TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.
Radosti
Jedinečný styl
Velmi luxusní pojetí interiéru
Pohodlná křesla
Tuhost karoserie
Aerodynamika a udržení tepla v kabině bez střechy
Zvuková a tepelná izolace se střechou
Jemný a výkonný motor
Komfort odpružení
Starosti
Nedostatek místa pro zadní cestující
Infotainment má občas pomalejší reakce
Převodovka občas cukne v nízkých rychlostech
Extrémní cena
9  /10

Věčné soupeření luxusních německých značek, nesmiřitelné trojice Audi, BMW a Mercedesu, má své hranice. Ty leží v opravdu luxusních kouscích. A co je více zbytečně luxusního než obří kabriolet? Takový dnes nabízí jen Mercedes a po svých konkurentech se musí dívat k jiným značkám, i když spojených právě se svými konkurenty. Řeč je tak třeba i o Rolls-Roycu Dawn či Bentley Continental GTC.

Třída luxusních otevřených vozů do značné míry definuje pojem kabriolet. Tak je zejména laická veřejnost zvyklá nazývat kde co, včetně roadsterů typu Mazdy MX-5 nebo polootevřených hatchbacků jako Fiat 500C. U Mercedesu pořídíte hned trojici kabrioletů. Klasických tříd C, E a právě S. Jaký je vrchol otevřených vozů s hvězdou ve znaku?

Opravdová jachta. S OLED svítilnami

U Mercedesu je velmi snadné rozlišovat jednotlivé designové vlny. Třída S stojí na stylu velmi rozmáchlém, zakulaceném, až barokním. Ten nemalé procento fandů stuttgartské značky nepřijalo příliš vřele. Možná i proto se nyní rozšiřuje spíše styl, se kterým přišla aktuální třída CLS či A.

Zatímco když vidíte sedan třídy C, nejlépe v základní výbavě, určitou otylost neschová, rozmáchlé křivky začínají fungovat s hmotou. Tento designový styl je navržen pro rozbíjení velkých ploch a vnášení elegance do mohutnosti stavby.

A právě proto skvěle a nejlépe funguje na třídě S. Jak na sedanu, tak především derivátech kupé a kabriolet. V rámci faceliftu přišlo kabrio se zadními OLED svítilnami, které jsou opravdovou pastvou pro oči. Vydržíte se dlouhé chvíle dívat na to, jak jsou jednotlivé segmenty poskládány. Celkově působí eskové kabrio neuvěřitelně majestátně. Zejména v pohybu, kdy se krajinou či ulicemi města jen nese.

Mercedes-Benz třídy S - srovnání rozměrů karosářských verzí
Model S sedan S kupé S kabriolet
Délka [mm] 5141 5027 5032
Šířka [mm] 1905 1899 1899
Výška [mm] 1495 1411 1417
Rozvor [mm] 3035 2945 2945
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1630/1643 1625/1649 1625/1649
Zavazadlový prostor [l] 510 400 350

Verze kabriolet je o něco kompaktnější, než byť i krátká verze sedanu. V přiložené tabulce je vidět, že ztrácí jak na délku, tak rozvorem náprav. A znát je to na první pohled. Ne snad, že by vám auto přišlo malé, ale určité kompaktnosti ve srovnání s limuzínou si všimnete.

Ve čtyřech na riviéru? Jen s kompromisy

Nasednete do interiéru a tušíte, že tady je všechno v pořádku. Tedy alespoň po stránce atmosféry a zpracování. Už tak rozmáchlé tvary, které Mercedes dává do všech svých modelů, jsou tu rozehrány ještě do dalšího dějství. Jen si všimněte třeba prostoru před spolujezdcem. Vyvýšená konzole s obložením s nakreslenými liniemi kolem dokola připomíná zámeckou kredenc.

Barevná kombinace béžové a tmavě červené krásně ladí s exteriérem. Nádherný je stejně barevný volant z paketu AMG plus. Po otevření dveří a usazení mě vždy až pobavily rozměry předních sedadel. Je to nesmírně pohodlné křeslo s obrovským, širokým sedadlem. Pokud nemáte výraznou nadváhu, oceníte přifukování bočnic, tradičně i v zatáčkách.

TEST Mercedes-Benz CLS 400d 4Matic: Řadový samet v elegantním kabátu

TEST Mercedes-Benz CLS 400d 4Matic: Řadový samet v elegantním kabátu

Asi vás nepřekvapí, že zpracování uvnitř je příkladné, stejně jako materiály a celková atmosféra. Podívejte se na fotky a ručím vám za to, že přesně takto se budete cítit, až s tímto autem absolvujete první kilometry. Ti dva vepředu cítí výjimečnost, opravdový luxus v tradičním slova smyslu. Vše funguje spolehlivě, na dotek příjemně, sedadla mají spoustu funkcí, skvělou masáž.

Ale jak je to s místem na zadních sedadlech? Velmi složitá otázka, myslím si. Víte, dva průměrně vysocí muži si za sebe nesednou. Spolujezdec se musí výrazně uskromnit. Může za to i mohutná palubní deska, v níž má kolena velmi brzy zaražená. Velká přední sedadla jsou sice vykrojena, ale nestačí to. Jeden pohled se nabízí ve smyslu, že na poměry kabrioletů je to vlastně dobrá vizitka.

Mercedes CLA o praktický shooting brake nepřijde. Natočen byl prototyp

Mercedes CLA o praktický shooting brake nepřijde. Natočen byl prototyp

Jenže je tu i druhý pohled. Kupujete si největší kabriolet od Mercedesu. Kupujete si třídu S. A stejně musíte přemýšlet nad tím, kolik kilometrů bude dospělá čtyřčlenná posádka chtít absolvovat. Je tedy potřeba mít na paměti, že s koupí kabrioletu třídy S si stále nekoupíte plnohodnotný čtyřmístný otevřený vůz. A to je škoda, protože od třídy E se v tomto směru zase tolik neliší.

V rámci modernizace pak kompletní třída S dostala i vylepšený systém Command. Na volantu se objevily dotykové plošky a ze středu obrazovky zmizela nevkusná plastová příčka. Mezitím už Mercedes u Sprinteru, třídy A, B či GLC přezbrojil na novější systém MBUX. Ten spoléhá na dotykovou obrazovku a hlasové ovládání. To tento infotainment ještě má klasický středový kombinovaný ovladač, který vyžaduje zvyk. Stejně jako občas pomalejší reakce jinak přehledného a hezky zpracovaného systému.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků