Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Nová generace vlajkové lodi Mercedesu neohromí rychlostí, všestranností nebo přepravní kapacitou. Hlavní poslání automobilu – totiž komfortní, rychlou a bezpečnou přepravu z A do B – ale zvládá lépe než jakékoli jiné auto, na které si zrovna dokážeme vzpomenout.

Nejnovější velký sedan s trojcípou hvězdou na masce chladiče má před sebou nelehký úkol. Neočekává se od něj nic menšího, než že bude nejlepším automobilem na světě. Třída S vždy symbolizovala technický pokrok, vrcholný luxus a přinejmenším do začátku 90. let rovněž záměrně předimenzovanou konstrukci.

Náhrada za Maybach

Nový model svým způsobem navazuje na ikonického „mamuta“. Ne snad hmotností nebo okázalostí, ale ambicí stanout opět na samém vrcholu luxusních sedanů. Třída S s interním označením W222 má totiž ve svých vrcholných provedeních částečně nahradit Maybach – cynický a po zásluze neúspěchem potrestaný pokus Mercedesu prodávat nejzámožnějším zákazníkům zastaralou techniku za cenu Rolls-Royce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKonstrukce karoserie nové třídy S je z více než poloviny hliníková; prioritou vývojového týmu byla tentokrát delší varianta (V222), nikoliv testovaný kratší model (W222)

I proto Mercedes od začátku vyvíjel novou třídu S jako model s prodlouženým rozvorem náprav. Zkrácená verze je od ní odvozená, nikoliv naopak. Automobilka totiž očekává silný odbyt na nových trzích v Asii, kde je řízení auta považováno za práci pro personál.

My jsme testovali kratší model, dokonce v nejdostupnější z nabízených motorizací: S 350 BlueTec s pohonem zadních kol. Zkrátka specifikace pro chudé Evropany.

Nový Mercedes-Benz třídy S hodlá být nejlepším autem na světě

Nový Mercedes-Benz třídy S hodlá být nejlepším autem na světě

Vedle vznětového šestiválce, na jehož parametry se podíváme v jedné z následujících kapitol, je nová třída S k mání rovněž jako tradiční S 500 (V8, 455 koní), hybridní S 400 Hybrid (V6, 306+27 k) a sportovní S 63 AMG (V8, 585 k). Není bez zajímavosti, že všechny už splňují emisní normu Euro 6.

Ohlášené dvanáctiválce do českého ceníku značky Mercedes-Benz prozatím nedorazily. A chybí také čtyřválec, který se poprvé objevil v minulé generaci jako S 250 CDI.

Všechny motorizace lze objednat se základní i prodlouženou karoserií. Pohon všech kol s tradičním obchodním označením 4Matic ale dostanete jen k osmiválcům. V případě S 500 si můžete vybrat, S 63 AMG se vyrábí výhradně se zadním pohonem a S 63 AMG L naopak výhradně jako čtyřkolka.

Ani jedna žárovka

Od nových generací limuzín nejvyšší třídy se vždy očekává, že přijdou s nějakým „poprvé“. Mercedes-Benz S generace W222 je první sériově vyráběný automobil na světě, ve kterém nenajdete jedinou žárovku. Osvětlení zajišťuje celkem pět stovek LED, z čehož až tři sta připadá jen na interiér. Přední světlomety jsou tvořeny 56 diodami, zadní svítilny pětatřiceti.

Konstruktéři Mercedesu mysleli na všechno: Například při stání v koloně se sníží intenzita brzdových světel, aby zbytečně „nevypalovala“ oči řidičům stojícím za vámi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vnitřní i vnější osvětlení je kompetně tvořeno diodami; celkem byste jich v nové třídě S měli napočítat bezmála 500

Další světovou novinku představuje systém Magic Body Control. Pomocí dvojice kamer sleduje vozovku před autem a předává informace řídicí jednotce podvozku, která tak může na nerovnosti reagovat preventivně. Magic Body Control se ale dodává jen jako příplatková výbava k osmiválcům, v námi testované třídě S proto chyběl. Museli jsme si vystačit s pneumatickým pérováním Airmatic a adaptivním tlumením ADS Plus.

V další kapitole si nový Mercedes-Benz S 350 důkladně prohlédneme. Zvenku, ale zejména zevnitř:

Předchozí KAPITOLY Následující
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků