kabrioletů je to vlastně dobrá vizitka.

Jenže je tu i druhý pohled. Kupujete si největší kabriolet od Mercedesu. Kupujete si třídu S. A stejně musíte přemýšlet nad tím, kolik kilometrů bude dospělá čtyřčlenná posádka chtít absolvovat. Je tedy potřeba mít na paměti, že s koupí kabrioletu třídy S si stále nekoupíte plnohodnotný čtyřmístný otevřený vůz. A to je škoda, protože od třídy E se v tomto směru zase tolik neliší.

V rámci modernizace pak kompletní třída S dostala i vylepšený systém Command. Na volantu se objevily dotykové plošky a ze středu obrazovky zmizela nevkusná plastová příčka. Mezitím už Mercedes u Sprinteru, třídy A, B či GLC přezbrojil na novější systém MBUX. Ten spoléhá na dotykovou obrazovku a hlasové ovládání. To tento infotainment ještě má klasický středový kombinovaný ovladač, který vyžaduje zvyk. Stejně jako občas pomalejší reakce jinak přehledného a hezky zpracovaného systému.

Pokračování 2 / 3

Základní motor. Úchvatný kus techniky

V těchto sférách dochází k absurditám. Jako třeba když řeknete, že osmiválec je základní motorizací. Kabriolet skutečně startuje verzí 560, a navíc se jedná o jedinou verzi, kterou nemá na starost divize AMG. Tato jednotka je sice také stavěna v motorárně AMG v Affalterbachu, ovšem strojově. Ruční péče je věnována silnější verzi S 63 a dvanáctiválcové S 65.

Osmiválec od robotů má objem čtyř litrů. Debutoval v supersportu AMG GT. Má dvě turbodmychadla a v rámci faceliftu v eskové třídě nahradil starší a snad i legendární jednotku o objemu 4,7 litru s označením 500. Těžko říci, jestli se s číslovkou 560 Mercedes vrátil k tradiční číslovce, kterou nosil dávný předchůdce záměrně, ovšem připomínka je to pěkná.

Je to výjimečný motor. Označil bych jej spíše za agregát spodového charakteru než jako točivého běsnivce, což přesně sedí do tohoto vozu. Chová se skoro jako dvanáctiválec. Volnoběh položený u 600 otáček je úžasně kultivovaný. Při běžné jízdě si navíc vystačíte jen v rozmezí do dvou tisíc. Výkon vůz podává skoro jako Rolls-Royce. Tedy velmi nenuceně. I když jednotku vytočíte, zůstává klidná a tichá. Až je potřeba věnovat zvýšenou pozornost tachometru. Protože rázem letíte neuvěřitelnou rychlostí.

Co se týče zvuku, koncovky na zádi leccos slibují. V praxi se výfukové ústrojí chová přesně tak, jak chcete. Přišlápnete plyn a dočkáte se jemného bručení. A to i přesto, že bylo auto doteď absolutně potichu. Překvapí však režim Sport+. Tehdy se po prudkém puštění sešlápnutého plynu dočkáte práskání tak typického pro ostré AMG modely. Není to však nic obtěžujícího a takové chování musíte cíleně i v tomto režimu vyvolat. Takže v pořádku.

Devítistupňová převodovka na pokyny pádel reaguje velmi rychle. Až nevěříte, že je to ta samá skříň, která tak lahodně přehazuje převody při klidné jízdě. Ovšem ve městě párkrát zaváhá. Rozjíždí se normálně výhradně na druhý stupeň, ale při nevybíravém pohybu plynem dokáže cuknout. Což jsem týden předtím u shodné devítistupňové převodovky třídy CLS 400d nezaznamenal.

Není vám zima? Není.

Testovací týden vyšel na říjen. A to už bývá pro otevřené vozy hraniční. Jenže ve třídě S vám pravděpodobně zima nebude ani za sychravého počasí. Může za to hned několik faktorů. Základem je precizně rozvržené vyhřívání sedadel, navíc třeba i s bodovou masáží "lávovými kameny". Přidejte ještě systém Airscarf s vyhříváním krku horkým vzduchem. Má elektrický příhřev a startuje velmi rychle po studeném zážehu.

Konstrukčně je pro jízdu bez střechy za chladného počasí skvěle zvládnutá i samotná karoserie. Skla jsou vysoko umístěna, na vrchu toho čelního si navíc můžete vysunout deflektor, stejně jako za zadními sedadly. Pokud nezastavíte, aerodynamika se postará o to, aby vám bylo až horko i za teplot pod deseti stupni Celsia. Turbulence do nějakých 110 km/h výrazně necítíte ani v oblasti hlavy, která bývá kamenem úrazu.

Látková střecha nabízí skvělé odhlučnění, a tak hučení od bezrámových oken v případě natažené střechy uslyšíte až ve vyšších dálničních rychlostech. Do té doby jsou i hluky z ulice odhlučněny sice ne jako v eskovém kupé, ale třeba jako v běžném hatchbacku. Což je skvělá vizitka.

To vše přispívá k tomu, abyste si tohle auto užili zcela specifickým způsobem. Karoserie je velmi tuhá, i díky dodatečným výztuhám včetně příčky za zadními sedadly. Vzduchové odpružení se tak má do čeho opřít. A funguje výjimečně. Dokáže žehlit silnice skoro jako sedan a lépe, než zmiňované CLS na stejně velkých discích kol.

Při klidné jízdě jede tohle auto stejně, jako jsem v úvodu popisoval, jak u toho vypadá. Opravdu majestátně se pohybuje tak, jak to od velkého Mercedesu očekáváte a dobře reaguje i na velké nerovnosti. Necítíte typické velké otřesy v oblasti rámu čelního okna, v čemž je v rámci kabrioletů "esko" výjimečné. Spojte to s jemným bručením osmiválce běžícího těsně nad volnoběhem a na vlně jak točivého momentu, tak zhoupnutého podvozku nemůžete při pohledu kolem sebe neříct, že právě sedíte v jachtě.

Pokud přitlačíte na pilu, auto nijak zvlášť neprotestuje. I na nejostřejší režim je však odměřené a spíše měkce odpružené. Důležité je, že rychlost vytvořenou osmiválcem dokáže s naprostou jistotou zvládnout. V zatáčce se pak naklání a já mám pocit, že docela schválně. Abyste si uvědomili, že řídíte velkou hmotu, a že se to úplně nehodí.

Přikrčí se, ale sedí. A díky čistě zadnímu pohonu si můžete dokonce stopu utáhnout. Přišlápnutím plynu a lehkým cuknutím volantem jej sice musíte přemluvit, ale právě díky měkčímu naladění jej při tom nerozhodí nerovnosti a řidič má docela dobrý přehled o tom, co si ještě může dovolit. Stejně se ale nejlépe cítí při ploužení se, případně lehce dynamické jízdě.

Pokračování 3 / 3

Závěr

Eskový kabriolet skvěle plní své zadání. Dokáže posádku přenést do jiného světa, vypadá úchvatně, stejně jako působí uvnitř. Pohonné ústrojí může občas v nízkých rychlostech zaváhat, ale jinak vám nabídne úžasně nenucený přísun točivého momentu. A vy si můžete jen tak plout krajinou či bulváry.

Atmosféře sekunduje dokonale provedené odhlučnění, vyztužení karoserie a skvělá aerodynamika. Jedná se dost možná o nejlepší kabriolet do našich zeměpisných šířek. Jen jej neberte jako "o trochu menší třídu S bez střechy". Pořád je to kabriolet, kam se dozadu sice dospělý posadí, ale roztahovat se nebude. Dost tak na tohle auto tlačí vrcholné motorizace třídy E. Ovšem pokud chcete to nejlepší od Mercedesu, třída S je i jako kabriolet vaší volbou.

Souhrn cen
Základní cena vozu 3.968.000 Kč (S560 kabriolet/345 kW)
Cena s testovaným motorem 3.968.000 Kč (S560 kabriolet/345 kW)
Cena testovaného vozu 4.727.431 Kč (S560 kabriolet/345 kW)

Technické údaje: Mercedes-Benz S 560 kabriolet

Rok
2018
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
8/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 3 982 cm3
Nejvyšší výkon
345 kW
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 250 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
700 Nm při 2 000 až 4 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
4,6 s
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 9 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
350 l
Objem palivové nádrže
80 l
Hmotnost: provozní • celková
2 150 kg • 2 625 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
12,5 • 6,5 • 8,7 l/100 km
Rozvor náprav
2 945 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 625 mm • 1 649 mm
Rozměr pneumatik
245/40 R20
Rozměry: délka × šířka × výška
5 032 × 1 899 × 1 471 mm

Základní výbava: Ambientní osvětlení, sada na opravu pneumatik, 19palcová kola z lehkých slitin, multimediální systém Comand Online, hudební systém Burmester, bezdrátové nabíjení pro chytré telefony, aktivní parkovací asistent, samostmívací zpětná zrcátka, přední sedadla s paměťovou funkcí, automatická klimatizace, diodové světlomety, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kamera a další.

Volitelná výbava: Bílá metalíza Designo Diamond Bright (+23.549,-), ozdobné výplně dveří – klavírovaný černý lak s dekorem flowing lines (+50.917,-), sada Premium – paměťová sada pro přední sedadla, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, systém vyhřívání prostoru kolem krku Airscarf, sada jízdních asistentů Plus, bezklíčový vstup, kamera sledující okolí vozidla (+152.460,-), sada Air Balance – sada pro provonění interiéru (+9.731,-), sada Exclusive – sedadla čalouněná Nappa kůží (+211.941,-), sada energizujícího komfortu (+6.365,-), komfortní aktivní ortopedická sedadla s masážní funkcí (+54.099,-), head-up displej (+32.141,-), příprava pro digitální klíč k vozu do chytrého telefonu (+5.728,-), linie AMG – AMG bodykit, koberečky AMG, sportovní pedály AMG (+117.370,-), linie AMG Plus – 20“ kola z lehkých slitin, vyhřívání předních sedadel, sportovní volant čalouněný Nappa kůží (+92.287,-).

AMG

AMG je německá společnost, která se zabývá závodními úpravami a sportovním tuningem vozů Mercedes-Benz. Společnost byla založena v roce 1967 dvojicí Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Většinou se značka uvádí jako Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB

Doporučujeme

Články odjinud