Test Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic: SUV, které bychom vážně chtěli

35 komentářů

Miyaki
18. července • 23:02

Bohuzel par kiksu v tom voze je. Automaticka prevodovka, radi prilis brzo, clovek si moc nezablbne ani ve voze za 1,5 mio. Rozhodne nepovedeny je ten tablet uprostred napevno "priplaclej" k pristrojovce. Zde jaksi designer nemel evidentne chut se jaksi obtezovat nejakou ergonomii a citlive jej do pristrojovky zakoponovat. Trci to tam jak zapomenute dildo. Naprosto ucebnicovym prikladem, jak se nechovat k zakaznikovi jak k "osine v prd €li" jsou barvy laku. Zakladni! Pouze bila nebo cerna. Ostatnich cca 6-7 za priplatek cca 35K. Z toho ostatni jsou: stribrna, ocelove seda, stribrna, jedna cervena, jedna fakt tmavr modra a hneda jako na X1. Vyber jak v krematoriu. A k cene. No tak pokud se podivate na zaklad za 1 mio., vezte ze za to dostanete oholene auto na urovni koncernu Skoda. Ok, kdyz se budu divat na diesel tak se dostanete 1,2 mio. a v zasade zacinate s vybavou abyste vubec v tom aute neco meli. Neni to spatne auto, jen politika MB je prinejmensim zvlastni. Kdyz se budu chtit vysypat z penez nemusim nutne koncit u MB, zase takovy etalon nedostiznosti to neni.

Pantani
12. října • 19:46

OK, co teda místo toho?

Ivan
13. prosince • 19:31

spýtajte sa servisáka od mercedesu ako sa kazia! a nemaju vela kilometrov slávne mercedesy aj....B-]

Pantani
13. prosince • 21:53

Byl to jeden z důvodů, proč jsme ho nakonec nebrali. Táta ho viděl 2x v servisu MB, kde do něj rozhodně nedolejvali vodu do ostřikovačů. Provázejí ho zřejmě dětský nemoce... :-/

Antiautomat
15. prosince • 8:21

ale ved to je normalne. Ja navrhujem, aby kazdy vodic, ktory ma auto z prveho roku vyroby /pri koncerne az do prveho fejsliftu/, dostal k autu aj karticku, nieco na sposob 'dakujeme, vitajte v beta-tester klube. Vase problemy, nasa radost'. Pockajte si nech to otestuje helmut z rajchu, beztak teraz po prilive tej skvelej, slusne vychovanej, zdravej, vysoko kvalifikovanej a hlavne pracovitej vlny zaujemcov o integraciu a nasledovanie nasich hodnot tam u nich /hlavne na predmestiach, ako trebars v Parizi/, zavladne rajsky blahobyt a kupna sila bude lamat rekordy ako nikdy predtym.

PepaJ
11. prosince • 20:54

..pěkny.. leč zbytecne predrazeny..ptoze je to jen čtyřválec..jsou auta stejn a ci lepší a stojí do 1mio..samo nemají na kapotě zaměřovač..ale stojí ho tam za půl míče..mít?! Rozhodne nikoliv. Ale kazdy ma dnes moznost se svobodne rozhodnout ..podle jeho gusta :))

Armani
11. prosince • 14:17

Jezdil sem v tom a velmi prijemna kara komfortnejsi nez GLE mozna to bylo velikosti kol

Antiautomat
10. prosince • 9:03

Dva tyzdne dozadu cez vikend som sa stastnou nahodou dostal za kormidlo na X5 s25d a podmotorovane to urcite nebolo. Je to aj usetrenymi kileckami a faktom, ze to nemuselo pohanat vsetky styri. Odhliadnuc od zvuku, pri obsadeni dvoma osobami a normalnej okreskovej jazde by som ani nepovedal ze je tam tak maly motor (vzhladom na velkost auta). Cestou naspat (uz sme boli styria) sme zaskocili na dialnicu a az do nejakych 140 bola dynamika slusna, potom uz bolo citit ze motor sa s tym musi popasovat viac, ale predbehnut auto, v rychlosti okolo 150-160 nebol problem. Kazdpopadne na normalne jazdenie to ma pary dost, dokonca aj nejaku tu rezervu (v predpisovych rychlostiach). Bonusom je potom ista lahkost, vyplyvajuca z toho, ze kara je stavana na dvojnasobne vacsi motor. Ta vynikne hlavne na okreske, kde /verte ci nie/ nebudete ovela pomalsi ako trojlitrova verzia. Na zakladnom rozmere pneu sa navyse povozite prijemne komfortne. Ak Vam staci auto, ktore Vas odvezie z A do B, to urcite staci.Potom som si zaspominal na Touarega V10TDi (kazdy lepsie zabehnuty ma 25okW) a ten pocit, ze mate vpredu pod deklom spakovaneho ruskeho sergeja (T679) je dvojlitru na mile vzdialeny a ako celok to postavi do uplne ineho svetla. Tomu motoru na tom, ci je auto prazdne, alebo plne a ci sa ide po rovine alebo do kopca, absolutne nezalezalo, tahal a tahal a cim viac sa mu nalozilo, tym viac si vypytal a stale nemal dost. Skratka presne opacny extrem, tam, kde dvojliter musel spolupracovat s prevodovkou ako len mohol, tento motor sa len spokojne prevaloval a casto sa ani sa mu neuracilo preradit, naco radenie, taka zbytocnost ked je tolko sily..... Vo vysledku, na adresu tej X5 sa sa dalo povedat 'na to ze to ma len dvojliter to ide slusne', na adresu toho Touarega ostalo len konstatovanie podobnosti so spomenutou lokomotivou a principom co nejde silou, to pojde este vacsou silou. A nech mi nema nik za zle, auto je na jazdenie a auto robi autom najma motor. Chce to skratka liter objemu naviac a na tom sa nic nezmeni, klasicky trojliter sestvalec Vam dava z oboch svetov nieco (vlastne vela) a tym padom do aut tychto velkosti ostava volbou cislo 1 a tak to aj ostane.

Thomson
9. prosince • 21:16

Sejdeme se ve frontě před showroomem, v 2016 přijde GLC V6 diesel i 3.0 biturbo AMG. :-D
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2015/10/zusaetzliche-moto... ...

Dagmarrr
9. prosince • 22:20

Konečně tam budou i pořádné výfuky a né nějaké fake zaslepená šidítka. Ale 250ka diesel i ve čtyřválci jezdí pěkně (dle mé zkušenosti z GLK) a hlavně, spotřeba 6.6 litrů a ve městě maximálně 7.2. Sice lehká noha, ale občas se musí profouknout trubky ;-) Tady z fotek to bylo 8.4 litrů na padesáti kilometrech, to asi v MB nebudou mít z té fotky radost??? Doufám, že se časem i zmenší rámeček na tom tabletu, resp. se zvětší display na celou plochu. Také by mě zajímalo, zda se dá u navigace zadat adresa i v souřadnicích GPS, to třeba GLK neumělo... Také je možná škoda, že GLC bývá obuté do univerzálních gum, stejně každý dá nakonec zimáky viz testované auto... A možná tam měl být ten plechový kryt nárazníku pod pátými dveřmi, to GLK má a u GLC zatím nic. A tam se to zejména v zimě asi pěkně odře při otevírání...
Fajn jsou u GLC výsuvné sedáky, ale je škoda, že to nemá vychytávky jako např. ostřikovač kamery a nebo mít kamery výklopné... Asi si ještě budeme muset počkat nejen na ty šestiválce...

Pantani
9. prosince • 20:02

To auto jsem řídil, mělo právě těch 125 kW. Na to auto je to zoufale málo, paničkám to stačí, ale kamion bych s tím předjíždět opravdu nechtěl. Bohužel ani těch 150 kW neudělá zázraky, bude to lepší, ale zázrak to nebude. Chtělo by to chip tak na 180 kW, míň ani náhodou - to auto je hodně těžký. U MB ho nabízejí ofiko za 50k od jednoho z jejich dvorních dodavatelů.
Další věc, která mě překvapila je notně cukající převodovka. Jel jsem obcí na 5. stupeň, trošku přibrzdil kvůli koloně, devítikvalt se rozhodl podřadit na 4. stupeň a cuknul tak, že jsme se na sebe se spolujezdcem tázavě podívali. Podobný cukání se stalo ještě několikrát. Ta převodovka je mizerná.
Command online je šílenost, která nikdy neměla spatřit světlo světa a menažera, kterej ho schválil, bych vyhodil. Jednoduše řečeno je to neintuitivní a těžký na ovládání. Každej si to zkuste, než za to zaplatíte horentní prachy!Pak už ale byly jen pozitiva a ústa otevřená dokořán... :-) (airmatic, headup displej, sedačky, kvalita zpracování, kvalitní materiály, ...)

Alex
10. prosince • 11:54

Command online mam v C-klasse, používám a přijde mi to super :) Nejlepší je dynamická navigace, která ví opravdu aktuální stav dopravy na trase k zadanému cíli. Výsledek je, že se na udávaný čas dojezdu lze spolehnout. A co je potřeba? Mít auto připojené k telefonu přes BT a datový tarif.

Zelí
9. prosince • 17:39

Novináři už absorbovali realitu tříválců u svých milovaných bavoráčků. Takže když jsou šťastní za čtyřválec je to z toho důvodu, že tam mohl být i tříválec !!!

uživatel
9. prosince • 17:17

nový model vylepšuje prostor, který v GLK opravdu chyběl, ale 350 CDI je skvělé svezení a kdo nezkusil, nepochopí. Navíc za těch 8-9 L to jezdí taky ještě se sedmikvaltem.
Tady downsizing ani s polovariátorem žádnou výhodu nepřináší.

uživatel
9. prosince • 17:18

zapomněl jsem, že do těch 1,5 M s výbavou se také v pohodě vešel

Kankunen
9. prosince • 16:11

Kdyby se v Evropě nepomáhalo naftě, tak by lidi sami raději koupili benzínové zadokolní C.
U nafty tolik neroste spotřeba tím, že je auto větší a těžší a ještě má dva diferáky navíc, tak si lidi kupují naftové SUV.

Alex
10. prosince • 11:48

Benzínová zadokolka je pro řidiče, naftový 4matic pro baby a pozéry.... Jezdim se zadokolkou kolik let i do Alp - kvalitní pneu a mozek v hlavě vyřeší 95% problémů, na zbytek jsou řetězy.

Lojzic
10. prosince • 17:43

hm to jsem videl nekolikrat na Spindlerove boude, jak s bawem se nemohl rozjet manik mirne stoupani trochu ledu a byl v haji, zimni pneu mel s hlubokym dezenem. 4 chlapi jsme ho tlacili nahoru mirne prevyseni. pro upresneni mam bmw take, ale x drive. A nasazovat retezy je loserovina. Nikdy jsme nemusel nasazovat retezy na x drive, druhe auto take 4 kolka z jineho koncernu.

Tito
10. prosince • 13:05

Jojo, přesně tuhle kravinu mi před časem zkoušel hustit do hlavy jistý prodejce BMW. Tak jsem ho navedl na polní cestu s mělkou kaluží. Já si zavolal taxík a on šel shánět traktor.....B-]

Alex
10. prosince • 13:45

Pokud do toho prodejce opravdu vjel, tak mu chyběla jedna ze dvou podmínek - mozek v hlavě. Je nutné umět zhodnotit do čeho se už nepouštět. Stojím si za tím, že běžné ježdění v zimě je se zadokolkou bez problému.

Bubulak
10. prosince • 18:13

Souhlasím, že je tomu tak v 99 % případů, pokud člověk nejezdí v horských oblastech. Ale občas se zadaří. Jednou v Německu při cestě na hory opravdu padala ho**a s háčkama, sníh, déšť a na zemi to mrzlo. V Regensburgu zavřeli tunely a hnali to přes město. Zatímco my s Avensisem jsme se pokaždé byť obtížněji rozjeli, míjeli jsme stáda BMW a MB bezmocně bruslících se smutně koukajícími řidiči. Ano, stalo se mi to za víc než 200t km jednou. Ale když se to stane, zamrzí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pedro
11. prosince • 0:02

no jo no, jednou jsi viděl řidiče BMW a MB jak smutně koukají.. ale po zbytek roku jezdí s úsměvem na tváři ;-)

OMG
9. prosince • 18:22

To jsi vystřihl dvě spolu nesouvisející témata. Zadokolní C v benzínu není univerzální motoristický ráj, někdo holt potřebuje nebo chce ty diferáky navíc, víc místa, větší průchodnost nebo třeba lepší rozhled. A nebo jezdí i v zimě na sněhu....
To že vznětový motor je v zátěži výrazně efektivnější než zážehový, nijak nesouvisí s rozdílným zdaněním nafty a benzínu. "Pomoc naftě" je navíc značně zkreslený výraz, spíš jde naopak právě o ublížení benzínu. Důvody jsou nasnadě, benzín víc spotřebovává soukromý sektor, který nemá spotřební daň v daňových výdajích a neodpočítává DPH, tedy i vyšší základ je sekundárně výhodný pro stát. Firemní sektor dominantně používá naftu, spotřební daň mu snižuje daňový základ a DPH mu stát vrací. Takže zvýšení daňové zátěže nafty není pro stát až tak výnosné, navíc - jak vidno u nás - dokáže eliminovat nákupy do tranzitujících vozidel, která tankují ve výhodnějších teritoriích s nižší dańovou sazbou.

pedro
9. prosince • 12:31

Teď koukám do brožury M-B GL, která se nabízí s V6 naftou a V8 benzínem a narazil jsem na pěkné motto: "Suverenita znamnená být silný i ve slabé chvíli." Zvládne to i tenhle model? :-P

jogurt
9. prosince • 14:01

Ano, ovšem s prohozením slov silný a slabé

vymazane meranie
9. prosince • 11:30

170k, 400Nm - 8,3s na 100? leda by tak ve snu, verim tomu ze keby sa meranie nezmazalo, tak by tam bol cas 10,3s prinajlepsom. Falosne vyfuky - traparna, ale auto krasne je :)

lamal_SK
10. prosince • 23:06

9kvalt ma kratke prevody okolo 8,6 - 8,8 by to mohlo byt, pod 9 teda isto... nie kazdy je ako koncern, ze potrebuje o 2s oblbnut v 0-100 na papieri

honza
9. prosince • 14:04

Co k obojímu dodat - opíjení rohlíkem za cenu prémie. Hlavně, aby to bylo moc čačí zvenku i uvnitř.

OMG
9. prosince • 9:01

No já se nemohu ztotožnit s tvrzením, že čtyřválcový motůrek stačí. Jak komu. Pokud budu jezdit dálkové dálniční štreky, stačí ale bude mít zbytečně vysokou spotřebu. Pokud budu jezdit jen po městě- stačí ale bude mít zbytenčně vysokou spotřebu. A pokud budu jezdit v českých všeobecných podmínkách kombi provozu na silnicích první třídy, přecpaných kamiony, pak nestačí. Tedy pokud se nechci smířit s tím, že pojedu ve štrůdlu kamionů a ooooobčas spíše náhodou se posunu o kousek dopředu.
A kultivovaností projevu ani náhodou nestačí v žádném z režimů. Tedy pokud jiní dělají šestiválce a je s čím srovnávat. Až budeme mít v SUV dvouválce a čtyři hrnky budou luxusem, pak to samozřejmě přestane platit. Ale zatím šílenství tak daleko nedospělo.

xXx
10. prosince • 17:21

co vám připadá na zrychlení 8,3 tak katastrofální, nedávno to byly hodnoty modelů MB s motory V8, dejte na rajče sken vašeho techničáku, ať je vidět, zda tupě neteoretizujete a nejezdíte v Ochcávce

lamal_SK
10. prosince • 23:03

tiez si myslim, ako dieslovy zaklad viac nez slusne, ved ochcavka 2,0tdi 150k to robi za 9s v reale tak toto je este o kus rychlejsie.. a nech sa mi tu niekto vyssie nesnazi tvrdit, ze to bude v meste zrat viac ako 3,0 dieslakna strane druhej mal byt v ponuke aj 6valec CDI, tiez nechapem ako to mohli osudit o uplne samozrejmu volbu majetnejsich a narocnejsich

stealth01
10. prosince • 22:22

Muzu ti tam nahrát maximálně tak závaznou kupní smlouvu na auto, které ma zrychlení na stovku přesně poloviční. 4.15 sekundy ;-)8.3 sekundy je fakt nuda :-D

ls
9. prosince • 10:38

taky bych si takove auto koupil rozhodne v sestivalci,ale na druhou stranu verim,ze spouste lidi ty 4-hrnky proste staci,jelikoz techniku jako takovou az tak moc neresi,hromada lidi/uzivatelu technice ani moc nerozumi+spousta ridicek (typicky zelene vdovy movitejsich spoluobcanu),ktere v techto autech jezdi, a jim je sumafuk co pod maji kapotou,zajimaji je jine veci na aute,bohuzel.

jogurt
9. prosince • 11:02

Pokusím se srovnat se stejně velkým a stejně výkonným Q5 2,0TDI (dnes už se dělá o fous výkonnější, což na tom v zásadě nic nemění).
Pro běžný provoz dostatečné, ALE:
Velmi neochotné co se týče odlepení se z místa. Na tom nemá podíl jenom motor, podstatnou část té neochoty má na svědomí ochrana 7-S-tronicu, která šetří spojky, což spolu s jentaktak postačujícím momentem motoru dává neslavný výsledek. GLC má měnič, což to trošku maže, i tak ale vzhledem k velikosti/hmotnosti auta nelze mluvit o ideální konfiguraci.
Kultivovanost motoru spolu s důsledným odhlučněním efekt čtyřválce celkem úspěšně maskuje ale jen do okamžiku, než se svezete se stejným autem s třílitrovým šestiválcem. V tom okamžiku jste v jiné kvalitativní dimenzi, myšleno samozřejmě jízdní projev. Paradoxně to ovšem nestojí ani decilitr nafty navíc.....
Českým zeleným vdovám je samozřejmě tohle jedno, sedí vysoko, vidí daleko a jak to jede je nepodstatné, v Německu ovšem v prodejích právě Q5 jednoznačně dominuje víte která motorizace? SQ5 3,0TDI biturbo s 35% podílu! Až za ní jsou obyčejné třílitry, dvoulitry a benzíny.
A z tohoto pohledu udělal Mercedes chybu. Velkou chybu.

Pavel F.
13. prosince • 20:44

Mám rád 6 válců a více, ale namlouvat si, že ty dva válce navíc fungují na vzduch, abych mohl tvrdit, že V6 má stejnou spotřebu jako V4... no... jezdil jsem v hodně autech, kde jednou bylo V4 a jindy zas V6 (ve stejném typu jako V4) a při stejném jízdním stylu byla spotřeba s V6 vždy větší. Někdy více, někdy méně, ale nikoliv nezanedbatelně.
Ale stejně bych šel do V6, je to o řád výš, ať už ve výkonu, zvuku či hluku...

Doporučujeme

Články odjinud